مورد علاقه ها 0

درمان ناتوانی جنسی + عدم نعوظ و زود انزالی


رمز موفقیت در درمان ناتوانی جنسی

شما تنها مرد و زنی نیستید که به این مشکل دچار هستید. اگر همه مردان و زنان صادق باشند و حقیقت را اذعان بكنند، خواهند گفت که دست کم یک بار در طول زندگی خود این مساله را تجربه کرده اند. «هنگامی که چنین مشکلی برای مردان پیش می آید، تصور آنها از مذکر بودن ویران شده، و زیر سؤال می رود.» به گفته متخصصان ده میلیون مرد گرفتار ناتوانی جنسی هستند. تا دهه ۱۹۷۰ کارشناسان بر این باور بودند که مشکل فقدان نعوظ منشا روانی دارد. اما امروزه جامعه پزشکی بر این عقیده است که تقریبا نیمی از مشکل ناتوانی جنسی مردان به مشکلات جسمی و فیزیکی بدن مربوط متخصصان در این زمینه می پردازیم.

حال چگونه می توان این مشکل را برطرف نمود؟

در مردان با افزایش سن، ممکن است برای تحریک نویسی و ایجاد نعوظ به زمان بیشتری نیاز باشد. در مردان ۲۰_18 ساله نعوظ ظرف چند ثانیه رخ می دهد. در دهه سوم و چهارم زندگی، این زمان ممکن است به یک تا دو دقیقه افزایش باید اما اگر مرد ۶۰ سالهای پس از یک یا چند دقیقه به مرحله نعوظ نرسد نمی توان او را از لحاظ جنسی ناتوان تلقی کرد. تنها علت تاخیر نعوظ در این موارد افزایش سن است. همچنین با افزایش سن فواصل بین انزال تا نعوظ بعدی طولانی تر می شود. در برخی از مردان ۷۰-۶۰ و ناشی از افزایش سن می باشد ساله حتی ممکن است این زمان به یک روز با بیشتر افزایش یابد. این مسأله کاملا طبیعی است.

کنترل داروهای مصرفی

گاهی ممکن است داروهای تجویز شده توسط پزشک مسبب این مشکل باشند و یا داروهای مجاز بدون نسخه مثل آنتی هیستامین های داروهای مدر و یا آرام بخش ها موجب ناتوانی جنسی شوند. در ضمن توجه داشته باشید آنچه بر همسایه با دوست شما تأثیر دارد الزام بر شما اثر نمی گذارد. تاکنون ۲۰۰ نوع داروی مختلف که بر ناتوانی جنسی تأثیر گذار بوده اند، مورد شناسایی قرار گرفته اند. ناتوانی جنسی ناشی از مصرف دارو بیشتر در مردان بالای ۵۰ سال شایع است، طی تحقیقی که بر روی ۱۸۸ مرد انجام شد در ۲۵٪ موارد مشکل ناتوانی مربوط به مصرف دارو بود. اگر احتمال می دهید دارو موجب ناتوانی شماست حتما با پزشک خود مشورت نمایید. پزشک ممكن است با تغيير دوز یعنی مقدار مصرف دارو با تغيير نوع دارو و تجویز داروی مشابه آن بتواند به شما کمک کند. اما هرگز این کار را خودسرانه انجام ندهید و آن را به پزشک خود محول کنید.  

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



اثر داروهای مخدر بر ناتوانی جنسی

داروها و مواد مخدر نظیر کوکائین، ماری جوانا، او بباتها، تریاک، هروئین، مورفین، آمفتامین ها و باربيتورات ها از عوامل مسبب ناتوانی جنسی می باشند.

اجتناب از الكل

شکسپیر در نمایشنامه مکبث حقيقت را چه نیکو بیان میکند هنگامی که می گوید: الكل شور و اشتیاق را در انسان بر می انگیزد ولی عمل را از او می گیرد. تاثير الكل بر ناتوانی جنسی ناشی از اثر مهاری آن بر سلسله اعصاب است. الكل عامل بازدارنده پاسخ به محرکها محسوب می شود، و حالتی ایجاد می کند که درست عکس تحریک است. حتی نوشیدن دو جرعه مشروب میتواند به ناتوانی منجر شود. مصرف الکل به مرور زمان موجب برهم خوردن تعادل هورمونی در بدن می شود. مصرف دایم و زياد الكل موجب آسیب دیدن سیستم عصبی و کبد می گردد. آسیب کبدی مسبب آزاد شدن مقدار زیادی هورمون زنانه در بدن مرد می شود، داشتن توانایی جنسی مستلزم آن است که هورمون مردانه تستوسترون به قدر کافی در بدن موجود باشد.

هر چیز برای سرخرگها خوب باشد

یقینا برای آلت تناسلی نیز مفید است طبق یافته های اخير الت مرد عضوی پر خون است هر چيز - مانند کلسترول بالا و چربی های اشباع شده - که باعث مسدود شدن رگ شود مطمئنا بر عروق آلت تناسلی نیز تأثیر گذار است. در حقیقت همه مردان پس از رسیدن به سن ۳۸ سالگی تا حدودی به تنگی عروق آلت تناسلی دچار می شوند. .بنابراین از کنترل رژیم غذایی غافل نباشید. کلسترول بالا احتمالا یکی از علل ناتوانی جنسی است. به نظر میرسد کلسترول زیاد بر بافت های قابل نعوظ اثر می گذارد.




ترک سیگار

طبق تحقیقات به عمل آمده، نیکوتین موجود در سیگار باعث تنگی عروق می شود. مطالعه بر روی سگ های بالغ و دو رگه سالم نشان داد، استنشاق دود ۲ نخ سیگار موجب فقدان نعوظ در ۵ سگ و عدم توانایی در حفظ حالت نعوظ در یک سگ دیگر شد. پژوهشگران بر این باورند که استنشاق دود سیگار با جلوگیری از شل شدن عضلات صاف بافت آلت مانع از نعوظ می شود. 

دانستن چیزهایی که برای بدن مفیدند

آیا هرگز به چند کیلو کاهش وزن پرداختن به کاراته و شروع برنامه تنظیم وزن فکر کرده اید؟ اگر تاکنون هیچ اقدامی نکرده اید از هم اکنون به فکر باشید. هر چه فرد از سلامتی بیشتری برخوردار باشد بهتر می تواند از عهده ناتوانی جنسی برآید.

اجتناب از زیاده روی در ورزش

ورزش بیش از حد سبب تحریک ترشح مواد شبه مرفینی طبیعی بدن، یعنی اندورفین ها می شود. البته مکانیسم عمل آن کاملا روشن نیست، اما احساسات را کاهش می دهد.انجام ورزش در حدی معقول و منطقی برای بدن خوب است. اما ورزش بیش از حد باعث می شود بدن به دفاع از خود بپردازد و به این وضعیت عادت کند.

تحمل درد

بدن به طور طبیعی هنگام درد به ترشح مواد شبه مرفینی (اپیاتها) می پردازد. افزایش او پیات ها به خاموش شدن تحریکات جنسی می انجامد. البته در این مورد اقدام مهمی نمی توان انجام داد. بهترین کار منتظر ماندن برای یک فرصت مناسب تر است.

حفظ آرامش در روابط جنسی

آرامش فكری از اهمیت بسزایی برخوردار است. چرا؟ سیستم عصبی شما به دو شکل عمل می کند. هنگامی که شبکه عصبی سمپاتیک غالب است بدن در حالت آماده باش کامل است. هورمون های مترشحه از غدد فوق کلیوی، شما را برای مبارزه با گریختن آماده می کنند و اعصاب، خون را از دستگاه گوارشی و آلت تناسلی به طرف ماهیچه هدایت می کنند. مواقعی که به شدت مضطرب و نگرانید اعصاب سمپاتیک فعال می شوند.
در برخی از مردان نگرانی از ناتوانی جنسی چنان زیاد است که ترشح مقدار زیادی نور اپی نفرین یعنی یکی از هورمون های غدد فوق کلیوی را باعث می شود و این حالت درست عكس حالتی است که بدن جهت نعوظ به آن نیاز دارد. پس بهترین کار حفظ آرامش است به طوری که اعصاب پاراسمپاتیک اجازه فعالیت یابند. پیام ها و پالسهای عصبی که از این اعصاب عبور می کنند موجب گشادی عروق و سینوس های آلت می شوند و در نتیجه خون بیشتری در آنها جریان پیدا میکند.

اجتناب از محرک های مؤثر بر کل بدن

منظور از این محرکها کافئین و موادی است که به محرکهای جنسی معروفند. مهم ترین مسأله حين آميزش، داشتن و حفظ آرامش است. محرک ها بر کل بدن تأثیر می گذارند و مانع از نرمی ماهیچه ای که لازم است قبل از نعوظ شل شود می گردند.

معطوف کردن توجه

یک روش برای حفظ آرامش آن است که زوجین بیشتر توجه خود را به جنبه های آمیزش معطوف سازند. زوجین باید سعی داشته باشند بدون نگرانی در مورد نعوظ از وجود یکدیگر و آمیزش لذت ببرند. پوست بزرگترین و وسیع ترین ارگان جنسی است و آلت تناسلی فقط جزئی از آن محسوب می شود. بنابراین تنها نباید متکی به آن بود کل بدن می تواند در این خصوص ایفای نقش کند.

برنامه ریزی قبلی برای رابطه

به عقيده دكتر «برگر» بهتر است قبلا تصمیم بگیرید که در صورت عدم نعوظ چه خواهید کرد و چه جایگزین هایی می توانند وجود داشته باشند. اگر صرفا به مساله نعوظ فكر نكنيد، بازگشت به حالت نعوظ آسان تر خواهد شد.

با همسرتان صحبت کنید

با حاکم شدن سكوت حین آمیزش احتمال عدم وقوع نعوظ افزایش می یابد. با صحبت کردن در خصوص مسائل مختلف، از قبیل فشار کاری، بیماری فرزند و یا مساله مهمی که به هر دو نفر زوجین مربوط می شود و هنوز راه حلی برای آن نیافته اید، می توان ریشه نگرانی را شناسایی کرده و در عین حال سكوت را شکست. اگر به عوامل مسبب ناتوانی پی ببرید می توانید راهی برای توضیح آن بدون نسبت دادن آن به چیزی که وجود ندارد پیدا کنید. در ضمن باید با همسر خود در خصوص جایگزین های دیگر در صورت فقدان نعوظ گفتگو کنید. آیا به عشق ورزی خود به روشی دیگر ادامه خواهید داد؟ هرگز اجازه ندهید نعوظ یا فقدان آن صمیمت موجود بین شما و همسرتان را تحت الشعاع قرار دهد.
 
2817
0
 
8
دیدگاه ها