مورد علاقه ها 0

انار چگونه افراد چاق را لاغر می کند و کلسترول خون را پایین می آورد

خواص انار

احتمالا از هر کس درباره خواص انار بپرسید، در پاسخ می گوید که انار خون را تصفیه می کند ولی متخصصان تغذیه، فواید دیگری را هم برای انار ذکر می کنند.
انار خاصیت میکروب کشی و ضدعفونی کنندگی دارد. انار برای سلامت قلب و عروق، جلوگیری از تصلب شریان ها و بروز سکته، پیری زودرس، آلزایمر و سرطان پروستات بسیار مفید است. انار خودش کلسترول که ندارد هیچ، کلسترول های بد را هم از خون می گیرد. مفید ترین ماده «چای سبز» یعنی آنتی اکسیدان، در انار سه برابر بیشتر وجود دارد. اگر دایم عطش دارید و بدنتان گر می گیرد، مصرف انار به عنوان برطرف کننده عطش و خنک کننده برایتان مفید است. انار به عنوان یک میوه اشتها آور، می تواند پیش غذای خوبی باشد. آنهایی که کم خونی دارند، کبد و کلیه هایشان ضعیف بوده و ترشح صفرایشان هم کم است، انار دوای دردشان است. آب انار شیرین برای بیماری های مجاری ادرار مفید است، ضمن اینکه انار، در درمان اسهال، آرتریت، زردی و بواسیر هم به کار می رود.
می دانید که انار یک تصفیه کننده خون بوده و برای کبد بسیار مناسب است. به این دلیل از قدیم خوردن این میوه برای شفافیت پوست توصیه می شده است
نکته مهمی که باید درباره انار بدانیم خاصیت حفاظتی آن در برابر بیماری های قلبی است. انار احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را با کاهش فشار خون، جلوگیری از اکسید شدن LDL و تشکیل پلاک در دیواره عروق پایین آورده و ریسک ابتلا به گرفتگی عروق را کم می کند.
خواص رب انار

رب انار

یکی از فرآورده های پرمصرف این میوه رب انار است، به این ترتیب که آب انار را جوشانده و آن را تغلیظ می کنند و به عنوان چاشنی به خصوص در خورش فسنجان و تهیه زیتون پرورده مورد استفاده قرار می دهند. البته این رب می تواند ترش و یا شیرین باشد که با افزودن کمی شکر و یا آب نارنج و یا آب غوره این مزه ها تقویت خواهند شد.

آب انار چربی های اضافه را آب می کند

آب انار برای پیشگیری از سرطان مفید است، سلامت قلب را بهبود می بخشد و حتی می تواند توان جنسی را تقویت کند.
متخصصان تغذیه تأکید کرده اند که آب انار هم چنین می تواند چربی های اطراف معده و شکم را در زنان و مردان چاق کاهش دهد.
این متخصصان در یک آزمایش یک ماهه ثابت کردند، میزان تشکیل سلولهای چربی در اطراف شکم در افرادی که آب انار مصرف می کنند، کاهش می یابد. کسانی که آب انار می نوشند، فشار خونشان پایین می آید و بنابراین خطر بروز حملات قلبی و سکته مغزی و بیماری کلیوی در این اشخاص نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. پزشکان معتقدند که آب انار می تواند مقدار اسید چرب موجود در خون را کاهش دهد. آزمایشات قبلی که روی انسان و حیوانات انجام گرفته، نشان داده است که مقدار زیادی از این اسید چرب، ذخیره چربی را در اطراف شکم افزایش می دهد و در نتیجه سبب تشدید احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع دوم می شود.
از انار ترش در مواردی نظیر سکسکه، قند خون، تب صفراوی وغیره استفاده می شود.

از انار شیرین نیز می توان در مواردی مانند درمان سرماخوردگی، تقویت نیروی جنسی، گرفتگی صدا، تقویت روده ها، تقویت معده و تقویت ریه، حساسیت ، وجود خون در ادرار، مسمومیت، استسقاء، درد گوش، التهاب معده، اسکوربوت، آب و ریزش چشم، خون ریزی رحم، خارش پوست، تقویت لثه، تصفيه خون، کم خونی، اسهال خونی، استفراغ و کم اشتهایی استفاده کرد
مضرات مصرف زیاد انار

مضرات مصرف زیاد انار

خوردن انار برای مبتلایان به زخم معده و روده جایز نیست و برای افراد سرد مزاج زیان بخش است و هم چنین موجب کاهش جاذبه کبد می شود. افراط در خوردن انار باعث یبوست، ناراحتی معده و زبر شدن گلو می شود در ضمن افرادی که مبتلا به ناراحتی ریوی هستند در مصرف انار احتیاط کنند.


 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


26590
3
 
14
دیدگاه ها