مورد علاقه ها 0

درمان گیاهی آب سیاه چشم در طب سنتی

آب سیاه چشم



آب سیاه (گلوكوم)

آب سیاه یکی از علل شایع کوری است. معمولا بعد از ۴۰ سالگی بروز کرده و شیوع آن با بالا رفتن سن بیشتر می شود. حدود ۳ درصد امریکایی های بالای ۶۵ سال به آن مبتلا هستند - یعنی حدود دو میلیون نفر، که حدود ۶۰,۰۰۰ نفر آنها تقریبا کور هستند آب سیاه به گروهی از بیماری های چشم گفته می شود که در آنها، فشار مایع درون چشم در اثر اختلال در تخلیه طبیعی مایع بالا می رود. این افزایش فشار عصب بینایی را آسیب رسانده و ایجاد نقاط کور در میدان دید بیمار می کند.
علاوه بر پیدایش نقاط کور، علائم آب سیاه چشم عبارتند از تاری دیدی، از بین رفتن دید محیطی، دیدن هاله به دور نور چراغ، و درد و قرمزی چشم. اگر آب سیاه به موقع تشخیص داده شود، کنترل آن آسان است. کوری فقط وقتی رخ می دهد که بیماری نادیده گرفته شده و درمان نشود، حدود ۵۰۰,۰۰۰ امریکایی به آب سیاه تشخیص داده نشده مبتلا هستند. آب سپاه یک بیماری جدی است، و هر کسی، مخصوصا کسانی که سابقه خانوادگی این بیماری را دارند، باید به طور مرتب فشار داخل چشمشان اندازه گرفته شود. هر فرد مبتلا به آب سیاه باید زیر نظر پزشک باشد. علت این بیماری هنوز معلوم نشده است، ولی ظاهرا استعداد ابتلا به آن ارثی است.
پزشکان معمولا آب سیاه را با داروهای پایین آورنده فشار درون چشم درمان می کنند، که برخی از آنها منشا گیاهی دارند. در برخی افراد، مجاری تخلیه مابع با عمل جراحی باز می شود.

آب سیاه چشم


درمان گیاهی برای آب سیاه چشم

ماریجوانا


ماریجوانا

افرادی که طرفدار مجاز کردن مصرف داروی ماريجوانا هستند، اغلب به تأثیر آن در درمان گلوکوم استناد می کنند. دلیل هم برای آن دارند. ظاهرا ماريجوانا فشار مایع درون چشم را پایین می آورد.
البته، هنوز ماریجوانا یک داروی غیر قانونی است و من مصرف آن را به هیچ وجه توصیه نمی کنم. چگونگی و تأثیر درمانی دراز مدت ماريجوانا در آب سیاه هنوز نامعلوم است، چون تحقیقات زیادی روی آن انجام نشده است. شاید تحقیقات بیشتر انجام شود و زمانی پزشکان ماریجوانا را هم مانند یک دارو تجویز کنند. در واقع، درمان آب سیاه تنها توان دارویی ماريجوانا نیست. ماریجوانا توانایی کاهش عوارض جانبی برخی داروهای شیمی درمانی را هم دارد.


جابوراندی


جابوراندی

یکی از داروهای استاندارد آب سیاه چشم به نام پیلوکارپین از درخت گرمسیری امریکای جنوبی به نام جابو راندی گرفته می شود. جابوراندی مدتها پیش از ورود اسپانیایی ها به امریکای جنوبی در پزشکی سنتی آنها کاربرد داشت. اسپانیایی ها خیلی زود به ارزش جابوراندی پی بردند.
 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



از همان اواسط قرن هفدهم، طبیعت درمانگرهای اسپانیایی جابوراندی را در درمان بیماری های چشم به کار می برند. بعد، در سال ۱۸۷۵ برای نخستین بار پیلوکارپین از آن استخراج شد. در سال ۱۹۳۰ پیلوکارپین صناعی تهیه گردید.
چون پیلوکارپین فشار درون چشم را کاهش می دهد، اغلب به شکل قطره چشمی برای درمان انواع آب سیاه تجویز می شود. یک بار مصرف آن در کمتر از ۱۵ دقیقه تأثیر کرده و تا ۲۴ ساعت اثر آن باقی می ماند. امروزه مبتلایان به آب سیاه از نوع صناعی پیلوکارپین استفاده می کنند، ولی داروی استاندارد آن مشتق گیاهی است.


مرکبات


میوه ها و سبزیجات دارای ویتامین C


مطالعات مختلف نشان داده اند که ویتامین C فشار درون چشم را کاهش می دهد. منابع غنی این ویتامین فلفل سبز، بروکولی، کلم، مرکبات، کلم فندقی، گواوا، کلم پیچ، جعفری، و توت فرنگی است.
متخصصان تغذیه و طبیعت درمانگرها مصرف روزانه ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ میلی گرم ویتامین C را توصیه می کنند. چون مقدار ۱۲۰۰ میلی گرم این ویتامین می تواند در برخی افراد ایجاد اسهال کند، من مصرف مقدار کم آن را پیشنهاد می کنم. اگر می خواهید بخورید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. من اگر دچار آب سیاه شوم، حتما مکمل ویتامین C می خورم.


حسن یوسف


حسن يوسف

این گیاه حاوی ترکیبی به نام فورسكولين است که فشار درون چشم را پایین می آورد. مطالعات نشان داده اند که فراورده فورسكولين به شکل قطره چشمی به طور قابل ملاحظه ای فشار درون چشم را ظرف یک ساعت پایین می آورد. در این بررسی ها، اثر درمانی ظرف دو ساعت به حداکثر رسیده و لااقل تا پنج ساعت باقی می ماند . این گیاهی نیست که بخواهید سر خود استفاده کنید. ولی اگر دچار آب سیاه چشم هستید، و از داروی فورسكولين استفاده می کنید، ممکن است از شنیدن این که منشا گیاهی دارد بیشتر احساس رضایت کنید.
گیاه خمیردندان ممنوع
گیاهی هست که در صورت وجود سابقه خانوادگی آب سیاه باید از آن دوری کرد.شواهدی نه چندان قاطع، ولی قابل توجه، در دست است که مصرف سانگیتارین موجود در گیاه بلادروت می تواند در بروز آب سیاه مؤثر باشد.حالتی که ممکن است به علت علاقه به مصرف سانگبنارین آن را استفاده کنید، وجود آن در خمیر دندان یا دهان شویه است. روی برچسب این فراورده ها وجود گیاه بلادروت با ترکیب سانگينارين آن درج شده است.
من فکر نمی کنم خطر آن زیاد باشد و شما هم که خمیردندان یا دهان شویه را قورت نمیدهید ولی با این حال، اگر نگران بروز آب سیاه هستید، مراقب و جود گیاه بلادروت و ترکیب سانگينارين در این فراورده ها باشید.


مرزنگوش


مرزنگوش

هیچ یک از نوشته های پزشکی تاکید زیادی بر پیشگیری از آب سیاه ندارند. بنابراین، اگر آب سیاه در خانواده شما زیاد است. شاید این موضوع برایتان جالب باشد. طبیعت درمانگرما خوردن زیاد خوراکی های دارای مواد ضداکسایش را برای پیشگیری از آب سیاه توصیه می کنند. ضداکسایش ها موادی هستند که مولکول های بسیار پذیر اکسیژن (بنیان های آزاد) را که ظاهرا در پیدایش آب سیاه نقش دارند خنثی می کنند.
تحقیقات من بر روی ۶۰ گیاه نعناعی نشان می دهد که مرزنگوش از غنی ترین منابع ضداکسایش هاست. و چون در باغچه من می روید، مرزنگوش تازه جزء ثابت چای ضد اکسایش است.
با یک یا دو قاشق مرباخوری خشک کرده مرزنگوش در یک فنجان آب جوش چای درست کنید. اگر ضداکسایش بیشتری می خواهید، کمی نعناع فلفلی یا اکلیل کوهی هم به آن اضافه کنید.


بنفشه


بنفشه

بنفشه ترکیبی به نام روئین دارد که طبیعت درمانگرها آن را برای درمان آب سیاه تجویز می کنند. بر اساس بانک اطلاعاتی من، گل های بنفشه وحشی تا ۲۳ درصد وزن خشک خود روتین دارند. وقتی روتین همراه با داروهای استاندارد مصرف شود، در پایین آوردن بیشتر فشار درون چشم همکاری می کند.
طبیعت درمانگرها مصرف سه بار در روز ۲۰ میلی گرم روتین را پیشنهاد می کنند. من حساب کرده ام که یک گل خوراکی بنفشه حدود ۲۰ میلی گرم روتین دارد. خوردن کمی بنفشه بی خطر است، ولی اضافه کردن آن به سالاد بسیار عالی است.
روتین در گل تلخ بیان، انواع بنفشه، اوکالیپتوس، و برگ توت هم موجود است. من کمی بنفشه روی دسر میوه خودم می پاشم. همچنین با ریختن کمی بنفشه و کمی برگ اوکالیپتوس در آب میوه، نوشیدنی مخصوص درست می کنم.


سیاه گیله


سیاه گیله

این گیاه به طور سنتی برای همه بیماری های چشم، از جمله آب سیاه، توصیه شده است، معلوم شده است که سیاه گیله حاوی ترکیباتی به نام آنتوسیانوزیدهاست که تجزیه شدن ویتامین C را به تأخیر می اندازد. در نتیجه، به آن کمک می کنند تا کار خود را در حفاظت از چشم ها بهتر انجام دهد.
جوزف پیزو رنو، رئیس دانشگاه باستپر در سیاتل، و مایکل موری طبیعت درمانگر، و نویسندگان همکارکناب درسی پزشکی طبیعی، هر دو خوردن سیاه گیله را برای پیشگیری و درمان آب سیاه توصیه کرده اند.


بید


بید

پوست بید معادل گیاهی آسپرین است چون حاوی ترکیباتی به نام سالیسیلات هاست که آسپرین از درست می شود. جای پوست بید می تواند مثل آسپرین درد و التهاب را کاهش دهد و سطح اسید اوریک خون را هم پایین بیاورد.


6707
1
 
7
دیدگاه ها
امیر مهدی حیدری:
سلام امیر مهدی حیدری هستم ۲۲ سالمه مادرزادی گلوکوم دارم ، اگر تشخیص زود هنگام دکتر نبود الان نابینا بودم ، هرجور شده یه ویزیت دکتر فوق تخصص گلوکوم برید ، هر دکتری هم نرید چون بعضی از دکترا همون زمان به ما گفتن من در سلامت کامل هستم .
1
 
1
مدیریت سایت :
سلام.تشکر از شما
0
 
0

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi