مورد علاقه ها 0

فواید و نحوه ماساژ برای پوست صورت

ماساژ صورت و فواید آن

تعریف و تاریخچه ماساژ

ماساژ عبارت است از کنترل دست ها برای کنترل پوست و ماهیچه های بدن. کلمه «ماساژ» به معنای «ورز دادن» و «لمس کردن» است. ماساژ دادن (و لمس کردن) را می توان به عنوان یک تکنیک درمانی برای جسم و روح به کار برد. هنگامی که فرد ماساژ داده می شود، مواد شیمیایی ای در ذهن او تولید می شوند که می توانند حالات و احساسات او را تغییر بدهند. از ماساژ می توان برای تسکین دادن و برطرف کردن درد استفاده کرد. استفاده از دست ها روی پوست خود یا دیگری یک شیوه جهانی یا حتی غریزی برای درمان است. هنگامی که قسمتی از بدن مان زخم یا کبود می شود، اولین عکس العملی که نشان می دهیم این است که دستمان را روی آن قسمت بگذاریم. هنگامی که یک دوست آسیب می بیند، دست مان را دراز می کنیم تا روی قسمت آسیب دیده بگذاریم یا حتی او را در آغوش می گیریم.
در طول تاریخ، فرهنگ های مختلفی در سراسر دنیا از ماساژ یا قدرت شفابخشی دست ها، استفاده کرده اند. قدیمی ترین نشانه ها از چین به دست آمده که در آن از ماساژ به عنوان «راهی برای تسکین خستگی قهرمانان» استفاده می شد. یکی از شیوه های بقراط برای معالجه بیماران نیز ماساژ بوده است. در اولین سالهای دهه ۱۸۰۰ یک سوئدی به نام پرهنریک لینگ مطالعاتی درباره ماساژ انجام داد و مشغول آموزش آن شد، به این ترتیب ماساژ به اروپا راه پیدا کرد. ماساژهای متنوع امروز نمونه های تکامل یافته تکنیک هایی هستند که در شرق آموخته شدند و در غرب گسترش یافتند. حرکات یا ضربه ها از خفیف و ملایم تا سنگین و قدرتی تنوع دارند. چند نمونه از آنها ضربه های کشدار و الغزنده، «حرکات ضربه ای»، چرخشی و ورز دادن هستند. مکتب های فکری فراوان و شیوه های مختلف ماساژ که امروزه وجود دارند همگی از یک اصل بنیادی سرچشمه می گیرند: درمان از راه لمس کردن پوست.

ماساژ برای مراقبت از پوست

نکته: این بخش از مقاله به منظور مراقبت فرد از خود نوشته شده است به همین دلیل اطلاعات ارائه شده محدود به تکنیک هایی است که نیاز به شخص دومی ندارند.
به دلیل قابلیت فوق العاده ای که ماساژ برای افزایش گردش خون و «کاهش استرس» دارد امروزه از آن در مراقبت های مربوط به پوست بدن و صورت استفاده می شود. در فهرست زیر، فواید مهم ماساژ برای پوست بدن و صورت و روح و روان را می خوانید.
- ماساژ با گشاد کردن رگ ها، گردش خون را بهبود می بخشد.
- ماساژ، ماهیچه ها را آرام کرده و تنش را کاهش می دهد.
- ماساژ، میزان خون ماهیچه ها را، بدون افزودن به حجم اسید لاکتیک سمی آنها (که با انقباض ارادی ماهیچه ها تولید می شود) افزایش می دهد.
- ماساژ بسته به نوع و طول مدت آن، می تواند باعث تسکین، تحریک یا رفع خستگی سیستم عصبی شود.
- ماساژ با اصلاح گردش خون مواد غذایی بافت ها را افزایش می دهد. همزمان با به دنبال آن میزان تبادل مواد غذایی بین خون و سلول های بافتی بالا می رود و سوخت و ساز در بافت ها شدت می گیرد.
- ماساژ می تواند حجم سلول های چربی موجود در بافت های زیر پوست را کاهش دهد.
- به کمک ماساژ، «پوست نرم و انعطاف پذیر» می شود.
- فعالیت های غده ای پوست با ماساژ تحریک می شود.
- ماساژ فیبرهای ماهیچه ها را تحریک و قدرتمند می سازد.
- ماساژ با کاهش تنش ها، به بدن کمک می کند تا با استرس های وارد شده از طرف محیط کنار بیاید.
- ماساژ به دفع مواد زائد از بدن کمک می کند.
- ماساژ با افزایش گردش خون، اکسیژن و مواد غذایی بیشتر و رنگی بهتر برای پوست به ارمغان می آورد.
- در هنگام ماساژ دادن، سطح هموگلوبین خون افزایش می یابد و این به این معناست که اکسیژن بیشتری به قسمت های مختلف بدن می رسد.
- پس از ماساژ، احساس خوبی خواهید داشت.


فواید ماساژ برای پوست


مراقبت از پوست با ماساژ در خانه

نکته: در صورتی که روی پوست شما، جوش، لک با دانه های جلدی وجود دارد نباید از ماساژ استفاده کنید.
1. یک ماساژ خوب و تحریک کننده سر، باعث افزایش گردش خون در سر و پوست صورت می شود. توصیه می شود برای صورت از ماساژ سنگین استفاده نکنید زیرا باعث کشیدگی پوست و به وجود آمدن چروک و پیله در آن می شود. برای تحریک پوست صورت بهتر است از «طب فشاری» استفاده کنید.
٢. ماساژ دادن گوش، علاوه بر تحریک گردش خون در ناحیه سر، نقاط انعکاس گوش را نیز تحریک کرده و برای کل بدن مفید است.
٣. برای ماساژ دادن هر یک از دست ها می توانید از دست مخالف استفاده کنید. این کار علاوه بر این که احساس فوق العاده ای به شما می دهد، نقاط انعکاس را که در ارتباط با کل بدن هستند، تحریک می کند و به این ترتیب روی کل بدن تأثیر می گذارد.
۴. هنگام ماساژ پاها، روی قسمت هایی تمرکز کنید که تأثیر بیشتری روی پوست دارند مانند قسمت های مربوط به ریه و روده. برای «بازتاب درمانی» به مقاله موجود در دسته بندی طب سنتی در همین سایت رجوع کنید
۵. سر را به سمت سینه خم کنید و گردن و شانه ها را ماساژ دهید. این قسمت معمولا تحت فشار است و یک ماساژ عمیق می تواند به آن کمی آرامش و استراحت بدهد.
۶. با استفاده از یک «مرطوب کننده یا روغن صورت»، پوست اطراف چشم ها را نرم کنید. ماهیچه و استخوان دور چشم را یک دایره در نظر بگیرید و مسیر دایره ای را به آرامی ماساژ دهید. این کار که باعث افزایش گردش خون و جلوگیری از بروز چین و چروک می گردد، تنها شیوه ماساژ لغزشی است که برای صورت توصیه می شود.



 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1493
0
 
6
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi