مورد علاقه ها 0

انواع بیماری ها را با خوردن این خوراکی ها تجربه کنید

مصرف غذای مانده و فریز شده، گوشت زیاد، دخانیت و فست فود برای سلامتیتان عالیست!!!

عنوان بالا بیشتر برای این انتخاب شد که شما حتما موارد زیر را بخوانید و به آن رعایت کنید. توجه داشته باشید: این نکات را رعایت کنید. اگر واقعا به فکر سلامتی خودتان و خانواده هستید می بایست یک سری نکات را در سبک زندگی و الگوی غذاییتان رعایت کنید. بهانه هم نیاورید. وااای کار دارم. واای دیرم شده. حالا ولش کن دفعه بعد. حالا یک شب هزار شب نمیشه. حالا به خاطر گل روت همین یه بار. این ها همه بهااانه است. خودتان هم خوب می دانید. مواردی که در ادامه خواهد آمد در واقع به مضرات مصرف زیاد برخی از فراورده ها و غذا ها اشاره دارد. بیایید ایرانی زندگی کنیم.

گوشت زیاد

استفاده از گوشت در حد متعارف مشکلی برای انسان ایجاد نمی‌کند (هفته‌ای یک‌بار)، ولی استفاده مکرر آن موجب افزایش کلسترول، بالا رفتن اسیداوریک، بیماری نقرس و سایر بیماری‌های مفصلی می‌گردد. رسول خدا (ص) فرموده است: «شیر گاو شفا، روغن گاو دوا و گوشت آن مرض است»
گوشت گاو به‌شدت سودازا بوده، خون را غلیظ کرده و برای کبد مضر است و استفاده از آن سبب تیرگی پوست صورت، افسردگی، وسواس، جذام، واریس، بزرگ شدن طحال، ورود زردآب به روده و بیماری‌های سوداوی می‌شود.
توصیه می‌شود به‌جای آن از گوشت گوساله یک‌ساله، گوشت شتر جوان، گوسفند نر جوان، بره یک‌ساله، بزغاله، بوقلمون، مرغ و خروس محلی و غیره استفاده نمود.

فرآورده‌های گوشتی صنعتی

نیترات سدیم موجود در این فرآورده‌ها در بدن با گلوبین موجود در خون ترکیب شده و ماده‌ای بنام نیتروزامین ایجاد می‌کند که موجب بروز سرطان معده می‌شود. ترکیب نیترات سدیم یا اسیدکلریدریک معده باعث ایجاد اسیدنیتروز و نمک طعام می‌شود. اسید نیتروز روز در بدن به دو موتاژن شیمیایی بنام گزانتین و هیپوگزانتین تبدیل شده که از تخریب‌کنندگان زنجیره DNA و توالی اسیدهای آمینه بوده و منجر به بروز انواع سرطان می‌شود.

ساندویچ و پیتزا

به خاطر سوسیس، کالباس، بیماری‌های مختلفی را باعث می‌شود. خمیر پیتزا چون از آرد نول تهیه می‌شود، بعد از مصرف در روده تبدیل به قند شده و توليد الكل می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری میگرن شود. از دیگر عوارض ناشی از این غذاها بیماری‌های پوستی، عصبی و یبوست است که خود عوارضی مانند هموروئید، شقاق مقعد و بیماری کولیت یا قولنج روده و... را به دنبال دارد.نکته: پنیر پیتزا و پنیرهای مشابه آن، که در اثر ماندن و تخمیر زیاد حالت کش‌دار پیدا می‌کنند سودازا می‌باشند. توصیه می‌شود به‌جای آن‌ها از فلافل که از غذاهای مفید و سنتی ایرانی می‌باشد استفاده شود (به شرط اینکه روغن آن سوخته نباشد).

غذاهای مانده، بیات و فریز شده

غذاهای فریز شده آرام‌آرام ماهیت ماده غذایی خود را ازدست‌داده و خواص آن‌ها کمتر شده و حتی طعم آن‌ها نیز تغییر خواهد کرد. انجماد، دشمن اصلی ویتامین‌ها خصوصاً ویتامین E می‌باشد. غذاهای مانده، بیات و فریز شده سودازا بوده و باعث بروز انواع بیماری‌های روحی و روانی، غلظت خون، بیماری‌های پوستی و غیره می‌شود. توصیه می‌شود به‌جای استفاده از آن‌ها از سبزی‌ها و حبوبات خشک کرده و با گوشت و غذاهای تازه استفاده شود.  
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



غلات تصفیه‌شده

نتایج تحقیقی در ایتالیا حاکی از آن است که رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد غلات بدون سبوس و به خصوص نان سفید، باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان کلیه می‌شود. آرد سفید و آرد برنج (بدون سبوس) و تمام غذاهایی که با این دو ترکیب تهیه می‌شوند جزء غذاهای افزایش‌دهنده چربی‌های خون به شمار می‌آیند.
توصیه می‌شود به‌جای آن‌ها از آرد گندم، جو و برنج سبوس‌دار استفاده شود و به‌جای برنج سفید و آبکشی می‌توان از کته با شوید (شوید پلو) یا زعفران و زیره استفاده نمود. در صورت ضرورت می‌توان از برنج آبکشی به همراه سبوس دوم برنج استفاده کرد.
تذکر: در برخی رستوران‌ها به برنج سفید زاج می‌زنند تا قد بکشد و شفاف شود درحالی‌که زاج، موجب شکنندگی عروق می‌شود.

سس

سس حاوی زرده تخم‌مرغ، روغن مایع و ادویه‌های مختلف بوده که مصرف این‌گونه مواد مشکلات زیادی مانند سنگ‌های صفراوی، ناراحتی‌های کبدی، آلرژی، چرب شدن سریع پوست و مو و مهم‌تر و خطرناک‌تر از همه گرفتگی عروق کرونر قلب در بدن ایجاد می‌کند.
توصیه می‌شود به‌جای آن از انواع سس‌های گیاهی طبیعی استفاده شود.


ادویه‌های تند

ادویه‌ها اگر به مقدار کم استفاده شوند مسئله‌ای ایجاد نمی‌کنند اما چون جزء دواهای غذایی محسوب می‌شوند بر روی بدن اثر دارویی داشته و باعث تغییر در کیفیت بدن می‌شوند و اگر به‌طور مرتب و زیاد استفاده شوند می‌توانند باعث ناراحتی‌های پوستی و آلرژی‌های شدید، آسم، غلظت خون، خارش چشم و التهاب کبد شوند.

چاشنی های زیاد

استفاده مداوم از چاشنی‌های شور مضر و سودازا بوده و سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد و بهتر است بیش از مقدار لازم (۶ گرم در روز) استفاده نشود. دریافت زیاد نمک، اثرات مضری بر سلامتی دارد که مهم‌ترین آن‌ها فشارخون، پوکی استخوان، سرطان معده، آسم، بیماری کلیوی و احتباس مایعات بدن می‌باشد. توصیه می‌شود طبق سفارش بزرگان نمک را قبل و بعد از غذا مزه مزه کرده که باعث رفع صدها بیماری می‌شود نه اینکه آن را به غذا اضافه کرده و مشکلات زیادی ایجاد کنیم.



ترشی و سرکه‌های صنعتی

مصرف این ترشی‌ها اشتهای کاذب ایجاد نموده و باعث پرخوری گشته و می‌تواند موجب ناراحتی‌های گوارشی مانند زخم معده و اثنی عشر شود. هم‌چنین افرادی که به‌طور مداوم از این قبیل مواد استفاده می‌کنند به دلیل غلبه سردی مستعد بیماری‌های استخوانی و مفصلی، ضعف اعصاب، صرع، ناتوانی قوای جنسی و سستی آلت تناسلی می‌باشند
توصیه می‌شود به‌جای استفاده از آن‌ها از ترشی‌های گیاهی، آب لیموترش تازه سرکه‌های طبیعی مانند سرکه سیب، انگور و ... و همچنین زیتون‌پرورده استفاده شود.

دخانیات، مواد مخدر و نوشابه‌های الکلی

از مضرات آن‌ها عبارت‌اند از ریزش مو، آب‌مروارید، چین‌وچروک پوست، ضایعات شنوایی، سرطان، فساد دندان‌ها، پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی، زخم معده، سرطان رحم، سقط‌جنین، سیروز کبدی، تغییر شکل دادن سلول‌های جنسی و ...

مواد کافئین دار

برخی از تأثیرات کافئین در بدن عبارت‌اند از فشارخون بالا، حرکت نامنظم ماهیچه‌های قلب، افزایش اپی نفرین و نوراپی نفرین و کاتکولامین، افزایش ترشح اسید معده و پپسین، زایمان زودرس، افزایش قند خون، کاهش جذب آهن در روده‌ها و ...
چای سیاه نیز حاوی کافئین بوده و می‌تواند بسیاری از بیماری‌های گوارشی، قلبی، کلیوی، پوستی، یبوست، کم‌خونی و ... را باعث شود. در منابع طب سنتی چای سیاه را نسبت به انواع دیگر چای ضعیف‌تر و پست‌تر معرفی کرده‌اند.
توصیه می‌شود به‌جای آن از انواع دم‌کرده‌های گیاهی با خواص مختلف و متناسب با مزاج هر فرد استفاده شود.


2217
0
 
2
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi