مورد علاقه ها 0

درمان بدترین گل مژه ها به صورت خوراکی یا ضماد گیاهان

گل مژه

گل مژه

با این همه شیوع گل مژه، جای تعجب است که چرا دنیای گیاهان از آن غافل مانده است. من ۲۰ کتاب برجسته گیاهان دارویی را بررسی کردم، و در هیچ یک از آنها نامی از گل مژه نبرده اند. از این رو، من در اینجا نوید وجود گیاهانی برای درمان گل مژه می دهم.
گل مژه یک عفونت باکتریایی (معمولا استافیلوکوکی) فولیکول های مژه است. عفونت باعث ایجاد برآمدگی پر از چرکی در درون یا بیرون پلک می شود. توده برآمده تا یک هفته بزرگ شده و بعد از آن، معمولا فروکش می کند، و احتمالا خودبه خود پاره می شود.
گل مژه را نباید مانند هر جوشی چلاند، چون این کار باعث گسترش عفونت می شود. برخی افراد هیچگاه گرفتار گل مژه نمی شوند، و در میان کسانی که دچار گل مژه می شوند، عود آن زیاد است.
پزشکان اغلب گذاشتن پارچه ای گرم و مرطوب روی چشم را برای تخلیه گل مژه توصیه می کنند. اغلب برای مقابله با عفونت آنتی بیوتیک هم تجویز می کنند.

گیاهان دارویی برای گل مژه

گیاه درمانگرها در رویکرد درمانی برای گل مژه دارند گیاهان آنتی بیوتیکی و گیاهانی که دستگاه ایمنی را تقویت می کنند تا بدن بتواند با عفونت آن مقابله کند.

اکيناسه یا سرخارگل

این یکی از محرک های دستگاه ایمنی است، و قبل از پیدایش آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت ها مصرف بسیار داشته است و جالب این که تحقیقات خواص تحریک کنندگی دستگاه ایمنی آن را نشان داده است.
به علاوه، این گیاه بومی دشت های مرکزی آمریکای شمالی خواص آنتی بیوتیکی هم دارد. به گفته دکتر دانیل ماوری، داروشناس گیاهی و نویسنده کتاب های ارزشگذاری علمی داروهای گیاهی و درمانهای کنونی گیاهی، فقط شش میلی گرم از مواد مؤثر آن اکبناکوزیدها آنتی بیوتیکی معادل یک واحد پنی سیلین است. (مقدار استاندارد تجویز پنی سیلین حدود ۱۸۰ واحد است.)
علاوه بر کمپرس چشم با اکیناسه، می توانید این گیاه را به صورت چای یا کپسول بخورید. گرچه اکیناسه ممکن است زبان را موقتا دچار سوزش یا بیحسی کند، ولی این خطری ندارد.

گلدن سیل

گلدن سیل هم مانند اکیناسه هم تقویت کننده دستگاه ایمنی است و هم خاصیت آنتی بیوتیکی دارد. در یک مطالعه، بربرین (ماده مؤثر موجود در گلدن سیل) بیشتر از آنتی بوتیک قدرتمند کلرامفنیکل با عفونت های ناشی از استافیلوکوک مقابله کرد.
بربرین فقط یکی از مواد دارویی موجود در گلدن سیل و خویشاوندان آن (زرشک، ماهونیا، وبلو روت) است. می توانید گلدن سیل را به صوت چای یا کپسول بخورید، ولی استفاده از آن به صورت کمپرس هم مفید است.
سیب زمینی

سیب زمینی

من همیشه دوست دارم از دکتر وارو تایلر، استاد گیاهان دارویی دانشگاه بوردیو، نقل قول کنم: «برای درمان گل مژه، ورقه های تازه از درون سیب زمینی درآورده و آن را مبان پارچه ای تمیز روی گل مژه بگذارید. گاه گاه ورقه سیب زمینی را عوض کنید بسیار جالب بود که بعد از چند ساعت تورم کاهش یافت، گل مژه رو به بهبود نهاد، و همان شب کاملا از بین رفت.»
این برای دکتر تایلر، و نیز برای من، کافی بود.

آویشن

آویشن

من اگر دچار گل مژه شوم، علاوه بر خوردن اکيناسه و گلدن سیل، چای غلیظ آویشن هم درست کرده و به صورت کمپرس روی آن می گذارم.
آویشن غنی از تیمول است که یک گند زدای قوی است، و بیش از یک دوجین ترکیبات گند زدای دیگر هم دارد.
بابونه

بابونه

بابونه گل هایی شبیه به چشم دارد، پس عجیب نیست که گیاه درمانگرهای سنتی شستشوی چشم با این گیاه را برای درمان گل مژه پیشنهاد می کردند. گیاه درمانگرهای باستانی در بسیاری از موارد درمان های خود را بر اساس شباهت گیاه با بخش گرفتار بدن انجام می دادند.
ولی، جالب این که، گیاه درمانگرهای دانش آموخته امروزی متوجه شده اند بابونه در درمان گل مژه مؤثر است. دکتر رودولف فریتس رای، رئیس انجمن گیاه درمانگرهای آلمان و نویسنده کتاب پزشکی گیاهی، کمپرس چای بابونه گرم را پیشنهاد می کند.
سیر

سیر

به نظر می رسد گیاه درمانگرها سیر را برای همه عفونت ها تجویز می کنند. من هم با این کار موافقم، چون سیر یک آنتی بیوتیک قوی است. پیشنهاد میکنم یک دوجین حبه های خردشده سیر بخورید. حتی اگر حالا هم سیر می خورید، برای درمان گل مژه باز هم سیر بیشتر بخورید.
میوه

میوه ها و سبزیجات

طبیعت درمانگرها خوردن میوه و سبزی بیشتر را برای مقابله با عفونت پیشنهاد می کنند. اینها غنی از ویتامین ها، مخصوصا بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) و ویتامین های C و E هستند. همچنین می توانید مکمل ویتامینی هم بخورید. یک مطالعه بر روی افراد سالمند نشان داد که خوردن روزانه مکمل های ویتامینی کارکرد دستگاه ایمنی را به طور قابل توجهی بالا می برد.

 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


795
1
 
10
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi