مورد علاقه ها 0

برخی تکنیک های طب فشاری برای شادابی پوست صورت

طب فشاری


تأثیر شگفت آور طب فشاری بر روی پوست

طب فشاری قسمتی از یک بینش ۵۰۰ ساله پزشکی شرقی است و تمرکز آن روی پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامتی است. این بینش به قدرت اعجاب انگیز بدن برای بازسازی و ترمیم خود واقف است. طب فشاری یعنی استفاده از انگشتان برای فشردن نقاط کلیدی بدن که شباهت زیادی به «بازتاب درمانی» دارد. هدف آن بازگرداندن تعادل پیچیده بدن از طریق درمان بدن توسط خودش و گشودن راهی طبیعی به سلامتی است. امروزه طب فشاری به تنهایی یا همراه با شیوه های دیگر درمانی به کار می رود. تا امروز ناراحتی های مختلفی مثل سردرد، «دردهای عضلانی»، آسیب های ناشی از ورزش و کمر درد با طب فشاری بهبود یافته اند. طب فشاری با آزاد کردن تنش های جمع شده می تواند به رفع ناراحتی های روان شناختی ناشی از «استرس» و عواطف سرکوب شده کمک کند.
دریافتن مفهوم چی(chi) در درک طب فشاری بسیار مهم است. طبق طب مشرق زمین، چی پایه مطلق همه اشکال حیات در جهان است. این کلمه، اصطلاحی است که چینی زبان ها برای «انرژی نگه دارنده حیات» به کار می برند. گفته می شود که عدم تعادل در چی - کم یا زیاد شدن آن - ریشه همه بیماری هاست. و با به پایان رسیدن چی، زندگی تمام می شود. هدف طب مشرق زمین، بخشیدن نیرو، هماهنگی و تعادل به چی بوده و طب فشاری یکی از راه های دستیابی به این هدف است.
نقاطی که طب فشاری روی آنها اعمال می شود، قسمت های خاصی هستند که تکانه های بیوالکتریکال را به راحتی در بدن منتقل می کنند. با فشار دادن یکی از این نقاط، تنش های ماهیچه ای ناشی از وجود «استرس» در بدن آزاد شده و به دنبال آن آرامش و جریان انرژی به بدن بازمی گردد. به این ترتیب راه برای افزایش جریان خون و ذخیره انرژی باز می شود. سموم نیز آزاد و دفع می شوند. این فرایند به افزایش انرژی حیاتی بدن و توانایی آن برای مقاومت در برابر بیماری ها کمک می کند. این است که این کار توسط فردی روی فرد دیگر یا روی خودش انجام شود. طب فشاری به هرحال مفید است.

طب فشاری

طب فشاری و مراقبت از پوست

طب فشاری شیوه مؤثری برای افزایش زیبایی و سرزندگی بوده و تکنیک های آن، برنامه «مراقبت طبیعی از پوست» شما را کامل می کند. پوست به طب فشاری واکنش خیلی خوبی نشان می دهد. اعمال منظم تکنیک های آن می تواند وضعیت پوست را بهبود ببخشد، ماهیچه صورت را تقویت و آرام کند، سرزندگی را برای پوست به ارمغان آورد و به کاهش علایم پیری کمک کند. همچنین تعادل فیبرهای عضلانی ، فعالیت غدد، «تغذیه پوست» و بافت های زیرین، آرامش اعصاب و استحکام فیبرهای عضلانی از دیگر فواید طب فشاری برای پوست است.
چهار نرمش ساده و کارامدی که در قسمت بعد آنها را خواهید خوانده می توانند قسمتی از کار روزانه مراقبت از پوست شما را به خود اختصاص دهند. همه نرمش ها یا آنهایی را که بیشتر از انجام آنها لذت می برید انجام دهید. با استفاده از نوک انگشتان پا کف دست ها به نقاط کلیدی (معمولا هر دو طرف) صورت فشار وارد کنید. شیوه وارد کردن فشار محکم اما ملایم است. هنگام فشار دادن نقاط، باید احساسی خوب و در عین حال همراه با کمی ناراحتی داشته باشید.
 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



هنگامی که استفاده از طب فشاری را شروع می کنید، متوجه می شوید که بعضی از نقاط بسیار حساس هستند. این نشانه خوبی است برای این که طب فشاری را روی نقطه صحیحی انجام می دهید. پس از چند بار انجام طب فشاری از حساسیت این نقاط کاسته خواهد شد. چنانچه در هر یک از نقاط کلیدی، احساس درد شیدید کردید، از فشار دادن آن خودداری کنید. از آن جا که طب فشاری، تأثیری فراوان و در عین حال ظریف دارد، برای این که بیشترین سود را از آن ببرید، بهتر است آن را هر روز و طبق یک برنامه منظم انجام دهید.
زنان چینی به طور منظم از تکنیک های «شاداب کننده پوست» استفاده می کنند. گفته می شود که چین و چروک نتیجه رکود در انرژی بدن است. طب فشاری به همراه یک ماساژ سبک این رکود را از بین می برد.
سبک های زیر علاوه بر تقویت كل ناحیه چشم، به جلوگیری و حذف چین و چروک دور چشم کمک می کند. با انگشت میانی هر دست اطراف هر یک از چشم ها را طبق جهت فلش ها در شکل زیر، به طور همزمان ماساژ دهید. هنگامی که انگشتان را بالای ابروها و پایین چشم ها، موازی با استخوان گونه، می لغزانید با فشار خفیفی مقدار کمی «مرطوب کننده یا روغن ماساژ» به این نقاط بزنید. ماساژ را سی بار تکرار کنید و این کار را روزی یک بار انجام دهید.

طب فشاری

تحریک کردن پوست

تحریک کردن نقاطی که در شکل بالا نشان داده شده است، قسمت های اطراف چشم ها را شاداب می کند و از بروز «چین و چروک» یا خطوط نازک اطراف آن ها جلوگیری یا آنها را برطرف می کند. هر نقطه را مدت سی ثانیه فشار دهید، یک لحظه رها کرده و سی ثانیه دیگر فشار دهید. این شیوه فشار دادن محرک است بر خلاف فشارهای طولانی تر که بیشتر خاصیت آرام کنندگی دارند. این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

طب فشاری


ماساژ شست و شوی بزرگ صورت

ماساژ شست و شوی بزرگ صورت یک تکنیک شرقی برای مراقبت از پوست است که من آن را از یک متخصص طب سوزنی در جنوب کالیفرنیا به نام ین وی چون(Yen Wei Choone) یاد گرفتم. این کار برای تقویت و تحریک کردن کل صورت، پاک شدن پوست و جلوگیری از به وجود آمدن چروک انجام می شود. برای شروع، دستها را بشویید و خشک کنید. سپس کف دستها را سی و شش بار با سرعت به هم بمالید (در کف دست هایتان احساس گرما می کنید). آن طور که ین وی می گفت این کار باعث به وجود آمدن «چی در کف دست می شود. سپس دست ها را روی صورت قرار دهید و به سمت بالا حرکت بدهید هنگام انجام دادن این کار همه صورت حتی «گوش ها» باید با دست ها پوشانیده شوند. پوست صورت را به آرامی با دست لمس می کنید. هر دست حرکت دایره شکل خود را از چانه آغاز می کند، موازی با بینی بالا می رود از بالای چشم ها، پیشانی، زیر خط مو و بالای گوش ها عبور کرده و دوباره به چانه بازمی گردد. این مسیر دایره وار باید سی و شش بار طی شود. توصیه «ین وی» این است که هر روز، به عنوان بخشی از کار روزانه مراقبت از پوست انجام شود، زیرا باعث هماهنگ شدن چی صورت، جلوگیری از به هم خوردن توازن در صورت و بروز چروک، لک یا رنگ پریدگی می شود.


طب فشاری

نقاط نشان داده شده در تصویر برای معالجه کامل صورت و سرزندگی پوست در نظر گرفته شده اند. این تکنیک، علاوه بر نرم و «تقویت کردن پوست»، از چروک خوردن آن جلوگیری می کند. دست ها و صورت را بشویید. با استفاده از انگشت نشانه هر یک از نقاط را به مدت پنج ثانیه فشار دهید (بیشتر نقاط دوطرفه هستند). سپس روی آن به آرامی پنج ضربه بزنید. نقاط را به ترتیب شماره های فشار دهید، یعنی از چانه شروع کنید و تا پیشانی ادامه دهید.

طب فشاری

3413
0
 
7
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi