مورد علاقه ها 0

چه چیزهایی بخورم که چربی و کلسترول خونم را پایین بیاورم

راه پایین آوردن کلسترول خون

عوارض خطرناک کلسترول و چربی بالای خون

کلسترول بالا باعث افزایش خطر بیماری قلبی عروقی، از جمله بیماری های قلبی و حملات قلبی می شود. بنابراین برای حفظ سلامت بدن، پایین نگه داشتن سطح کلسترول خون ضروری به نظر می رسد. تغییر سبک زندگی مانند افزایش فعالیت بدنی و از دست دادن وزن می تواند به کاهش کلسترول کمک کند.
بدین منظور با اصلاح رژیم غذایی مانند مصرف فراورده های لبنی، میوه و سبزیجات تازه، آجیل، دانه ها و حبوبات شروع کنید. کمتر خوردن گوشت قرمز بخورید و از قندهای اضافی و غذاهای فراوری شده پرهیز کنید.
همین شروع خوبی است. حتی شاید قادر به کاهش کلسترول بیشتری در رژیم غذایی خود باشید. مطالعات محققان نشان می دهد که غذاهایی خاص حاوی ترکیبات طبیعی وجود دارند که می توانند با کاهش LDL (کلسترول بد) در جریان خون شما کلسترول را کاهش دهند.

مواد غذایی که کلسترول خون را پایین می آورد

نگاهی به ده ماده غذایی کاهنده کلسترول بیاندازید. فقط لطفا به یاد داشته باشید که این غذاها جایگزین داروهای کاهش کلسترول نیستند و مشورت با متخصص تغذیه قبل از هر گونه تغیرات تغذیه ای اهمیت دارد.

1.غلات

رژیم غذایی غنی از غلات کامل برابر است با سطح کلسترول سالم تر. غلات حاوی فیبر حل شدنی به نام بتا-گلوکان است. اگر در حال حاضر سطح کلسترول بالایی دارید، گروه غذایی غلات می توانند کلسترول را تا 20 درصد کاهش دهند. جودوسر و بلغور جو دوسر نیز یک منبع عالی از مواد معدنی و پروتئین هستند.

2.گردو

گردو غنی از اسیدهای چرب امگا -3 است. مصرف این آجیل باعث کاهش میزان کلسترول در حدود 15 درصد می شود و همچنین ممکن است باعث بهبود عملکرد رگهای خونی و کاهش التهاب شود. گردو یک منبع عالی از ویتامین E، مواد معدنی و ویتامین B نیز به شمار می رود.

3.لوبیا

لوبیا خشک مانند لوبیا قرمز، لوبیای سفید و لوبیا سیاه، دارای فیبر و پروتئین گیاهی هستند. برخی تحقیقات نشان می دهد که افزودن لوبیا به رژیم غذایی می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد در حالی که کل کالری دریافتی افزایش نمی یابد. لوبیا همچنین سرشار از ویتامین های گروه B و مواد معدنی است.
درمان کلسترول بالا - عطار ایرانی

4.روغن زیتون

روغن زیتون احتمالا شناخته شده ترین منبع اسیدهای چرب غیر اشباع است که می تواند کلسترول و التهاب را کاهش دهد. بیماران قلبی بایستی در رژیم غذایی خود روغن زیتون را به جای روغن های اشباع یا ترانس بگنجانند. همواره سعی کنید از روغن زیتون برای پخت و پز یا برای سس ها و سبزیجات استفاده کنید.

5.بادام

بادام سرشار از چربی تک غیراشباع، چربی چند غیراشباع ، مواد معدنی، ویتامین های گروه B و ویتامین E است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم بادام، کلسترول را تا تقریبا 20 درصد کاهش می دهد. بادام، یک میان وعده عالی یا افزودنی سالم برای سالاد یا دسر به شمار می رود.

6.سویا

به نظر می رسد پروتئین سویا تاثیر مفیدی بر روی کلسترول بالا داشته باشد. خوردن دو عدد خمیر سویا (توفو)، شیر سویا یا دانه سویا می تواند سطح کلسترول خون را تا 5 درصد کاهش دهد. سویا همچنین یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین ها، و مواد معدنی است.

7. آب پرتقال

آب پرتقال شناخته شده ترین نوشیدنی صبحانه و منبع ویتامین C به شمار می رود، اما این نوشیدنی سرشار از ویتامین های گروه B، ویتامین A، منیزیم و پتاسیم نیز است. تحقیقی در این باره نشان داد که نوشیدن هر روزه آب پرتقال میزان کلسترول را پایین می آورد. آب پرتقال برای افرادی که کلسترول بالا ندارند نیز مفید می باشد. اما کمی مراقب باشید، زیرا آب پرتقال دارای کالری زیادی است.

8. آووکادو

آووکادو یک منبع عالی از اسیدهای چرب غیر اشباع و استرول های گیاهی است که می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که اضافه کردن آووکادو به رژیم غذایی سلامتی قلب می تواند مزیت های کاهش کلسترول را افزایش دهد. آووکادو همچنین دارای پروتئین، فیبر، ویتامین های گروه B ، ویتامین K و چندین ماده معدنی است.
کلسترول بالا و راه درمان آن

9.ماهی سالمون

ماهی های پرچرب اقیانوس مثل ماهی سالمون و ماهی تن سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و می توانند سطح کلسترول خون را کاهش دهند، به ویژه هنگامی که به جای چربی های اشباع گوشت قرمز، ماهی می خورید. شاه ماهی، ماهی قزل آلا و ساردین نیز امگا 3 فراوانی دارند. ماهی نیز دارای پروتئین و مواد معدنی بالایی است.

10.عدس

عدس فیبر بالایی دارد و طبق تحقیقات اضافه کردن عدس به رژیم غذایی می تواند موجب کاهش سطح کلسترول شود بدون اینکه میزان کل کالری افزایش بیابد. عدس ها همچنین غنی از ویتامین های B و مواد معدنی هستند. به علاوه، بر خلاف لوبیای خشک، عدس قبل از پختن نیازی به خیساندن ندارد.
درمان خانگی کلسترول بالا

این مواد غذایی سطح کلسترول را پایین می آورند، اما برای داشتن یک رژیم غذایی سالم باید از نظر جسمی نیز فعال باشید، و از پزشک خود در مورد همه راه های پیشگیری از کلسترول بالا مشاوره بگیرید.


 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1701
0
 
4
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi