مورد علاقه ها 0

خواص انواع روغن ها،عصاره ها،گیاهان و ویتامین های مورد نیاز برای پوست

روغن ماساژ

تمام مواد گیاهی و طبیعی که برای مراقبت از پوست مفید است

طبیعت، طیف گسترده و خارق العاده ای از منابع مواد آرایشی طبیعی را در اختیار ما قرار داده است. عصاره گیاهان دارویی، روغن های ضروری به دست آمده از گل ها، روغن های گیاهی غنی و نرم کننده و گیاهان دریایی نمونه هایی از مواهب طبیعی هستند که می توان در مواد تقویت کننده و نشاط آور پوست از آن ها استفاده کرد. هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست، برچسب آنها را بخوانید و در آنها به دنبال مواد طبیعی ای که در این جا به آنها اشاره می شود بگردید. این مواد در همه محصولات از جمله پاک کننده ها، تقویت کننده ها، مرطوب کننده ها، ماسک ها و اسپری های صورت پیدا می شوند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه استوایی است که برگ های لبه تیز و مثلثی شکل آن دارای یک ژل شفاف و چسبناک است که وقتی به صورت خارجی (جلدی) از آن استفاده شود به درمان و بازسازی سلولی کمک می کند. شهرت آلوئه ورا به دلیل ارزش درمانی آن در سوختگی ها است. ژل این گیاه محتوی اسیدهای آمینه، مواد معدنی، ویتامین ها، کربوهیدرات ها و آنزیم ها است.

خواص آلوئه ورا

مواد سازنده ژل به راحتی جذب پوست می شوند و مواد غذایی را به لایه های عمیق تر می برند. آلوئه ورا برای همه انواع پوست تسکین دهنده، مرطوب کننده و تقویت کننده است، به علاوه اینکه می تواند با آوردن رطوبت به پوست های خشک و کنترل پوست های چرب، به تعادل پوست کمک کند. خواص آنتی بیوتیک، ضد باکتری و ضد التهاب این گیاه آن را تبدیل به یک ماده فوق العاده برای پوست های لک دار کرده است.

اسیدهای هیدروکسی آلفا

اسیدهای هیدروکسی آلفا ترکیباتی هستند که در منابع مختلف غذایی یافت می شوند. اسید گلیکولیک رایج ترین ترکیبی است که در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد و غالبا از نیشکر به دست می آید. به هرحال انواع دیگر آلفا هیدروکسی اسید مانند ارلاکتیک از شیر ترش، اسید تارتاریک (از انگور)، اسید سیتریک (از مرکبات) و اسید مالیک (از سیب) نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این اسیدها با شل و حل کردن پروتئین چسب مانندی که سلول های مرده را به سطح پوست می چسباند، باعث بهبودی ظاهر و حس پوست می شود. با شل شدن و ریختن این سلول های مرده پوستی نرم تر و جوان تر ظاهر می شود. در مواردی که افراد به طور منظم از آلفا هیدروکسی اسیدها استفاده کرده اند، هموار شدن چروک ها و خطوط نازک، بهبود خشکی پوست، کنترل لک ها و کاهش تغییر رنگ پوست دیده شده است.

خاک رس

خاک رس که به آن سم زدای طبیعی گفته می شود، خاصیت جذب سموم، پاکسازی و ضدبو دارد. خاک رس سرشار از مواد معدنی است و غالبا در ماسک های صورت به منظور افزایش گردش خون، تغذیه، سم زدایی و تقویت به آلرژی زا بودن در میان ویژگی های آن نیست به کار می رود، علاوه بر این که یک ضد عفونی کننده طبیعی نیز هست.

روغن های ضروری برای پوست بدن

روغن های ضروری عصاره های غلیظی هستند که از گیاهان خاصی به دست می آیند. این روغن ها، یکی از فعال ترین مواد طبیعی مورد استفاده در محصولات مراقبت از پوست هستند. روغن های ضروری آرایشی از دانه هویج، چوب سدر، بابونه رومی، مریم گلی، کندر، شمعدانی یاسمن، اسطوخودوس، بهار نارنج، نعنا هندی، رز، رزماری، چوب صندل سرخ، چوب صندل و پلانگ یانگ به دست می آید.

گلیسیرین

گلیسیرین یک مرطوب ساز طبیعی است که قادر به جذب و نگهداری رطوبت می باشد. کاربرد گلیسیرین که از روغن گیاهی یا حیوانی به دست می آید، در مواد آرایشی، حفظ رطوبت پوست و از بین بردن خشکی آن است. به علاوه گلیسیرین باعث می شود که محصول روی پوست خوب پخش شود. البته فرمول هایی که درصد بالایی از این ماده را در خود جای داده اند، چندان جالب نخواهند بود، زیرا گلیسیرین می تواند باعث جذب رطوبت پوست و خشک شدن آن شود، از این رو محصولات آرایشی باید کمتر از ۲۰ درصد لیسیرین داشته باشند. به علاوه این که گلیسیرین زیاد می تواند ماده آرایشی را چسبناک کند.

پاپایای سبز

پاپایای سبز سرشار از آنزیم پروتئولیتیک (هضم کننده پروتئین) به نام پاپین است که وقتی روی پوست به کار رود سلول های مرده و قدیمی را، بدون صدمه زدن به سلول های زنده و جوان، در خود حل و هضم می کند.

خواص پاپایا

پوست، پس از این لایه برداری خفیف، نرم تر و صاف تر خواهد شد. پاپین بهترین اثر را زمانی دارد که میوه پاپایا هنوز سبز است. به علاوه دیده شده است که پاپایای سبز در خنثی کردن رادیکال های آزاد، مؤثر است که احتمالا از ویتامین Aو C بالای آن ناشی می شود.

عصاره های گیاهی

عصاره های گیاهی به دلیل قابلیتی که در نرم، صاف، محافظت، تحریک و شاداب کردن پوست دارند هزاران سال است که در مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرند. ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنزیم هایی که در گیاهان دارویی یافت می شوند، مواد فعال و مؤثری را که برای زیبایی پوست لازم است، فراهم می کنند. با استفاده از یک حلال، مثل آب، الكل، گلیسیرین یا سرکه، خواص گیاهان دارویی برای تهیه عصاره های گیاهی بیرون کشیده می شود. گیاهان فراوانی هستند که مصرف آرایشی دارند، در زیر فهرستی از رایج ترین آنها را می خوانید.

همیشه بهار

کالاندولا یا همیشه بهار پوست را پاک کرده و تسکین می دهد و به درمان آن کمک می کند، همچنین التهاب را کاهش داده و گردش خون را تحریک می کند.

بابونه

بابونه التهاب را کاهش می دهد، پوست را آرام می کند و درمان را سرعت می بخشد، علاوه بر این پوست را نرم و به تولید سلول های جدید در پوست کمک می کند.

سمفيتون

سمفيتون محتوی آلانتوئین و کاروتن است، به این ترتیب پوست را تسکین می دهد و درمان می کند. علاوه بر این پوست را پاک و مرطوب می کند، التهاب را کاهش می دهد به بازسازی سلولی کمک می کند.

گل آقطی

گل آقطی پوست را پاک می کند، التهاب را کاهش می دهد و مثل یک قابض ملایم عمل می کند.

ژینکو

ژینکو التهاب را کاهش و گردش خون و فعالیت سلولی را افزایش می دهد. به علاوه این که یک آنتی اکسیدان قوی نیز هست.

خواص جینسینگ

جینسینگ

جینسینگ پوست را تقویت، بانشاط و متعادل می کند و خواص آنتی اکسیدان دارد. همچنین می تواند تشکیل سلول های جدید را تحریک کند.

چای سبز

چای سبز ، عصاره چای سبز به عنوان ضدالتهاب، ضد حساسیت و آنتی اکسیدان به کار می رود.

دم اسبی

دم اسبی سرشار از یک ماده معدنی ضروری برای سلامتی پوست و مو به نام سیلیس است. هم چنین تقویت کننده پوست و قابض است.

اسطوخودوس

اسطوخودوس به درمان سریع و بازسازی سلولی کمک و آن را هماهنگ می کند.

گزنه

گزنه پوست را تمیز و تقویت می کند. سرشار از مواد معدنی است و گردش خون را تحریک می کند.

گل سرخ

گل سرخ پوست را تسکین می دهد و هماهنگ می کند و برای همه انواع پوست مفید است.

رزماری

رزماری گردش خون را تحریک و پوست را بانشاط و تقویت می کند. همچنین قابض و آنتی اکسیدان نیز هست.

گل هزار چشم

برای تقویت کردن، نیروبخشیدن و درمان کردن پوست به کار می رود. ضمنا خاصیت آرام بخشی نیز دارد.

هاماملیس

مثل یک ماده قابض عمل می کند و التهاب را نیز کاهش می دهد.

بومادران

مثل یک قابض خیلی خفیف عمل کرده و تقویت کننده پوست نیز هست.

عسل

عسل هزاران سال است که به عنوان ماده غذایی، دارو و ماده آرایشی به کار می رود. ۹۸ درصد عسل را قند و ۲ درصد باقیمانده را آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل می دهند. عسل، پوست را تحریک و تقویت می کند و یک قابض خفیف نیز هست. از خواص دیگر آن، این است که یک مرطوب ساز طبیعی است و باکتری ها در آن رشد نمی کنند. هر دوی این عوامل، عسل را به یک عنصر با ارزش در فرمول نرم کننده ها تبدیل می کند. عسل های تیره به این دلیل که محتوی مواد معدنی بیشتری هستند، برای مراقبت از پوست مفیدترند.

اسید هیالورونیک

یک موکوپلی ساکارید (کربوهیدرات مرکب) بوده و یک ماده ژل مانند طبیعی و سازنده پوست انسان است. کولاژن و الاستین، در لایه میان پوست، توسط اسید هیالورونیک احاطه شده اند. این اسید با خاصیت جذب آبی که دارد به حفظ رطوبت و انعطاف پذیری پوست کمک می کند. درصد اسید هیالورونیک موجود در پوست مستقیما با رطوبت موجود در محیط بین سلولی میان پوست در ارتباط است. اسید هیالورونیک می تواند هزار برابر وزن خود آب نگه دارد و نیز می تواند این رطوبت را برای روزها حفظ کند و حتی بعد از یک هفته، هنوز ده برابر وزن خود آب دارد. این قابلیت های بی سابقه، اسید هیالورونیک را به یک مرطوب ساز و مرطوب کننده استثنایی در محصولات مراقبت از پوست تبدیل می کند که خشکی پوست را از بین می برد و از تشکیل چروک و خطوط باریک جلوگیری می نماید. اسید هیالورونیک مورد استفاده در مواد آرایشی ابتدا از تاج خروس گرفته می شد اما امروزه منابع گیاهی آن به وجود آمده اند.

رنگ های طبیعی

رنگ های طبیعی توسط بعضی از تولیدکنندگان مواد آرایشی طبیعی به عنوان جایگزین رنگ های آرایشی، دارویی و غذایی مصنوعی در همه محصولات آرایشی و مراقبت از پوست به کار می روند. رنگ های آرایشی، دارویی و غذایی مصنوعی، ضمن این که مشکوک به سرطان زایی هستند، باعث بروز واکنش های آلرژیک در افراد حساس می شوند و ممکن است با صدمه زدن به حیوانات و زنجیره غذایی روی محیط زیست اثر بگذارند. ضمنا برای تأیید رنگ های مصنوعی آنها را روی حیوانات امتحان می کنند. بسیاری از مصرف کننده هایی که به حیوانات، محیط زیست و سلامتی آنها توجه دارند، مایلند از محصولاتی که تنها محتوی رنگ دانه های طبیعی هستند، استفاده کنند. رایج ترین رنگدانه های طبیعی، پودر چغندر، بتاکاروتن، مواد معدنی (اکسیدهای آهن)، عصاره پوست انگور، کلروفیل، زردچوبه، کارمن و آناتو هستند. رنگدانه های طبیعی نیازی به تست شدن روی حیوانات ندارند و مشکوک به ایجاد مشکلات برای سلامتی و واکنش های آلرژیک نیز نیستند.

جو دوسر

غله ای طبیعی، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و در میان همه پروتئین های غله ای، بهترین بالانس اسیدهای آمینه را دارد. جوی دوسری پوست های حساس را تسکین می دهد، پوست های خشک را مرطوب، خارش، حساسیت و التهاب را برطرف می کند. از سبوس جوی دوسر به عنوان غلیظ کننده و مرطوب کننده استفاده می شود. بتاگلوکن که از سبوس جوی دوسر گرفته می شود و به عنوان یک مرطوب ساز به کار می رود، قادر است در پوست نفوذ و لایه های عمیق تر پوست را مرطوب کند.

خواص جو دوسر

آرد جوی دوسر یک نرم کننده طبیعی برای محصولات مراقبت از پوست است و می توان از آن برای پودرهای فشرده نیز استفاده کرد. از نشاسته جوی دوسر در پودر بچه و دئودورانت به جای طلق استفاده می شود. پروتئین جوی دوسر، سرشار از اسیدهای آمینه بوده و در محصولات مراقبت از پوست و مو به عنوان مرطوب کننده به کار می رود.

روغن های گیاهی

از نظر تاریخی اولین ماده آرایشی است که همواره مورد تقاضا بوده است. این روغن ها در تهیه صابون، کرم های سرد و لوسیون ها استفاده فراوانی داشته اند. زمانی به علت عمر مفید کوتاه و هزینه روغن ها، استفاده از آنها در ساخت مواد آرایشی کاهش یافته بود. به هرحال امروزه استفاده از روغن های طبیعی که به دلیل نرم کننده، مغذی، تسکین دهنده و مرطوب کننده بودن ارزش دارند، دوباره رواج یافته است. روغن های گیاهی زیر برای مصارف آرایشی فوق العاده اند.

روغن بادام (شیرین)

از بلغور مغز بادام گرفته می شود و محتوی ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و پروتئین است. این روغن سبک، یک نرم کننده آرامش بخش برای پوست است. هم چنین مغذی و شاداب کننده بوده و برای برطرف کردن خشکی، خارش و التهاب به کار می رود. روغن بادام برای همه انواع پوست، به خصوص پوست های بالغ، خشک یا حساس مفید است، اما مدت نگهداری کوتاهی دارد. بنابراین هنگام خرید آن، فقط به اندازه مصرف چند ماه بخرید و در یخچال نگهداری کنید.

روغن هسته زردآلو

یک روغن روان سبک و سرشار از ویتامین A و مواد معدنی است. بافت بسیار ظریفی دارد و برای همه انواع پوست به خصوص پوست های حساس و بالغ مفید است.

روغن آووکادو

یک روغن مغذی و محتوی ویتامین های D, A و E پروتئین، لسیتین و اسیدهای چرب است. این روغن، علاوه بر این که یک نرم کننده عالی است کمی هم از خواص ضد آفتاب برخوردار است و خیلی راحت جذب پوست می شود.

خواص آووکادو

پوست را نرم و صاف می کند و برای همه انواع پوست به خصوص پوست های خشک یا بالغ مفید است.

روغن دانه گل گاوزبان

محتوی ویتامین ها و مواد معدنی و سرشار از اسیدهای چرب ضروری است روغن دانه گل گاوزبان نشاط آور و برای انواع پوست به خصوص پوست بالغ مفید است.

روغن کانولا

محتوی اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی است. به راحتی جذب پوست می شود و برای انواع پوست مفید است.

روغن کرچک

خاصیت درمانی فوق العاده ای دارد، سیستم ایمنی را تقویت و از به جای ماندن اثر زخم جلوگیری می کند. این روغن باعث خشک شدن پوست نمی شود ولی بهتر است رقیق شده آن استفاده شود و برای مصارف آرایشی مقدار کمی از آن کافی است. روغن کرچک برای پوست های خشک و ترک خورده مفید است.

روغن نارگیل

برای برطرف خارش و خشکی پوست فوق العاده است. در هوای اتاق نیمه جامد است و به محض این که به پوست برسد، آب می شود.

روغن دانه کتان

یکی از غنی ترین منابع اسیدهای چرب ضروری است. برای انواع پوست عالی است و خوردن آن به عنوان یک مکمل، خاصیت آن را چند برابر می کند. این روغن سرشار از ویتامین E طبیعی است که از خواص آنتی اکسیدان برخوردار می باشد.

روغن فندق

یک روغن ملایم، سبک و بسیار سازگار با پوست است که پس از استفاده از آن، هیچ چربی ای روی پوست باقی نمی ماند. محتوی ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای چرب و پروتئین است، روغن فندق برای انواع پوست به خصوص پوست های خشک یا آسیب دیده مفید است. این روغن گردش خون را تحریک می کند و یک ماده قابض خفیف است. از این روغن در ترکیب روغن های ضروری، غالبا به عنوان روغن پایه استفاده می شود.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا که از دانه یک بوته صحرایی گرفته می شود، برای تسکین دادن، مرطوب کردن و پرورش دادن پوست عالی است.

خواص جوجوبا

گفته می شود که جوجوبا شباهت زیادی به روغن طبیعی پوست انسان دارد. ویژگی منحصر به فرد روغن جوجوبا این است که یک موم مایع است و از فاسد شدن مواد جلوگیری می کند. این روغن که محتوی مواد معدنی و پروتئین می باشد، چرب نیست و به راحتی جذب پوست شده و آن را تغذیه، نرم و صاف می کند.

روغن دانه کوکویی

از کوکویی هاوایی گرفته می شود. این روغن سبک، راحت جذب پوست می شود، سرشار از اسیدهای چرب ضروری است و قابلیت صاف و نرم کردن و تسکین دادن پوست را دارد. این روغن برای پوست های تحریک شده، خشک یا ترک خورده بسیار مفید است.

روغن دانه مادامیا

سرشار از روغن های مفید، اسیدهای اولنیک و پالمیتولئیک است. این روغن برای انواع پوست مفید است، اما به دلیل وجود اسید پالمیتولئیک - مادهای که در چربی پوست های جوان یافت می شود . برای پوست های خشک و بالغ بسیار عالی است. با پیر شدن پوست، مقدار اسید پالمیتولئیک کاهش می یابد.

روغن چریش

از درخت بلند و همیشه سبزی، که معمولا در هند یافت می شود و هندیان آن را مقدس می دانند، به نام درخت چریش به دست می آید. این روغن پوست را درمان می کند و به آن نیرو می بخشد، علاوه بر این ضدعفونی کننده و ضدالتهاب نیز هست.

روغن زیتون

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و محتوی برخی پروتئین ها بوده و درمان کننده زخم نیز می باشد. روغن زیتون برای پوست مغذی و آرامش بخش است، علاوه بر این ضدعفونت است.

روغن دانه نخود

یک روغن سنگین و اشباع نشده بوده و برای پوست های خشک عالی است.

روغن دانه میوه گل سرخ

از نظر اسیدهای چرب ضروری، بسیار غنی است. بازسازی و ترمیم بافت از خواصی است که به آن نسبت داده می شود و در درمان سوختگی و آفتاب سوختگی، بهبود آکنه و جای زخم و کاهش چین و چروک استفاده می شود.

روغن گلرنگ

یک روغن مغذی است که به راحتی جذب پوست می شود. این روغن برای پوست های چرب توصیه می شود.

خواص گلرنگ

روغن کنجد

که از فشردن دانه کنجد به دست می آید سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و محتوی مقداری پروتئین و لسیتین است. روغن کنجد برای انواع پوست مفید است و گفته می شود که تا حدی خاصیت ضد آفتاب دارد.
کره درخت قلم از میوه درختی در آفریقا به دست می آید، محتوی آلانتوئین است که خاصیت درمانی دارد و به طور سنتی برای درمان مشکلات پوستی ای مثل اگزما و آفتاب سوختگی و درمانی به کار می رود. از دیگر کاربردهای آن، از بین بردن احساس خارش در عضلات است. کره درخت قلم می تواند در برابر آسیب های محیطی از پوست محافظت کند، و به دلیل این که بی خطر و ملایم است، حتی برای پوست های حساس و آسیب پذیر نیز قابل استفاده می باشد.

روغن دانه سویا

در صورتی که از آن به عنوان پایه در روغن ماساژ استفاده شود، بسیار مفید است. مغذی بوده و محتوی ویتامین و لسیتین است.

روغن کبد کوسه ماهی

سابقا برای استفاده در مواد آرایشی، این روغن را از کبد کوسه می گرفتند. اما امروزه زیتون، منبع فراوان تر، ارزان تر و بی بویی از آن را فراهم کرده است. روغن کبد کوسه ماهی با پوست فوق العاده سازگار است. این ماده ساختار مولکولی ای شبیه به چربی ترشح شده از غده های چربی پوست دارد روغن کبد کوسه ماهی برای محافظت و براق کردن انواع پوست، به خصوص پوست های خشک و حساس مفید است. به راحتی در پوست نفوذ می کند و رشد سلول های جدید را تسریع می بخشد و به پوست نرمی و صافی می دهد. هم چنین به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند و پوست های خشک و حساس را اصلاح می نماید. این روغن منافذ پوست را نمی بندد، چربی روی پوست باقی نمی گذارد و باعث بروز واکنش های آلرژیک یا حساسیت های پوستی نمی شود.

روغن گل آفتابگردان

سرشار از اسید لینولئیک (یک اسید چرب ضروری) است و بافتی سبک دارد. محتوی ویتامین و مواد معدنی و مقداری لسیتین است.

روغن سبوس گندم

یک روغن سنگین و سرشار از لسیتین، ویتامین E ویتامین A، اسیدهای چرب ضروری و پروتئین است. این روغن بسیار مغذی بوده، به راحتی در پوست نفوذ کرده و آن را مرطوب، احیاء و تغذیه می کند. از دیگر خواص روغن سبوس گندم آرام کنندگی و شفابخشی آن است که آن را برای انواع پوست به خصوص پوست های خشک و پیر مفید می سازد. به دلیل بوی شدید این روغن، معمولا درصد کمی از آن در ساخت مواد آرایشی به کار می رود.

گیاهان دریایی

محتوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. جلبک، و کامل ترین و متعادل ترین منبع طبیعی از مواد های غذایی است و بیش از نود عنصر مختلف و ضروری برای بدن انسان در جلبک یافت می شود. گیاه دریایی، پوست را نرم و مرطوب، تغذیه و شاداب می کند و مواد معدنی را به آن برمی گرداند.

جلبک

همچنین از دیگر خواص آن، سم زدایی و خوردن رادیکال های آزاد است. شبیه بودن ساختار شیمیایی گیاهان دریایی به ساختار بدن انسان، نظریه ای است که علت مفید بودن این گیاهان را برای پوست توضیح می دهد. این شباهت در ساختار شیمیایی باعث می شود که مواد غذایی گیاهان دریایی، خیلی خوب به درون پوست نفوذ کند. نمک های دریایی خیلی راحت توسط سلول های پوست جذب می شوند و به آنها در حفظ رطوبت کمک می کنند و باعث صاف و نرم شدن پوست می شوند. آلژینات ماده ای که در جلبک یافت می شود به انعطاف پذیری و کشسانی پوست کمک می کند. گیاهان دریایی با آوردن اکسیژن به بافت پوست باعث جان گرفتن آن می شوند و هنگام ترکیب شدن با مواد دیگر، به نفوذ آنها در پوست کمک می کنند.

دی اکسید تیتانیوم

ماده معدنی سفید رنگی است که به عنوان رنگ و ضد آفتاب (کرم یا لوسیون) استفاده می شود. دی اکسید تیتانیوم اشعه های UVB , UVA و UVC تابیده شده از خورشید را به طور فیزیکی منعکس کرده و به پیشگیری از سرطان پوست و بروز چین و چروک زودرس کمک می کند. این ماده، خطرناک، سمی و محرک نیست و باعث بروز واکنش های آلرژیک نمی شود.

سرکه

از مواد مختلفی مثل سیب، برنج یا نمک ساخته می شود. سرکه سیب طبیعی بهترین نوع سرکه برای پوست است. سرکه علاوه بر صاف و نرم کردن پوست، برای بازگرداندن تعادل PH به پوست بسیار مفید است.

نقش ویتامین ها برای پوست

این طور تعریف می شوند: «گروهی از مواد غذایی ارگانیک (محتوی کربن)، که در اندازه های کوچک برای سلامت فیزیکی، و سوخت و ساز طبیعی لازم هستند.» ویتامین های مورد استفاده در مواد آرایشی عمدتا به دلیل خواص آنتی اکسیدان است.

ویتامین ها


ویتامین A

برای محافظت، ترمیم و ساخت بافت ضروری است. این ویتامین ساخت سلول های جدید را تسریع می کند، جلوی افزایش ضخیم شدن پوست را می گیرد، مانع از خشک شدن بیش از حد پوست می شود و فعالیتهای غدهای در پوست را منظم می کند. علاوه بر این خاصیت آنتی اکسیدان نیز دارد.

ویتامین C

یک آنتی اکسیدان عالی است که از سلول های پوستی مراقبت می کند. با عفونت مقابله کرده و به تولید کولاژن کمک می کند.

ویتامین D

برای صاف و یک دست شدن پوست به کار می رود و ضد پیری است.

ویتامین E

با ارزش ترین ویژگی ویتامین E به مراقبت از پوست، توانایی آن در کند کردن فرایند پیری و تباهی سلول های پوست است. این ویتامین درمان، انعطاف پذیری پوست و نوسازی سلولی را ارتقاء می بخشد و نیز با خواص آنتی اکسیدان خود به مقابله با رادیکال های آزاد موجود در درون و روی سطح پوست می پردازد. ویتامین E به تازه ماندن محصولات آرایشی نیز کمک می کند.

ویتامین F(اسیدهای چرب ضروری)

برای مرطوب کردن و براق کردن سلول های پوست، عالی است. به نرم، صاف و جوان ماندن پوست نیز کمک می کند.

پانتنول (پروویتامین 5-B)

برای مرطوب کردن پوست به کار می رود. تسکین دهنده و تغذیه کننده است و به ترمیم بافت و احیاء سلولی کمک می کند.

پیکنوجنول

یک ویتامین واقعی نیست، بلکه یک فلاوونوئید است که از تنه نوعی درخت کاج ساحلی در فرانسه به دست می آید و خاصیت آنتی اکسیدان زیادی دارد. پیکنوجنول هم چنین در غلات، انگور، زغال اخته و میوه ها و سبزی های دیگر یافت می شود. گفته می شود که خواص آنتی اکسیدان آن هم از ویتامین E و هم از ویتامین C فعال تر است. این ماده در لایه میان پوست، دیواره مویرگها را مستحکم می کند و با چسبیدن به کولاژن از پوست در برابر آسیب های محیطی و بروز چین و چروک جلوگیری می نماید. آب یکی از مهم ترین مواد مورد استفاده در فرمول یک ماده آرایشی است زیرا کلید داشتن پوستی جوان، سالم، نرم و لطیف، رطوبت است. آب، به عنوان بخشی از امولسیون (ترکیب آب و چربی) در کرمها و لوسیون ها به کار می رود. همچنین به انتقال مواد فعال به درون پوست کمک می کند.

1759
0
 
7
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi