مورد علاقه ها 0

آیا می دانید علت تعادل هنگام راه رفتن چیست؟

علت تعادل در هنگام راه رفتن - عطار ایرانی


تعادل از کجا می آید؟

توانایی ایستادن و راه رفتن به راست روی دو پا نیاز به مقدار بالایی تعادل دارد. این تعادل نتیجه هماهنگی بین بسیاری از سیستم های بدن است. این سیستم ها برای کمک به نگه داشتن بدن و کمک به جلوگیری از افتادن با هم کار می کنند. سه سیستم اصلی وجود دارند که به کنترل تعادل در بدن انسان کمک می کنند.

1. سیستم بینایی

سیستم بینایی تصویریی از اجسام پیرامونتان به شما ارائه می دهد. این سیستم همچنین اطلاعاتی درباره مکان شما در ارتباط با محیط اطرافتان ارائه می دهد. گاهی اوقات تعادل می تواند تحت تاثیر کاهش شدت بینایی قرار گیرد. سیستم بینایی برای حفظ تعادل، همکاری نزدیکی با سیستم ویستیبولار(تعادلی) شما دارد.

2. سیستم وستیبولار (دستگاه دهلیزی)

این سیستم ساختارهایی تخصصی در گوش داخلی شما هستند که اطلاعاتی درباره وضعیت سر و نیروهایی که روی سر شما عمل می کنند برای مغز فراهم می آورد. این ساختارها مانند سطوح عمل می کنند؛ آنها با مایع پر می شوند و همانطور که این مایع از سمتی به سمت دیگر حرکت می کند عصب ها تحریک می شوند و سیگنال توسط مغز پردازش می شود. سیستم ویستیبولار مسئول کمک به حفظ وضعیت صحیح سر است و همکاری تنگاتنگی با سیستم بینایی در ایجاد هماهنگی بین حرکات و سر و چشم دارد و بیشتر به اطلاعات دستگاه بینایی متکی است.

3. سیستم پروپریوسپتیو(حس عمقی)

سلول های اختصاصی در عضلات، مفاصل و تاندون های شما وجود دارد که به نظارت بر موقعیت بدن شما کمک می کند. این سلول هااطلاعاتی در مورد میزان کشش یا فشار روی عضله یا مفصل ارائه می دهند. این سیستم کمک می کند به مغز بگوید شما روی چه نوع سطحی ایستاده و یا نشسته اید وهمچنین به مغز درک صحیحی از موقعیت بدنتان می دهد.

تعادل هنگام راه رفتن ، سایت عطار ایرانی


دستگاه عصبی مرکزی با استفاده از ورودی دستگاه های دهلیزی، بینایی و حس عمقی می تواند حرکات فرد را درک و واکنش مناسب را در عضلات بدن ایجاد کند. تا هنگامی که دستگاه دهلیزی، بینایی و حس عمقی اطلاعات هماهنگی به دستگاه عصبی مرکزی بفرستند تعادل حفظ می شود اما هنگامی که میان اطلاعات این دستگاه ها تناقض وجود دارد، دستگاه عصبی مرکزی در حفظ تعادل و درک موقعیت بدن دچار مشکل می گردد.
آسیب به یک یا بیشتر این سیستم ها ممکن است منجر به از دست دادن تعادل و افزایش خطر سقوط شود. پیر شدن نیز می تواند باعث کارآمدی کمتراین سه سیستم شود.


سیستم عضلانی اسکلتی و سیستم عصبی نیز در حفظ تعادل نقش مهمی ایفا می کنند. اغلب، اختلال در این سیستم ها ممکن است بر توانایی شما برای عادی ایستادن یا راه رفتن تأثیر بگذارد.یکی دیگر از دستگاه های بسیار مهم برای حفظ تعادل مخچه است. مخچه در کف مغز قرار داردو مانند یک ساختار مجزا عمل می کند. اتصال مخچه از طریق پل مغزی با سایر قسمت های مغز در ارتباط است و کار آن هماهنگی عضلات، حرکات درست، دقت و صحت زمان بندی حرکات است.مخچه همچنین در عملکرد شناختی مانند توجه و زبان و در برخی عملکرد های هیجانی مانند تنظیم پاسخ های ترس و شادی نقش دارد.آسیب به مخچه منجر به اختلال در تعادل، حرکات ضعیف، حفظ وضعیت بدن و یادگیری حرکتی می شود.

اختلالات رایج عبارتند از:

• کاهش قدرت
• از دست دادن انعطاف پذیری.
• وضعیت بدنی ضعیف
• کاهش زمان واکنش

چه کسی در معرض خطر سقوط است؟

در حالی که احتمال دارد هر کسی توازن خود را از دست بدهد و سقوط کند، برخی افراد خطر بیشتری برای از دست دادن تعادل و سقوط دارند. این دسته شامل افراد زیر می شوند:

1. سالمندان

افراد سالمند معمولا از معضل کاهش تعادل رنج می برند و در معرض خطر سقوط هستند. این مساله به دلیل تغییر در قدرت عضلانی، کمبود انعطاف پذیری و کاهش زمان واکنش است که همزمان با بالا رفتن سن نمود پیدا می کند. همچنین ممکن است ضعف بینایی و کاهش دید منجر به بیشتر شدن احتمال سقوط شود. با گذر زمان و پا گذاشتن به پیری وضعیت شما تغییر می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مرکز ثقل شما تغییر می کند که منجر به تغییر در طرز راه رفتن شما و بیشتر شدن خطر سقوط می شود.

2. کسانی که دید ضعیف دارند

هنگامی که دقت بینایی کاهش می یابد، اطلاعاتی در مورد مواردی که در محیط شما قرار دارند ممکن است مختل شود و این می تواند منجر به کاهش تعادل شود.

3. کسانی که آسیب دست وپا دارند

آسیب دیدگی یک پا یا هر دو پا منجر به تضعیف عضلات و یا کاهش حس عمقی شود. ضعف پا بر طرز راه رفتن تاثیر می گذارد و منجر به از دست دادن تعادل و سقوط می شود.

4. کسانی که سابقه سقوط دارند

این موضوع به نظر واضح می آید، اما افرادی که در گذشته سقوط کرده اند، در معرض خطر بیشتری برای سقوط در آینده هستند.

تعادل را می توان تقویت کرد

سیستم هایی که به کنترل تعادل کمک می کنند می توانند تقویت شوند تا به بهبود تعادل و به حداقل رساندن افتادن کمک کنند. تمرینات نیز در کمک به تقویت عضلات موثرند. تمرینات تعادلی خاصی وجود دارند که می توانند به بهبود زمان واکنش شما برای کاهش سقوط کمک کنند.


راه رفتن - عطار ایرانی


تطبیق جزئی محیط خانه می تواند به بهبود ایمنی و جلوگیری از افتادن کمک کند. آسیب به سیستم وستیبولار می تواند موجب سرگیجه یا گیجی سر شود و این موضوع تاثیر زیادی بر تعادل داشته باشد. پزشک فیزیوتراپ همراه با پزشک شما، می تواند به شما در تعیین علت سرگیجه کمک کند و استراتژی هایی را برای کمک به کاهش علائم و بهبود تعادل اتخاذ کنید.
بررسی همه مسائل مربوط به ایمنی شما در حین تمرینات تعادلی با پزشک فیزیوتراپ اهمیت دارد. همچنین، یک پزشک فیزیوتراپ تشخیص می دهد که کدام سیستم دچار کمبود و یا ضعیف است که با توجه به آن تمرکز تمرینات خود را در سیستم هایی که بیشترین نیاز را دارند بگذارید.ارزیابی طرز راه رفتن می تواند برای تجزیه و تحلیل راه رفتن و تعیین آیا شما نیاز به کمک در هنگام راه رفتن دارید یا نه به کار می رود. فیزیوتوراپ ممکن است یک عصا یا واکر برای حفظ تعادل شما تجویز کند.
تعادل یک هماهنگی پیچیده بین بسیاری از سیستم های بدن است. با تشخیص اختلال در سیستم ها می توانید به راه کارهایی برای حفظ تعادل مناسب و به حداقل رساندن خطر سقوط خود دست یابید.



 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


2159
0
 
7
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi