مورد علاقه ها 0

درمان قطعی و معجزه آسای گیاهی بواسیر یا هموروئید

درمان گیاهی بواسیر

بواسیر یا هموروئید

در سال ۱۹۹۰ اداره غذا و داروی آمریکا ( FDA) مواد مجاز و غیر مجاز موجود در داروهای بدون نسخه ضدبواسیر را اعلام کرد. داروهای ضدبواسیر هر ساله درآمد کلانی به جیب سازندگان آنها وارد می کرد، و این تصمیم اداره غذا و دارو ضربه سنگینی به برخی از آنها وارد کرد.
فراورده های مجاز عبارت بودند از بیحس کننده های موضعی و مسکن ها؛ منقبض کننده های رگ های خونی برای جمع کردن سیاهرگ های متسع شده منجر به بواسیر؛ نرم کننده ها برای تسکین یبوست، که علت زمینه ای بسیاری از بواسیرهاست؛ مواد قابض، که به محکم کردن بافت های متورم اطراف مقعد کمک می کند؛ و مواد کرا تولیتیک، که بافت های زیادی بواسیری را از بین می برد. برخی از این فراورده های مجاز گیاهی بودند یا از منابع گیاهی به دست می آمدند بنزيل الكل، بیحس کننده؛ کره کاکائو، نرم کننده؛ آب انجیلی، قابض؛ و منتول، کافور، و آرس برای تسکین درد و خارش. این تصمیم گیری خبر خوبی بود.
خبر بد هم آن بود که اداره غذا و دارو چندین درمان گیاهی بواسیر را هم که سابقه ای طولانی داشتند غیر مجاز اعلام کرد، از جمله گلدن سیل، که قرنها به عنوان ضدعفونی کننده مقعد مصرف می شد؛ گل ماهور، گیاه آرام کننده و تسکین دهنده خارش؛ تانن ها، قابض های مشهور؛ و منتول و کافور به عنوان ضد تحریک کننده ها، یعنی موادی که باعث تحریکات جزئی شده و دردهای دیگر را تسکین می دهند.
ولی با این که برخی مواد گیاهی مجاز و تعدادی غیر مجاز اعلام شدند، من توصیه می کنم ذهن خود را در این مورد باز نگاه دارید. من شخصا نظرات اداره غذا و داوری آمریکا را در مورد گیاهان کامل نمی دانم. عقاید عامیانه و تحقیقات علمی نشان داده اند که درمان های بیماری ها بسیار گسترده تر از اظهارات مؤسسات حکومتی هستند.
درمن گیاهی بواسیر

یک بیماری همگانی به نام بواسیر

تخمین ها متفاوت هستند، ولی گمان می رود یک سوم مردم به بواسیر مبتلا باشند. هر چهار عضو خانواده من به آن مبتلا شده اند، مخصوصا وقتی از رژیم غذایی پرفیبر خود دور می افتیم.
بواسير واريس سیاهرگ های مقعد است. این رگها خون ناحیه مقعد را جمع آوری می کنند. هنگام دفع مدفوع، این رگها متسع گردیده و بعد از آن به حالت اول باز می گردند. البته، فشار زیاد در هنگام اجابت مزاج، که از عوارض شایع يبوست است، می تواند در کار این سیاهرگ ها اخلال کند. این سیاهرگ ها ممکن است برای همیشه متورم شده و ایجاد درد و خارش کنند.
علاوه بر این، دفع سخت مدفوع می تواند رگهای متورم را پاره کرده و باعث خونریزی شود. این گرفتاری مخصوصا در زنان آبستن شایع است، چون رشد جنین باعث فشار بر روی سیاهرگ های قسمت پایین شکم می شود.
بهترین راه مقابله با بواسیر جلوگیری از آن است، و بهترین راه جلوگیری از بواسیر هم جلوگیری از یبوست است. چندین گیاه مختلف برای درمان یبوست مزمن در این فصل معرفي می شوند.
درمن گیاهی بواسیر

اجابت مزاج منظم

اساسا منظم بودن اجابت مزاج خلاصه می شود در رژیم غذایی پرفیبر، با مقدار زیادی میوه و سبزی، و نوشیدن زیاد نوشیدنی های غیرالکلی، می توانم بگویم هر کسی که به طور منظم روزانه پنج میوه فیبری و پنج سبزی فیبری بخورد هیچ گاه دچار یبوست نخواهد شد. به عبارت دیگر، ۳۰گرم هویج یا سیب، و البته آلو، بهتر از خوردن ۳۰ گرم مسهل گیاهی است.
رویکرد دیگر استفاده از روان کننده های داخلی است که باعث حرکت راحت تر مدفوع می شود. روغن های کانی رویکرد دارویی آن است، ولی می توانید به جای آن از روغن زیتون یا روغن بزرک استفاده کنید.
بالاخره، جدا از جلوگیری از یبوست، من چند پیشنهاد برای تغییر شیوه زندگی دارم. هیچ وقت نیاز به اجابت مزاج را نادیده نگیرید. هنگام اجابت مزاج به خود فشار نیاورید؛ سعی کنید آرام باشید. زور زدن می تواند ایجاد بواسیر کند. بیش از حد لازم روی توالت ننشینید. چمباتمه زدن روی توالت و کمی بلند کردن پاها به هنگام خروج مدفوع در بسیاری افراد اجابت مزاج را راحت تر می کند

داروخانه سبز برای بواسیر

اگر دچار بواسیر هستید، گیاهان زیر را امتحان کنید.
گوش خر

گوش خر (هماور)

این گیاه غنی از آلانتوئین است، که یک ترکیب شیمیایی التیام دهنده زخم و ضد التهابی است، دستگاه ایمنی را تحریک می کند، و تشکیل پوست جدید را سرعت می بخشد. می توانید گرد گیاه را با روغن گیاهی مرطوب کرده و خمیر حاصل را روی ناحيه آزرده بمالید. یا این که می توانید برگ ها را بگویید تا موهای زبران نرم شده و خود برگ را روی محل گرفتار بگذارید. نگران شستن آن نباشید، چون با دوش گرفتن بعدی همه آن پای می شود.
بارهنگ

بارهنگ

بارهنگ برای درمان بواسیر در بین عوام مشهور است. این گیاه هم آلانتوئین دارد، همان ماده ای که در گوش خر هم هست. بار دیگر اگر دچار بواسیر شوم، خمیری از بارهنگ درست کرده و روی ناحیه گرفتار می گذارم.
اسفرزه

اسفرزه

در یک بررسی، ۵۱ نفر مبتلا به بو اسیر فراورده اسفرزه دریافت کردند. بیش از سه چهارم آنها (۸۴ درصد) بهبود به صورت درد، خارش، خونریزی، و ناراحتی کمتر را گزارش کردند. کمیسیون E که مرکز تخصصی آلمان برای گیاهان دارویی است، خوردن روزانه چهار تا ده قاشق مرباخوری دانه اسفرزه را برای برطرف کردن يبوست توصیه می کند. خوردن فراورده های تجاری آن، مثل متاموسیل، ساده تر است. فقط دستورات روی بسته بندی را رعایت کنید.
اسفرزه با جذب آب در روده متورم می شود، و با افزایش حجم مدفوع انقباضات ماهیچه ای را بیشتر کرده و دفع مدفوع را آسان تر می کند. اگر اسفرزه می خورید، حتما آب فراوان هم با آن بنوشید. باید روزی لااقل هشت لیوان آب یا آبمیوه بخورید. و اگر علائم آلرژی در خود مشاهده کردید، از خوردن مجدد اسفرزه خودداری کنید.

انجیلی

انجیلی

این گیاه از اجزای تشکیل دهنده چندین فراورده دارویی برای درمان بواسیر است.
گیاه انجیلی قابضی آرام کننده و خنک کننده است که می تواند درد و خارش بواسیر را تسکین دهد. ولی لزومی ندارد حتما پولی صرف خرید داروی تجارتی کنید. خیلی ساده با خرید گیاه از فروشگاه گیاهان دارویی به قیمت بسیار کمتر، کمپرسی درست کرده و هر وقت احساس نیاز کردید روی ناحیه آزرده بگذارید و به کار خود برسید.
صبر زرد

صبر زرد

ژل صبر زرد قابض است و به التیام زخم کمک زیادی می کند. می توانید ژل را روی ناحیه مقعد بگذارید. خوردن عصاره صبر زرد هم ملین است. پزشکان آیورودای هندی نوشیدن سه بار در روز نیم فنجان آب صبر زرد را تا زمان بهبود بواسیر توصیه می کنند. آب صبر زرد در بیشتر فروشگاه های مواد بهداشتی وجود دارد. سعی نکنید خودتان آن را درست کنید.
بخش داخلی برگ ها مسهلی بسیار قوی است که ممکن است ایجاد گرفتاری کند.پزشکان آلمانی هم از روش ایورودا پیروی می کنند. کمیسیون E صبر زرد را به عنوان مدفوع برای مبتلایان به بواسير و شقاق مقعد یا بعد از عمل جراحی راست روده پیشنهاد می کند. مقدار توصیه شده نیم گرم تا دو گرم گرد صبر زرد است، که با نام عصاره خشک ساخته می شود. این مقدار چندان زیاد نیست، به اندازه سرانگشتی در یک فنجان چای است. این درمان ممکن است ادرار را به رنگ قرمز در آورد.
من در استفاده از ژل صبر زرد برای تسکین بواسیر درنگ نمی کنم. همچنین می توانید کمی از آن را (یکی دو قاشق) به آب آلو اضافه کرده و بخورید.
کوله خاص

کوله خاس

این گیاه چوبی سابقه ای طولانی در درمان گرفتاری های سیاهرگی، مثل بواسیر و واریس دارد. گیاه دارای موادی به نام روسکوژنین ها است که خاصیت ضد التهابی و انقباضی رگها دارند. برای خوردن، من پنج قاشق مرباخوری ریشه گیاه را در یک فنجان آب جوش می ریزم؛ شما می توانید چایتان را با عسل شیرین کنید. و برای مصرف جلدی، تنتور الکلی گیاه را مصرف می کنم.
شاه بلوط

شاه بلوط هندی

پوست این درخت دارای چندین ترکیب شیمیایی است که در درمان بواسیر مؤثرند. اسکولین و اسین با
محکم کردن دیواره رگ های خونی مانع بروز بواسیر بیشتر می شوند. ترکیبات دیگر موجود در گیاه خاصیت ضد التهابی دارند.
برخی آزمایش ها نشان داده اند که شاه بلوط هندی به تخفیف علائم بواسیر کمک می کند.
حدود ۵ تا ۱۰ درصد مواد فعال آن با خوردن جذب بدن می شود. فقط یک اشکال وجود دارد:گیاه حاوی تانن است که خود باعث یبوست می شود. ولی می توانید با آن چای درست کرده و روی ناحية بواسیر بمالید یا با مرطوب کردن گرد پوست یا دانه گیاه ضمادی درست کرده و مستقیما روی ناحیه گرفتار بگذارید.
روغن های گیاهی

مخلوط روغن های اسانس

عطردرمانگرها افزودن یک یا دو قطره از هر تعداد روغن اسانس گیاهی به روغن گیاهی، و سپس مالیدن آن بر روی ناحیه مقعد را پیشنهاد می کنند. من استفاده از روغنی نرم کننده مثل روغن بادام را توصیه می کنم. در مورد روغن های اسانس، من سرو، ارس، اسطوخودوس، لیمو، و اکلیل کوهی را پیشنهاد می کنم. (فراموش نکنید که روغن اسانس را نخورید، چون بسیار غلیظ است و حتی مقدار بسیار کم آن می تواند سمی باشد.)
دمنوش های گیاهی درمان بواسیر

مخلوط گیاهان

من دو درمان بواسیر توصیه شده توسط دو گیاه درمانگر مورد اعتمادم را که کتاب هایی در این زمینه نوشته اند نیز معرفی می کنم.
دکتر دانیل ماوری، داروشناس گیاهی و نویسنده کتاب های ارزش گذاری علمی داروهای گیاهی و درمان های تقویتی گیاهی، چای مخلوط آلوم روت (قابض)، گلدن سیل (منقبض کننده رگها)، گل ماهور (آرام کننده)، پوست نارون خزنده (آرام کننده)، و انجیلی (قابض) را پیشنهاد می کند.
دیوید هوفمان، گیاه درمانگر معروف انگلیسی و نویسنده کتاب راهنمای گیاهی، مصرف پماد جلدی ساخته شده از همیشه بهار، بابونه، بومادران، بارهنگ، و هزار چشم را بعد از اجابت مزاج توصیه می کند. یک قاشق مرباخوری از گرد هر گیاه را با یک روغن حامل (مثل روغن بادام) مخلوط کرده و ضمادی بسازید.


 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


4508
1
 
6
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi