مورد علاقه ها 0

بهترین گیاهان برای رفع چین و چروک پوست صورت

رفع گیاهی چین و چروک پوست


چین و چروک

وقتی گور توت عنخ آمون، فرعون مصر، گشوده شد، باستان شناسان گنجینه باارزشی از مصنوعات یافتند. ولی محققان علاقه مند به بررسی فرایند پیری چیز دیگری کشف کردند - پاپیروسی شامل فرمول ضد چین و چروک پوست: روغن نارگیل و گیاهان گل حنا و سنبل الطیب مخلوط با چربی حیوانی.
«فرمول ضدچروک» فرعون فرق زیادی با بسیاری فرمول های دیگری که طی قرن ها گفته شده است، از روغن خرس و چربی غاز گرفته تا قیر و ترپنتین، ندارد. ولی سؤال اصلی این است که آیا این ها مؤثر بوده اند؟

از بین رفتن کشسانی پوست

برای جواب دادن، نخست باید نگاهی به چگونگی پیدایش چین و چروک بیندازیم، «چین و چروک» ناشی از تغییر در وضعیت کلاژن پوست است، که پروتئین تشکیل دهنده بخش رشته ای پوست است. کلاژن چیزی است که تمام بدن را کنار هم نگاه می دارد. حدود یک سوم کل پروتئین ها و ۷۰ درصد بافت همبند بدن را تشکیل می دهد.
پوست و بافت همبند جوان کلاژن کشسان با محلول بیشتر دارد، و در نتیجه، می تواند رطوبت را جذب کرده و چاق شود، این فرایند مرطوب شدن و متورم شدن «پوست جوان و کشسان» را صاف و نرم نگاه می دارد. ولی با قرار گرفتن در معرض آفتاب، کشیدن سیگار، و بالا رفتن سن، آسیب اکسایش دامنگیر پوست می شود. این آسیب همانند همان چیزی است که در مورد زنگ زدن آهن روی می دهد. در بدن، این فرایند شیمیایی باعث تشکیل «کلاژن نامحلول» می گردد، که غیرکشسان است و نمی تواند آب را جذب کرده و متورم شود.
با از بین رفتن کشسانی و رطوبت، خطوط و چروک هایی روی پوست، مخصوصا در معرض آفتاب، مثل صورت، گردن، و پشت دست ها، ظاهر می شوند.
بسیاری مرطوب کننده های تجارتی با ادعای بازگرداندن کلاژن محلول و جوان کردن پوست ارائه می شوند و می گویند باعث می شوند سلول های پوست آب بیشتری جذب کرده و چین چروک را از بین می برند. من واقعا نمیدانم چنین ادعایی درست است یا نه. ولی پیش از این که پول و آینده خود را به دست چنین فراورده هایی بسپاريد، من پیشنهاد می کنم رویکردهای طبیعی را امتحان کنید.

داروخانه سبز برای چین و چروک

بیشتر درمان های ضدچروک بر مصرف مواد ضد اکسایش و نرم کننده ها استوار است. ضد اکسایش ها موادی هستند که بنیان های آزاد (مولکول های بسیار واکنش پذیر اکسیژن که مسئول آسیب اکسایشی هستند) را خنثی می کنند. نرم کننده ها هم مانع خشک شدن پوست شده و آن را نرم نگاه می دارند. در اینجا چند درمان طبیعی معرفی می شود که ممکن است برایتان مفید واقع شوند.

شاه بلوط هندی و انجیلی:

دانشمندان ژاپنی عصاره ۶۵ گیاه را آزمایش کردند که هفت گیاه خاصیت ضدا کسایشی کافی برای مقابله با چین و چروک از خود نشان دادند. چهار گیاهی که احتمالا در دسترس دارید عبارتند از شاه بلوط هندی، انجیلی، اکلیل کوهی، و مریم گلی. ولی دانشمندان در گیاه اول را بهتر از همه می دانند. هر دو این ها ضد اکسایش های قوی هستند. ضمادهای آرام کننده و قابض دارای این گیاهان در بازار موجود است، ولی من ترجیح می دهم خودم آنها را مخلوط کنم.

هویج:

«هویج غنی از ویتامین A است»، که کمبود آن باعث خشک شدن پوست و چروک خوردن آن می گردد. هویج بتاکاروتن ضد اکسایش هم دارد. من خوردن یکی دو هویج در روز را پیشنهاد می کنم، نه تنها برای جلوگیری از پیدایش چین و چروک پوست، بلکه به خاطر تمام مواد جلوگیری کننده از سرطان که در هویج موجود است.
همچنین می توانید از روغن جلدی هویج استفاده کنید. به گفته اوبری همپتن، نویسنده کتاب مراقبت طبیعی پوست و مو، فراوان بودن ویتامین A در هویج آن را یک ضد آفتاب بسیار خوب کرده است. من اعتراف می کنم هیچ وقت روغن هویج مصرف نکرده ام، ولی گاهی هویج را در مخلوط کن ریخته و خرد کرده ام و پوره آن را به طور آزمایشی آن را روی صورتم مالیده ام. (بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ماسک هویج را بشویید.)

کاکائو:

یکی از نرم کننده های عمده در لوسیون ها و لوازم آرایشی کره کاکائو است که پیشنهاد نخست دکتر آلبرت لئونگ متخصص گیاهان دارویی برای درمان چروک پوست است. کره کاکائو در دمای بدن آب شده و «پوست خشک»، مخصوصا اطراف چشم ها، گوشه های دهان، و گردن را مرطوب می کند. من این را دوست دارم چون از آمازون می آید. نرم کننده گرمسیری دیگر هم روغن نارگیل است.

خیار:

خیار خنک و مرطوب در تسکین سوختگی ها، از جمله آفتاب سوختگی، و جلوگیری از پیدایش چین و چروک، سابقه ای طولانی دارد. خیار ارزان تر و احتمالا مؤثرتر از بسیاری مرطوب کننده های تجارتی است. می توانید حلقه های نازکی از خیار بریده و آن را روی پوست بمالید. همچنین می توانید آن را در مخلوط کن ریخته و به صورت پوره درآورید و و با آن ماسک صورت بسازید. بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ماسک را بشویید.

خرفه:

این گیاه یکی از ضد اکسایش های مورد علاقه من است. اگر به خرفه تازه دسترسی دارید، آن را با سالاد بخورید. یا آن را به صورت ماسک نرم کننده مصرف کنید. گیاه را در مخلوط کن ریخته و پوره آن را روی صورت بمالید و پس از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه آن را از روی صورت بشویید.

اکلیل کوهی:

اکلیل کوهی هم یکی دیگر از ضدا کسایش های قوی است که محققان ژاپنی آن را در جلوگیری و درمان چین و چروک پوست مفید یافته اند. اکلیل کوهی را به صورت ادویه غذایی بخورید یا با یک یا دو قاشق مرباخوری خرد کرده برگ های خشک آن در یک فنجان آب جوش چای درست کنید. همچنین می توانید آن را با خرفه مخلوط کنید.

خرفه و رفع چین و چروک پوست


مریم گلی:

این گیاه همراه با شاه بلوط هندی و انجیلی از دیگر گیاهان مورد تحقیق و تأیید دانشمندان ژاپنی بود، گرچه کمتر از بقیه تأثیر داشت. «مریم گلی» را به صورت ادوية غذایی بخورید یا با یک یا دو قاشق مرباخوری خردکرده برگ های خشک آن در یک فنجان آب جوش چای درست کنید. فقط به مقدار متعادل بخورید: مریم گلی حاوی مقدار زیادی توژون هم هست، که مصرف زیاد آن می تواند باعث تشنج شود.

لاک هیدرین:

این فراورده بیشتر داروست تا یک گیاه، ولی منشأ طبیعی دارد. لاک- هیدرین یک اسید آلفا هیدروکسی (AHA) است که در میوه ها، شیر ترش، و چغندر قند یافت می شود. AHAها، که اغلب اسیدهای میوه نامیده می شوند، با حل کردن سرامیدها (موادی که سلول ها را در کنار هم نگاه می دارند) باعث ریخته شدن سلول های مرده پوست می گردند. پاک کردن سلول های مرده از روی سطح پوست باعث پدیدار شدن سلول های سالم زیرین آنها شده و پوست شاداب تر به نظر می آید. پزشکان متخصص پوست AHA غلیظ را برای انداختن پوست صورت مصرف می کنند.
لاک-هیدرین ضخامت بیرونی ترین لایه سلول های زنده پوست را هم بیشتر کرده و توانایی آن در حفظ رطوبت بالا برده و در نتیجه، چین و چروک های ریز را از بین می برد.
برخلاف برخی درمان های ضد پیری، لاک-هیدرین باعث حساسیت به آفتاب نمی شود. در یک مطالعه، به مدت شش ماه روزی دو بار لاک هیدرین استفاده شد، و کاهش چین و چروک تا ۹۰ درصد در مصرف کنندگان دیده شد.

بادام:

روغن بادام، که در کتاب مقدس یهودیان هم به آن اشاره شده است و زمانی برای تدهین پادشاهان و کاهنان مصرف می شده است، راه خود را به دنیای لوازم آرایشی و و عطرها باز کرده است. می توانید روغن بادام را مثل یک نرم کننده روی پوست مالیده و ماساژ دهید.

صبر زرد:

جدا کردن تبلیغ و واقعیت در مورد این گیاه مشکل است. گفته می شود کلئوپاترا ژل صبر زرد را هر روز به صورت خود می مالیده است. ژوزفین، همسر ناپلئون، هم مخلوط آن را با شیر به صورت لوسیون صورت مصرف می کرده است. و صبر زرد جزئی اصلی در بسیاری از فراورده های محافظ پوست شده است، آیا کمکی به چین و چروک پوست می کند؟ احتمالا امتحان کردنش ضرری ندارد.

صبر زرد برای چین و چروک صورت

آووکادو:

روغن خوشبوی آووکادو نرم کننده ای مؤثر در افراد دارای پوست خشک است. آن را مستقیما روی پوست بمالید.

کرچک:

مصرف روغن دانه کرچک به عنوان روغن صورت و وسیله آرایشی از زمان های باستان مرسوم بوده است. قطعا یک نرم کننده هست، و من حدس می زنم اگر مؤثر نبود، قرنها پیش مصرف آن منسوخ می شد.

انگور:

انگور دارای اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) است، که به «افتادن سلول های مرده پوست» کمک می کند. این اسیدها در بسیاری از لوسیون های بدون نسخه پوستی، از جمله آنهایی که مدعی بر طرف کردن چروک های پوست هستند، وجود دارد. ولی به جای استفاده از این فراورده ها، چرا از منبع طبیعی AHA کمک نگیرید؟ می توانید انگورهای مختلف را در آبمیوه گیری ریخته و پوره آن را روی صورت بمالید و بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بشویید.
زيتون. یکی از پیامبران باستان گفته است زیبایی باید مثل درخت زیتون باشد. او نگفته بود چین و چروک را باید با روغن زیتون برطرف کرد. ولی از همان دوران، روغن زیتون برای نرم کردن و زیبایی پوست به کار می رفته است. روغن زیتون به عنوان یک نرم کننده می تواند پیدایش چین و چروک را به تأخیر بیندازد. بسیاری از زنان قبل از استفاده از روغن زیتون صورت خود را بخار می دهند.

آناناس:

اگر اسیدهای آلفا-هیدروکسی AHA موجود در پوست آناناس می توانند میخچه و پینه شست پا را برطرف کنند، من در خرد کردن پوست و گوشت آناناس در یک مخلوط کن و مالیدن پوره آن برای ریختن سلول های مرده پوست درنگ نمی کنم. بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه این ماسک را بشویید.  
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



3539
0
 
4

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi