مورد علاقه ها 0

درمان گیاهی تبخال گال هرپس یا زونا سیاه زخم و اگزما

درمان گرمازدگی

یک قاشق غذاخوری عسل را با چند قطره آبليمو خوب مخلوط کنید و روی صورت بمالید. از یک ربع ساعت بردارید با آب نیم گرم صورت را بشویید این ماسک را هر پانزده روز یک بار تکرار کنید.

آبسه

عسل و آرد گندم را به نسبت مساوی مخلوط کنید و کمی آب به آن بیافزایید و روی آبسه بگذارید.

تبخال
تبخال

سیب سرشار از ویتامین های C، B ، A ، مواد چربی تائن، اسید مالیک و سلولز می باشد. سیب دارای مواد آهنی، آهک، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و سیلیس می باشد مصرف سیب را برای اشخاصی که مبتلا به تب خال هستند تجویز می کنند همان طور که دکتر لگرن در کنگره سیب شناسی گفته است: «دکتر گیلورد هاوزر آمریکایی غذاشناس نامی جهان در کتاب های خود از سیب درختی توصیف زیادی کرده است.)سیب را با پوست بشویید و آب آن را بگیرید و بنوشید.

سیاه زخم

مس مقاومت بدن را در مقابل امراض عفونی مخصوصا سیاه زخم زیاد می کند. مس در سبزيجات، گوشت، خورشت فسنجان، کله جوش ، گردو و کاهو به مقدار زیادی وجود دارد و خوردن آنها برای عموم مفید و باعث رفع کمبود مس بدن می شود.

سوختگی پوست

1)عسل و روغن زیتون به مقدار مساوی به صورت پماد در آورید و روی سوختگی بمالید
۲) انجیر پخته را به صورت پماد بر روی سوختگی بمائید
3)برگ اسفناج را در روغن زیتون بپزد و به صورت پماد استفاده شود.
۴) لوبیای خشک را پس از پختن، نرم کنید و به صورت پماد استفاده شود.
۵) پماد کاهوی پخته با کمی روغن
۶) پیاز را له کنید و کمی نمک به آن بزنید و روی سوختگی بگذارید فوراً درد را ساکت می کند و بعد هیچ گونه تاولی به وجود نمی آورد.
۷) پماد برگ تازه غازیانی" با نمک یا سرکه برای زخم و سوختگی و جراحات سخت جلدی مفید است
۸) نعناع به علت داشتن اسانس و عطر مخصوص، میکروب کش قوی است. برای معالجه امراض پوستی از قبیل سوختگی و برطرف کردن سرخی و خارش پوست مفید است و به صورت پماد استفاده می شود.
9)پماد برگ تازه و سبز درخت بادام
۱۰) پماد گوشت خربزه له شده برای سوختگی های سطحی بدن مفید است.
جوش های زیر پوستی

جوش های زیر پوستی

۱) ریشه ترشک به مقدار ۲۵ گرم در یک لیتر آب جوشانیده و میل شود.
۲) جوشانده ۳۰ تا ۶۰ گرم شنگ در یک لیتر آب.
۳) شربت عسل با آبلیمو را بخورید که برای رفع جوش های قرمز مفید است.
۴) پیاز در سرکه ریز ریز شود و روی جوش های قرمزی که روی پوست صورت و بدن ظاهر می شوند گذاشته شود.
۵) پماد تخم گشنیز با عسل و روغن زیتون برای رفع جوش های قرمز مفید است.
۶) پماد پیاز آب پز و پیازی که در خاکستر پخته شده و خیلی گرم نباشد.
۷) پماد آب ریواس با آرد جو.

جوش های سیاهی که روی پوست پیدا میشوند (البه) با جوش غرور جوانی

که یکی از شایعترین بیماری های پوستی است که در اکثر موارد با درمان صحیح بهبود می یابد. می توان گفت که تقریبا همه افراد در سنین ۱۲ تا ۱۷ سالگی حداقل یک بار ضایعه آکنه را تجربه می کنند. هشتاد درصد موارد آکنه در دوران نوجوانی (۱۰ الی ۳۰ سالگی شروع و معمولا 5 تا 10 سال طول می کشد و اکثرا در حدود ۲۵ سالگی خاتمه می یابد. در مواردی که در سن بزرگسالی شروع می شود و یا این که پس از بهبودی در سن نوجوانی در این سنین (عود مجدد می نماید) و گاهی هم این بیماری در چند هفته اول زندگی (به دلیل وجود هورمون های مادر) و یا در ۸۹ سالگی بروز می نماید. معمولا حداکثر شدت شیوع آکنه در خانم ها ۱۴ الی ۱۷ سالگی و در آقایان ۱۶ الی ۱۹ سالگی است. یعنی این بیماری در خانم ها نسبت به آقایان در سنین پایین تری شروع می شود و دلیل آن آغاز زودتر بلوغ در جنس مؤنث میباشد. به طور کلی دخترانی که آکنه زودرس دارند احتمال این که در آینده به نوع شدید آکنه مبتلا شوند بیشتر است. به دلایل ناشناخته، آکنه در خانم ها تداوم بیشتری دارد، به طوری که در ۴۰ سالگی ۵ درصد خانم ها (ولی فقط یک درصد آقایان) هنوز هم دارای آکنه هستند. در مقابل، شیوع آکنه شدید در جنس مؤنث کمتر می باشد. در ۴۰ درصد افرادی که آکنه دارند بیماری آنقدر شدید است که نیاز به درمان پیدا می کنند. تخمین مدت زمانی که این بیماری ممکن است در هر فرد طول بکشد امکان پذیر نیست. آکنه به طور خود به خود شدت و ضعف پیدا می کند و بعضا هیچ توجیهی برای این تغييرات وجود ندارد برای معالجه آکنه راه کارهای زیر را به کار ببندید:
1)یک عدد گوجه فرنگی را نصف کنید و آهسته و آرام روی جوش بمالید فردای آن روز همین کار را با ترشک کوییده تکرار کنید و با آب سرد صورت خود را بشویید.
2) آبلیموی ترش آکنه را برطرف می نماید. جوشها علامت روشنی از عفونت خون است که نشان دهنده ضعف خون می باشد و تجمع سم در کبد را نشان میدهد. آبلیمو سم های جمع شده در کبد را نابود می سازد.
3)برای دفع جوش های ریز و قرمز روی پوست باید صبح و شب با محلول دم کرده جعفریصورت و یا قسمتی از بدن را که جوش دارد شستشو داد.
۴) اشخاصی که مبتلا به جوش صورت و اگزما هستند، اگر هر روز مقدار کمی شلغم خام بخورند احتیاج بدن آنها به گوگرد؛ که در این گیاه هست برطرف می شود. ولی باید شلغم خام را با دقت و احتیاط بجوند تا معده آنها ناراحت و خسته نشود. چون مواد قندی دارد، برای مبتلایان به بیماری قند مضر است.
۵) محلول جوشانده شصت گرم کاهو در یک لیتر آب برای شستشوی جوش.
۶) مخلوط شيره خارج شده از پوآرو (تره فرنگی) با شیر یا آب زرد پنیر برای شستشوی جوش
۷) هر روز کمی عسل روی جوش بمالید و با آب ولرم بشویید و این کار را چند بار تکرار کنید.
8) گل بنفشه ۳ رنگ (۴۰ تا ۶۰ گرم) را در یک لیتر آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و ۱۰ دقیقه دم کنید. روزی ۳ فنجان بین غذا صرف کنید و این کار را یک ماه و نیم ادامه دهید.

اگزما یا سودا

اگزما یک بیماری پوستی آلرژیک مزمن است. خصوصا در پوست دست، سر، صورت و پشت گردن ظاهر می شود. از ۱ ماهگی تا ۱ سالگی آغاز می شود و تا ۳ سالگی مقداری تخفیف می یابد
اگزما
علایم
۱) خارش (گاهی شدید) در ناحیه اگزما
۲) بروز تاولهای کوچک در محل اگزما همراه با ترشحات.
۳) ضخیم شدگی و پوسته ریزی در اثر التهاب مزمن.

علل: علت مشخصی ندارد ولی واکنش آلرژیک به چیزهای بسیار متوع از جمله: تخم مرغ گندم، شیر یا غذاهای دریایی، پارچه پشمی، لوسیونها و پمادهای پوستی، صابون ها و پاک کننده ها،گیاهان و مواد مورد استفاده درونی در دباغی، رنگ ها و داروها باعث ایجاد آن می شود. عوامل تشدید بیماری: ۱- استرس ۲- سابقه بیماری آلرژیک مثل تب یونجه، آسم با واکنش دارویی 3- پارچه های تهیه شده از الیاف مصنوعی که اجازه تعریق نمی دهند. ۴- تغییرات شدید آب و هوا از نظر رطوبت، سرما با گرما (خصوصا وقتی تعریق زیاد شود)
پیشگیری: اجتناب از عوامل تشدید کننده، پوشیدن دستکش های لاستیکی با آستر نخی برای کارهای منزل و....
درمان یا داروهای گیاهی: علاج فوری و قطعی آن کوبیده دیلان (نوعی قارچ زیرزمینی) است. یک دنبلان تازه را کوبیده و آن را روی زخم بگذارید. پس از یک ساعت بردارید و این عمل را روزی یک بار تکرار کنید. پس از چند روز برطرف می شود
اگزمای پشت گردن نیز به این روش معالجه می شود مشروط بر این که ورزش گردن را نیز به آن اضافه کنید و سر را به شدت به راست و چپ بگردانید تا با اعمال ورزشی، چربی پشت گردن از بین برود. چنان که اگزما روی صورت خانم ها باشد این روش مناسب نیست، زیرا این معالجه سبب می شود که موهای صورت آنها زیاد شود. در این حال موارد زیر مفید می باشند
۱) صد گرم مریم گلی را در یک لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه می جوشانند و اگزما و یا سودا و با جوش پوست را با آن شستشو می دهند
۲) نعناع
3) جوشانده یک مشت ترشک
۴) ساقه و برگ های خرفه
۵) آبلیمو
۶) پماد خیلی گرم انجیر خشکی که در شیر یا آب پخته شود
۷) مرزه پخته شده
8) پماد برگ بادنجان
9) پماد برگ اسفناج با روغن زیتون (در هر دفعه به اندازه مورد نیاز تهیه شود)
۱۰) لوبیای تازه و سبز که سرشار از ویتامین های A.B رC است.
برای معالجه اگزمایی که ترشح دارد مخلوطی از برگ درخت گردو را با پوست درخت بلوط در آب بجوشانید و قسمتی از بدن را که مبتلا به اگزما شده است با آن بخور دهید. آب گردوی تازه را بگیرید و آن را بر روی جاهایی که مبتلا به اگزما شده است بمالید بیماری شما را معالجه و درمان می کند.
۱۱) جوشانده برگ کدو که تازه از بوته چیده شده است.
12) مدت یک هفته صد گرم برگ تاج ریزی سیاه تازه را در ۲۰۰ گرم روغن زیتون بخیسانید و این روغن را مثل کمپرس بر روی پوست بمالید.
13) روغنی را که از هسته هلو استخراج می شود به شکل محلول روی برآمدگی ورم اگزما بمالید یا هلو را بکوبید و آن را به شکل پماد، روی زخم های اگزما استفاده کنید.
14) کسانی که مبتلا به اگزمای خشک شده اند می توانند خود را با گل اسطخودوس معالجه کنند.

جوش های اکسید شده پوست

زمانی که جوش های نوک سفید روی پوست نمایان می شوند و پس از مدتی که در معرض اکسیژن هوا قرار می گیرند، واکنشی شیمیایی ایجاد می شود و محتویات چربی داخل جوش تیره رنگ و به شکل جوش های نوک سیاه دیده می شوند. جوش های نوک سیاه، در واقع ترکیبی از چربی و آلودگی گرد و غبار هوا هستند. افراد دارای پوست چرب بیشتر مبتلا به جوش های نوک سیاه می شوند پس باید روزی چند مرتبه پوست صورت خود را بشویند.

بیماری هرپس یا زونا Herpes

مواد غذایی که بیماری هرپس را تشدید می کند عبارتند از: شکلات، فندق و ژلاتین.
آیا تاکنون نقاط چرکین یا زخم یا تاول در دهان، کشاله ران، کمر، شکم و بناگوش شما ایجاد شده است یا به زونا و تب خال مبتلا شده اید؟ اگر جواب مثبت است، پس حتما از دردهای ناشی از این بیماری به شدت رنج برده اید. میلیون ها سال است که انسان ها در سراسر جهان هر روز به این بیماری که عامل آن ویروس هرپس است، مبتلا می شوند. دکتر گری فیت معتقد است که با مصرف مواد غذایی خاصی می توان با این ویروس مقابله کرد.
چگونه می توان بیماری هرپس یا زونا را کنترل کرد؟
مولکولها و ترکیبات مختلفی از طریق غذا وارد سلولهای بدن می شوند. برخی از مواد غذایی شرایط زیست را برای فعالیت ویروس ها فراهم می کنند و تعدادی ضد آنها هستند. اگر غذای مناسبی را برای ویروس هرپس فراهم کنید به سرعت رشد می کند و موجب ایجاد زخم و تاول در نقاط مختلف بدن می شود و زونا به وجود می آید.
پروفسور گریفیت دریافت که اسید آمینه های موجود در مواد غذایی می توانند موجب رشد و فعالیت ویروس هرپس یا مانع رشد آن شوند. برای مثال اسید آمینه آرژنین سبب رشد ویروس هر پس می شود. برعکس، اسید آمینه لیزین موجب متوقف شدن رشد این ویروس می شود.
نظریه ای که در این زمینه وجود دارد این است که اسید آمینه لیزین در سلول، پوششی را به وجود می آورد،در نتیجه ویروس نمی تواند وارد سلول شود و محتویات درون خود را وارد آن کند بنا براین در اینجا این پرسش مطرح می شود بهتر نیست با مصرف مواد غذایی ای که کمتر حاوی آرژنین و بیشتر حاوی لیزین هستند عليه ويروس هرپس مبارزه کنیم؟

موادی که از خوردن آنها باید پرهیز شود: بادام، فندق برزیلی، بلوط و فندق معمولی، بادام زمینی، گردو و ژلاتین۔
موادی که موجب مهار ویروس هرپس می شوند: نارگیل، جو، ذرت، جو دو سر، گندم، جوانه گندم، گلوتن، ماکارونی و کلم فندقی .
با ماهی و غذاهای دریایی به مقابله ویروس هرپس بروید: ماهی و غذاهای دریایی از دیگر موادی هستند که به کمک آنها می توان عليه ويروس هرپس اقدام کرد. با خوردن غذاهای دریایی، زونا و زخم های ناشی از آن و همچنین تب خال تحلیل می روند. این اثر بخشی را دو نفر از محققان دانشگاه کالیفرنیا، شناسایی کرده اند. با مصرف ماهی و غذاهای دریایی، ویروس هرپس نمی تواند رشد کند و فعالیت آن ۱۰۰ درصد مهار می شود.
رژیم غذایی علیه زخم های دهان، تب خال و زونا: اگر از بیماری هرپس مثل زونا، تب خال و زخم های داخل دهان رنج می برید، سعی کنید فندق که غنی از اسید آمینه آرژنین است و شکلات و ژلاتین را از فهرست غذایی خود حذف کنید. اگر احساس کردید آثار هرپس در شما در حال پیدایش است، بلافاصله خوردن غذاهای غنی از آرژنین را قطع کنید، تا آثار و علایم آن کمتر ظاهر شود. در صورت امکان، حتما ۲ عدد قرص لیزین یا ۵۰۰mg قرص لیزین را در روز میل کنید تا آثار و علایم و عفونت های ناشی از بیماری زونا با زخم تب خال و همچنین سایر زخم ها، کمتر شما را رنج بدهد شایان توجه است که این اقلام در همه افراد ممکن است تأثیر یکسانی نداشته باشد یا این که در فردی تأثیر نداشته باشد، اما در بسیاری از افراد نتیجه مثبتی داشته و شدت بیماری را تضعیف کرده است.


گال گال

بیماری گال یک نوع آلودگی انگلی است که حشره میکروسکوپی از جنس مایت (myte) ایجاد می کند که نوع ماده این حشره برای انسان بیماری زا می باشد. این حشره در لایه های سطحی پوست نقب می زند و در آنجا تخم گذاری می کند و این امر باعث خارش می شود. خاراندن محل گال باعث می شود که از ازدیاد تخم ها کاسته شود.
علایم بیماری گال
۱) اولین علایم آن ایجاد کانال هایی در بین انگشتان دست، مچ ، ساعد و اندام های تناسلی
است.
۲) برجستگی های قرمز خارش دار در ناحیه تناسلی، کمر، ران ها و زیر بغل
۳) خطی روی پوست ایجاد می شود که بعدها این خط دچار عفونت و یا حساسیت پوستی می شود.
تشخيص: به صورت بالینی صورت می گیرد یعنی با شرح حال دقیق بیمار و دیدن علایم این بیماری. اما در بعضی مواقع لازم است که با خراشیدن کانال های پوستی آزمایش شود.
درمان شیمیایی: برای درمان از داروهای موضعی استفاده می شود که در کل بدن از گردن به پایین مالیده می شود و یک شب تا صبح باقی می ماند. داروهایی مثل گامابنزن هگزا کلراید، پرمترین، مالاتیون، کروتامیتون، بنزیل بنزوات و سولفور.
گال دلمه دار: وقتی که کانال هایی در پوست بدن ایجاد شد بعضی بیماران مثل ناتوانان، بیماران سندرم داون و فلج اندام ها نمی توانند آن قسمت را بخارانند بنابراین تعداد مایتها در پوست به میلیون ها عدد می رسد و بعدها ضایعات پوستی به شکل برجستگی هایی روی قوزک، آرنج، زانو و مچ ظاهر می شود تشخیص این بیماری مشکل تر است و با اگزما و پسوریازیس اشتباه می شود
درمان شیمیایی: گاما بنزن و داروهای موضعی کم کننده ضخامت لایه شاخی (کراتولیتیک).

درمان گیاهی:
۱) مقدار کمی گوگرد و قدری کات کبود را در داخل ماست با کره بی نمک مخلوط و مرهمی تهیه کنید و به حمام بروید و قبل از رفتن به زیر آب، این مرهم را در محل این بیماری آزار دهنده بمالید (البته سوزش زیادی خواهد داشت و هر قدر متحمل این سوزش باشید زودتر خوب و ریشه کن می شود. ۲ یا ۳ بار این عمل را تکرار کنید بعد از دو سه روز متوالی، خوب خواهد شد.
۲) بیست گرم گوگرد و بیست گرم زاج سفید و هفتاد و پنج گرم کره گاوی بدون نمک، مقداری پارچه رنگی که سوزانده باشید خاکستر آن را با هم مخلوط کنید و در محل گرمی مثل حمام به صورت پماد به طریق قبل به محل این بیماری بمالید و سوزش را تحمل کنید بیماری ریشه کن می شود و عود نمی کند.
۳) پماد مرزه، پماد خاکستر توتون، پماد سیر رنده شده، خوردن تخمه آفتابگردان، گزنه جوشانده شده در آب به صورت پماد و شستشو با ساقه های جوان درخت بلوط که در آب جوش تهیه شود.
۴) پماد سیر رنده شده با روغن کامفره .
۵) ۵ یا ۶ حبه سیر را رنده کنید در یک لیتر آب بجوشانید و زخم را با آن شست و شو دهید.
۶) مخلوط برگ کرفس له شده با نمک و سرکه.
7) آب خیار برای شستشو. و ۲۰ گرم آویشن را در یک لیتر آب بجوشانید و به عنوان محلول استفاده کنید.
8) آبليمو پارازیت کٌش است و تاکنون آن را برای معالجه گال به کار برده اند.
9) برگ درخت گردو را در مقدار کمی آب بپزید و آن را مثل پماد روی گال بگذارید آن را معالجه و درمان می کند.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.




 

3245
0
 
2
دیدگاه ها