مورد علاقه ها 0

همه خواص شگفت انگیز بومادران و میزان و نحوه مصرف آن

خواص بومادران

بومادران

نام علمی: .Achillea millefolium L
نام خانواده: Asteraceae
منشأ اصلی گیاه نواحی کوهستانی مختلف اروپا، شرق آسیا و شمال آفریقا می باشد. بومادران بصورت خودرو در کنار مزارع شخم خورده، راه ها، چمنزارها، شیب های کوهستانی و در محل های خشک - آفتابگیر یافت می شود. این گیاه تا ارتفاع ۲۷۰۰ متری رشد می کند. بومادران گیاهی علفی و چند ساله است که ارتفاع آن ۴۵ - ۲۰ سانتی متر می رسد. ریشه نازک و راست آن از انشعابات ظریف و فراوانی برخوردار بوده و از ناحیه فوقانی آن ساقه های متعدد استوانه ای شکل خارج می شود. برگ های معطر آن متناوب مرکب، سرنیزه ای، کرک دار و فاقد دمبرگ بوده و اطراف برگها دندانه های ظریفی وجود دارد. در دو طرف برگ حجره های مخصوص حاوی اسانس وجود دارد. گل های زبان های آن سفید رنگ بوده و گل های لوله ای آن غالبا به رنگ سفید مایل به زرد است. در کوهستانها گل های زبانه ای اغلب صورتی مایل به قرمز است. زمان گلدهی آن بین خردادماه تا شهریور می باشد. میوه آن فندقه طویل و به شکل تخم مرغ وارونه است. سرشاخه های گلدار و برگ گیاه که طعم تلخ و بوی قوی دارد از مهمترین قسمت مورد استفاده گیاه محسوب می شود. سرشاخه های گلدار در فاصله خرداد تا مرداد ماه و برگ های آن از فروردین تا تیر ماه جمع آوری می شوند.

ترکیبات شیمیایی بومادران

اسنس روغنی فرار، آزولن، کولین، تانن، کافور، آیی نین، کارین، آچيله، آچیلین، توجون، مواد تلخ،اسیدهای فنولیک و کومارین از جمله ترکیبات شیمیایی بومادران محسوب می شوند.


خواص بومادران


خواص دارویی و درمانی بومادران

بومادران دارای خاصیت ضد التهاب و ضد اسپاسم است و ترشحات معده را تحریک می کند. این گیاه در ناراحتی های قاعدگی اثر تنظیم کننده و ضد اسپاسم و همچنین ضد التهاب دارد. از دیگر خواص این گیاه می توان به خواصی نظیر مدر، معرق، ضد نفخ، تب بر، اشتها آور، تقویت کننده معده، صفراآور، ضد انگل، کاهش دهنده قند و فشار خون، التیام دهنده زخم ها، دفع کننده کرم معده و سنگ کلیه، تقویت کننده اعصاب، ادرار آور، ضد میکروب و تقویت کننده کبد اشاره کرد. از پیکر رویشی بومادران جهت درمان کبودی ناشی از ضربه در اطراف چشم استفاده می کنند. اسانس بومادران در صنایع بهداشتی، آرایشی، صنایع غذایی و دارویی کاربرد دارد.


خواص بومادران


طرز مصرف بومادران

معمولا بومادران به شکل تیزان (۲ الی ۳ قاشق غذاخوری از آن را در یک لیتر آب سرد ریخته و بعد از گذشت چند دقیقه آماده مصرف می شود). دم کرده ۱۰ گرم سرشاخه های گلدار بومادران در ۵۰۰ گرم آب جوش، مسکن تب و دل درد، مقوی اعصاب و قاعده آور است. توصیه کمیسیون E در مورد بومادران ۴/۵ گرم گیاه خشک، ۳ قاشق چایخوری شیره افشرده یا ۳ گرم گیاه تازه بصورت روزانه است. ۱ تا ۲ قاشق بومادران را در ۲۵۰ گرم آبجوش ریخته و ۱۵ دقیقه آن را خیسانده و صاف کرده آن به همراه عسل با لیموترش میل نمایید که این حالت بعنوان آرام بخش و رفع اختلالات هاضمه و گرفتگی های عادت ماهیانه عمل می کند. مصرف زیاد از حد گیاه باعث میگرن و تشنج می شود. بومادران در بی اشتهایی، اختلالات معده، اسهال، نفخ، بواسیر و سرفه بصورت خوراکی مصرف می شود.


 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


2540
2
 
6

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi