مورد علاقه ها 0

درمان کاملاً گیاهی و فوری تب با مصرف این گیاهان دارویی

درمان گیاهی پایین آورنده تب

بدترین تبی که به آن دچار شدم در سال ۱۹۶۱ در پاناما بود، که عضوی از گروهی تحقیقاتی شامل یک جغرافیدان، متخصص آب شناسی، و بوم شناس مشهور مناطق گرمسیری، دکتر لس هولدريج، بودم .
در فواصل کارهای تحقیقاتی در میان بوته ها و درختان وحشی نواحی مرزی، در یک خانه محقر اجاره ای سکونت می کردیم. گاهی آب خالص باران برای نوشیدن داشتیم، و به ندرت وقتی کارخانه برق شهر کار می کرد، برق داشتیم. یک روز، پس از بازگشت به خانه، ناگهان دچار تب و لرز متناوب شدم. رفقایم گفتند چند ساعتی هم دچار هذیان شده بودم.
در مواقعی که حالم بهتر می شد، فکر می کردم مالاریا گرفته ام، چون تب و لرز متناوب برجسته ترین نشانه این بلای گرمسیری است، ولی پزشکی در آنجا نبود تا بیماری را تشخیص دهد. خوردن داروی ضد مالاریا را شروع کردم، با این تصور که دارویی که انگل مالاریا را می کشد ممکن است بتواند ریزسازواره های بیماری زای دیگری را هم که وارد بدن من شده اند نابود کند. علت تب من هر چه بود، قرص های ضدمالاریا آن را از بین بردند، قبل از آن که مرا از بین ببرد.
حالا بیش از چهل سال از آن گذشته است و من از وزارت کشاورزی و مأموریت هایی که مرا به نواحی بیگانه می برد بازنشسته شده ام. ولی بانک اطلاعاتی دلخواهم روی شبکه اینترنت و در دسترس همه علاقه مندان است. شما هم می توانید صدها گیاهی را که می گویند تب را کاهش می دهند در آن پیدا کنید. ولی برای این که دچار تب اینترنت نشوید، من مهم ترین آنها را در اینجا معرفی می کنم.

سرد کردن تب

تعداد بیشماری گیاهان در سراسر دنیا برای پایین آوردن تب مصرف می شوند. تنها در اندونزی ۲۵۶ گیاه ضد تب در بین مردم شناخته شده اند. من عمری را در این راه صرف کرده و هنوز بسیاری از آنها را ندیده ام.
بنا بر تجربه، معتقدم بیش از نیمی از گیاهان دارویی معروف بين عامه مردم تأثیر درست خود را نشان داده اند. ولی به گمان من در مورد تب بیش از اینهاست. ساده است که بگوییم اگر گیاهی در یک مورد عملا تب را پایین آورد، پس گیاه دیگری که مؤثر نبوده است، ضدتب نیست، حتی اگر مردم آن را ضد تب بدانند.
اگر در جایی ناآشنا دچار تب شوم و دسترسی به پزشک نداشته باشم، حتما، با زبان اشاره، با افراد بومی صحبت کرده و گیاه ضدتب محلی را از آنها درخواست می کردم. مطمئنم در چنین حالتی در دسترس ترین گیاه ضددرد را برایم خواهند آورد.

هدیه های تلخ ضد تب در طبیعت

شناخته شده ترین داروی ضدتب آسپیرین است، که از سالیسیلات های موجود در پوست درخت بید و گیاهانی دیگر گرفته شده است. من دیده ام که بید در همه جا می روید. سال ها پیش از این که شرکت داروسازی بایر آسپیرین طبیعی را به صورت قرص درآورد، درخت بید از نواحی نزدیک قطب شمال تا مناطق گرمسیری استوا روییده و توسط میلیون ها نفر از اقوام بومی استفاده می شد.
گرچه ساليسيلات ها برای من گیاه شناسی بسیار آشناست، باید بگویم که هر نوع طبیعی آن به این سادگی ها نیست, اسید سالیسیلیک دمای بدن را پایین می آورد. ولی همین ماده باعث می شود تا دمای سیاه تا حد معینی بالاتر از دمای محیط شود، دليل ذوب شدن برف های اطراف برخی گیاهان در وسط زمستان همین سالیسیلات هاست. دلیل آن را نپرسید، چون جای آن ابنجا نیست.
سالیسیلات ها تلخ مزه اند، مثل تعداد زیادی از مواد گیاهی ضد تب دیگر. به نظر می آید این مزه همه گیاه دارو های شفابخش است. من ۲۵ گیاه درمان کننده مالاریا فقط در ناحیه ای از مکزیک می شناسم، که فقط یکی از آنها تلخ مزه نیست. بنا بر این، اگر می خواهید با گیاه تب را پایین بیاورید، باید خودتان را برای داروی طبیعی تلخ آماده کنید.
چون عموما تب را نشانه وجود عفونت می دانند. گاهی پایین آوردن آن اشتباه است. تب تا درجه معینی برای بدن مفید است. بیشتر ریزسازواره های موجب بیماری ها در چنین دمایی از بین می روند. پس تب یکی از راه هایی است که دستگاه ایمنی بدن با آن سعی در گشتن مهاجمان بدن دارد. اشکال در اینجاست که طولانی شدن تب بالا ممکن است خود ما را هم بکشد.
قاعده کلی این است: هر تبی را بلافاصله پایین بیاورید. وقتی به حد ناراحت کننده ای رسید آن را درمان کنید. در مورد تب های بالا (بالاتر از ۳۹ درجه سانتی گراد) باید هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید. برای پایین آوردن تب های خفیف تر (38) می توانید آسپیرین، استامینوفن، یا ایبوپروفن بخورید. یک نکته احتیاطی را هم در نظر داشته باشید، بیشتر تب های خوش خیم ظرف یکی دو روز برطرف می شوند. اگر هر تبی، حتى تبهای خفیف، بیش از ۴۸ ساعت پایدار بماند، حتما به پزشک مراجعه کنید.

داروهای گیاهی موثر برای رفع تب

بید:

وقتی ادوارد استون انگلیسی در قرن هجدهم به دنبال یافتن جایگزینی برای پوست گران قیمت وارداتی درخت گنه گنه برای درمان مالاریا و تب بود، متوجه شد که پوست بید هم به همان تلخی است و تصمیم گرفت آن را امتحان کنند.

پایین آوردن تب


وقتی ثابت شد که بید، مسکنی خوب و تب بر است، مصرف آن در سراسر انگلستان، اروپا، و آمریکا گسترش یافت. ترکیب فعال ساليسين موجود در بید در سال ۱۸۳۰ استخراج گردید و شرکت بایر آلمانی سالیسین را به صورت آسپیرین درآورد. آسپیرین جدید شرکت بایر در سال ۱۸۹۰ به بازار آمد و به سرعت یکی از داروهای جهانی گردید. ولی هنوز هم می توانید مثل من از پوست بید استفاده کنید.
با یک یا دو قاشق مرباخوری خشک کرده پوست بید در یک فنجان آب جوش چای درست کرده و بگذارید ۲۰ دقیقه خیس بخورد. می توانید برای برطرف کردن تلخی آن دارچین، زنجبیل، بابونه، یا گیاهان معطر دیگر اضافه کنید.

عروس چمنزار اروپایی:

این هم یکی دیگر از منابع غنی سالیسین موجود در پوست بید برای مقابله با تب است، کمیسیون E، که مرکز تخصصی آلمان برای گیاهان دارویی است، درست کردن چای با یک یا دو قاشق مرباخوری گل عروس چمنزار را پیشنهاد کرده است. روزی سه فنجان از این چای بخورید.

آقطی سیاه:

کمیسیون E مصرف روزانه دو تا سه قاشق مرباخوری گل آقطی سیاه را برای مقابله با تب و لرز تأیید کرده است.

زنجبیل:

به گفته دکتر وارو تایلر، استاد گیاهان دارویی دانشگاه پوردیو، در مطالعه بر روی حیوانات آزمایشگاهی، چند ترکیب موجود در زنجبیل اثرات ضدتب از خود نشان دادند. دکتر تایلر و من هیچ کدام نمی دانیم این گیاه روی انسان هم آزمایش شده است یا نه، ولی می دانیم زنجبیل گیاهی بی خطر است و نوشیدن چای زنجبیل، خوردن آبنبات زنجبیلی، با نوشیدن نوشابه زنجبیلی نباید ضرری داشته باشد. همچنین طعم زنجبیل می تواند سایر چای های ضد تب گیاهی را خوشمزه کرده و خود هم با تب مقابله کند.

زنجبیل تب را پایین می آورد


نعناع فلفلی:

بسیاری گیاه داروشناسان مصرف نعناع فلفلی را برای پایین آوردن تب توصیه کرده و پیشنهاد می کنند آن را با آقطی سیاه یابید همراه کنید. من اگر تب کنم، نعناع فلفلی را به چای ضدتب اضافه می کنم. لااقل مزه تلخ چای های دیگر را از بین می برد.

فلفل قرمز، دارچین و قره قاط:

در بانک اطلاعاتی من، فلفل قرمز منبعی غنی از سالیسیلات هاست. دارچین و قره قاط هم به ضد تب بودن معروف هستند. دفعه بعد که تب کنم، سس قره قاط را با فلفل قرمز و دارچین مصرف می کنم.


12724
0
 
9
دیدگاه ها