مورد علاقه ها 0

خواص جالب خاکشیر برای سودا زدایی و آبرسانی به بدن

خاکشیر


خاکشیر

طبیعت خاکشیر گرم و تر است و بدین جهت یکی از داروهای مفید ضد سودا محسوب می شود و در درمان بیماری هایی که مسبب آنها سودا باشد بسیار کاربرد دارد و غالبا بیماری را برطرف می کند. در واقع خاکشیر را باید یکی از داروهای آنتی آلرژیک به شمار آورد.

خواص درمانی خاکشیر

- کودکانی که زیاد مستعد به ورم لوزتین باشند خیلی بندرت اتفاق می افتد که با خوردن خاکشیر دچار تورم لوزه شوند. حتی اگر ورم در بدو بروز بوده باشد و لوزه ها چرک نکرده باشند کوبیدۂ خاکشیر می تواند مؤثر واقع شود.
- واریس یکی از عوارض سوء مزاج ارثی است که تا کنون برای آن هیچ دارویی یافت نشده است. در آغاز بیماری می توان آن را به طور کلی درمان کرد. ولی چنانچه بیماری بسیار پیشرفت کرده باشد خاکشیر آن را تخفیف کلی داده و مانع پیشرفت آن خواهد گردید.
- اگزما (سودای جلدی) که هنوز داروی قطعی برای آن نیافته اند اغلب با تصفية مزاج، استفاده از معجون ها و هلیله ها و نظیر آن بهبود یافته و استفاده از خاکشیر به ویژه نتایج خوبی در درمان دارد.
- شوره سر که یکی از عوارض و اشکال سوء مزاج است اغلب با خوردن خاکشیر بهبود می یابد.
- گاه سوء مزاج باعث ریزش مو می شود که با خوردن خاکشیر و هلیله ها این عارضه برطرف می شود.
- برخی اوقات در ریشه موهای سر احساس خارش می کنیم که علت آن نیز سوء مزاج است. این ناراحتی با صرف معجون هایی از انواع هلیله و خاکشیر بهبود می یابد.
- افرادی که بدنی لاغر و خشک و بدن مرطوب دارند و پوست آنها به خشکی و زبری می گراید با خوردن خاکشیر بهبود زیادی می یابند. مخصوصا اگر مدت زیادی استفاده نمایند پوست بدنشان نرم شده و قشری قشری از چربی زیر پوست آنها جمع می شود.

خاکشیر


- خاکشیر بهترین دارو برای ضعف معده به علت سوء مزاج سرد (سودا) می باشد.
- خاکشیر یکی از بهترین داروهای درمان یبوست سوداوی و یبوست عصبی روده است. نشانه های این یبوست تکه تکه خارج شدن مدفوع است. حتی با فشار نیز روده ها کاملا باز و تخلیه نمی شوند و مقداری از مدفوع در روده باقی می ماند و در نتیجه سموم و عوارض مختلفی را موجب می شود. متأسفانه اغلب مردم این مشکل را دارند.
- سالخوردگان بدنشان کم آب و خشک شده و به همین نسبت روده هایشان نیز خشک وکم آب می شود و در نتیجه کمتر ترشح می کند و این دلیلی برای یبوست آنان است. در این مورد بهترین داروی طبیعی خاکشیر است که باید آن را کوبیده داخل استکان قند داغ کرده بنوشید.
- در کودکانی که دچار یبوست و دل درد شده و جوش هایی در بدنشان پیدا می شود. اگر روزی یک قاشق چای خوری خاکشیر را کوبیده و در قند داغ ریخته و به آنها بنوشانند رفته رفته لینتی در مزاج آنها پیدا شده و دل درد و بثورات آنها برطرف خواهد شد.
- خاکشیر ضعف قوای جنسی را در مردان و زنان چنانچه سبب آن از سودا باشد برطرف کرده و توانایی و قوت می بخشد.
- خاکشیر ترشحات رحمی را که ناشی از سودا باشد به تدریج برطرف می کند.
- از جمله عوارض سوداوی، ضعف کبد و بروز بواسیر است که گاه با خونریزی های پی در پی ظاهر می شود و به مرور شخص را ضعیف و ناتوان می کند. در چنین حالتی بهترین دارو خاکشیر است. البته هر چند ماه یکبار از بواسیر خون غلیظی که جان سموم بدن است دفع شده و پس از یکی دو روز به خودی خود خونریزی بند خواهد آمد.

 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


11015
3
 
5
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi