مورد علاقه ها 0

راهکارهای جوان ماندن و جلوگیری از پیری با مصرف گیاهان

راه های جلوگیری از پیر شدن

جلوگیری از پیری

همین حالا من نزدیک به هفتاد سال دارم، و اعتراف می کنم که از پیری می ترسم. با ناراحتی مادربزرگ ۱۰۱ ساله ام را به یاد می آورم که ده سال آخر عمرش را ضعیف و تقریبا بی حرکت شده بود. و همین دلواپسی را در مورد مادر ۹۸ ساله ام داشتم. من نمی خواهم آخرین سالهای عمرم را زمینگیر شوم.

عوامل پیری

به عنوان یک گیاه شناس، علاقه خاصی به گیاهانی که فرایند پیری را عقب می اندازند دارم. ولی ناچارم اذعان کنم که در مجموع، برای طولانی تر کردن دوران جوانی، تغییر در شیوه زندگی از گیاهان مهم تر (و حتی مهم تر از مکمل های هورمونی) است. بنابراین، پیش از این که به توضیح در مورد گیاهان مفید بپردازم، می خواهم درباره تغییرات خاص در شیوه زندگی صحبت کنم. این تغییرات پایه درمان های گیاهی ضدسالخوردگی هستند.
من نسخة خاصی برای جلوگیری از پیری نمی نویسم، ولی در توصیه موارد زیر به دختر سی ساله ام برای حفظ مصرانه جوانی پرشورش درنگ نمی کنم. شما هم درباره اش فکر کنید، این نصایح برای به تأخیر انداختن پیری در هر مرد و زن در هر سن و سالی است.

روزی دو فنجان چای گیاهی ضد اکسایش بنوشید

ضدا کسایش ها موادی هستند که بنیان های آزاد شیمیایی مولکول های اکسیژن که بدن را تخریب کرده و نقش مهمی در فرایند پیری دارند را خنثی می کنند. بیشتر میوه ها و گیاهان حاوی مقادیر زیاد مواد ضد اکسایش هستند. اگر زیاد قهوه یا چای می خورید، هر روز به جای دو فنجان قهوه دو فنجان چای گیاهی بنوشید. تحقیقات نشان داده است که مرزنگوش، اکلیل کوهی، بادرنجبویه، نعناع فلفلی، مریم گلی، پونه سنبله ای، مرزد، و آویشن حاوی مقادیر زیاد مواد ضد اکسایش هستند.

روزی لااقل یک ظرف بزرگ سالاد بخورید

سالاد را می توانید از برخی گیاهان وحشی (مثلا اگر به خرفه دسترسی دارید) یا سبزیجات خانگی مثل اسفناج و کاسنی درست کنید. برگ های سبز مملو از مواد ضد اکسایش هستند که شما را از ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان، و دیگر بیماری های تحلیل برنده محافظت می کنند؛ این بیماری ها با بالا رفتن سن شیوع بیشتری می یابند. معمولا هرچه برگ سبز تر باشد، مواد ضد اکسایش در آن بیشتر است. بنابراین سبزی های دارای برگ سبز تیره رنگ زیاد بخورید.

هر روز مشتی تخم آفتابگردان همراه با آجیل بخورید

در میان دانه های آجیلی، تخم آفتابگردان از بهترین منابع ویتامین E است. ارزان هم هست. ولی مواظب باشید: اگر نمی خواهید چاق شوید، بیش از ۳۰ گرم آجیل در روز نخورید، چون غنی از چربی هستند.
میوه

هر روز لااقل یک بروکولی، هویج، و ساقه کرفس بخورید

هر سه این سبزیجات غنی از فیبر هستند. بروکولی و هویج بتاکاروتن زیادی هم دارند که ضد کسایشی قوی است و در بدن به تامین A تبدیل می شود. کرفس غنی از مادهای شیمیایی به نام آپیژنین است که رگ های خونی را گشاد کرده و می تواند مانع بالا رفتن فشار خون شود

هر روز معجون میوه بخورید

هر میوه ای که می خواهید (سیب، پرتقال، موز، گریپ فروت،خربزه، یا انگور) با مخلوط کن له کنید، از آبمیوه گیری استفاده نکنید، چون فیبر آن ها را جدا می کند. این فیبر برای لوله گوارش بسیار مفید است. اگر دوست دارید، کمی ماست بدون چربی و دارچین هم به آن اضافه کنید. یا این که معجون مخصوص خودم را بسازید: یک سیب، دو هویج، یک لیموترش، و یک گریپ فروت با کمی آب.

یک وعده غذای گوشتی خود را گیاهی کنید

یکی از چیزهای مورد علاقه من گواکامول (پوره آووکادو) است. می توانید پیاز، فلفل تند، سیر، و آب لیمو هم مخلوط کرده و دانه های آجیلی خردشده، مثل فندق، مكاداميا، پسته، بلادر، بادام زمینی، یا شاه بلوط برزیلی به آن اضافه کنید تمام این دانه ها غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که برای سلامت قلب از سایر چربی ها بهترند. (افراد چاق باید از خوردن آجیل صرف نظر کنند، چون اینها غنی از کالری هم هستند.)

روغن زیتون بخورید

چربی روغن ذرت و دیگر روغن های گیاهی همه از نوع اشباع نشده هستند، ولی در میان این ها چربی روغن زیتون از همه بهتر است. در تهیه سالاد حتما از روغن زیتون استفاده کنید.

انواع مختلف میوه و سبزی بخورید

همیشه انواع جورواجور میوه، بنشن، دانه های آجیلی، و ادویه جات مصرف کنید. غذاهای متنوع زیادی بود که پدران ما قبل از اختراع همبرگر، سوسیس، پیتزا، بستنی، و تمام هله هوله های دیگر می خوردند؛ خوراکشان هم بسیار مغذی تر از خوراک امروز ما بود.

روابط جنسی منظم داشته باشید

نیازی به توضیح ندارد که داشتن روابط منظم جنسی با همسرتان هر دو شما را شاداب نگاه می دارد.
پیری

هر روز پیاده روی کنید

اگر هوا مناسب است، بیرون بروید و نیم ساعتی پیاده روی کنید، البته خود را در تابش مستقیم خورشید نگذارید. زمانی را هم صرف استراحت و راز و نیاز با طبیعت و خدا کنید. در بحر زیست بوم اعجاب انگیز اطراف خود غرق شوید و خالق خود و آن را بیابید. و هیچ گاه از اسرار طبیعت نترسید.

سیگار نکشید

فکر نمی کنم نیازی به تشریح مضرات سیگار باشد.

الكل نخورید

از خوردن هر روزه نوشیدنی های الکلی پرهیز کرده و آن را به مصرف گاه گاه تقلیل دهید؛ لااقل چند هفته در سال را از الکل پرهیز کنید. به کبد آسیب دیده از الكلتان فرصتی بدهید. کبد باید زحمت زیادی بکشد تا خود را از الکل، داروها، و آلودگی های محیط زیست پاک کند. او به خاطر این کار سپاسگزارتان خواهد بود.

حمام آفتاب نگیرید

شما با فعالیت های روزانه خود به اندازه کافی برای تولید ویتامین D در معرض آفتاب هستند. بنابراین، لزومی به قرار دادن عمدی خود در برابر نور خورشید نیست.
 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



زندگی و مرگ را خیلی سخت نگیرید

این افکار شما را پیر می کند و می کشد.

خود را محدود نکنید

این که فقط چند نوع غذا، حتی میوه یا هویج، بخورید اصلا درست نیست. غذاهایتان، مواد غذاییتان، و حتی همراهان غذا خوردنتان را گاه گاه تغییر دهید.

در مبارزه علیه صنایع به طرفداران محیط زیست بپیوندید

در غیر این صورت، سرانجام بهای آن را همگی خواهیم پرداخت.
پیری

داروخانه سبز برای جلوگیری از پیری


من فکر می کنم تمام چیزهایی که در بالا گفته شد از گیاهان مهم تر باشند. ولی به هر حال، گیاهانی هم هستند که با تهاجم پیری مبارزه می کنند.

جینکو

جینکو

این چشمگیرترین گیاه برای مبارزه با مشکلات پیری است. تحقیقات دانشمندان اروپایی نشان داده است که این گیاه جریان خون در مغز را بهتر می کند. برخی مطالعات هم حاکی از آن است که ژینکو به بیماران مبتلا به آلزایمر کمک زیادی کرده و در سایر انواع فراموشی هم باعث هوشیاری و خونگرمی، تفکر بهتر، احساس بهتر بودن، و به خاطر آوردن بیشتر می شود. در اروپا، بسیاری از سالمندان به طور منظم مقادیر استاندارد عصاره ژینکو می خورند.
توانایی ژینکو در افزودن جریان خون مغز منافع زیادی برای افراد رو به سالمندی دارد. هوشیاری، حافظه، و توان تمرکز را بیشتر کرده و خلق را هم بهتر می کند، و زنگ زدن گوش، سرگیجه، و اضطراب را کاهش می دهد.
درخت عظیم و باشکوه ژینکو در تمام ایالات متحده می روید، ولی برای تهیه کمی عصاره قابل استفاده ژینکو بشکه ها برگ آن لازم است. بهترین راه استفاده از این گیاه، خریدن عصاره استاندارد یا کپسول آن از مراکز فروش گیاه داروها و مواد غذایی گیاهی است. البته، من هنوز هم دوست دارم چند برگ آن را به معجون مخصوص خودم اضافه کنم، می توانید روزی ۶۰ تا ۲۴۰ میلی گرم عصاره استاندارد بخورید، ولی نه بیشتر. خوردن بیش از حد آن ممکن است باعث ایجاد اسهال، تحریک پذیری، و بی قراری شود.

جینسینگ امریکایی و جینسینگ آسیایی

جینسینگ

 چینی ها و کره ای ها جینسینگ را چشمه جوانی می نامند و آن را نیروبخشی برای سالمندان می دانند که پوست را صاف، ماهیچه ها را تقویت، و اشتها و گوارش را بهتر کرده و نیروی از دست رفته جنسی را باز می گرداند.
هنگامی که در سال ۱۹۷۸ برای تحقیق درباره جینسینگ به چین رفته بودم، پیرمردی چینی به من گفت که این گیاه را برای جوانان هدر ندهم و آن را برای سالمندان نگاه دارم تا احساس جوانی کنند. اکنون من در باغچه ام پنج گونه جینسینگ را پرورش می دهم.
جینسینگ به تدریج در میان پزشکان امریکایی هم حامیانی پیدا می کند. از جمله، دکتر اندرو ویل، استاد دانشگاه آریزونا و نویسنده کتاب سلامت طبیعی، داروی طبیعی، که مرتبا جینسینگ را برای تقویت افرادی که در اثر پیری یا بیماری های مزمن ضعیف شده اند توصیه می کند.

اکيناسه

اکیناسه

این گیاه بومی آمریکاست و بهترین تقویت کننده دستگاه ایمنی بدن است. تحقیقات دانشمندان آلمانی نشان داده است که اثر ضدمیکروبی این گیاه در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی، آنفلوانزا، و دیگر انواع عفونت های ویروسی، باکتریایی، و قارچی مفید است.

گل مغربی

گل مغربی

دانه های این گل شبانه حاوی روغنی پر از اسید گاما- لینولنیک (GLA) است، ماده ای که در سال های اخیر تحقیقات زیادی بر روی آن انجام شده است. ظاهرأ GLA ناخوشی های زیادی را تسکین می دهد: نشانگان پیش قاعدگی، اگزما (ناراحتی پوستی مزمن که باعث به وجود آمدن پوسته های قرمز و خارش دار می شود)، پای نوروپاتی دیابتی (نوعی تخریب اعصاب در بیماران مبتلا به دیابت)، و شاید اعتیاد به الکل و نیز چاقی، همچنین ثابت شده است که گل مغربی در مبارزه با بزرگ ترین قاتلان امریکایی (بیماری قلبی و سرطان) موفق است،

سیر

سیر

سیر علاوه بر داشتن خواص آنتی بیوتیکی و ضد ویروسی قوی، کلسترول خون و نیز فشار خون را هم کنترل می کند.
من بررسی جالبی از ژاپنی ها را در مورد سیر مطالعه کردم که نشان می داد سیر نشانه های فیزیولوژیکی پیری و کاهش حافظه را در حیوانات آزمایشگاهی به تأخیر می اندازد. من نه به استناد یک آزمایش (آن هم روی حیوانات)، بلکه به طور کلی مصرف سیر را توصیه می کنم.

آب بشقابی

آب بشقابی

این گیاه در هندوستان برای بهتر کردن حافظه و طولانی کردن عمر مصرف می شود. اگر شما هم دوست دارید، یک یا دو برگ تازه، یا یک قاشق چای خوری خشک کرده آن را به جای خود اضافه کنید. چند برگ آن را هم می توانید همراه سالادتان بخورید.

خار مریم

خارمریم

این محافظ کبدی مورد علاقه من است. کبد محل عمل آوردن داروها و سموم محیط است، و به همین دلیل، در دنیای امروز تحت تهاجم وسیعی قرار دارد. هر کسی که الكل می نوشد، دارو می خورد (چه سر خود و چه با تجویز پزشک)، یا در تماس با هرگونه آلوده کننده است، از مصرف گیاه خارمریم سود خواهد برد.

نعناع فلفلی

نعنا فلفلی

توانایی این گیاه در رفع سوء هاضمه و ناراحتی های گوارشی غیر قابل انکار است. نعناع فلفلی حاوی ضد اکسایش هایی نیز هست که از ابتلا به سرطان، بیماریهای قلبی، و دیگر بیماری های سالخوردگی جلوگیری می کند.

خرفه

خرفه

شاید غنی ترین گیاه از نظر وجود ضد اکسایش ها خرفه باشد و در بالای فهرست من از گیاهان دارای ویتامین های ضد اکسایشC ،A، و E قرار دارد. خرفه همچنین گلوتاتیون زیادی دارد که هم ضدا کسایشی قوی و هم تقویت کننده دستگاه ایمنی است.
دیگر گیاهان غنی از گلوتاتيون عبارتند از مارچوبه، بروکولی، کلم، گل کلم، سیب زمینی، و گوجه فرنگی؛ و میوه های آووکادو، گریپ فروت، پرتقال، هلو، و هندوانه

آویشن

اویشن

آویشن یکی دیگر از منابع غنی مواد ضد پیری است که حتی به صورت جذب از طریق پوست هم مفید است. من خودم معمولا یک مشت خشک کرده آن را در آب وان استحمامم می ریزم. روغن معطر آن را هم برای تسکین گرفتگی های پشت استفاده می کنم.

بید

بید

پوست درخت بید منبع اولیه آسپیرین است، و می توانید آن را به شکل چای برای سردرد، دندان درد، التهاب مفاصل، و دیگر حالات دردناک استفاده کنید. پوست بید از حمله قلبی، سکته مغزی، و سرطان روده بزرگ هم جلوگیری می کند. آویشن، که از پرمصرف ترین چاشنی های غذاست، موادی با خاصیت التیام –دهندگی دارد.

بابونه

بابونه

این گیاه آرام بخشی ملایم و حاوی مواد دهندگی دارد. ضد التهابی است که در تسکین درد التهاب مفاصل مؤثر است.

دم اسب

دم اسبی

با بالا رفتن سن و کم شدن فعالیت هورمونی بدن، میزان ماده کانی سیلیسیم در رگ ها و پوست کاهش می یابد. سیلیسیم همچنین در ترمیم استخوان، غضروف، و بافت همبند نقش مهمی بر عهده دارد. گیاه دم اسب که غنی از سیلیسیم است، درمان سنتی بسیار قدیمی شکستگی ها، پارگی های رباط های ماهیچه ای، و آسیب دیدگی های دیگر است. این گیاه توجه مرا هم جلب کرده است، ولی از آنجا که هنوز مطمئن نشده ام که اثر ضد پیری دارد، کمتر آن را توصیه می کنم. اگر شما می خواهید آن را امتحان کنید، اول با پزشک مشورت کنید.



2003
1
 
8
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi