مورد علاقه ها 0

چند گیاه کاملا مؤثر برای درمان و مقابله با آلرژی

درمان گیاهی آلرژی

آلرژی

اگر تا به حال هنگام تمیز کردن خانه دچار عطسه شده اید، احتمالا وجود گرد و خاک را علت آن دانسته اید. ولی متخصصان آلرژی و ایمنی شناسی با این نظر شما موافق نیستند. آن ها فهمیده اند که این گردوغبار نیست که عطسه می آفریند. بلکه واکنش بدن شما و موادی که آزاد می شوند ایجاد عطسه می کند. این درست که بعضی اشخاص بیشتر از دیگران به گرد و خاک و ذرات معلق در هوا حساس هستند، ولی این بدان معناست که بدنشان کمی بیشتر به مهاجمان ریز موجود در هوا واکنش نشان می دهد.
تنش، گردوخاک، مزاحمت آلرژی واکنش غیرعادی به مواد معمول است که از واکنش بیش از حد دستگاه ایمنی به آزاد شدن هیستامین (ماده ای که بدن برای مبارزه با مهاجمان ریز آزاد می کند) ناشی می شود. ولی در آلرژی ها، مهاجمان ریزیروس یا باکتری نیستند، بلکه موادی بی آزارند: گرده گل ها، گرد و خاک، و غبار پنهان در لابه لای فرش، لباس، با رختخواب.
تب یونجه، که یکی از شایع ترین انواع آلرژی است، ناشی از گرده گل است. در ایالات متحده، گرده گل پیربهار عامل ۷۵ درصد موارد تب یونجه است. هر سال حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون امریکایی دچار تب یونجه می شوند. ۱۲ میلیون نفر هم به چیزهایی غیر از گرده گل (نیش زنبوره غذا، یا دارو) آلرژی نشان می دهند.
درمان استاندارد آلرژی مصرف داروهای ضداحتقان و آنتی هیستامین است. داروی ضداحتقان «مجاری تنفسی »بینی را باز کرده و اثر خشک کننده بر آن ها دارد. آنتی هیستامین مانع ترشح هیستامین در بدن می شود.

داستانی در مورد درمان فوریت آلرژی

نوشتن درباره درمان گیاهی آلرژی، من را به یاد خانمی می اندازد که در در اوایل دهه ۱۹۷۰ دیدم، او زنی جوان، جذاب، و پرانرژی بود که در ماه دسامبر برای دریافت گزارش بلند بالایی که در مورد گیاه خشخاش تهیه کرده بودم به دیدنم آمده بود. ما بعد از بررسی متن باز بینی شده گزارش، برای بعد از کریسمس قرار ملاقات گذاشتیم. ولی دیگر او را ندیدم.
این زن، به طوری که بعدا فهمیدم، در اثر نوع نادری واکنش آلرژیایی به بادام زمینی مرده بود. به طور متوسط، هر سال دو نفر از این گرفتاری می میرند. او که می دانست نسبت به بادام زمینی حساسیت دارد، از خوردن آن خودداری می کرد، ولی ناآگاهانه در ایام کریسمس شیرینی ای خورده بود که حاوی گرد بادام زمینی بود، و همین مقدار برای کشتنش کافی بوده است.
ما معمولا وقتی می گوییم «آلرژی»، منظورمان چنین واکنش های مرگباری نیست. اغلب واکنش های آلرژیایی صرفا آزارنده هستند و باعث عطسه، خارش، «آبریزش چشم»، و کهیر می شوند.
از طرف دیگر، واکنش های آلرژیایی تهدید کننده زندگی در طبقه بندی مخصوص خود قرار می گیرند. نام علمی این گونه واکنش ها آنافیلاکسی است.
اگر واکنش آلرژیایی را به ترقه تشبیه کنیم، آنافیلاکسی دینامیت خواهد بود. هر کسی باید اطلاعات کافی از واکنش آنافیلاکسی داشته باشد، چون اگر کسی گرفتار آن شود، باید ظرف نیم ساعت تحت مداوا قرار گیرد.
آنافیلاکسی بعد از ورود ماده ای که فرد به آن حساس است به داخل بدن و به طور ناگهانی روی می دهد. علائم آن تنگی نفس، از حال رفتن، و تشنج است. اگر چنین چیزی روی داد، فورة با تلفن اورژانس تماس بگیرید و احتمال آنافیلاکسی را به آنها بگویید. در واقع، اگر می دانید به چیزی حساسیت شدید دارید، آن را با پزشک خود در میان بگذارید. او ممکن است اجازه تزریق داروی لازم را در مواقع خطر به شما بدهد.
در موارد آلرژی شد بله پزشکان ایمنی درمانی را تجویز می کنند، که به تزریق انرژیایی معروف است. این تزریق حاوی مقادیر بسیار کم موادی است که فرد به آنها حساس است (آلرژی زاها). با گذشت زمان، تماس بدن با افزایش تدریجی آلرژی زا، آن را نسبت به این مواد غیرحساس کرده و علائم آلرژی متوقف می شود.
مصرف داروهای ضداحتقان، آنتی هیستامین، و تزریق آلرژیایی در بسیاری از افراد مؤثر است، ولی من آنها را دوست ندارم. این روش ها فقط علائم آلرژی را برطرف می کنند، به علت آن را، که دستگاه ایمنی را آسیب رسانده است.
داروهای ضداحتقان ممکن است باعث بی خوابی و بالا رفتن فشار خون شوند. آنتی هیستامین ها هم می توانند خواب آلودگی ایجاد کنند. هر دو این ها هم بعد از مدتی اثر خود را از دست می دهند. به گفته برخی متخصصین، هر دو این ها بر دستگاه ایمنی هم تأثیر گذاشته و آن را ضعیف می کنند. تزریق آلرژیایی در هر کسی امکان پذیر نیست، و درمان هم ممکن است مالها طول بکشد.

داروهای گیاهی برای آلرژی

دیگر از این که من رویکردهای سبزتر طبیعی را برای درمان ترجیح می دهم تعجب نمی کنید. برای انرژی هم گیاهان زیر مفیدند.

سیر و پیاز:

این دو گیاه به خاطر داشتن غلظت بالای ترکیباتی مثل کوئرستین مفیدند. این ترکیبات واکنش های التهابی را به تأخیر می اندازند. اگر گرفتار آلرژی هستید، پیشنهاد می کنم مقادیر زیاد این گیاهان را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

ژینکو:

عصاره برگ درخت ژینکو حاوی مواد خاصی (ژینکوليدها) است که در کار برخی مواد شیمیایی تولید شده در بدن تداخل می کنند - مثل عامل فعال کننده پلاکت ها (PAF) که نقش فعالی در ایجاد آلرژی، آسم، و التهاب دارد. آلرژی های خود من چندان شدید نیستند که به ژینکو نیاز پیدا کنم، ولی اگر دچار آلرژی شدید شوم از ژینکو استفاده خواهم کرد. شما هم می توانید روزانه ۶۰ تا ۲۴۰ میلی گرم عصاره استاندارد زینکو مصرف کنید، ولی نه بیشتر. چون مقادیر زیاد آن ممکن است باعث «اسهال»، تندخوبی، و بی قراری شود.

گزنه دو پایه:

برخی تحقیقات نشان داده اند که فراورده های گزنه می توانند علائم آلرژی بینی را تسکین دهند، هر بهار، بازدیدکنندگان از باغچه گیاهی من ریشه های گزنه ها را در می آورند تا تب یونجه شان را درمان کنند. و این عجیب نیست، چون قرنهاست در همه جای دنیا به طور سنتی آن را در درمان گرفتاری های دستگاه تنفسی مثل سرفه، آبریزش بینی، احتقان سینه، آسم، سیاه سرفه، و حتی سل مصرف می کنند. دکتر اندرو ويل، استاد دانشگاه آریزونا و نویسنده کتاب سلامت طبیعی، داروی طبیعی، در کارگاه آموزش داروهای گیاهی برای پزشکان در دانشگاه کولومبیا می گفت چیزی دیگری را نمی شناسد که به اندازه برگ های خشک شده و منجمد گزنه بتواند تب یونجه را تسکین دهد.

بابونه:

عطردرمانگرها، مخصوصا در اروپا، برای درمان آلرژی های پوستی مثل کهیر و خارش «ماساژ» با فراورده های بابونه دار را توصیه می کنند. این برای من هم قابل قبول است. ترکیباتی در این گیاه وجود دارد که خواص ضدالتهابی و ضد آلرژی قابل توجهی دارند. می توانید روغن اسانس و کرم های حاوی بابونه را در بسیاری فروشگاه های مواد غذایی طبیعی بیابید.
البته، اگر مبتلا به تب یونجه هستید، باید روغن بابونه و فراورده های گیاهی را با احتیاط مصرف کنید. بابونه عضوی از گیاهان خانواده پیربهار است، و در برخی افراد ممکن است ایجاد آلرژی کند (البته شواهد مستند آن بسیار نادر است)
اولین بار که بابونه مصرف می کنید، به واکنش بدن خود توجه کنید. اگر مفید به نظر آمد، مصرف آن را ادامه دهید. ولی اگر خارش را شدیدتر کند، دیگر آن را مصرف نکنید.

بابونه گاوی:

این روزها بابونه گاوی به خاطر خواص اثبات شده آن در «درمان سردردهای میگرنی» مورد توجه است. ولی این گیاه می تواند آلرژی را هم تسکین دهد. اگر می خواهید بابونه گاوی مصرف کنید، کپسول یا اشکال آماده دیگر آن را تهیه کنید. من مزه برگ های آن را امتحان کرده ام و باید بگویم چندان خوشایند نیست. اگر من دچار علائم آزاردهنده آلرژی شود و چیز دیگری برای تسکین آن در دسترس نداشته باشم، حتما از بابونه گاوی کمک می گیرم.

بابونه گاوی و درمان آلرژی


زنان باردار نباید بابونه گاوی مصرف کنند، چون احتمال سقط جنین را در آنها بالا می برد. و زنان شیرده هم نباید آن را بخورند، چون احتمال انتقال آن از طریق شیر به بدن نوزاد وجود دارد.
سرانجام، کسانی که مدت طولانی بابونه گاوی مصرف کرده اند اثرات خفیف آرام بخشی و تسکین درد را هم گزارش کرده اند که، بسته به وضعیت فردی،، ممکن است خوب یا بد باشد.

ترب وحشی (شبه خردل ):

هیچ چیز مثل کمی ترب وحشی تازه (یا یک قاشق سس آماده آن) نمی تواند سینوس ها را پاک کند. یا اگر غذای ژاپنی دوست دارید، ترب وحشی ژاپنی که «واسابی» نام دارد بخورید. این توصیه ها را از کتاب اسرار سلامت طبیعی در سراسر دنیا نوشته دکتر گیلود، استاد دانشگاه واشینگتن، و دکتر رابرت ویلیکس، جراح قلب و متخصص طب ورزشی گرفته ام. آنها گزارش داده اند که مصرف یک دز روزانه تا فروکش کردن علائم آلرژی لازم است، و بعد از آن، مصرف ماهانه چند قاشق مرباخوری ترب وحشی برای جلوگیری از حمله مجدد آلرژی کافی است.
من ترب وحشی را به عنوان چاشنی دوست دارم و در استفاده از آن برای تسکین آلرژی شک نمی کنم. مراقب باشید که ترب وحشی سفید تند است، و واسابی از آن تندتر. اگر غذاهای تند و پر ادویه دوست ندارید، بهتر است درمان دیگری را انتخاب کنید.

ویتامین C:

چندی پیش دکتر لی برودها رست، زمین شیمیدان و کارشناس طب تغذیه در وزارت کشاورزی امریکا، برای صحبت درباره آلرژی نزد من آمد. او مصرف سه بار در روز ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C همراه با بیوفلاوونوئیدها را توصیه می کند. بررسی ۴۰ تحقیق بر روی ویتامین C نشان داد که افرادی که به طور منظم ویتامین C خورده اند کمتر دچار مشکلات آلرژیایی، عفونت های تنفسی، و حملات آسم شده اند. ویتامین C یک آنتی هیستامین قوی طبیعی است که، به جز اسهال، عارضه جانبی ندارد. مصرف روزانه بیش از ۱۲۰۰ میلی گرم ویتامین C در برخی افراد ایجاد اسهال می کند، ولی این هم نادر است. اگر شما هم دچار اسهال شدید، «مصرف ویتامین C» را قطع کنید.
برای مصرف ویتامین C خود را محدود به داروی مکمل نکنید. بعضی از گیاهان غنی از ویتامین C هستند، مثل فلفل سبز، فلفل قرمز، جوانه سرخاب کولی، گواوا، و بولاغ اوتی.



 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1901
0
 
5
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi