مورد علاقه ها 0

آیا دویدن کمکی به کاهش وزنمان می کند یا خیر؟

آثار دویدن روی لاغری

مقدمه

دو یکی از ورزش های محبوب است و یکی از موثرترین روش ها برای حفظ سلامتی به شمار می رود. چنانچه قصد کاهش وزن دارید می توانید با رعایت راه کارهای زیر با تاثیرگذاری آن را چندین برابر کنید و سریعتر به نتیجه دلخواه برسید زیرا هر دویدنی منجر سوزاندن کالری بیشتر و لاغری نمی شود

1-تنوع اصل مهم است

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، باید از انجام تمرین های مشابه روزانه جلوگیری کنید زیرا انجام منحصرا این حالت دائمی قلبی عروقی قادر به ساخت توده عضلانی لازم برای ایجاد سوخت و ساز بدن نخواهد بود. بهتر است برنامه ترکیبی از دویدن بسیار آسان برای چند روز، دویدن با گام های سریع تر برای روزهای دیگر و وقفه هایی در روزهای فواصل بین ساخت عضله و سوختن کالری داشته باشید. یکنواخت دویدن باعث می شود میزان کالری سوزانده شده توسط بدن شما بعد از مدتی کاهش یابد. بنابراین سعی کنید همواره شدت و مدت دویدن خود را تغییر دهید.

2-زیاده روی نکنید

تمرینات شدید بیش از حد برابر است با فرسودگی و آسیب دیدگی. سریعتر دویدن به معنی شدیدتر دویدن و استراحت ندادن به خود نیست. دوی سریع در فاصله زمانی پنج روز در هفته یک راه مطمئن برای پایان فرسودگی بدن و آسیب دیدگی است.

3-بیشتر دویدن به معنای بیشتر خوردن نیست

"گاهی اوقات وقتی مردم شروع به دویدن می کنند، احساس می کنند چون کالری از دست داده اند مجازند بیشتر بخورند. هنگامی که هدف کاهش وزن است، ما می خواهیم که تجمع کالری های اضافی در بدنمان (از جمله چربی) جلوگیری کنیم.اگر بعد از دویدن به شدت احساس گرسنگی کردید، پیشنهاد می کنیم که دقیقا قبل از زمان وعده غذایی خود بدوید، بنابراین کالری اضافی نمی خورید.

4-کربوهیدرات ها را جدی بگیرید

اکثر دونده ها بیشتر میزان کالری را که طی دویدن سوزانده اند بیشتر از آنچه در واقعیت است تخمین می زنند و در نتیجه بیش از حد نیاز کالری می خورند. تصور کنید که یک دونده با وزن حدودی 70 کیلوگرم در صورتی که قصد داشته باشد چند کیلوگرم وزن کم کند روزانه به 1500-2000 کالری نیاز داشته دارد، چنانچه در هر 30 تا 60 دقیقه دویدن با سرعت متوسط بین 300 تا 600 کالری مصرف می کند. اگر به اندازه یک توپ تنیس غلات در صبحانه، ساندویچ در ناهار و فقط یک فنجان پاستا در شام داشته باشد، 750 کالری بیشتر از مقدار کالری سوزانده شده طی دویدن دریافت کرده است.


دویدن و لاغری

5-چربی های سالم را انتخاب کنید

یکی از اصول وزن کم کردن استفاده از یک رژیم غذایی سالم است، اما در نظر داشته باشید که امروزه بسیاری از دونده ها چربی های سالم را بیش از حد مورد نیاز مصرف می کنند - از جمله مغزها، کل یک آووکادو یا روغن های به اصطلاح سالم مانند نارگیل و کتان. هر انگشت پر از روغن حدود 150 کالری / 15 گرم چربی است. این مقدار واقعا می تواند موجب اضافه وزن شود زمانی که از آجیل به عنوان میان وعده استفاده شود. شکل در رژیم غذایی 2000 کالری، حداکثر حدود 44-66 گرم چربی توصیه می شود. این مقدار انگشت شمار از آجیل،روغن در سالاد، تکه های آووکادو در ساندویچ ها یا سالاد ها واقعا می تواند میزان چربی دریافتی را بالا ببرد. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که چربی اضافی را به 6 قاشق غذاخوری یا حداکثر 30 گرم محدود کنید. به این ترتیب، زمانی که غذاها از قبل با چربی آماده می شوند یا دارای چربی های طبیعی هستند، شما بیش از حد کالری نخواهید خورد.

6-روی دویدن طولانی تمرکز کنید

اگر شما در حال انجام یک دوی کوتاه (کمتر از 60 دقیقه) هستید، در طول ورزش به چیزی جز آب نیازی ندارید. با این حال در دوی طولانی تر، به ویژه در آب وهوای گرم و یا مرطوب، می توانید از محلول الکترولیت ها و احتمالا حتی کمی از کربوهیدرات برای حفظ عملکرد خود بهره مند شوید. می توانید از چند جرعه نوشیدنی ورزشی یا انرژی زا طی مسیر طولانی کمک بگیرید. نکته: الزاما نباید یک بطری کامل را بنوشید، مگر در دوی طولانی مدت (بیش از 90 دقیقه).



 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1334
0
 
5
دیدگاه ها