مورد علاقه ها 0

راه های مراقبت از پوست با تغذیه سالم و آشامیدن آب

پوست مهمترین ارگان بدن

پوست سنگین ترین ارگان منفرد بدن است که ۱۶ درصد کل وزن بدن را تشکیل می دهد و در بزرگسالان سطحی معادل ۱/ ۲ تا ۲ / ۳ متر مربع را در مجاورت محیط خارجی در بر می گیرد. پوست از چندین لایه تشکیل شده است و رنگ آن به دلیل رنگدانه های موجود، در افراد مختلف متفاوت است. پوست در برخی پاسخ های ایمنی نیز نقش ویژه ای دارد. همچنین جذب اکسیژن و تنظیم درجه حرارت بدن از مهمترین وظایف پوست به شمار می رود. افراد مبتلا به ضایعات پوستی در صدد درمان این بیماری از راه خارج بدن هستند غافل از این که منشأ بیماری های پوستی به علت اختلال در سیستم داخلی بدن می باشد و مداوای آن به درمان بیماری های داخلی مربوط می شود.مشکلات پوستی علاوه بر ایجاد درد و ضعف جسمانی در تشدید بیماری های روانی نظیر: اضطراب، افسردگی و بی خوابی نیز مؤثرند.



محققان اکثر این اختلالات را بازتابی از نحوه زندگی افراد شامل: استفاده از رژیم غذایی نادرست، آلودگی های محیطی، استرس و اضطراب و آسیب های روحی - روانی می دانند.
تحقیقات نشان می دهد که، پوست سالم نمایانگر عملکرد صحیح دیگر اعضای بدن است. خون و ماهیچه ها از جمله بخش هایی هستند که در سلامتی پوست نقش مستقیم دارند. یک پوست شفاف و درخشان و عاری از هرگونه لکه و خال، معمولا حاصل کار آیی سلول های پلاسمای خون است دانشمندان کاملا نقش پلاسمای خون را در شفافیت و سلامت سلول های لایه خارجی پوست که «اپیدرم» نام دارد مشخص کرده اند. بافت های ماهیچه ای نیز در استحکام و استواری لایه های زیرین پوست مؤثرند.

در بیماران مبتلا به کم خونی، برخی نشانه های بیماری پوستی مانند:

خشکی، رنگ پریدگی و ترک خوردگی دیده می شود، همچنین وجود هموگلوبین بیش از اندازه در خون می تواند منجر به ضایعاتی مانند: تورم شدید، قرمزی پوست، آماس پوستی و خارش شود.
وجود برخی مسمومیت ها نیز در خون عامل پیدایش مشکلات شدید پوستی نظیر: اگزما، خارش شدید، تورم، خونریزی، تب خال و کبودی پوست می گردد.
به طور کلی، علل پیدایش بیماریهای پوستی اختلال در سیستم عمل کرد جسمی و روانی بدن، عوامل محیطی و ورائتی هستند.

نکاتی درباره پوست

زمانی که با یک شخص جدید ملاقات می کنیم، اولین مسأله ای که ممکن است توجه ما را جلب کند صورت شخص است. به همین دلیل، داشتن پوستی سالم و زیبا اعتماد به نفس را بیشتر می کند و روحیه فرد را شاداب می کند. برای داشتن پوستی زیبا الزاما نباید هزینه های گزاف پزشکی و مراقبت های وسواس گونه را متحمل شد. با کمی حوصله و اجرای برخی فعالیت ها، خیلی راحت می توان از پوستی سالم و زیبا لذت برد.



تغذیه سالم داشته باشید

با پرهیز از برخی مواد غذایی می توانید به سلامتی پوستتان کمک کنید، برخی غذاها مانند: شیرینی ها، سیب زمینی سرخ کرده، فست فود، پیتزا و نوشیدنی های قندی باعث جوش زدن می شوند. حتما لازم نیست خوردن این غذاها را کنار بگذارید، بلکه اعتدال در مصرف این مواد غذایی مطمن به سلامتی پوستتان کمک می کند. 

خوردن آب و ورزش کردن را فراموش نکنید

نوشیدن ۸ لیوان آب در روز به همراه ورزش منظم چون: پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و ایروبیک باعث گردش بهتر خون در بدن می شود که این مسأله شادابی پوست را به همراه دارد. ورزش کردن و نوشیدن مقدار کافی آب نه تنها برای بافت اندام ها و پوست شما مفید است، بلکه موجب می شود شما انرژی بیشتری در خودتان احساس کنید. داشتن فیزیک مناسب، اعتماد به نفس شما را برای اجرای کارها بیشتر می کند.

مراقب نور خورشید باشید

با استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب می توانید از پوستان در برابر اشعه خورشید که موجب ابتلا به سرطان، لک های پوستی و چین و چروک های زودرس می شود محافظت کنید. در عین حال نور خورشید موجب قرمزی و حساسیت لب ها می گردد. پوست های آفتاب سوخته بسیار حساس می باشد و مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می کند، بهترین راه برای جلو گیری از این مشکلات، استفاده از یک کرم ضد آفتاب، متناسب با پوست است. با توجه به نوع پوستتان از ضد آفتاب هایی با 15SPF یا بالاتر باید استفاده کنید.

پوستتان را مرتب تمیز کنید

استفاده از پاک و مرطوب کننده ها باید در دستور کار روزانه تان باشد. پوستتان را با یک محلول پاک کننده مناسب، تمیز کنید، سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید که آب گرم باعث خشکی پوست می شود. از لایه بردارهای مناسب برای داشتن پوستی صاف استفاده کنید. در عین حال توصیه می شود حداقل هفته ای یک بار از ماسک های پوستی استفاده کنید. برای حفاظت پوستتان در برابر خشکی باید حتما یک مرطوب کننده مناسب را به کار ببرید. البته افرادی که پوست چرب دارند نسبت به افرادی که پوستی خشک و معمولی دارند می توانند از مرطوب کننده های متفاوت استفاده کنند. با رعایت همین نکات ساده می توانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



1274
0
 
1
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi