مورد علاقه ها 0

آلو سیاه و خواص درمانی معجزه آسای آن

خواص آلو سیاه - عطار ایرانی

آلو سیاه

آلو سیاه اکثرا به صورت تازه مصرف می شود، اما می توان آن را به کیک ها، سالادها و غذاها اضافه کرد یا به صورت کمپوت و مربا مصرف نمود. نوع خشک این میوه، در جای خشک و خنک یا در یخچال به مدت 1 ماه قابل نگهداری است.
در طب چینی، آب آلو به عنوان «اکسیر صبحانه» برای سم زدایی و شادابی بدن بعد از خواب توصیه شده است. آلو تقویت کننده و تنظیم کننده دستگاه هاضمه است. خوردن آلوی تازه یا پخته و یا کمپوت آن برای درمان بیماران مبتلا به روماتیسم، نقرس و تصلب شرایین مفید است. مصرف آلو به صورت پخته برای افراد ضعیف و مسن بهتر است، زیرا آلوی خام، دیر هضم می شود.

خواص آلو سیاه

- آلو در معالجه کم خونی، ضعف و ناتوانی و خستگی جسمی مفید است. آلو سرشار از ویتامین های C ، A، کربوهیدرات (مواد نشاسته ای)، آهن، کلیسم و سایر املاح می باشد.

- برگه آلو، بهترین ضد سم است. برگه آلو، دستگاه هاضمه را در بدن تنظیم می کند و سرشار از منیزیم، سدیم، فسفر و پتاسیم است.

- آلو به مقدار کافی فیبر غذایی را برای بدن تأمین می کند. در حفظ سلامتی کبد مؤثر بوده و باعث سم زدایی از سیستم گوارش می شود. همچنین در مبارزه با عفونت و تب های شدید، بسیار مفید است.

- از آن جا که آلو حاوی مقدار زیادی فسفر است، در افزایش قدرت فعالیت های ذهنی تاثیر گذار می باشد.
 
- پژوهشگران معتقدند از آلو می توان به عنوان ضدعفونی کننده غذا استفاده کرد.آلوی خشک خواص ضد میکروبی که دارد می تواند خطر آلودگی گوشت را کم کند. افزودن آلو یا عصاره آن به گوشت قیمه شده، به میزان قابل توجهی از رشد میکروب ها جلوگیری میکند. هر چند ادویه نیز می تواند نقش مشابهی را ایفا کند اما عصاره آلو طعم اندکی دارد و به همین دلیل طعم اصلی غذا را تغیر نمی دهد.


آلو سیاه و خواص آن، عطار ایرانی

تأثیر آلو بر سلامت بدن 

آلو یکی از منابع غنی پتاسیم است. تحقیقات انجام گرفته در سال های اخیر تأثیر پتاسیم را در کاهش فشار خون نشان داده است. با توجه به این که آلو حاوی سدیم کمی می باشد، مصرف متعادل آن در کنترل فشار خون مؤثر است.

یکی دیگر از ترکیبات قابل توجه در این میوه فیبر است. فیبرها سبب کاهش سرعت جذب مواد مغذی به ویژه قندها شده و در عین حال میزان حساسیت به انسولین را نیز افزایش می دهند. بنابراین مصرف آلو می توانند در کنترل قند خون موثر باشد.

یکی از شناخته شده ترین خواص آلو، پیشگیری از یبوست است. این اثر نیز به واسطه وجود فیبر است .

فیبر موجود در آلو سبب افزایش رشد و تکثیر باکتری های مفید روده شده که این امر مانع از رشد باکتری های مضر در داخل روده می شود. در عیر حال بر اثر تخمیر فیبر در داخل روده، اسید بودریک تولید می شود که منشا انرژی سلول های روده است و سلامت دستگه گوارش را تضمین می کند.

گیاه خواران و افرادی که مقادیر کمی گوشت قرمز مصرف می کنند، خود را در معرض خطر دریافت ناکافی آهن و تهی شدن ذخایر آهن بدن قرار می دهند. فقدان آهن می تواند در نهایت به کم خونی منجر شود که خستگی مفرط و عدم تمرکز از عوارض آن است. ولی باید توجه داشت که آلو خشک منبع خوب آهن گیاهی است.

هم چنین آشپزها و کسانی که تمایل ندارند از چربی، کره یا مارگارین در دستورات خود استفاده کنند می توانند از پورۂ آلو خشک در دستورات خود نظیر کیک میوه ها، برانی شکلات یا کیک هویج استفاده کنند که ماهیتی جویدنی و نرم دارند. پورۂ آلو خشک به حجم و مقدار دستور غذایی می افزاید و در عین حال حاوی چربی هم نیست. بنابراین استفاده از آلو خشک برای افرادی که باید رژیم کم چربی داشته باشند و تمایل به خوردن «هله هوله» شیرین دارند، مناسب است.


از شما سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید. سوالات و پیشنهادات خود را در قسمت “درخواست مشاوره یا دیدگاه ها” با ما در میان بگذارید. باعث خوشحالی است که در راستای ترویج طب سنتی ایرانی، مقالات را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 

 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1965
0
 
3
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi