مورد علاقه ها 0

درمان پارکینسون و لرزش بدن با مصرف گیاهان دارویی

پارکینسون و درمان آن

بیماری پارکینسون

در سال ۱۹۹۱، به مدت سه دقیقه در یک برنامه تلویزیونی شرکت کردم، که «غذاهای شفابخش » نام داشت و درباره موضوع مورد علاقه من، یعنی مصرف غذا به عنوان دارو، بود. من به طور اتفاقی اشاره کردم که باقلا خاصیت درمانی در بسیاری گرفتاری ها، از جمله بیماری پارکینسون دارد. کمی بعد از آن، نامه زیر را از یک خانم جوان دریافت کردم: «لطفا نتایج هر تحقیق در مورد بیماری پارکینسون را برایم بفرستید. من گروهی به نام افراد جوان مبتلا به پارکینسون تشکیل داده ام. تعداد افرادی که در اوایل دهه چهارم زندگی به این بیماری مبتلا می شوند رو به افزایش است. من ۴۳ سال دارم و در ۳۶ سالگی بیماری من تشخیص داده شد. لطفا هر اطلاعاتی را که می دانید کمکمان می کند در اختیارم قرار دهید.»
من اطلاعاتی درباره گیاه انتخابی خود برای درمان پارکینسون، یعنی باقلا، برایش فرستادم. ولی پیش از این که خواص این گیاه را بیان کنم، توضیحاتی درباره بیماری پارکینسون می دهم.
پارکینسون

این بیماری از گروه اختلالات دستگاه عصبی است که با تکان و لرزش، کندی حرکات، فقدان کنترل ماهیچه ای، و سفتی ماهیچه ها خود را نشان می دهد. بیشتر افراد مبتلا بالاتر از ۶۰ سال دارند، و تقریبا از هر ۲۰۰ سالمند، یکی به پارکینسون مبتلاست. مردان بیشتر از زنان مستعد ابتلا به این بیماری هستند.
پارکینسون یک بیماری جدی است، و هر فرد مبتلا باید تحت نظر پزشک قرار گیرد.

داروخانه سبز برای بیماری پارکینسون

علاوه بر دستورات و راهنمایی های پزشک، گیاهانی هم هستند که ممکن است برایتان مفید باشند. ولی اگر تحت مراقبت پزشک هستید، حتما قبل از کمک گرفتن از روش های درمان طبیعی باید با پزشک خود مشورت کنید.

باقلا

باقلا

این گیاه بهترین منبع طبیعی ماده ای به نام L-دو پا است، که پیش ساز طبیعی دوپامین در مغز است. تعادل بین دو ماده دوپامین و استیل کولین در مغز بیمار مبتلا به پارکینسون برهم می خورد، که معمولا ناشی از تخریب سلول های تولید کننده دوپامین است. دو پا درمان استاندارد بیماری پارکینسون است.
اشکال L-دو پا گران بودن داروهای آن است، و بسیاری افراد قادر به تهیه مداوم آن نیستند. ولی باقلا ارزان است. بر اساس محاسبات من، حدود نیم کیلوگرم باقلا دو پای کافی برای کنترل بیماری پارکینسون دارد، که ارزان تر از داروی آن است.
جالب این که با قلای جوانه زده ده برابر بیشتر از خود با قلاL-دو پا دارد. این هم کمک بیشتری به ارزان تر بودن L- دوپا است. گرچه من اثرات باقلا بر بیماری پارکینسون را برای افراد مختلف تشریح کرده ام، ولی کسی را که به طور جدی این روش درمانی را در پیش گرفته باشد نیافته ام.
اگر می خواهید باقلا را به رژیم غذایی خود بیفزایید، باید موضوع را اول با پزشک خود در میان بگذارید. چرا؟ چون بیشتر موارد پارکینسون به صورت آهسته و خفیف شروع می شوند و پزشکان معمولا تا پیشرفته شدن بیماری داروی L- دو پا تجویز نمی کنند. من فکر نمی کنم خوردن زیاد با قلا در این مراحل اولیه کار درستی باشد. و اگر حالا هم داروی دو پا مصرف می کنید، خوردن باقلا را تا مشورت با پزشک شروع نکنید. علاوه بر L-دوپا، باقلا (و حبوبات دیگر) حاوی مواد کولین و لسیتین هستند. برخی محققان می گویند این ترکیبات می توانند از بیماری پارکینسون پیشگیری کرده یا در تسکین علائم آن مؤثر باشند.
 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



باقلا غنی از فیبر هم هست، که به پیشگیری از یبوست شایع در میان مبتلايان پارکینسون کمک می کند. ولی همانطور که گفتم، برای دست یافتن به میزان لازم L-دو پا، باید نیم کیلو باقلا (یا حدود ۶۰ گرم جوانه) بخورید. اگر تصمیم به خوردن باقلا دارید، باید با مشکل نفخ آن هم کنار بیایید.
در برخی افراد خوردن مرتب باقلا تحمل آن را هم بیشتر می کند. روز اجرای برنامه تلویزیونی ای که در آغاز این فصل به آن اشاره کردم، به عنوان ناهار، یک قوطی نیم کیلویی کنسرو باقلا خوردم. بعد از دو ساعت، عارضه نفخ آن را احساس کردم. روز بعد هم باز یک قوطی دیگر باقلا خوردم. باز هم دچار نفخ شدم، ولی بعد از چهار ساعت. روز سوم، به نظر می آمد تحملم نسبت به باقلا بیشتر شده بود، چون دیگر نفخ زیادی نداشتم. این نکته امیدی برای کسانی است که مرتب انواع لوبیا می خورند. و اگر هم نفخ برطرف نمی شود، می توانید از داروهای بدون نسخه ضدنفخ کمک بگیرید. فقط دستورات روی بسته بندی آنها را رعایت کنید.

لوبیا بنفش

لوبیا بنفش

این گیاه هم، مثل باقلا، مقدار زیادی L-دو پا دارد (حدود۵۰,۰۰۰ قسمت در میلیون). ولی برخلاف باقلا، لوبیا بنفش هم اکنون مصرف بالینی در درمان پارکینسون دارد. مطالعه بر روی این گیاه به سرپرستی دکتر مانیام در دانشکده پزشکی دانشگاه ایلینوی انجام گرفت، محققان فراوردهای از لوبیا بنفش به نام 0-HP را که از قسمت داخلی دانه ها گرفته شده بود مورد استفاده قرار دادند. 0-HP به شکل استانداردی درآمد که هر گرم آن ۳۳/۳۳ میلی گرم دوپا داشته باشد.
در این تحقیق، محققان نتیجه گرفتند که فراورده آنها بر بیماری پارکینسون مؤثر است. ولی متأسفانه تا آنجا که من خبر دارم، این این فراورده هنوز آزمایشگاهی است و در دسترس همگان قرار داده نشده است. ولی هنوز به گیاه لوبیا بنفش دسترسی هست. این گیاه هم مثل باقلا غنی از فیبر است.

گل مغربی

گل مغربی

روغن گل مغربی در ۵۵ درصد کسانی که روزانه معادل دو قاشق مرباخوری آن را به مدت هفت ماه مصرف کرده بودند رعشه و لرزش را کم کرد. این روغن حاوی مقداری تریپتوفان است که اثر L-دو پا را تقویت می کند. (دانه های آسیاب شده گل مغربی مقدار بیشتری تریپتوفان دارند.)
دکتر ملوین و رباک، استاد روان پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، و نویسنده کتاب تأثیر تغذیه بر بیماری ها، خوردن سه بار در روز دو گرم تریپتوفان را همراه با L-دو پا پیشنهاد می کند. متأسفانه دسترسی به مکمل تریپتوفان مشکل است، چون چند سال قبل، اداره غذا و داروی آمریکا (FDA)، به دنبال آلودگی تعدادی از آنها، فروش این مکمل ها را ممنوع کرد. ولی هنوز می توانید تریپتوفان را از دانه های گل مغربی به دست بیاورید. تقریبا ۱۲۰ گرم دانه گل مغربی دو گرم تریپتوفان دارد.
تا جایی که من می دانم، هر مقدار گل مغربی هم مفید است. من فکر می کنم خوردن روزانه چند قاشق مرباخوری آن با اضافه کردن آسیاب کرده آنها به غذا هم می تواند مفید باشد.

ژینکو

جینکو

گیاه ژینکو در بهبود از سکته مغزی و درمان بیماری آلزایمر مصرف زیاد دارد، ولی من معتقدم می تواند در درمان پارکینسون هم مفید باشد، چون گردش خون مغز را بهتر کرده و L-دو پا بیشتر به آن می رساند. من پیشنهاد میکنم روزی سه کپسول ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرمی عصاره استاندارد ۵۰:۱ با ۲۵ درصد فلاوونوئید مصرف کنید. این اطلاعات روی بسته بندی نوشته شده است. فقط مراقب باشید که خوردن روزانه بیش از ۲۴۰ میلی گرم آن ممکن است باعث ایجاد اسهال، تحریک پذیری، و بی قراری شود. اگر دچار چنین عوارضی شدید، مقدار مصرف را کم کنید.

گل ساعتی

گل ساعتی

دو گیاه درمانگر بسیار مورد اعتماد من، دیوید به هوفمان، نویسنده کتاب راهنمای گیاهی، و مایکل تیرا، و نیز بسیاری گیاه درمانگرهای دیگر، استفاده از گل ساعتی را برای درمان بیماری پارکینسون توصیه کرده اند. این گیاه دارای دو ترکیب ضد پارکینسون، آلکالوئیدهای هارمین و هارمالین، است. من اگر دچار پارکینسون شوم، روزی سه بار ۱۰تا ۳۰ قطره تنتوراستاندارد حاوی نیم درصد فلاوونوئید آن را مصرف می کنم.

هزارچشم

هزار چشم

ظاهرا نیکو تین باعث آزاد شدن دوپامین بیشتری در مغز می شود. در عین حال، آنزیم مونوآمین اکسیداز (MAO) دوپامین را سرکوب می کند؛ بنابراین، می توان نتیجه گرفت که داروهای مهارکننده MAO دوپامین را در مغز بیشتر کرده و خطر ابتلا به پارکینسون را کمتر می کنند؛ درست همان کاری که نیکوتین می کند.
مهارکننده های MAO دسته بزرگی از داروهای ضدافسردگی هستند، و گزارش شده است که گیاه هزار چشم هم مهارکننده MAO است. من اگر دچار بیماری پارکینسون شوم، روزی سه بار ۲۰ تا ۳۰ نفره تور استاندارد ۰/۱ درصد هایپرسین گیاه هزارچشم را مصرف می کنم. فراموش نکنید، اگر به طور مرتب مهارکننده MAO، چه دارویی و چه گیاهی، می خورید، احتمال تداخل اثر آنها با برخی مواد غذایی و دارویی وجود دارد. باید از نوشیدنی های الکلی، و غذاهای دودی یا ترش و شور، و نیز داروهای سرماخوردگی و تب یونجه، آمفتامین ها، مخدرها، تریپتوفان، و تیروزین پرهیز کنید. اگر آبستن هستید، نباید گیاه هزارچشم مصرف کنید، و نیز نباید زیاد در معرض تابش آفتاب قرار گیرید، چون این گیاه پوست را نسبت به آن حساس تر می کند.


2628
2
 
6
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi