مورد علاقه ها 0

به تأخیر انداختن پیری با جلوگیری از چین و چروک پوست


۲۴ توصیه برای به تأخیرانداختن پیری

بالا رفتن سن می تواند فواید بسیاری به همراه داشته باشد. از جمله کسب دانایی، داشتن نوه و گرفتن تخفیف های بازنشستگی، اما پیری چند چیز نه چندان هولناک نیز همچون موی سفید و چین و چروک پوست را با خود به همراه دارد. البته وضعیت موی سفید را می توان خیلی راحت و با کمی رنگ مو درست کرد. با این وجود ماجرای چین و چروک به کلی متفاوت است. نه می توانید آنها را با اتو کردن از بین ببرید و نه می توانید دست روی دست بگذارید و دعا کنید تا روزی از بین بروند. ولی متخصصان می گویند: راهکارهایی هست که با انجام به موقع مانع از پیر شدن شما می شوند.


چین و چروک پوست

خوره آفتاب نباشید

به بیان دیگر از آفتاب دوری کنید. تمام متخصصان ما یک صدا هستند که اولین خط چین و چروک از مقابله با آفتاب پدید می آید. قرار گرفتن در معرض آفتاب برای مدت زیاد پوست شما را در نهایت به صورت بوست بک میوه خشکیده در می آورد و آن را چروک می اندازد. امروزه، به ويژه درستی گفته های او را در می یابیم. چرا که با کاهش لابه اوزون، امکان تشعشع پرتوهای مضر خورشید بر روی پوست حساس شما، بیشتر فراهم می گردد.

به مکان های مخصوص برنزه کردن وارد نشوید

دکتر «جفری بین استاک» می گوید: «چنین مکانهایی پرتوهایی ایجاد می نمایند که مثل نور آفتاب موجب چین و چروک می شود.

روی، در هم نکشید

چین و چروک پوست

بد نیست هر از چند گاهی صورتی خنده دار به خود بگیرید. ولی اگر بخواهید پیشانی خود را چین بیندازید و لبهایتان را وربچینید، یا از گوشه چشم نگاه کنید، صورت شما پیش از موعد چین و چروک پیدا می کند یا چنانچه چین و چروکی داشته باشد، بدتر می شود.

اما به طور مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

توصیه می شود در صورت خارج شدن از منزل و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، همیشه از کرم یا لوسیون ضد آفتاب استفاده کنید. هر چه شمار عامل محافظت از نور خورشید آن بالاتر باشد، بهتر است. برای این که حداکثر استفاده مطلوب را از این کرم ها یا لوسیون ها برده باشید، بهتر است حداقل نیم ساعت قبل از خارج شدن از منزل آن ها را مصرف کنید و پس از شنا درباره استعمال نمایید.

لطفا از سطوح منعکس کننده فاصله بگیرید

این سطوح همیشه مثل نور خورشید عمل می کنند. اما شرایط روی زمین، متفاوت عمل می کنند. به خاطر داشته باشید که شدیدترین اثرات نور خورشید در ایجاد چین و چروک پوست از انعکاس روی سطوح دارای رنگ روشن نظیر برف، بشن و بتون می باشد.

به موقعیت جغرافیایی خود توجه داشته باشید

آگاه باشید که قوی ترین پرتوهای چین و چروک دهنده پوست که از نور خورشید ساطع می شوند، در ارتفاعات بالا جایی که هوا رقیق تر است و عرض های جغرافیایی جنوبی (نزدیکتر به خط استوا) قرار دارند.

از رساندن ویتامین D لازم به بدن خود مطمئن شوید



چین و چروک پوست

اگر مصمم شده اید که دور از نور آفتاب باشید، فراموش نکنید که نور آفتاب ویتامین D ضروری بدن را به طور طبیعی تأمین می کند. هر چند شما می توانید تمام ویتامین D لازم خود را از انواع ویتامین D شیر غنی شده با یک مولتی ویتامین به دست آورید.


صورت خود را امتحان کنید

چطور از بر هم کشیدن صورت خود آگاه می شوید؟ هنگام محبت تلفنی، خود را در آینه نگاه کنید. با بکا نوار سلفونی بر روی پیشانی خود قرار دهید (البته فقط وقتی که در منزل هستید. هر بار که پیشانی خود را چین می اندازید، احساس می کنید نوار چروک می شود.

با زدن عینک آفتابی، مانع از ایجاد مشکل پشت مشکل شوید

یکی از روشهای عالی برای چین و چروک انداختن پوست صورت، این است که بدون عینک آفتابی یا کلاه لبه دار بیرون و زیر آفتاب بروید. دکتر «اودوتوکه می گوید الور این هنگام نه تنها پرتوهای مضر نور خورشید روی صورت شما قرار می گیرند و شما را به مبارزه وا می دارند با شما تمایل خواهید داشت تا از گوشه چشم نگاه کنید. که در نهایت باعث ایجاد چین و چروک پوست اطراف چشم هایتان می شود.


صورت خود را از بالش فاصله دهید
مراقب چین و چروک افتادن صورت خود باشید. چنین چین و چروک هایی، شب ها در اثر فشار دادن صورت به داخل بالش پدید می آید. اگر چنین عادتی دارید، خوابیدن به پشت را تمرین کنید. یا موقعیتی برای سرتان پیدا کنید که صورت شما، بالش را فشار ندهد. آنگاه شاید متوجه ناپدید شدن خط های کوچک صورت خود شوید.

یک برنامه غذایی ثابت داشته باشید

اضافه وزن می تواند باعث کشیده شدن پوست شما شود. پس کم کردن وزن (به ویژه اگر سن و سالی از شما گذشته باشد و خاصیت کشسانی پوست شما کمتر شده باشد می تواند موجب شکل گیری چین و چروک شود. زیرا پوست به طور کامل در قالب اندازه اولیه خود جمع نمی شود. بهترین کار آن است که در وهله نخست هیچ گاه اضافه وزن پیدا نکنید. با چنانچه اضافه وزن دارید، چربی اضافه را تا قبل از ۴۰ سالگی آب کنید.

به طور مرتب ورزش کنید

چین و چروک پوست

پوست افرادي كه تناسب اندام بیشتری دارند سالم تر و کشسان تر از سایر افراد می باشد. بر اساس یکی از پژوهش های انجام شده در فنلاند، پوست ورزشکاران میانسال متراکم تر، ضخیم تر و قوی تر از پوست غیر ورزشکاران این گروه سنی بود. علاوه بر آن، خاصیت برگشت پذیری پوست آنها پس از کشیده شدن نیز به طور قابل ملاحظه ای بهتر بود.

از غذاهای مناسب استفاده کنید

برای حفظ شادابی پوست، مصرف انواع ویتامین و مواد معدنی نقش مهمی دارند، مجموعه ویتامین های B (موجود در گوشت گاو مرغ، تخم مرغ، گندم کامل و آرد غنی شده و شير) و ویتامین A و C  (موجود در سبزیجات و مبودهای تازه از مهمترین ویتامین ها در این زمینه می باشند. بهترین غذاها برای شادابی پوست عبارتند از: سبزیجات با برگ سبز، هویج و میو نازه.

لطفا سیگار نکشید

چین و چروک پوست

سیگار کشیدن علاوه بر این که برای سلامتی عمومی شما مضر است، می تواند باعث ایجاد چین و چروک نابهنگام در اطراف دهان شما شود. زیراساں لب های خود را به دور سیگار ور چیدداند. سیگار کشیدن جریان خون رگ های کوچک زیر پوست را کاهش داده و می تواند به وخیم تر شدن چین و چروک پوست منجر شود.

یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید

هیچ کرم مرطوب کننده ای در بازار یافت نمی شود که بتواند جلوی فرآیند کهولت را بگیرد. با این حال دکتر «کورتین» می گوید: «اگر پوست شما خشک است، استفاده از لوسیون مرطوب کننده می تواند برخی از چین و چروک های کوچک را که روی سطح پوست شکل می گیرند، پنهان کند.. لازم است قبل از استعمال کرم مرطوب کننده پوست را مرطوب کنید.
 
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1588
0
 
3
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi