مورد علاقه ها 0

چگونه به راحتی چربی پوست سر و موهایمان را از بین ببریم

16راه حل برای برطرف کردن چربی مو

راه حل های مهم برای برطرف کردن چربی مو

امروز صبح دقیقا ۲۰ دقیقه تقلا کردید و در حالی که در یک دست سشوار و در دست دیگر ژل مو بود سعی داشتید آن حلقه های سرکش و نافرمان مو را رام کنید و به آنها فرم دهيد. اما ظهر که شد خودتان فهمیدید که مبارزه را باخته اید. جلوی آینه رفتید و نگاهی به خود انداختید و یكباره روحيه تان هم مثل موهایتان فرو ریخت. آن کارخانه روغن که شما نام پوست سر بر آن نهادهاید هیچ متوجه نیست که چه موقع باید کار را تعطیل کند.

جریان موی چرب چیست؟

شاید علت این است که موهای پر پشتی دارید. هر چه مو نازکتر باشد تعداد آن در واحد سانتی مترمربع در پوست سر بیشتر خواهد بود. در پایه هر ساقه مو غددی به نام غدد سباسه وجود دارند که چربی ترشح می کنند، یعنی همان چربی موجود در موهای چرب. هر چه تعداد موها بیشتر باشد، غدد چربی بیشتری نیز وجود خواهد داشت و در نتیجه چربی بیشتری تولید می شود. افرادی که موهای پرپشت دارند دارای ۱۴۰ هزار غده چربی در پوست سر خود می باشند. افرادی که مو های قهوه ای روشن (مایل به قرمز دارند و به طور متوسط دارای ۸۰ الی ۹۰ هزار تار مو می باشند به ندرت موی های چربی دارند. افرادی که دارای موهای طلایی با تارهای نازک ابریشم مانند هستند، بیش از همه با مشکل چربی مو مواجهند. موهای لخت و نازک به راحتی چربی را جذب می کنند. اما موهای موج دار چرب به نظر نمی رسند. این مساله تا حدود زیادی بستگی به دقت و توجه فرد در این باره دارد. گرما و رطوبت شديد نين از عوامل افزاینده تولید چربی به شمار می روند. همچنین تغییرات هورمونی هم می توانند اثر مشابهی داشته باشند. آندروژن (نوعی هورمون مردانه)، می تواند موجب تحریک غدد سباسه گردد. اضطراب و فشار روحی در زنان نیز مانند مردان، میزان آندروژن موجود در خون را افزایش می دهد. اما آندروژن تنها مسبب چربی موی مردان نیست. موی مردان نازکتر از موی زنان است. به طور متوسط در هر سانتیمتر مربع از پوست سر مردان ۳۱۱ و در زنان ۲۷۸ تار مو وجود دارد. این ارقام نشان دهنده یک اختلاف قابل ملاحظه ۵ تا ۱۰ درصدی در تعداد موهای زنان و مردان است. حال با این کارخانه روغن پوست سر چه می توان کرد؟ به توصیه متخصصان در این باره توجه کنید.


16راه حل برای برطرف کردن چربی مو

موها را به طور مرتب با شامپو بشویید

متخصصان همگی بر این عقیده اند که مهمترین اقدامی که برای مبارزه با چربی بیش از حد پوست سر می توان انجام داد - به ویژه اگر شهر نشین باشید - شستشوی روزانه موها با شامپوست. توصیه می شود در تابستان که گرما و رطوبت موجب تحریک بیشتر غدد سباسه می گردد، روزی دو بار موها را شامپو کنید. غدد سباسه دائما در حال ترشح چربی هستند. اساسأ سعی بر آن است که نسبت به چگونگی ترشح چربی آگاهی حاصل کنیم و چربی را از مو پاک کنیم.

استفاده از شامپوهای شفاف

شامپوهای شفاف چسبندگی کمتری دارند. این شامپوها بدون آن که اثری از خود بجای گذارند چربی را بهتر پاک می کنند.

پوست سر را ماساژ دهید

این کار را باید حین شامپو زدن انجام داد، نه در فاصله بین دو استحمام. ماساژ پوست سر در این فواصل ممكن است باعث وارد آمدن فشار به غدد مترشحه و خروج بیشتر چربی گردد.

دو بار شامپو بزنید

موهای خیلی چرب ممكن است به دو بار شستشو با شامپو زدن نیاز داشته باشند. رایج ترین اشتباهی که مردم مرتکب می شوند این است که نمی گذارند شامپو به اندازه کافی بر روی سر بماند. به افراد دارای پوست سر یا موهای فوق العاده چرب، دو بار شستشوی موها با شامپو و هر بار گذاشتن شامپو بر روی سر به مدت ۵ دقیقه را توصیه می کنیم. با این کار ضرری متوجه پوست سر با موها نمی شود.


16راه حل برای برطرف کردن چربی مو

به موها حالت دهنده نزنید

به اعتقاد دکتر گودمن» اگر موهای چربی دارید که با گذشت زمان در طول روز افت میکنند و روی هم می خوابند، آخرین راهی که باید برگزینیدپوشش دادن به موها با چربی بیشتر است،سعی کنید از حالت دهنده استفاده نکنید.

فقط ساقه مو را حالت دهید

اگر فکر می کنید که استفاده از حالت دهنده واقعا ضروری است،به دنبال یافتن حالت دهنده هایی باشیدکه حاوی روغن کمتر ویا تقریبا بدون روغن هستند.به جای ریشه مو نوک مو را حالت بدهید.

بیش از حد برس نزنید

افرادی که دارای موهای چربند باید توجه بسیار داشته باشند که موها را زیاد برس نزنند،دقت داشته باشید که با برس زدن چربی از ریشه مو به ساقه و نوک آن منتقل می شود. برای اینکه موهایتان به هم نچسبد و موج داشته باشند از آرایشگرتان بخواهید موهایتان را یکنواخت کوتاه نکند.


آرام بودن را بیاموزید

دانسته های ما در مورد تاثیر هورمون زیاد نیست. اما آنچه میدانیم این است که: مواقعی که تحت فشار روحی و اضطراب هستیم بدن آندروژن بیشتری ترشح می کند و افزایش آندروژن موجب افزایش تولید چربی می گردد. چه باید کرد؟ بهره گرفتن از روش های شل کردن عضلات و تمدد اعصاب را پیشنهاد می کنیم.

به قرص های ضد بارداری توجه داشته باشید

قرص های ضد بارداری اثر بارزی بر هورمون های زنان دارند و همین مسأله خود بر میزان تولید چربی تأثیر می گذارد. به افرادی که دارای موهای چرب هستند و داروهای ضد بارداری خوراکی مصرف می کنند، توصیه می کند با پزشک متخصص زنان مشورت کنند.

با آب لیمو چربی را از موها دور کنید

آب دو عدد لیمو شیرین را بگیرید و در یک لیتر آب (بهترین آبی که در دسترس دارید) مخلوط نمایید. آب مقطر برای این منظور از همه بهتر است. این محلول برای شستن موها و پایان دادن به مشکل چربی آنها بسیار مفید است.

با سرکه سیب موها را بشویید

یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با نیم لیتر آب مخلوط کنید و در پایان استحمام موها را با آن آبکشی نمایید. این محلول برای پوست سر مانند یک تقویت کننده است و باقیمانده ذرات كف را که باعث افزایش چربی موها میشوند از آنها پاک می کند.

16راه حل برای برطرف کردن چربی مو

موها را پس از شامپو کردن امتحان کنید از هر مقدار شامپو که استفاده کنید فقط به همان مقدار چربی را از روی مو پاک میکند. پس در مصرف شامپو خست به خرج ندهید،می توانید موها را آزمایش کنید. آیا موهایتان پس از شستشو با شامپو و خشک کردن هنوز چرب به نظر می رسند؟ اگر چنین است یعنی موها را خوب تمیز نکرده اید.

 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


2202
0
 
3
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi