مورد علاقه ها 0

روش مانیکور حرفه ای(ناخن پیرایی) و مراقبت از پوست دست

تغذیه پوست دست


تقویت و تغذیه کردن پوست

«پوست»، بهترین تغذیه را از داخل بدن یعنی از غذایی که می خوریم، آبی که می نوشیم و هوایی که تنفس می کشیم دریافت می کند. با این وجود راهکارهای خارجی هم می تواند پوست را تقویت و تغذیه کند. از آن جا که فقط موادی که ساختار سلولی آنها به اندازه کافی ریز باشد می توانند جذب پوست شوند، در تغذیه پوست، «ماسک ها»، پوشش های گیاهی «روغن ها و لوسیون های بدن» که مغذی بوده و فرمول مناسبی داشته باشند، ارزشمند دانسته می شوند. انتخاب این نوع محصولات برای بدن به همان مقدار دقت احتیاج دارد که انتخاب آنها برای صورت.
ساختن تقویت کننده هایی که فرمول آنها مخصوص شماست در خانه کار راحتی است. می توان با مخلوط کردن ۵۰ گرم بادام شیرین، هسته زردآلو یا روغن فندق با ۲۵ قطره از یک یا ترکیبی از چند روغن ضروری یک روغن عالی برای بدن ساخت. روغن های ضروری شمعدانی و اسطوخودوس برای پوست های خشک (کمبود آب) مناسب هستند. اسطوخودوس، چوب صندل یا گل سرخ برای «پوست های خشکی» که با کمبود چربی روبه رو هستند توصیه می شوند. برای پوست های چرب از لیمو و چوب صندل استفاده کنید. بابونه رومی، بهار نارنج یا گل سرخ پوست های حساس را تسکین می دهند.
ماسک ها نیز برای تقویت پوست فوق العاده اند و در ساخت آن ها می توان از مواد متنوعی استفاده کرد. بهترین زمان استفاده از آن ها، پس از شست وشوی منافذ با آب گرم حمام یا دوش است.
برای درست کردن یک ماسک مطلوب، عسل گرم را با مقدار کمی شیر مخلوط کنید، برای غلیظ کردن آن می توانید از بلغور جوی پودر شده استفاده کنید. همچنین می توانید چند قطره از روغن های ضروری یا عصاره گیاهان دارویی به آن بیفزایید. لایه یکدستی از این مخلوط را به صورت تان بمالید و به مدت سی دقیقه در وان خالی حمام استراحت کنید. می توانید پرده کرکره ها را ببندید و کارهای منزل را انجام دهید. سپس صورت خود را زیر دوش ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید. این ماسک آرامش بخش پاک کننده و مغذی است و برای هر نوع پوستی مفید است.
یک شیوه دیگر تقویت پوست، حمام گیاهان دارویی است. با یک فنجان از «گیاهان دارویی» خشک شده و سه فنجان آب و یک چای قوی دم کنید. با مخلوط کردن اسطوخودوس، گل برگ های گل سرخ، بابونه و برگ های سُمفيتون به نسبت مساوی، یک حمام فوق العاده برای همه انواع پوست خواهید داشت. روی گیاهان آب جوش بریزید، روی ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت سی دقیقه خیس بخورند سپس آن را صاف کنید و چای را در وان پر از آب گرم بریزید و در آن فرو بروید.

محافظت کردن از پوست

برای جلوگیری از تحریک شدن، آسیب دیدن و از دست رفتن رطوبت پوست، محافظت از آن در برابر شرایط محیطی ضروری است. آسیب هایی که نور خورشید به پوست وارد می کند عبارتند از: سوختگی، تاول و سرطان پوست. می توان با دور بودن از آفتاب، «استفاده از کرم یا لوسین ضد آفتاب» و پوشیدن لباس های محافظ مانند پیراهن های آستین بلند، شلوارهای بلند، کلاه و عینک آفتابی از پوست محافظت کرد. آب و هوای شور و باد فراوان، دمای منتها درجه و آلاینده ها نیز می توانند باعث خشک شدن و آسیب دیدن پوست شوند، به خصوص پوست های حساس. با استفاده از لباس و لوسیون (یا روغن) خوب بدن می توان تا حدی از پوست در چنین شرایطی محافظت کرد اما بهترین محافظت اجتناب از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این عوامل است.


تغذیه پوست دست


استفاده روزانه از یک روغن یا لوسیون بدن مانع از دست رفتن رطوبت می شود. بهتر است پس از دوش گرفتن یا حمام کردن از این مواد استفاده کنید. در این زمان پوست مرطوب شده است و روغن، رطوبت را برای پوست حفظ می کند. یک لایه نازک از روغن یا لوسیون را روی بدن به خصوص قسمت هایی که بیشتر در معرض عوامل محیطی است بمالید تا پوست تان نرم و انعطاف پذیر بماند.

لایه برداری پوست

لایه برداری به ریختن سلول های مرده از سطح پوست کمک می کند. پوست به طور طبیعی این کار را انجام می دهد و تا سن هفتاد سالگی حدود ۱۶ کیلوگرم سلول مرده از پوست ما جدا می شود. با این حال، هرچه سن مان بالاتر می رود، انباشت سلول های مرده بیشتر و روال ریختن سلول ها کندتر می شود . لایه برداری فقط به این روال طبیعی کمک می کند و پوست را نرم تر و صاف تر می کند. کیسه کشیدن یک روش عالی و مؤثر برای لایه برداری است. استفاده از لیف (درختی)، لایه بردار یا سنگ با فقط برای قسمت های پینه بسته) از دیگر شیوه های لایه برداری است.
اگر پوست شما حساس و روش های لایه برداری برای آن بیش از حد خشن است، از پاپایای سبز استفاده کنید. پاپایای سبز یک آنزیم لایه بردار ملایم است که با «هضم کردن» سلول های مرده در خود، به نرمی و یکدستی پوست کمک می کند. از محصولات محتوی آلفاهیدروکسی اسید هم می توانید استفاده کنید اما این اسید به اندازه پاچایای سبز ملایم نیست. این دو لایه بردار ملایم برای پوست های پیر یا آفتاب سوخته فوق العاده اند.

مراقبت از پوست دست ها

می گویند دست های ما، مال خودمان نیستند، مال دیگران هستند زیرا کار آنها دادن و گرفتن است. دست ها یکی از مهم ترین موهبت هایی است که به ما ارزانی شده است، به همین دلیل استحقاق مراقبت مخصوص را دارند. از آنجا که دست در معرض عوامل محیطی قرار دارد و تقریبأ دائم در حال کار است، فرسودگی و پیری زودتر از قسمت های دیگر بدن نشان می دهد. در زیر فهرستی از راهکارهایی می آید که با انجام دادن آنها می توانید دست هایی نرم و زیبا و «ناخن هایی خوب» داشته باشید.
1. در هنگام کار با پاک کننده ها و مواد شوینده از دستکش پلاستیکی استفاده کنید. مواد شیمیایی می توانند چربی محافظ پوست را از بین ببرند و باعث خشکی، تحریک و هم چنین بروز آلرژی در دست شوند.
٢. از فرو بردن مکرر دست ها و ناخن ها در آب خودداری کنید زیرا پوست ممکن است خشک و حساس شود. ناخن می تواند مقدار کمی آب جذب کند، به همین دلیل هنگام قرار گرفتن در آب متورم شده و پس از خشک شدن دوباره منقبض می شود. این متورم و منقبض شدن باعث شکنندگی ناخن می شود.
٣. پس از هر بار شست و شوی دست ها از یک کرم یا لوسیون دست استفاده کنید و  پوست دور ناخن ها و ناخن ها را با آن ماساژ دهید. این کار از خشک شدن، ترک خوردن و شکننده شدن ناخن ها جلوگیری می کند.
۴. برای پیشگیری از بروز لاک پوست در پشت دست ها، آن را از قرار گرفتن در معرض آفتاب دور نگه دارید و با ضدآفتابی با ۱۵ SPF از آنها محافظت کنید.
۵. مراقب مواد آرایشی ناخن مثل لاک ناخن باشید. این مواد به خصوص آنهایی که محتوی فرمالدئید هستند، یکی از دلایل رایج واکنش های آلرژیک می باشند. معمول ترین واکنش های آلرژیک عبارتند از دانه های پوستی و خارش در اطراف ناخن. اما بعضی افراد حتی جدا شدن ناخن از بستر آن را نیز تجربه کرده اند.
۶. بیش از یک بار در هفته از لاک پاک کن استفاده نکنید. استفاده پی در پی از این ماده باعث خشک شدن ناخن و بافت اطراف آن می شود.
۷. صفحه و پایه ناخن را از ضربات آسیب زا حفظ کنید. آسیب دیدن ناخن می تواند رشد دائمی ناخن های بدشکل را به دنبال داشته باشد.
۸. زمان ایده ال برای مرتب کردن ناخن ها، پس از حمام کردن و دوش گرفتن است. زیر ناخن را تمیز کنید. پوست پس از استحمام نرم است و می توانید پوست دور ناخن را به آرامی عقب برانید، و پوست آویزان یا ریشه ناخن را با ناخن گیر بگیرید.
۹. ناخن برای رشد طبیعی خود به مقدار کافی به پروتئین، «ویتامین A و ویتامین های گروه B» نیاز دارد. کلسیم، روی، ید، سولفورو آهن نیز می توانند روی وضعیت ناخن ها اثر بگذارند. کمبود این ویتامین ها و «املاح» می تواند باعث کندی رشد ناخن شود.


ناخن


ناخن و ساختار آن

ضمیمه پوست است. این صفحه شفاف که محافظ نوک انگشتان دست و پا است عموما از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. صفحه ناخن که یک اصطلاح تخصصی برای ناخن است هیچ عصب و رگی را در خود جای نداده است.

بدنه یا صفحه ناخن

قسمت قابل دید ناخن است.

بستر ناخن

قسمتی از پوست، که بدنه ناخن روی آن قرار دارد.

لبه آزاد ناخن

قسمتی از بدنه ناخن که از نوک انگشتان فراتر می رود.

ماتریکس ناخن

قسمتی از بدنه ناخن که زیر پوست رشد می کند و دارای عصب، لنف و رگ است. سلول های ماتریکس در روال فرایند بازسازی و محکم کردن دخیل هستند و به این ترتیب ماتریکس، ناخن تولید می کند.

ماهک

هلال سفید رنگی که از پایین کوتیکول در پایه بدنه ی ناخن بیرون آمده است.

پوست دور ناخن

پوستی که در اطراف ناخن با آن هم پوشانی دارد.

مانیکور یا ناخن پیرایی حرفه ای در خانه

انجام دادن مانیکور در خانه راحت، ارزان و لذت بخش است. سعی کنید یک یا دو بار در ماه، وقتی را برای رسیدگی به دست ها و ناخن ها کنار بگذارید.

وسایل مورد نیاز برای ناخن پیرایی

١. سوهان ناخن
۲. یک برس ناخن یا وسیله ای مشابه آن برای تمیز کردن زیر ناخن.
٣. انبردست برای کوتاه کردن ریشه یا پوست اضافه اطراف ناخن.
۴. جلادهنده (انتخابی) یک وسیله فوق العاده برای براق کردن ناخن ها بدون استفاده از لاک ناخن.
۵. چوب درخت پرتقال (قابل دسترس در بیشتر داروخانه ها)

لوازم مانیکور یا ناخن پیرایی 

1. روغن های ضروری (یک نوع یا ترکیبی از چند نوع). اسطوخودوس برای تسکین دادن و آرام کردن التهاب، بابونه (Roman) برای نرم و صاف کردن پوست به علاوه آرام کردن تنشه ای عصبی ؛ یا نعناع برای نیروبخشیدن.
۲. لوسیون مرطوب کننده 
٣. «روغن ماساژ»  
۴. لاک پاک کن (در صورت نیاز)
۵. لاک ناخن اما گیاهی(در صورت علاقه، هرچند که توصیه نمی شود)
6. روغن کرچک


لوازم مانیکور یا ناخن پیرایی


نحوه مانیکور یا ناخن پیرایی

1. هر نوع لاک را از روی ناخن پاک کنید.
٢. ناخن ها را با استفاده از یک سوهان شکل دهید. شیوه حرفه ای سوهان زدن ناخن، کشیدن سوهان از بیرون به سمت مرکز ناخن با یک حرکت است. این کار را تکرار کنید تا زمانی که ناخن به شکل مطلوب درآید. کشیدن سوهان به جلو و عقب توصیه نمی شود زیرا ناخن را تکه تکه و آماده شکاف خوردن
می کند.
3. ناخن ها را در آب گرم فرو ببرید. یک یا دو قطره روغن ضروری و آرایشی مورد علاقه خود مثل روغن اسطوخودوس یا روغن شمعدانی را به آن اضافه کنید. برای این کار از آب و صابون استفاده نکنید زیرا صابون باعث خشک شدن پوست و ناخن می شود. با قرار دادن انگشتان در آب پوست دورش نرم می شود و می توان آن را به آرامی به عقب راند. آب ساده برای این کار بهتر است. انگشتان را حدود ده دقیقه در آب نگه دارید.
۴. انگشت ها را بیرون بیاورید و با لبه یک حوله پوست دور ناخن را به آرامی به عقب برانید. می توانید از انگشت شست مخالف نیز کمک بگیرید. برای این کار، وسایل مخصوصی وجود دارند، اما در صورتی که پوست دور ناخن خود را برای طولانی مدت عقب نبرده اید، لازم نیست از آنها استفاده کنید و هنگام استفاده از این وسایل ضمن این که مطمئن هستید که لبه آنها گرد و یکدست است، از به کار گرفتن نیروی زیاد خودداری کنید.
۵. ممکن است در حین عقب راندن پوست دور ناخن، در اطراف ناخن ریشه و پوسته به وجود آید. در این صورت، آنها را با ناخن گیر بگیرید.
6. پوست دور ناخن را از ته جدا نکنید.
۷. جدا کردن پوست دور ناخن، ممکن است در اول خوب باشد اما بعد از مدتی باعث ریشه کردن ناخن خواهد شد.
۸. زیر ناخن ها را تمیز کنید. در حین عقب راندن پوست دور ناخن، کمی روغن کرچک روی آن بمالید و ماساژ دهید. با یک لوسیون مرطوب کننده، دست ها را ماساژ دهید. با استفاده از جدول بازتاب درمانی زیر، ببینید کدام قسمت ها احتیاج به توجه بیشتری دارند.
۹. کار مانیکور دست در این جا به پایان می رسد مگر این که مایل باشید ناخن ها را لاک بزنید. برای این کار لازم است بالای ناخن ها را با الكل تمیز کنید. اگر پس از استفاده از لوسیون، روی ناخن ها چربی مانده باشد، با این کار پاک می شود و لاک چند لایه برای آخرین مرحله استفاده کنید. به خوبی روی ناخن می نشیند. از یک لایه مخصوص پایه، دو لایه رنگ و یک یا چند لایه برای آخرین مرحله استفاده کنید.

دستورالعمل هایی برای مراقبت از دست ها و ناخن ها

استحکام ناخن
گفته می شود که گاه به گاه کشیدن ناخن ها روی یک سطح سخت، باعث محکم شدن آنها می شود.
تمیز و سفید کردن ناخن ها
نوک انگشتان را در نصف یک لیمو ترش فرو ببرید و حرکت دهید، سپس بشویید و تکان دهید.
پاک کننده بدون صابون برای دست
دست ها را خیس کنید و با یک مشت سبوس جو یا گندم ماساژ دهید. سپس آنها را بشویید و خشک کنید.
مرطوب کردن ناخن
ناخن ها را پنج دقیقه در آب گرم قرار دهید و سپس با روغن کرچک یا یک مرطوب کننده قوی ماساژ دهید.



سوجوک دست


نرمش هایی برای دست

این نرمش ها به منظور کشش، تقویت، نیروبخشی و انعطاف پذیری دست طراحی شده است.
1. یک کش پلاستیکی را دور انگشتان دست قرار دهید، انگشتان را باز و بسته کنید.
۲. یک توپ تنیس را در دست بگیرید و ۱۵ بار فشار دهید. این عمل هم عضلات دست و ساعد را به کار می گیرد. وقتی انجام دادن این نرمش برای تان راحت شد، تعداد دفعات آن را افزایش دهید. برای این منظور وسایل مخصوصی نیز در فروشگاه های لوازم ورزشی موجود است.
٣. در حالی که نفس خود را فرو می دهید دستتان را بالای سر ببرید، تا۵ بشمارید و حین شمردن نفس تان را حبس کنید و مچ دست را به شدت تکان دهید. این کار را ۱۰ بار تکرار کنید.
۴. انگشت شست را بچرخانید و سپس آن را ۱۰ بار روی یک یک انگشت ها بکشید.
۵. کشیدن ناخن ها روی سطحی مثل میز و ماساژ دادن قسمت هلالی آنها باعث افزایش گردش خون و استحکام ناخن ها می شود.
۶. انگشت ها را به سمت خارج بکشید، از هم باز کنید و تکان دهید، سپس مشت خود را ببندید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

واقعیت های حیرت آوری درباره دست ها و ناخن ها

دو تا از بزرگترین قسمت های مغز برای استفاده از دست ها در نظر گرفته شده اند.
در طول یک زندگی متوسط، انگشتان حدود بیست و پنج میلیون بار باز و بسته می شوند.
در مقایسه با بازو، ران پا و پا، دست ها تقریبا هرگز خسته نمی شوند.
استخوان های موجود در دو دست، یک چهارم استخوان های کل بدن را به خود اختصاص داده اند.
هزاران پایانه عصبی در هر سانتیمتر مربع از دست وجود دارد که به خصوص در نوک انگشتان متمرکز شده اند.
یکی از غنی ترین ذخایر غدد عرق در بدن در کف دست ها است که به دلیل وجود همین غده ها، برنزه نمی شوند.
تا با بالا رفتن سن، ناخن ها شکننده تر و رشد آنها کندتر می شود.
ناخن های زنان، نازک تر از ناخن های مردان است.
انعکاس تغییرات یا ناراحتی های مربوط به تندرستی را می توان در ناخن ها دید. برای نمونه التهاب مفاصل ممکن است باعث ضخیم شدن ناخن ها شود. آبی شدن ناخن ها می تواند نتیجه ناراحتی قلب یا ریه و ناخن های رنگ پریده نشانه کم خونی باشد.
در هوای گرم و در دوران بارداری، رشد ناخن ها سرعت می گیرد، که این امر ناشی از افزایش گردن خون در هوای گرم و تغییرات هورمونی در طول بارداری است.
ناخن محکم ترین بافت بدن است زیرا مقدار بسیار کمی آب را در خود جای داده است، حدود ده درصد.
با سرعت رشد ناخن های دست چهار برابر سرعت رشد ناخن های پا است.
برای رشد کامل یک ناخن حدود ۱۵۰ روز وقت لازم است.


 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1130
0
 
4
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi