مورد علاقه ها 0

درمان فوری بوی بد زیربغل و بدن با گیاهان مؤثر

بوی بد بدن

بوی زیر بغل و بدن 

فعالیت های شیمیایی زیر بغل انسان شگفت انگیز است. بیشتر بوی بدن ما ناشی از غدد عرق آپوکرین هستند، که بیشتر آنها در ناحیه زیر بغل واقعند. ما همه با این غدد ویژه به دنیا می آییم ولی آن ها تا دوران بلوغ فعالیت چندانی ندارند، و در این هنگام شروع به آزاد کردن ترشحاتی شیری شکل می کنند که بوی مخصوصی دارد. اگر ما به طور مرتب یعنی هر شش ساعت یک بار آن را نشوییم، باکتری ها در آن شروع به تکثیر می کنند، و بعد از مدتی.... حدس می زنید چه می شود؟
مردان غدد آپوکرین بیشتر و بزرگتری از زنان دارند، از این رو، بوی بدن آنها هم بیشتر است، گرچه زنان بیشتر دئودورانت مصرف می کنند.
علاوه بر عدم رعایت بهداشت، کمبود عنصر روی در بدن، «دیابت» یا «بیماری کبدی»، «يبوست مزمن»، و و برخی انگل ها هم ممکن است علت بوی بد بدن باشند. گیاه خواران می گویند بوی بدن در گوشت خواران بیشتر است.
استحمام مرتب احتمالا بهترین راه کنترل بوی بدن است، ولی اگر بدون استفاده از دئودو رانت در جمع احساس ناراحتی می کنید، نیازی نیست که به خوشبو کننده های گران قیمت تجاری روی بیاورید.

داروخانه سبز برای بوی بدن

گیاهان سابقه ای طولانی و درخشان در استفاده به عنوان دئودورانت دارند، عجیب نیست که گیاهانی که بیشتر از همه مصرف می شوند همه اثر ضدباکتریایی بر ریزسازواره هایی دارند که غدد آپوکرین را بدبو می سازند. در اینجا نمونه های از این گیاهان معرفی می شود.

گشنیز، شیرین بیان، و گیاهان دیگر:

بانک اطلاعاتی موثق من نشان می دهد که گشنیز و شیرین بیان هر دو حاوی ۲۰ ترکیب شیمیایی با اثر آنتی بیوتیکی هستند. مرزنگوش و اکلیل کوهی ۱۹ تركيب؛ زنجبیل ۱۷؛ دارچین و زیره سبز ۱۱؛ و برگ بو ۱۰ ترکیب فلفل سیاه ۱۴ و سیر هم ۱۳ ترکیب دارند، ولی من ندیده ام کسی آنها را زیر بغل خود بمالد.
با توجه به مقدار ترکیبات ضدباکتریایی در گیاهان مختلف -نه تعداد آنها - شیرین بیان ۳۳ درصد وزن خشک خود ترکیبات ضدباکتریایی دارد؛ آویشن تا ۲۱ درصد؛ مرزنگوش تا ۸۸ درصد؛ اکلیل کوهی تا ۴ درصد؛ گشنیز تا ۲ درصد؛ و «رازیانه» تا ۱درصد همه این گیاهان تا حدی بر علیه باکتری های موجد بوی بدن تأثیر می کنند. یکی از راه های استفاده از این دئودورانت های گیاهی، به شکل گرد درآوردن و مالیدن آنها به زیر بغل است. این روشی مؤثر است، ولی ممکن است لباس ها را کثیف کنند. پس، توصیه می کنم به جای این کار، چای گیاهی قوی خودتان را تهیه کنید، پارچه ای را در آن بخیسانید، و زیر بغل بمالید. مقداری مریم گلی هم اضافه کنید. این چای ممکن است به عنوان ضدعرق هم تأثیر کند.
همچنین می توانید این گیاهان را در هنگام استحمام مصرف کنید. آنها را در کیسه ای پارچه ای ریخته و آب داغ روی آن بریزید.

بوته اعجاب انگیز آمازونی برای بوی زیر بغل

چند سال قبل، در گفتگو با دکتر آلوین جنتری، گیاه شناس گرمسیری، صحبت به گیاهی آمازونی به نام پیچو هوایو کشید. او می گفت شکارچیان آمازون میوه این بوته را به تمام بدن خود می مالند و معتقدند که شکار دیگر بوی آنها را تشخیص نمی دهد. به عبارت دیگر، پیچو هوایو بوی بدن آنها را می پوشاند. البته، این یک دئودورانت حقیقی نیست، بلکه فقط یک پوشاننده بو است.
بعد از آن گفتگو، از چند راهنمای آمازونی درباره پیچو هوایو پرسیده ام. اینها نه تنها وقت شکار از این گیاه استفاده می کنند، بلکه برای جلب نظر جنس مخالف هم از آن بهره می برند، چون بوی بدن مردان را جلب کنند تر می کند. هم دال بر آن ارائه کند.
یک متخصص رده بندی گیاهان آمازون ضمن تأیید این موضوع می گفت می تواند شواهدی برای کسانی که بخواهند پیچو هوایو استفاده کنند، نمی توانم کاری بکنم. چون این گیاهی است که لااقل فعلا فقط در آمازون وجود دارد.
راه دیگر خریدن روغن اسانس گیاهان است. روغن اسانس را در یک روغن گیاهی رقیق کنید (یک یا دو قطره روغن اسانس به ازای هر قاشق غذاخوری روغن گیاهی) و مخلوط را به زیر بغل بمالید فراموش نکنید که هیچ گاه نباید روغن اسانس گیاهان را خورد، چون حتی مقدار کم آنها می توانند سمی باشد.

جوش شیرین


جوش شیرین و آرد ذرت:

مخلوط این دو گرد را روی محل بدبو بمالید. اثر خشک کنندگی هر دو این ها بر رفع بوی بد مؤثر است. هر کسی که ظرف درباز جوش شیرین را برای کنترل بو در یخچال گذاشته باشد، خاصیت ضد بوی آن را به خوبی می شناسد. من می دانم جوش شیرین گیاه نیست، ولی چون فراوردهای طبیعی و موثر برای رفع بوی بدن است آن را به این مقاله اضافه کردم.

آب شلغم:

این موضوعی بامزه از دکتر جان هایتر انسان شناس است که برای من بسیار جالب بود؛ بعد از این که یک همکار ژاپنی آب شلغم یا ترب را برای کنترل بوی بدن توصیه کرده پوشه دکتر هاير کمی شلغم را آب گرفته و زیر هر بغل مالیده بود. نتیجه را چنین گزارش کرد: و آب شلغم مانع عرق کردن نشد، ولی بوی بدن را تا ده ساعت از بین برد. باور کردنش مشکل است، ولی من اگر سه روز تنها در خانه باشم آن را امتحان می کنم.

سبزیجات دارای عنصر روی:

«کمبود عنصر روی» ممکن است باعث بوی بد بدن شود. رساندن روی به بدن از طریق غذاهای آماده ساده نیست، چون در طی آماده سازی غذا از بین می رود. ولی خوراکی های کامل مقدار زیاد آن را دارند. منابع خوب عنصر روی عبارتند از اسفناج، جعفری، کلم پیچ، کلم فندقی، خیار، لوبیا سبز، آندیو (کاسنی فرنگی)، و «آلو». اسفناج
 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


از همه بیشتر دارد، و بقیه هم به ترتیب کم شدن مقدار روی در آنها نام برده شدند. اگر یک نوشیدنی ضدبوی بدن می خواهید، هر کدام با همه آنها را با هم آب بگیرید و بخورید. من خودم آلو را حذف می کنم.

سرکه:

دکتر هاینر مصرف سرکه سیب را به جای دئودورانت های تجاری توصیه می کند. به نظر من هم درست است، چون سرکه یک گند زدا هم هست. من معمولا برخی گیاهان معطر، مثل مریم گلی، را در سرکه می خوابانم.
2462
0
 
4
دیدگاه ها