مورد علاقه ها 0

قویترین گیاهان برای قارچ های پوستی

درمان گیاهی مشکلات پوستی


داستان هایی در مورد مشکلات پوستی

هر زمستان، رادیاتورهای گرم کننده خانه هوا اتاق ها را بسیار خشک می کنند. و هر ساله، من دچار تحریکات پوستی می شوم که آن را التهاب خشک زمستانی پوست می نامم. در طی سالیان، یک «لوسیون پوستی مؤثر» برای آن پیدا کرده ام. اجزای تشکیل دهنده آن عبارتند از آب، گلیسرین، و صبر زرد، یا همان درمان گیاهی سنتی و بسیار مؤثر برای «گرفتاری های پوست». این داستان موفقیت شخصی من در داروخانه سبز بود.
همچنین دوست دارم به یک مورد مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی لانست اشاره کنم. به نظر می رسد پزشکی که از یک ناحیه مرطوب نیمه گرمسیری به یک ناحیه خشک بیابانی رفته بود، دچار خشکی شدید پوست دست ها شده بود. او داروهای استروئیدی را امتحان کرد، که گاهی برای درمان بثورات شدید پوستی تجویز می شود. ولی مؤثر واقع نشد. بنابراین، تصمیم گرفت با دانه های ناشی از این خشکی پوست کنار بیاید.

نقش ویتامین E در درمان بیماری های پوستی

چهار سال بعد، نتایج چندین مطالعه در مجلات پزشکی منتشر شدند که نشان می دادند ویتامین E خطر حمله قلبی در مردان را تا ۳۵ درصد پایین می آورد. چون این پزشک در معرض چنین خطری بود، شروع به خوردن روزانه ۴۰۰ واحد بین المللی ویتامین E کرد. این کار پوست او را هم درمان کرد. و ظرف دو هفته، تمام دانه های پوستی از بین رفتند.
«ویتامین E برای گرفتاری های پوست زیاد مصرف می شود»، و یکی از اجزاء تشکیل دهنده کرم های پوستی و لوازم آرایشی است. ولی این پزشک هم، مثل بسیاری پزشکان، نسبت به تاثیر این ویتامین مشکوک بود و باور نمی کرد ویتامین E التهاب پوست او را درمان کرده باشد. ولی سال بعد، در طی یک مسافرت، که خوردن ویتامین E را کنار گذاشته بود، التهاب پوستی او بازگشت. و در برگشت به محل خود، بعد از دو هفته خوردن مکمل ویتامین E دانه های پوستی دوباره از بین رفتند. این باعث باور او به اثر ویتامین Eشد.
بگذارید قبل از پرداختن به گیاهان، داستان دیگری را هم برایتان بازگو کنم. یک فیلمبردار ویدیویی که در آمازون با من کار می کرد، در یک جنگل بارانی دچار اگزمای خارش دار شدیدی شد. درمانگر محلی آشنای من ماليدن ضمادی از گلبرگ های بامیه قرمز پرویی را پیشنهاد کرد. درمان مؤثر واقع گردید.
عجیب این که وقتی فیلمبردار به آمریکا بازگشت، اگزما هم عود کرد، و درمان های پزشکی معمول هم نتوانست آن را التیام بخشد. پس شروع به آوردن بامیه از پرو کرد، چون تنها درمان مؤثر بر روی او بود. البته، در مواقع ناچاری، چای زنجبیل قرمز را روی دانه ها می زند. رنگ قرمز این چای مخلوط گیاهی تجاری ناشی از گل های بامیه در آن است.

گیاهان مؤثر برای درمان مشکلات پوست

خوشبختانه، همانند داستان هایی که در بالا گفتم، رویکردهای گیاهی در درمان بسیاری از گرفتاری های پوستی به کار گرفته می شود. در برخی موارد، حتی وقتی دارو مؤثر واقع نشده است، گیاه مشکل را برطرف می کند. در اینجا چند گیاه مفید در درمان بیماری های پوستی معرفی می شود.

صبر زرد:

این گیاه از دوران مصر باستان برای درمان همه گرفتاری های پوست مصرف می شده است. ولی ارزش آن بیش از یک درمان عامیانه است. از سال های دهه ۱۹۳۰، وقتی معلوم شد ژل درون برگ های گوشتی گیاه صبر زرد التيام سوختگی پوست را تسریع می کند، مطالعات زیادی بر روی تأثیر آن برگرفتاری های پوست انجام شده است. در یک تحقیق روی افرادی که تحت اعمال پزشکی برداشتن لایه فوقانی پوست قرار گرفته بودند، صبر زرد التيام را تا ۷۲ ساعت تسریع کرد.
حتی اگر مرتب دستتان را می سوزانید، صبر زرد را می توانید به صورت گیاه گلدانی در خانه نگاه دارید. فقط کمی آب دادن می خواهد و مراقبت خاصی لازم ندارد. برای بریدگی، سوختگی، و سایر گرفتاری های جزئی پوست، یکی از برگ های پایینی گیاه را کنده، آن را از طول پاره کرده، و ژل خارج شده از لبه پارگی را روی ناحیه گرفتار پوست بمالید. یا این که از یکی از فراورده های فراوان تجاری ساخته شده از این گیاه کمک بگیرید.

گل مغربی:

روغن گل مغربی غنی از ترکیبی به نام اسید گاما- لینولنیک است که در انگلستان برای درمان اگزما تأیید شده است. تحقیقاتی که من از آنها اطلاع دارم نیز آن را تأیید کرده و آن را برای درمان التهاب پوست هم مفید دانسته اند.
گرچه گل مغربی علفی در باغ من است، ولی من روغن آن را به صورت کپسول تهیه کرده و مصرف می کنم، و این راه را ساده تر از مصرف گیاه آن می دانم. کپسول را با توجه به دستورات روی بسته بندی آن بخورید. همچنین روغن گل گاو زبان، انگور فرنگی، و رازک که غنی از اسید گاما- لینولنیک هستند نیز مؤثرند. کپسول اینها را هم می توانید از فروشگاه های گیاهان دارویی و مواد بهداشتی تهیه کرده و با رعایت دستورات روی بسته بندی آنها را مصرف کنید.

آووکادو:

آووکادو بیشتر از مصرف همراه سالاد ارزش دارد. روغن آن در درمان برخی اشكال التهاب پوست و التهاب مفاصل مصرف می شود. به گفته اوبری همپتن، نویسنده کتاب مراقبت طبیعی پوست و مو، مصرف درازمدت روغن آووکادو به درمان اگزما کمک زیادی می کند. من از این موضوع تعجب نمی کنم، چون آووکادو غنی از ویتامین های B، A و E است که هر سه برای پوست مفید هستند. من پیشنهاد می کنم روغن آووکادو را مستقیما روی نواحی خارش دار، قرمز شده، یا تحریک شده پوست بمالید. خوردن روغن آن همراه با سالاد هم مفید است.

همیشه بهار:

این گل های زیبا در میان عوام برای درمان همه نوع گرفتاری های پوست معروف هستند. محققان نشان داده اند که همیشه بهار خواص ضدباکتریایی، ضد قارچی، ضدویروسی، و ضد التهابی دارد. همچنین گویچه های سفید خون را تحریک به مقابله با میکروب ها کرده و التیام زخم را سرعت می بخشد. من معمولا پماد تجاری گل همیشه بهار را می خرم و در صورت نیاز به پوست می مالم. این روش خوبی برای درمان گیاهی پوست است.

بابونه:

چای بابونه را فقط ننوشید بلکه آن را غلیظ کرده و به صورت کمپرس در درمان بیماری های پوستی مصرف کنید. در اروپا این گیاه خوشمزه را برای درمان بیماری های التهابی پوست، مخصوصا عفونت های قارچی، تأیید کرده اند. ترکیبات موجود در همیشه بهار بیسابولول، کاما زولن، واترهای حلقوی اثرات ضدالتهابی، باکتری شی، و قارچکشی دارند.

بابونه


ولی اگر تب یونجه دارید، باید فراورده های بابونه را با احتیاط مصرف کنید. بابونه از گیاهان خانواده پیربهار است و در برخی افراد باعث بروز واکنش های آلرژیایی می شود. در نخستین بار استفاده از این گیاه، مراقب بروز واکنش های آلرژیایی باشید. اگر چیزی دیده نشد، به درمان ادامه دهید، ولی اگر خارش یا تحریک پوست بیشتر شد، از ادامه مصرف خودداری کنید.

خیار:

به خنکی خیار! این فقط یک گفته نیست. دکتر آلبرت لئونگ، متخصص گیاهان دارویی، یادآوری می کند که خیار سابقه طولانی استفاده برای تسکین التهاب پوست و سوختگی و نیز «برطرف کردن چین و چروک پوست »در میان عوام دارد. من اگر دچار گرفتاری پوستی شوم، کمی خیار را پوست کنده و در مخلوط کن می ریزم و، با یا بدون آووکادو، مستقیما روی ناحیه گرفتار پوست می مانم و می گذارم ۱۵ دقیقه تا یک ساعت روی آن بماند.

آب بشقابی:

این گیاه بومی هندوستان باعث تحریک بازسازی سلول های پوست و بافت همبند زیر آن می شود. در بررسی های بالینی، ثابت شده است که آب بشقابی در درمان اگزما، زخم ها، و دیگر بیماری های پوستی هم مؤثر است. آخرین تحقیقات نشان می دهند که ترکیب آسیاتیکو زید موجود در این گیاه از نویدبخش ترین درمان ها برای یکی از مخرب ترین بیماری های پوست، یعنی جذام، است. من اگر در مناطق گرمسیری دچار یک بیماری پوستی شوم، چند برگ آب بشقابی را خرد کرده و با آن ضمادی ساخته و روی پوست می مالم. البته گیاه تازه در همه جا نیست و گاهی ناچار به تهیه تنتور و مصرف آن با رعایت دستورات روی بسته بندی هستید.

بنفشه سه رنگ:

این گیاه درمان سنتی جوش، اگزما، زردزخم، خارش، و سایر گرفتاری های پوست است، و تحقیقات جدید تأثیر آن را هم تأیید کرده اند. کمیسیون E، که مرکز تخصصی آلمان برای گیاهان دارویی است، استفاده از چای بنفشه را در درمان های پوستی تأیید کرده است. می توانید با یک قاشق مرباخوری خشک کرده گیاه در یک فنجان آب جوش چای درست کرده و بعد از ده دقیقه خیس خوردن مصرف کنید.

انجیلی:

این گیاه دارای مقادیر زیاد تانن است، که قابض های قوی و مفید در درمان گرفتاری های پوستی است. بنا بر مطالعات آزمایشگاهی بر روی حیوانات، گیاه انجیلی رگ های خونی پوست را تقویت می کند، که باعث خون رسانی بیشتر به نواحی آسیب دیده می شود. در یک مطالعه بر روی آفتاب سوختگی، سه فراورده مورد مقایسه قرار گرفتند: ترکیبی از انجیلی قابض و لسیتین، کرم بابونه، و کرم ۱ درصد هیدروکورتیزون (ضد التهاب استاندارد دارویی). هیدروکورتیزون بهتر از همه تأثیر کرد، ولی تأثیر ترکیب انجیلی - لسیتین هم بسیار نزدیک به آن بود. کمیسیون E مصرف جلدی آب انجیلی را هم برای درمان التهاب پوست و دیگر بیماری های تخریب کننده پوست تأیید کرده است.

هویج:

«هویج یک منبع غنی کاروتنوئیدهای شبیه به ویتامین A است» که که نشان داده شده است در سلامت پوست و ترمیم ضایعات پوستی موثر است. داروی تجویزی برای درمان جوش های شدید پوستی یک فراورده کاروتنوئیدی است.

هویج


برخی گیاه درمانگرها مالیدن هویج مایع (و یا گوجه فرنگی و سیب زمینی شیرین) روی پوست را برای درمان آفتاب سوختگی و دیگر بیماری های خفیف پوستی توصیه می کنند. من خودم چنین تأثیری ندیده ام، ولی دلیلی برای امتحان نکردن آن وجود ندارد. من مقادیر زیاد هویج و دیگر میوه ها و سبزیجات قرمز میخوردم، چون می دانم خوردن کاروتنوئیدها نه تنها از آسیب دیدن پوست جلوگیری می کند، fg;i می تواند از بروز سرطان و بیماری های قلبی هم جلوگیری کند.

بارهنگ:

مصرف جلدی برگ های خنک کننده و آرام کننده «بارهنگ درمانی قدیمی» برای گرفتاری های جزئی بوست است. تحقیقات اخیر نشان داده اند که در ترکیب او كوبين و كاتاپول موجود در بارهنگ خواص ضد التهابی و باکتری گئی دارند.

عَشَقه:

ترکیباتی به نام ساپونین ها، که در برگ های عشقه وجود دارند، در مقابله با باکتری ها و قارچ هایی که گرفتاری های پوستی ایجاد می کنند مؤثرند. کمیسیون E هم مصرف این گیاه را برای درمان برونشیت تأیید کرده است، که نشانه بی خطر بودن گیاه است.
عشقه سابقه ای بسیار طولانی در درمان التهاب پوست دارد. من اگر دچار بیماری پوستی شوم، کمی از برگ های گیاه را در یک مخلوط کن خرد کرده و ضمادی برای گذاشتن روی ناحیه آزرده درست می کنم.

ختمی:

این گیاه حاوی فیبری آرام کننده و محلول در آب به نام موسیلاژ است که سابقه ای طولانی در تسکین ناراحتی های پوستی دارد. در اروپا، موسیلاژ ختمی را در تهیه پمادهای مخصوص ترک خوردگی پوست به کار می برند. من اگر دچار بیماری پوستی شوم، ریشه تازه گیاه را در آبمیوه گیری ریخته و بعد مایع حاصل را مستقیما روی ناحیه گرفتار می مالم.

آناناس:

یکی از آخرین تبلیغات مراقبت از پوست استفاده از اسیدهای آلفا-هیدروکسی است، که سلول های مرده پوست را با حل کردن مواد نگهدارنده آن ها به یکدیگر می اندازد. پزشکان متخصص پوست فراورده های اسید الفا- هیدروکسی را برای درمان «جوش های پوستی»، ترک خوردگی پوست، چین و چروک، و دیگر گرفتاری های پوستی تجویز می کنند. فراورده های غلیظ را برای درمان پوست صورت، و فراورده های رقیق تر آن را به صورت پاک کننده، لوسیون، و کرم های پوستی بدون نسخه تجویز می کند.
ولی عده کمی می دانند که اسیدهای آلفا هیدروکسی اغلب فراورده هایی گیاهی هستند که اسیدهای میوه خوانده می شوند. همان طور که از نام آنها بر می آید، این اسیدها در بسیاری میوه ها، مخصوصا آناناس، تمر هندی، گاردنیا، سیب، و انگور وجود دارند. این ها در شیر ترش هم هستند. می گویند کلئوپاترا، ملكة مصر باستان، حمام شیر ترش می گرفت، چون باعث درخشندگی پوستش می شد. من نمی توانم استحمام با شیر ترش را تجسم کنم، ولی آناناس دوست دارم و زیاد هم می خورم.

خرفه:

خرفه هم مانند هویج سرشار از کارتنوئید هاست.من اگر ماسک صورت می گذاشتم مشتی از این گیاه مفید را با هویج و کمی آناناس در مخلوط کن ریخته و هم می زدم تا ماسک شاداب کننده پوست تهیه کنم.


1921
0
 
4
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi