مورد علاقه ها 0

گیاهانی که به شکل معجزه آسایی کچلی و طاسی سر را از بین می برند:

طاسی سر

طاسی

تلفنی از فرد مستأصلی از کالیفرنیا داشتم. کسان زیادی به دنبال راهنمایی های گیاهی برای مشکلات بهداشت و سلامتی به من تلفن می زنند. حتی گرچه هیچ وقت نفهمیدم این فرد چطور مرا پیدا کرده است، هنوز ناراحتی اش را در مورد ریختن موهای سرش به یاد دارم.
ما صحبت مان را با ارسال اطلاعاتی درباره نخل اره ای به پایان رساندیم. این گیاه از تبدیل هورمون جنسی مردانه تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DIT)، که در بزرگ شدن پروستات نقش دارد، جلوگیری می کند. DHT هورمونی است که می تواند فولیکول های مو را هم از بین برده و الگوی طاسی مردانه ایجاد کند. من به این فرد گفتم شاید مصرف نخل اره ای بتواند «ریزش موهایش» را آهسته تر کند.
ریزش مو چیزی ارثی است، ولی پیش بینی آن مشکل است. گاهی همه مردان یک خانواده طاس می شوند، و گاهی فقط تعدادی از آنها دچار می گردند. ولی تقریبا بیش از نیمی از مردان در حدود سنین ۴۵ سالگی طاس می شوند. بسیاری زنان هم دچار ریزش مو می شوند، ولی تقریبا همیشه شدت کمتری دارد.

داروخانه سبز برای طاسی

گرچه نمی توانم تضمین دهم رویکردهای گیاهی حتما «مانع طاسی سر» شما می شود، ممکن است این جایگزین های طبیعی ارزش امتحان کردن داشته باشند.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



نخل اره ای:

این گیاه اولین انتخاب من است، گرچه می توانید ترکیبی از رویکردهای ضد طاسی مثل استفاده از داروی ماینوکسیدیل یا فین استراید را هم به کار بگیرید. علم زیست شیمی قطعا نخل اره ای را تأیید می کند. ما می دانیم DTH فولیکول های مو را از بین می برد، و این گیاه از تشکيل DTH در بدن جلوگیری می کند. اگر ثابت شود نخل اره ای از ریزش جلوگیری می کند ، گیاهی مردانه خواهد بود، چون مطالعات نشان داده است که از بزرگ شدن پروستات جلوگیری می کند.

شیرین بیان:

شیرین بیان حاوی ترکیبی است که مانع تبدیل تستوسترون به DTH می شود. می توانید با افزودن شیرین بیان به شامپوی دلخواهتان، شامپوی ضد طاسی بسازید.
اکلیل کوهی: قرنهاست، و شاید هزاران سال است، مردان و زنان پوست سر خود را با مخلوط اکلیل کوهی در روغن زیتون مالش می دهند تا موهایشان براق و سالم بمانند. آیا واقعا چیزی در آن وجود دارد که بشود این کار را توصیه کرد؟ به گفته دکتر ویلما برگفلد از بنیاد کلیولند، ماساژ دادن پوست سر قطعا گردش خون را بیشتر کرده و رشد موها را تحریک می کند. طبیعت درمانگرها اغلب ماساژ شبانه پوست سر را با مخلوطی از یک قسمت روغن اکلیل کوهی و دو قسمت روغن بادام توصیه می کنند.

دانشن و مریم گلی:

دانشن مریم گلی قرمز آسیایی است. خاصیت نگاه دارندگی این دو گیاه در میان عوام معروف است.
در آمریکا، مردم اغلب عصاره مریم گلی را در شامپوها و شوینده های سر مصرف می کنند. ادعا می شود که این گیاه توانایی جلوگیری از ریزش و حفظ رنگ مو را دارد. این استفاده مردم از گیاه ضرری نداشته است، بنابراین من هم اضافه کردن چند قطره تنتور مریم گلی را به شامپوی دلخواهتان توصیه می کنم.

دم اسبی:

کانی های سلنیم و سیلیسیم هر دو گردش خون پوست سر را بیشتر می کنند، و در نتیجه، به گفته پزشکان طبیعت درمانگر، به حفظ مو کمک می کنند. هر دو این کانی ها در گیاه دم اسب فراوانند. من یک قاشق مرباخوری خشک کرده دم اسب را به چای گیاهی ام اضافه می کنم، ولی شما قبل از این کار با یک درمانگر پزشکی جایگزین مشورت کنید.


دم اسبی


گلرنگ:

در پزشکی گیاهی چین، گلرنگ را یک گشادکننده رگها می دانند. ظاهرا این گیاه به باز شدن رگ های پوست سر هم کمک می کند، و پزشکان چینی معتقدند به رسیدن مواد غذایی به فولیکول های مو کمک می کند، می توانید پوست سر خود را با روغن گلرنگ ماساژ دهید، یا چند قاشق غذاخوری دانه کامل آن را ساییده و به صورت گرد به شامپوی گیاهی خود اضافه کنید.

کنجد:

به گفته دکتر آلبرت لئونگ، متخصص گیاهان دارویی، دانه های کنجد هم درمان چینی برای ریزش مو است. دانه های برشته کنجد را به عنوان چاشنی می توانید به هر غذایی اضافه کنید. اگر هم تأثیری در جلوگیری از ریزش مو داشته باشد، چه بهتر. 
3936
0
 
8
دیدگاه ها