مورد علاقه ها 0

راه های آسان برای از بین بردن جوش های غرور جوانی(آکنه)

در حالی که بخار را از روی آینه حمام پاک می کنید با نقطه صورتی رنگ در نوک بینی خود مواجه می شوید این اصلا برای شروع یک هفته چیز خوشایندی نیست.
دوباره بخار را از روی آینه پاک می کنید، روی پنجه هایتان بلند می شوید و به دستشویی تکیه می دهید تا خودتان را بهتر ببینید. اما آن نقطه صورتی رنگ سر بینی چیست؟ وقتی چانه تان را بالاتر می برید تا بهتر دیده شود یک دفعه چشمتان به چند جوش سر سفید که زیر لب پایین تان سبز شده می افتد. اصلا از این جوش ها خوشتان نمی آید. یکی از زانوهایتان را بالا می آورید و روی لبه در دستشویی می گذارید و صورتتان را به آینه فشار می دهید، تازه اینجاست که متوجه یک جوش سر سیاه در چین بین بینی و گونه می شوید که زل زده و شما را نگاه می شد. دنیا بر سرشان خراب می شود و تلو تلو خوران از جلوی آینه کنار می آیید. یعنی چه خبر شده؟ جواب خیلی ساده است: آكنه در آورده اید. آکنه را می توان مجازات سالهای نوجوانی دانست اما بعضی از افراد را تا میانسالی و حتی بیشتر تعقیب می کند.: زمان ممکن است در سن ۲۵ تا ۳۵ سالگی و حتی بیشتر، یک بار دچار آکنه شوند.» آکنه یک اصطلاح کلی برای علایم مختلفی نظیر کورک، جوش های سر سفيد و جوش های سر سیاه است.

علت این مسدود شدن چیست؟

پوست و موی چرک و کثیف هم عامل بروز آن نیست. رابطه جنسی زیاد و یا نبود آن نیز موجب آكنه نمی گردد.پس علت اصلی چیست؟
وراثت حداقل می توان گفت وراثت بیشترین سهم را در این میان دارد. دکتر «فالتن» در این باره می گوید : آکنه یک عارضه ژنتیکی است که به صورت فامیلی منتقل می شود. آکنه در واقع نوعی اختلال ژنتیکی در منافذ پوست است، اگر پدر و مادرتان هر دو آکنه داشته اند، از هر چهار خواهر و برادرتان سه نفر دچار آكنه خواهند شد. اما اگر خواهرتان آکنه نمی زند، در حالی که صورت شما به منطقه جنگی می ماند باید توجه داشته باشید که عوامل دیگری هم میتوانند آکنه را تشدید کنند. فشار روحی، نور آفتاب، تغییرات فصلی و بارداری نیز می توانند از عوامل بروز اكنه باشند. آب و هوا می توانند بر شدت بروز آکنه بیافزایند. مواد آرایشی خاص و قرص های ضدبارداری می تواند از عوامل بروز آکنه باشند.

تغییر آرایش

در زنان بالغ آرایش از جمله مهم ترین عوامل بروز آکنه است. دکتر فالتن استفاده از مواد آرایشی چرب را مسأله ساز می داند. رنگدانه های موجود در مواد آرایشی، رژ لب، کرم های پاک کننده، مرطوب کننده های شب و آب موجود در این محصولات، هیچ یک مشکل ایجاد نمی کنند. مسأله فقط بر سر چربی موجود در این محصولات است. چربی این محصولات معمولا از اسیدهای چربی که غالبأ قوی تر از اسیدهای چرب خود بدن هستند، مشتق می شود. اگر مستعد ابتلا به آکنه هستید از مواد آرایشی بدون چربی استفاده نمایند.

پوست و بهداشت آن

خواندن برچسب محصولات آرایشی

از مصرف محصولاتی که حاوی لانولین، مایریزتیت ایزوپروپیل، سولفات سدیم لارویل، لارث و رنگ های هوا هستند اجتناب نمایید. این مواد هم مثل چربی ها برای پوست خیلی غلیظند.

پاک کردن پوست از مواد آرایشی

هر شب تمام مواد آرایشی را از روی پوست پاک کنیم. با یک صابون ملایم روزی دو بار صورت را شسته، خوب آبکشی نمایید. برای آبکشی 2 إلى 7 بار صورت را با آب بشوييد.

تست چربی

در اینجا یک تست آسان را که در منزل قابل انجام است و می توان برای پی بردن به میزان چربی موجود در مواد آرایشی از آن کمک گرفت ارائه می دهیم.
یک ورق کاغذ تایپ متشکل از ۲۵ ٪ پنبه را بردارید و مقداری از محصول آرایشی را بر روی آن بمالید. ۲۴ ساعت صبر کنید تا لکه چربی ظاهر شود. ظرف یک روز چربی پخش می شود و میتوانید لکه چربی را روی کاغذ مشاهده کنید. هر چه لکه وسیعتر باشد درصد چربی محصول آرایشی بیشتر است. از مصرف محصولاتی که تست مربی آنها نشان می دهد که درصد چربی بالایی دارند خودداری کنید.

به جوش ها دست نزنید

نباید کورک ها یا جوش های سرسفید را فشار داد. کورک خود نوعی التهاب است و نباید با فشار دادن آن بر میزان التهاب افزود. با این کار ممکن است عفونت ایجاد شود..هیچ راهی برای بهبود سریع تر کورک وجود ندارد. به طور معمول بهبود کورک از یک تا چهار هفته طول می کشد. اما بالاخره از بین می رود و خوب می شود. جوش های سر سفید را منافذ مسدود شده ی غير ملتهب می خوانند و پایه جوش های سر سفید بسیار وسیع تر از جوش های سر سیاه است. هنگامی که جوش سر سفید را می فشارید، دیواره منافذ پوست تخریب شده و محتویات آنها داخل پوست میشود و موجب بروز کورک می گردد. کورک معمولا در اثر ترکیدن جوش های سر سفید ظاهر می شود.

پوست صورت


تشخیص موقع مناسب برای فشار دادن جوش ها

هر چند در مورد بیشتر جوش ها بهتر است اصلا دستکاری نشوند اما در مورد یک نوع جوش با فشردن و تخليه می توان روند بهبودی را سرعت بخشید. دکتر «پوچی» در این باره می گوید: «گاهی اوقات در مرکز کورک یک نقطه زرد رنگ چرکی وجود دارد. فشار ملایم معمولا این منافذ را خیلی خوب باز می کند. هنگامی که چرک خارج می شود کورک سریعتر خوب می شود.»"

به سر سیاه ها حمله ور شويد

با فشردن می توان از شر جوش های سر سیاه نیز رها شد. دکتر «پوچی» می گوید: «جوش های سر سیاه در اثر انسداد شدید منافذ تظاهر میکنند. مواد موجود در این جوش ها سفت است و سطح جوش بر آمده نیست. بخش سیاد این جوش ها کثیف و چرکی نیست. در واقع متخصصان پوست در مورد ماهیت این جوش ها هنوز کاملا مطمئن نیستند. اما هرچه باشند به بروز کورک منتهی نمی شوند.

غلبه بر آكنه با داروهای مجاز بدون نسخه

می توان با داروهای مجاز بدون نسخه به جنگ آکنه رفت. دکتر «فالتن» می گوید: «از داروهایی استفاده کنید که حاوی پروکسید بنزوییل باشند. بنزوییل پروکسید را به سمت منافذ هدایت میکند و اکسیژن آزاد می نماید که خود باعث مرگ باکتری ها، که عامل بدتر شدن آکنه هستند، می شود. استفاده از این دارو مثل این است که همزمان از دو دارو استفاده نمایید. به علاوه بنزوییل سلولهای اسید چرب را که باعث تحریک منافذ می شوند مهار می کند.
محصولات ضد آکنه مجاز بدون نسخه در اشکال مختلفی مانند ژل، محلول، لوسیون یا کرم موجودند. دکتر «فالتن» مصرف ژل هایی را که اسانس آبی دارند توصیه میکند. زیراکمتر از سایر محصولات موجب تحریک پوست می شوند. وی همچنین توصیه می کند از این ژل ها شب حدود یک ساعت استفاده نماییم. سپس قبل از خواب پوست را به ویژه در ناحية اطراف چشم و گردن کاملا از ژل بشوییم.

فریب اعداد و ارقام را نخورید

 ۵ تا ۱۰ درصد پروکسید بنزوییل می باشند. اما درصد این ماده نقش چندانی در تاثیر دارو بر آکنه ندارد. بر اساس آزمایش های انجام شده تأثير محصولات حاوی پروکسید بنزوییل با درصد پایین به اندازه تأثير محصولات حاوی این ماده با درصد بالا است. یک محصول ۵ درصدی همان تاثیری را دارد که محصول ۱۰ درصدی دارد.

مراقبت ویژه از پوست های خشک

پوستهای خشک مستعد، نشان حساسیت نسبت به پروکسید بنزوییل هستند. بنا بر این توصیه می کنند ابتدا با یک محصول ملايم تر شروع کرده و بعد از یک محصول قوی تر استفاده نماییم.

شستشوی پوست

هر بار قبل از استفاده از دارو های ضد آکنه پوست را به طور کامل بشویید. ، پوست تمیز، صورتی شاداب را به ارمغان می آورد.
پوست لک دار و پوست


هر بار فقط از یک نوع درمان استفاده کنید

از مخلوط کردن همزمان چند روش درمانی اجتناب کنید. اگر از داروهای مجاز بدون نسخه استفاده می کنید، در صورت مراجعه به پزشک و مصرف دارو های وی لازم است از مصرف داروهای قبلی خودداری کنید.

از انتشار آکنه جلوگیری کنید

داروی ضد آکنه را تا شعاع5/1 سانتی متر در اطراف موضع بمالید تا از انتشار آکنه جلوگیری شود. داروی ضد آکنه با کورک هایی که قبلا ظاهر شده اند مبارزه نمی کند. بلکه بیشتر از بروز جوش های جدید جلوگیری می نماید. آکنه، از بینی گرفته تا نقاط دیگر صورت را در بر می گیرد. پس لازم است نواحی اطراف جوش را نیز با دارو پوشش دهید. هنگامی که داروی مجاز بدون نسخه ای را خریداری می کنید روی آن نوشته شده تنها روی جوش ها بمالید، در حالی که اصلا چنین نیست. در مورد اکثر افراد محل جوش جایی است که قابل رؤیت است.
 
 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1932
0
 
2
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi