مورد علاقه ها 0

چرا نباید از عرق کردن بدن جلوگیری کرد

عرق کردن،عطار ایرانی

فرآیند عرق کردن(تعریق)

عرق کردن عمل طبیعی بدن است. آنچه که باید از آن جلوگیری کرد، بوی نامطبوع عرق بدن است، نه خود عرق کردن، عرق عبارت است از مواد زائد بدن که در آب حل شده است. عرق به وسیله غده های مخصوص از سوراخ پوست بدن خارج می شود و این خارج شدن مواد زائد از پوست، به کنترل درجه حرارت بدن کمک می کند، وقتی انسان گرمش می شود، عرق می کند و مقدار بیشتری گرما برای بخار کردن رطوبت بدن به کار می رود و در نتیجه بدن خشک می شود. همه به طور دائم چه در تابستان و چه در زمستان عرق می کنند. البته درجه حرارت خارج و فعالیت بدنی، مقدار عرق کردن را تغییر می دهد که ممکن است روزانه از یک تا دو لیتر تغییر یابد. در هوای سرد، تولید «ادرار» در بدن زیادتر و مقدار عرق کردن کمتر می شود. مقدار عرق کردن در هوای گرم فعالیت های بدنی، خستگی، هیجان، ناراحتی عصبی، لباس کلفت یا تنگ، درد، تب، بیماری های مخصوص و هنگام استعمال بعضی داروها، زیادتر می شود.

عرق کردن،www.atarirani.com

عرق کردن شدید در هوای گرم، باعث از دست دادن مقدار زیادی کلرور سدیم و سایر «املاح» می شود و از دست دادن کلرور سدیم، بروز عوارضی نظیر حالت تهوع، استفراغ، رنگ پریدگی، بی اشتهایی و کسالت را به همراه دارد. بنابراین در شرایطی که مقدار زیادی عرق از بدن خارج می شود، خوردن مقداری نمک طعام لازم است.
عرق در واقع وقتی به سطح پوست می رسد، بدون بو است؛ ولی باکتری های موجود در سطح «پوست»، باعث شکسته شدن ملکول های چربی و روغن موجود در سطح پوست می شوند و آنان را به موادی که دارای بوی نامطبوع هستند، تبدیل می کنند. این باکتری ها همیشه در سطح پوست موجودند. اگر چه شستن با آب و صابون از مقدار آنها کم می کند؛ ولی پس از چند ساعت باکتری ها مجددأ جمع می شوند و مقدار آنها به حد معمول برمی گردد. مخلوط عرق، چرک و روغن پوست بهترین محل برای پرورش باکتری هاست و بوی نامطبوع عرق تحت این شرایط زیادتر می شود.

عرق کردن،atarirani

موهای زیر بغل، محل مناسبی برای جمع شدن و مخفی ماندن عرق است و باعث زیادشدن، بو دادن و باقی ماندن آن می شود. همچنین، زیر بغل غده های ترشح کننده چربی زیادترند. این غده ها مواد لازم برای شکسته شدن به وسیله باکتری ها و ایجاد مواد مولد بو را فراهم می سازند. عرق کردن در نقاط مسدود بدن که هوا جریان ندارد و رطوبت به سرعت تبخیر نمی شود، مشکلات بیشتری ایجاد می کند و بدین دلیل بوی نامطبوع عرق در نقاطی از بدن مانند زیر بغل، لای پا و لای انگشتان بیشتر است
شدت و مشخصات عرق در اشخاص گوناگون متفاوت است. حتی در دورانی که فعالیت غده های بدن در حداکثر شدت خود قرار دارد (از زمان بلوغ تا میانسالی) اختلاف قابل توجهی بین میزان عرق کردن یک شخص با شخص دیگر وجود دارد. بدن یک نفر ممکن است دارای بوی عرق زیادی باشد، بدون اینکه خود او آن را حس کند؛ زیرا بویایی وی ب
ه علت خستگی، بوی بد را حس نمی کند و آن را تشخیص نمی دهد؛ به عبارت دیگر، به آن عادت می کند.

فواید عرق کردن، عرق کردن، تعریق

فواید عرق کردن بدن

برخی از عرق کردن فراری اند و آن را مضموم می دانند.اما در عرق کردن فوایدی نهفته است که باعث تضمین سلامتی می شوند. در زیر به برخی از فواید عرق کردن اشاره می کنیم:

1- عرق کردن باعث درمان و بهبودی زخم های بدن است

یک نوع غدد به نام اکرین eccrineدر غدد تعریق بدن وجود دارند که در همه بدن هم پخش هستند.جالب اینجاست که این غدد وظیفه ذخیره و ترمیم سلول های بنیادین پوستی را بر عهده دارند و اگر قسمتی از بدن زخم شوند توسط این غذه هم ضدعفونی می شود و هم کار بازسازی جای زخم را انجام می دهند.

2- عرق کردن سموم زائد از بدن را دفع می کند

وقتی عرق میکنیم این سموم که در بدن ذخیره شده اند همراه با عریق از طریق پوست خارج می شوند.به طور مثال عرق کردن باعث خروج «کلسترول ها»ی اضافی، الکل و یا نمک از خون هستند.این مهم به خودی خود باعث باز شدن عروق شده و به انسان شادابی می دهد. 

در دوره کنونی نیز مواد خطرناکی مثل سرب، بیسفنول و دی اتیل هگزیل فتالات وارد زندگی ما شده اند و همواره آن ها را استنشاق میکنیم یا به نحوی وارد بدن ما می شوند. اما عرق کردن بهترین راه خروج این سموم و مواد زائد از بدن هستند. عرق کردن به طور گسترده ای این مواد آلاینده را از بدن خارج می کند.

3- عرق کردن باعث صاف شدن کلیه است

ورزش و تحرک زیاد باعث خروج آب از بدن و در نتیجه تشنگی است.این عمل هم کار کلیه را سبک می کند و هم با نوشیدن آب برای جایگزین کردن آب از دست رفته بدن باعث کارکرد رضایتخبش کلیه ها خواهد شد.

صاف کردن کلیه با نوشیدن آب،atarirani

4- عرق کردن مثل یک آنتی بیوتیک عمل می کند

عرق کردن ، آنتی بیوتیک های زیادی را به میزان زیاد روی سطح پوست پخش می کند. با این اوصاف کسی به پمادهای آنتی بیوتیکی نیاز نخواهد داشت. اگر پوست ما در اثر یک بریدگی یا خراش کوچک و یا نیش پشه زخمی شود، مواد آنتی بیوتیکی ای که توسط غدد عرق روی پوست ترشح می شوند، مثل dercidin ، به سرعت و به طور موثری میکروب ها وعوامل مهاجم را از بین می برند.

5- عرق کردن باعث سلامت پوست،صاف شدن خون و در نتیجه جوش نزدن است

عرق کرن باعث نظافت پوست شده و چربی های اضافی زیر جلدی را به طور عجیبی از پوست خارج می کند. این مهم باعث صاف شدن پوست و باز شدن منافذ پوستی و در نتیجه تمیز شدن آن و «رفع جوش ها» است.

6- عرق کردن سیستم تهویه برای بدن است

عرق کردن باعث تنظیم دمای بدن است.هنگامی که دمای محیط شما بیش از حد گرم می شود بدن با عرق کردن شروع به خنک کردن خودش می کند و مانند سیستم تهویه عمل کرده و خودش را با دمای محیط وفق می دهد.بنابراین فکر نکنید عرق نکردن خوب است. بلکه عرق کردن باعث بهبود سلامتی شما است.مثال جالب این است که شما وقتی تب می کنید بدن شروع به تعریق شدید می کند.حتما شنیده اید که کسانی که تب می کنند باید عرق کنند.این عرق کردن باعث پایین آمدن دمای بدنتان و خروج سموم از بدن شده و تب شما را رفع می کند. بنابراین خللی در فرایند عرق کردن خود در این مواقع ایجاد نکنید.

عرق کردن تهویه بدن است

راه های جلوگیری از تعریق زیاد

برای جلوگیری از بوی عرق باید چهار روش ساده را مراعات کرد: شست وشو یا حمام کردن روزانه، پاک کردن موهای زیر بغل، عوض کردن مرتب لباس های زیر و استعمال ضدبوها. مصرف مواد ضد بو برای هر کسی لازم است؛ به استثنای اطفال و اشخاص مسن که میزان عرق کردن آنها کمتر است. بعضی افراد که به عقاید قدیمی متکی هستند، معتقدند که تنها آب و صابون برای تأمین نظافت کافی است؛ ولی به نظر دیگران ضد بوها برای کمک به آراستگی، از مواد بسیار لازم هستند. شستن تنها با آب و صابون، عرق موجود روی پوست را پاک می کند و به طور موقت، از تعداد باکتری های مولد عرق می کاهد. حال اگر یک مادة شیمیایی روی پوست به کار برده شود که فعالیت باکتری ها را متوقف و از رشد آنها جلوگیری کند، بوی بد به آن زودی تولید نمی شود. کرم ها، محلول ها و لوسیون های ضد بو، مواد ضد باکتری دارند و برای حل مشکل بوی عرق وسیله مؤثر و مطمئنی هستند.

استفاده از ضد عرق ها

بعضی از ضد بوها، علاوه بر از بین بردن بوی عرق، تولید و جریان عرق را نیز کنترل می کنند. این فراورده ها که دارای ترکیبات پیچیده تری هستند، برای کنترل عرق، در ساختمان پوست تغییراتی می دهند. موفقیت این گونه داروها قطعی نیست. دانشمندان معتقدند که جلوگیری کامل از تولید عرق غیرممکن است؛ ولی مصرف کنندگان اظهار می دارند که این مواد تا اندازهای مؤثرند و تولید عرق را کاهش می دهند. در هر حال، چون داروهای ضد عرق بیش از سایر مواد آرایشی باعث عکس العمل نامطلوب می شوند، مصرف کنندگان آنها باید با کمال دقت، احتیاط های مخصوص را رعایت کنند و از به کار بردن ضد عرق برای جاهایی از پوست که دارای خراش و زخم هستند، خودداری کنند. همچنین بلافاصله پس از تراشیدن موهای زیر بغل، ضد عرق به کار نبرند.

www.atarirani.com،ضد عرق


در صورتی که استعمال ضد عرق باعث سرخی بیش از اندازه یا خارش شود. نشان دهنده تحریک پوست است. در این صورت باید از استعمال ضد عرق خودداری کرد و به جای آن از یک ضد بوی ساده استفاده نمود. البته نباید انتظار داشت که یکبار مصرف ضد بو یا ضد عرق برای ۲۴ ساعت کافی باشد. احتیاجات هر فرد به مواد ضد بو، به نوع زندگی و فعالیت های وی بستگی دارد. شخص فعال و یا کسی که تحت فشار و ناراحتی های عصبی و روانی قرار دارد، بیشتر عرق می کند و دارای چنان جریان عرقی است که ضد بوها یا ضد عرق ها نمی توانند آن را کاملا کنترل کنند.

ضد عرق گیاهی


 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1176
0
 
2
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi