مورد علاقه ها 0

گیاهانی که برای رفع شوره سر موثر اند

شوره سر

شوره سر

به ندرت گرفتار شوره سر بوده ام. و گرچه نمی توانم مطمئن باشم، ولی فکر می کنم علت آن است که همیشه بیوتین به بدنم رسانده ام.
بیوتین، که یک ماده مغذی ویتامینی است که بدن به اشکال مختلف آن را مصرف می کند، در بانک اطلاعاتی من یک ترکیب ضدشوره قوی است، طبیعت درمانگرها خوردن روزانه شش میلی گرم بیوتین را برای جلوگیری و درمان شوره سر و نیز سبوره توصیه می کنند.
بانک اطلاعاتی من می گوید که سویا غنی از بیوتین است. یعنی خوردن مشتی از آن برای تأمین شش میلی گرم مورد نیاز پیشگیری از شوره و سبوره کافی است. من در طول سی سالی که در وزارت کشاورزی امریکا سعی در گسترش مصرف گیاهان داشتم اغلب بیش از این مقدار سویا خورده ام.
شاید هم، نداشتن شوره فقط به خاطر خوردن بیوتین نبوده، بلکه خوردن همیشه صبحانه هم در آن تاثیر داشته است. من همیشه دوست داشته ام صبحانه ام را چیزهایی مثل ساندویچی از کره شاه بلوط برزیلی، سالاد کلم و سبزیجات دیگر، و گوجه فرنگی، و به دنبال آن لیوانی آب میوه یا سبزیجات بخورم. صبحانه من پر از مواد ضدشوره است: «سلنیم، گوگرد، لسیتین»، و روی در شاه بلوط برزیلی، اسید سیتریک در آب سبزیجات و میوه، و فلفل قرمز در سالاد.

گیاهان دارویی برای شوره سر

شوره گرفتاری معمول پوست سر است که باعث پیدایش پوسته هایی سفید رنگ روی پوست سر و موها می شود. این پوسته ها ورقه های مرده پوست سر هستند. شوره اغلب ناشی از سوره، یا التهاب پوست سر، است. در اینجا گیاه داروهایی برای جلوگیری و درمان شوره سر معرفی می شود.
سویا و دیگر مواد غذایی غنی از بیوتین. گرچه به نظر می رسد مقداری بیوتین درهمه گیاهان وجود دارد، ولی بانک اطلاعاتی من نشان می دهد برخی از آنها بیشتر دارند. سویا از همه بیشتر، بعد، سیر، «جینسینگ »امریکایی، جو دوسر، جو، جینسینگ آسیایی، آووکادو، پنبه دانه، یونجه، کنجد، ذرت، باقلا، و آقطی سیاه.
متأسفانه، بانک اطلاعاتی من در این مورد کامل نیست، چون هنوز علم به طور دقیق به محتوای بیوتین گیاهان دسترسی پیدا نکرده است. شاید بیشتر به این علت که کمتر کسی حاضر مصرف آنها توصیه می شود هزینه کند. است برای تجزیه و تحلیل عناصر تشکیل دهنده همه میوه ها، دانه های آجیلی، و سبزیجاتی که مصرف آن ها توصیه می شود هزینه کند.

باباادم:

به گفته دکتر رودولف فریش وایس، رئیس انجمن گیاه درمانگرهای المان و نویسنده کتاب پزشکی گیاهی، سبوره اغلب با ماساژ دادن پوست سر با روغن ریشه بابا آدم از بین می رود.

مامیران:

مامیران نه تنها برای رفع شوره سر، بلکه برای «خشکی پوست»، کهیر، میخچه، و زگیل هم خوب است. برای استفاده از مامیران در درمان شوره باید محلول گیاهی آن را درست کرد. یک قاشق مرباخوری کلرید پتاسیم (جایگزین نمک که در فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود) را در شش فنجان آب ریخته و آن را بجوشانید و هم بزنید تا حل شود. سپس، ۱۲۰ گرم مامیران تازه را خرد کرده و به آن بیفزایید. (اگر به مامیران تازه دسترسی ندارید، نصف فنجان خشک کردن آن را استفاده کنید. محلول را دو ساعت به حال خود گذاشته و بعد به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و آنقدر آن را آرام بجوشانید تا حجم آن به نصف فنجان برسد. ۲۴۰ گرم گلیسرین به آن اضافه کرده و جوشاندن را تا رسیدن حجم محلول به دو فنجان ادامه دهید. محلول نهایی را در شیشه ریخته و در جای خنک نگاهداری کرده و روزی یک یا دو بار موها را با آن بشویید.

مامیران


گوش خر (هماور ):

ماده شیمیایی آلانتوئین موجود در این گیاه خاصیت ضدشوره دارد. می توانید شامپویی را تهیه کنید که این گیاه از اجزای تشکیل دهنده آن باشد. در غیر این صورت، چند قطره تنتور گیاه را به شامپوی خود افزوده و سر را با آن بشویید.

زنجبیل و کنجد:

دکتر جان هاینر من، انسان شناس پزشکی و نویسنده دائره المعارف میوه ها، سبزیجات، و گیاهان، درمان مصری شوره و سبوره را به صورت زیر توضیح می دهد: یک یا دو قاشق غذاخوری عصاره زنجبيل (حاصل از چلاندن دو عدد ریشه رنده شده زنجبیل) را با سه قاشق غذاخوری روغن کنجد و نصف قاشق مرباخوری آب لیمو مخلوط کنید، و هفته ای سه بار از آن به پوست سر بمالید. گرچه روغن کنجد کمی گران است، ولی من فکر می کنم به امتحانش می ارزد. من اگر شوره سر داشتم حتما این روش را امتحان می کردم.

شیرین بیان:

شیرین بیان حاوی ماده گلیسیریزین است که می تواند ترشحات چربی پوست سر را به حداقل برساند. کم نگاه داشتن ترشحات روغنی پوست سر شوره را هم کنترل می کند. می توانید چند مشت خشک کرده گیاه را در یک شیشه سرکه خیسانده و سر را با آن بشویید.

بارهنگ:

«بارهنگ» هم مانند گوش خر (هماور) آلانتوئین دارد. می توانید از بارهنگ یک چای غلیظ درست کرده و سر را با آن بشویید.

درخت چای:

روغن درخت چای از گندزداهای مورد استفاده عطردرمانگرها و حاوی موادی به نام ترپن هاست که در لایه های بالایی پوست سر نفوذ کرده و اثر ضدعفونی کنندگی خود عمیق تر از سایر ترکیبات اعمال می کند.
می توانید چند قطره از آن را به چند قاشق زنجبيل غذاخوری شامپوی گیاهی اضافه کرده و سر را با آن این ادویه، بشویید. روغن درخت چای، یا هر روغن اسانس دیگر را نخورید. این ها بسیار غلیظ هستند، و مقدار کم بسیاری از آن ها می تواند سمی باشد.  بسیاری گیاه درمانگرها روش استاندارد قدیمی ناحیه اسکاریره انگلستان را توصیه می کنند: ۳۰ گرم خشک کرده مریم گلی و اکلیل کوهی را در دو فنجان آب به مدت ۲۴ ساعت خیسانده و سر را با آن بشویید. من فکر می کنم برای قوی تر کردن خامت گندزدایی آویشن هم می توان به آن اضافه کرد. می توانید جعفری هم هم به آن بیفزایید تا آواز سنتی اسکاربره را تکمیل کرده باشید. می توانید این شامپو را با افزودن چند قطرها از این گیاهان به شامپوی معمولی خود درست کنید.

سرکه و سرکه سیب:

این دو هم از درمان های سنتی برای شوره هستند. یک را گرم کرده و مستقیما به پوست سر بمالید و بعد با شامپو بشویید.
 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


2375
0
 
4

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi