مورد علاقه ها 0

با این گیاهان از شر شپش ها خلاص شوید

کشت شپش با گیاهان

شپش

مدتی قبل، به دنبال توقفی در یک مهمان خانه بین راه در جنگل های بارانی ماداگاسکار، دچار خارش ناشی از شپش شدم.
لااقل من فکر می کردم شپش گرفته ام. چشمان ۶۵ ساله من بیش از آن ضعیف بود که راه رفتن شیشی را روی تنم ببیند. شاید هم فقط خیال می کردم. ولی حتی اگر شپش ها فقط در تصورات من بوده است، هیچ جا برای این تخیل بهتر از آنجا نبود. چون مهمان خانه پر از انواع انگل بود.
از آنجا که درمانی گیاهی برای دفع شپش در ذهن نداشتم، راه خود را از میان شاخ و برگ های گرمسیری به سوی یک پزشک خوب ادامه دادم. دوست من، دکتر لینئا اسمیت، مرا معاینه کرد، ولی شپشی نیافت. ولی برای احتیاط، شیشه شامپوی «کول» به من داد که داروی مخصوص دفع شپش بود. من هم اطاعت کرده و شامپو را استفاده کردم. خوب، من حتما شپش یا آلودگی دیگری داشتم، چون بعد از مصرف شامپو خارش های بدنم از بین رفت.
شپش در همه جا هست و هر ساله میلیون ها آمریکایی را هم گرفتار می کند. این دلیل فروش برای دفع شپش وجود دارد؟ شامپوی کول و سایر فراورده های ضدشپش دیگر است. ولی غیر از این مواد، چه چیز دیگری؟

گیاهان مؤثر برای کشتن شپش

کمتر کتاب گیاه شناسی به درمان های گیاهی برای دفع شپش پرداخته اند، بنابراین، امیدوارم گیاه درمانگرها به این مقاله توجه کرده و گیاه داروهای شپش کش آن را برای درمان به کار گیرند.

چریش و زردچوبه:

در یک مطالعه انجام شده در هند، محققان ۸۱۴ فرد گرفتار شپش را با ترکیبی از این دو گیاه درمان کردند.
جریش درختی بلند بلوط مانند بومی هند است که امروزه در مناطق نیمه گرمسیری هم کاشته می شود برگ ها و روغن دانه چریش حاوی ترکیباتی است که ظاهرا بر روی بسیاری حشرات انگلی مؤثرند. به همین دلیل، شرکت های امریکایی که آفت کش های غیر سمی می فروشند اغلب فراورده های مشتق از چریش را به کشاورزان ارائه می کنند.

چریش


زردچوبه هم در فرهنگ های آسیایی سابقه ای طولانی در کشتن آفات جانوری دارد، مخصوصا برای مبارزه با بیماری جرب که ناشی از نوعی انگل است. این باعث توجه محققان به زردچوبه برای دفع شپش گردید. در یک تحقیق، ضمادی از مخلوط خردکرده برگ چریش و ریشه زردچوبه (به نسبت چهار به یک) تهیه شد، و افراد مورد مطالعه آن را بر تمام بدن خود مالیده و منتظر شدند تا ضماد خشک شود. این کار تا زمانی که دیگر شپشی روی بدنشان دیده نشد تکرار گردید. در عین حال، لباس ها و رختخوابشان را هم جوشاندند، که این روش استاندارد شپش زدایی از لباس هاست.
محققان گزارش کردند که ۹۸ درصد افراد مورد مطالعه ظرف ۳ تا ۱۵ روز کاملا پاک شدند. همچنین یادآوری کردند که ۲ درصد بقیه برنامه درمانی را پیگیری نکرده بودند.

اکیر ترکی:

ثابت شده است که ادویه های امریکایی این گیاه، که در مناطق معتدل جهان می روید، خاصیت شپش کشی دارد. ریشه معطر را به صورت گرد یا ضماد درآورده و مستقیما روی نواحی آلوده بدن می مالند.

روغن نارگیل:

سس مایونز را آغشته به روغن نارگیل نمایید و بگذارید به مدت 2تا3ساعت روی سرتان بماند.پس از آن با شامپو موهای خود را آبکشی کنید.به علت نرسیدن هوا به شپش، از بین خواهد رفت.لازم است قبلا خانه و لباس ها و رختخواب خود را نیز بشویید.


 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1580
0
 
3
دیدگاه ها