مورد علاقه ها 0

خواص بی نظیر آویشن برای درمان بسیاری از بیماری ها

آویشن

آویشن یک گیاه معجزه گر است و جا دارد که در هر آشپزخانه ای وجود داشته باشد. باید بدانید که این گیاه می تواند درمانی طبیعی و بی خطر برای نفخ معده، بوی بد دهان، گلودرد، آبریزش بینی، سرفه، تعریق و غیره باشد. در این مطلب سعی داریم گوشه ای از خواص درمانی این گیاه معجزه گر را نشان داده و روش استفاده از آن را بیان کنیم. با ما همراه باشید.


آویشن برای مقابله با نفخ معده

آویشن حاوی ترکیبات تلخ مزه ای است که می تواند به هضم غذا کمک کند. اگر دچار نفخ، سنگینی، گرفتگی عضلات معده و در حالت کلی هر نوع مشکل مربوط به دستگاه گوارش هستید بعد از غذا از آویشن استفاده کنید. یک نوک انگشت برگ خشک اویشن را در یک فنجان بریزید و با آب جوش پرکنید. در فنجان را بپوشانید و اجازه دهید که به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد، محلول را و بعد از ۲ وعده اصلی، یک فنجان از این جوشانده میل کنید. این دوره درمانی را بیش از ۳ هفته ادامه ندهید.

آویشن و تعریق زیاد پاها

۵۰ گرم آویشن خشک را در ۲ لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس در ظرف را بگذارید و شعله را خاموش کنید. اجازه دهید محلول به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و داخل تشت یا وان حمام بریزید. به مدت ۱۰ دقیقه پاهایتان را در این محلول قرار دهید. هر هفته ۱ تا ۳ بار این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که آویشن خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز دارد و برای همین می تواند از بروز قارچ های احتمالی روی پا نیز پیشگیری کند.

آویشن و درمان آفت

آویشن یک گیاه ضدعفونی کننده و التیام بخش است. برای همین می توان از آن برای درمان افت ها و التهاب لثه و هم چنین برای پایان دادن به کابوس بوی بد دهان استفاده کرد.
برای غرغره کردن یک لیوان آب را بجوشانید و سپس یک قاشق چای خوری آویشن در آن ریخته و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کنید و روزانه چند بار غرغره کنید.

مقابله با برونشیت

آویشن برای مقابله با عفونت های مجاری تنفسی فوق العاده است. این کار شگفت انگیز باعث تعریق بیشتر می شود و همین امر تب را کاهش می دهد. آویشن با سرماخوردگی مقابله کرده و ضد اسپاسم است برای همین سرفه را از بین می برد. نتایج پژوهش ها نشان می دهد که مصرف شربت آویشن باعث کاهش دوره و شدت علایم برونشیت شده و ضدسرفه است.
برای مقابله با سرفه یک مشت آویشن تازه یا خشک را در ۱ لیتر آب ریخته و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و با عسل شیرین کنید. هر دو ساعت یک بار یک فنجان از این جوشانده میل کنید. توجه داشته باشید که این دوره درمانی را نباید بیش از ۳ هفته دنبال کنید.

آویشن و تمیز کردن مجاری تنفسی

یک قطره افشره خوراکی آویشن را در یک پیاله آب گرم (نه جوش) بچکانید. حوله ای روی سرتان انداخته و بخور بگیرید. می توانید از برگ های خشک آویشن نیز بخور درست کنید. برای این کار یک قاشق غذاخوری آویشن خشک را در یک لیوان آب سرد به مدت یک ساعت بخیسانید و سپس با شعله کم آن را داغ کنید. بعد بخور بگیرید. توجه داشته باشید اگر علایم سرماخوردگی، برونشیت و غیره برطرف نشد حتما به پزشک مراجعه کنید.

آویشن


آویشن جلوی ضعف را می گیرد

آویشن خاصیت تقویت کنندگی دارد. برای همین توصیه می کنیم اگر دچار خستگی، ضعف، کاهش قوای بدن، کم خونی و افسردگی شده اید به سراغ آویشن بروید.
در ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش یک قاشق چای خوری کوچک اویشن بریزید در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و روزانه ۲ فنجان از این جوشانده میل کنید. . از این گذشته می توانید در حمام نیز از خواص این گیاه استفاده کنید. برای این کار ۶۰ گرم آویشن را در یک لیتر آب بریزید و بگذارید بجوشد. در ظرف را بگذارید و زیر شعله را کم کنید و بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و در آب وان بریزید. ۱۵ دقیقه در وان آب دراز بکشید تا خستگی تان از بین برود. توجه داشته باشید که حمام آویشن برای تسکین دردهای روماتیسم هم مفید است.

تسکین گلودرد

آویشن برای کاهش التهاب گلوی ناشی از لارنژیت یک درمان مؤثر محسوب می شود. غرغره کردن با محلول آویشن التهاب گلو را کاهش می دهد. برای این کار ۵ گرم برگ خشک آویشن را در ۱۰۰ میلی لیتر آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. دهان تان را با این محلول شست وشو دهید. این دوره را بیش از ۳ هفته دنبال نکنید. در صورت برطرف نشدن علایم بیماری به پزشک مراجعه کنید.

موارد منع مصرف:

توجه داشته باشید که در مورد گیاهان و داروهای گیاهی همیشه مورد منع مصرف وجود دارد. مصرف آویشن برای افراد آلرژیک مورد منع مصرف دارد. از این گذشته زنان باردار، شیرده و کودکان نیز نباید از افشره خوراکی آویشن استفاده کنند.
866
0
 
4
دیدگاه ها