مورد علاقه ها 0

تمامی خواص درمانی شگفت انگیز انبه را اینجا بخوانید

خواص انبه

خاصیت انبه

به قدری طعم انبه خوب است که مردم فراموش می کنند از نظر تغذیه ای میوه ای نیز سالم و مفید به شمار می رود. در اینجا ببینید که "پادشاه میوه ها" چگونه می تواند به سلامت شما کمک کند.

1. انبه و پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده است که ترکیبات آنتی اکسیدانی در میوه انبه برای محافظت در مقابل سرطان روده، سینه، خون و سرطان پروستات وجود دارد. این ترکیبات عبارتند از کورستین، ایزوکرریتین، استراگالین، فیزتین، اسید گالیک و متیل گلات، و همچنین آنزیم های فراوان.

2.انبه و کاهش کلسترول

سطح بالای فیبر، پکتین و ویتامین C موجود در انبه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

3.پاک کننده پوست

انبه می تواند به محافظت پوست را چه به صورت داخلی و بیرونی کمک کند. این میوه برای جلوگیری از منافذ های مسدود شده و از بین بردن جوش ها کمک می کند.

4.بهبود سلامت چشم

یک فنجان انبه 25 درصد ارزش روزانه مورد نیاز ویتامین A را تامین می کند که هم بینایی را بالا می برد و هم مانع شب کوری می شود،به علاوه خشکی چشم را نیز از بین می برد.

5.کل بدن را قلیایی می کند

اسید تارتاریک، اسید مالیک و رگه هایی از اسید سیتریک موجود در میوه به حفظ ذخایر قلیایی بدن کمک می کند.

6.کمک به درمان دیابت

برگ درخت انبه به عادی کردن سطح انسولین در خون کمک می کند. در درمان های سنتی خانگی برگ های انبه را در آب جوش می گذارند و اجازه می دهند یک شبانه روز خیس بخورند و سپس محلول صاف شده جوشانده را در صبح مصرف می کنند. میوه انبه همچنین دارای شاخص گلیسمی ( گلوکز خون) نسبتا پایین (41-60) است بنابراین مقدار متوسط قند خون شما افزایش نخواهد داد.

7. انبه افزایش میل جنسی

انبه ها یک منبع سرشار از ویتامین E هستند. اگرچه ارتباط معمول بین میل جنسی و ویتامین E در اصل از مطالعات بر روی موش و نعمیم اشتباه آن به انسان ایجاد شد، تحقیقات بیشتر نشان داده که یک رژیم غذایی مناسب و متعادل (از کل مواد غذایی) به افزایش میل جنسی کمک می کند.

8.کمک به هضم غذا

پاپایا( میوه بومی مناطق حاره ای) تنها میوه ای نیست که حاوی آنزیم ها برای تجزیه پروتئین است. میوه های مختلفی از جمله انبه وجود دارد که دارای کیفیت بالایی هستند. فیبر موجود در انبه به هضم و دفع غذا کمک می کند.

9.انبه و کمک به مبارزه با گرمازدگی

آب گیری از انبه سبز و مخلوط کردن آن با آب و شیرین کردن آن به خنک نگه داشتن دمای بدن کمک می کند و از آسیب های بیش از حد ناشی از گرمازدگی جلوگیری می کند. علت اینکه مردم در آب و هوای استوایی، اغلب دچار تکرر ادرار و خستگی مفرط می شوند این است که انرژی قوی خورشید بدن و به خصوص عضلات آنها را می سوزاند و در نتیجه کلیه ها با سموم حاصل از این فرایند پر می شوند.

10.انبه تقویت سیستم ایمنی

سطح بالایی از ویتامین C و ویتامین A در انبه، به علاوه 25 نوع مختلف کاروتنوئیدها، سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه می دارد.
خواص درمانی انبه

ارزش غذایی انبه

یک فنجان انبه ( حاوی 225 گرم) حاوی موارد زیر است. درصدها به ارزش روزانه مورد نیاز بدن اشاره می کند.
• 105 کالری
• 76 درصد ویتامین C (آنتی اکسیدان و تقویت کننده ایمنی)
• 25 درصد ویتامین A (آنتی اکسیدان و بینایی)
• 11 درصد ویتامین B6 به همراه سایر ویتامین های B (تولید هورمون در پیشگیری از بیماری های مغز و قلب)
• 9 درصد فیبر سالم پروبیوتیک
• 9 درصد روی (روی عامل دیگری برای بسیاری از آنزیم های حیاتی و تولید گلبول های قرمز است)
• 7 درصد پتاسیم (برای تعادل مصرف بالای سدیم)
• 4 درصد منیزیم


نقش انبه در سلامت پوست

سطح بیرونی پوست
فقط کافی است انبه را مخلوط کنید و به صورت ماسک خیلی سریع و اسان استفاده کنید. انبه حاوی بتا کاروتن است که توسط بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود که این ویتامین همراه با ویتامین C برای بهبود خود به خود پوست بسیار تاثیر گذار است.

سطح داخلی پوست
مصرف انبه می تواند به کاهش مشکلات پوستی، از جمله جوش کمک کند.اگر شما از جوش های صورت رنج میبرید یک معجون متشکل از خیار-نعناع-انبه سبک می تواند راه گشا باشد.
انبه

در موارد زیر بایستی در مصرف انبه احتیاط کرد

 اگر حساسیت لاتکس داشته باشید، ممکن است هنگام مصرف انبه به ویژه انبه سبز، واکنش نشان داده شود. این واکنش به دلیل آناکاردیک اسید ایجاد می شود.
 پوست و شیره انبه حاوی اوروشیول، ماده شیمیایی سمی و عصاره زهری است که می تواند واکنش حساسیتی در افراد حساس ایجاد کند.



 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1293
0
 
3
دیدگاه ها