مورد علاقه ها 0

معجزه درمان ناباروری مردان با خرنوب

خرنوب

خرنوب

گیاهی است درختچه یا درختی و همیشه سبز، به ارتفاع ۳ تا ۱۷ متر. برگ ها مرکب، شانه ای زوج، با ۳ تا ۵ جفت برگچه، برگچه ها چرمی، بدون کرک، تخم مرغی- بیضوی یا دایره ای. گل آذین خوشه، با ۳ تا ۵۰ گل، گل ها اغلب تک جنس، سبز رنگ، بدون جام، با لوب و کاسه کوچک. میوه باریک، کشیده، آویخته، پوشیده از کرک و به طول ۸ تا ۲۰ سانتی متر.
زمان گل و میوه دهی خرنوب از اواخر بهار تا اوایل پاییز است. میوه این گیاه خوراکی بوده و دارای مواد قندی فراوانی است. میوه ای است که یعقوب پیامبر در صحرا به جای نان از آن استفاده می کرد.
میوه ای است که از ۵۰۰۰ سال پیش شناخته شده است. چند صد سال پیش از این، به جای شکر در پخت شیرینی ها از آن استفاده می شد و یا به جای شکر خورده می شد. امروزه با شروع تولید شکر سفید، فرهنگ و روش تغذیه سالم از بین رفته است.
در سال های ۱۹۳۰ در اثنای جنگ اسپانیا، نقش استفاده از خرنوب در حفظ سلامت کودکان بسیار بزرگ بوده است. در جنگ جهانی دوم، در جزایر یونانی که تحت اشغال آلمانی ها بوده است مردم آن مناطق از خطر گرسنگی در سایه خرنوب نجات یافته بودند. درخت خرنوب، در ۱۵ سال اول زندگی اش هیچ میوه ای نمی دهد. این درخت بالغ نزدیک به ۱۰۰۰ کیلوگرم محصول می دهد. هسته میوه های خرنوب هر کدام 2 گرم وزن دارند. در نگاهی به ابعاد این هسته ها، همه شان هم وزن هستند. یعنی هر هسته یک
میوه خرنوب، 2 گرم ، تا این حد مهم است، پاسخ آن به زمان های بسیار دور بر می گردد. در دوران باستان و قبل از آن، برای وزن کردن دقیق طلا و سنگهای قیمتی از هسته خرنوب استفاده می شده است.
با گذشت سال ها، انسان ها اهمیت تغذیه با خرنوب را فراموش کرده اند. در حالی که انواع و اقسام مواد غذایی در سوپر مارکت ها به معرض فروش گذاشته شده است، عادت و فرهنگ تغذیه با مواد غذایی طبیعی نیز رفته رفته از میان رفته است.
خرنوب از میان کشورهای حاشیه دریای مدیترانه، در ایتالیا، اسپانیا و ترکیه به مقدار فراوان پرورش می یابد.

فواید زیست محیطی

تولید غذا (انرژی و مواد) با استفاده از آب، مواد معدنی و انرژی نورانی خورشید، تلطیف هوا با تولید رطوبت و تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن، پالایش هوا با تثبیت گرد و غبار، عوامل بیماریزا، گازهای سمی، فلزات سنگین و سایر ذرات معلق در هوا، حفاظت از خاک در برابر فرسایش آبی و بادی و بالاخره زیبا سازی محیط. وجود پوشش گیاهی در هر منطقه سبب حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده، تعدیل شرایط اقلیمی و بهبود شرایط زیست محیطی می گردد، بسیار مشاهده شده پس از احیای مناطق عاری از پوشش گیاهی به دست انسان به تدریج برخی از میکروب ها، گیاهان و جانوران نیز وارد منطقه شده و در آن استقرار می یابند.

مصارف صنعتی

از دانه این گیاه صمغ و موسيلاژ به دست می آید که در صنایع مختلف کاربرد دارد. برگ و پوست این درخت نیز در دباغی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص درمانی خرنوب

ضد تنگی نفس الرژیک، ضد آلرژی های حاصل از سردی هوا، ضد ناتوانی جنسی، از بین برنده تورم ریه ها خلط آور، پیشگیری کننده سرطان ریه، افزایش دهنده اسپرم متحرک، ضد آسم، ضد اسهال و یبوست.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.




خرنوب و بی تحرکی اسپرم

در مردان تعداد طبیعی اسپرم، ۴۰ میلیون در میلی لیتر و بیشتر می باشد. با کاهش این مقدار احتمال حامله شدن خانم ها کاهش می یابد آنچه اهمیت دارد فقط تعداد کل اسپرم نیست، حتی اگر مقدار اسپرم در حد طبیعی نیز باشد (۴۰ میلیون در میلی لیتر و بالاتر) اگر تعداد اسپرم متحرک، کم باشد نیز احتمال حامله شدن خانم ها کم خواهد بود. متحرک بودن اسپرم ها نیز مهم است، افرادی را می شناسم که در کل ۷ الى ۸ میلیون در میلی لیتر اسپرم داشته اند و صاحب فرزند شده اند. این چگونه ممکن است؟
فرمول خرنوب به کار برده شده، هم تعداد اسپرم های متحرک موجود در این ۷ الى ۸ میلیون اسپرم را افزایش می دهد و هم اسپرم های متحرک را پرتحرک تر می کند. از طرفی تعداد کم اسپرم متحرک را افزایش می دهد و از طرف دیگر برای اسپرم های متحرک موجود نیز تحرک و فعالیت بیشتری را سبب می شود.
با وجودی که تعداد اسپرم آنها از اندازه طبیعی بسیار کم است به علت اینکه درصد مشخصی از اسپرم ها دارای حرکت بسیار سریع هستند احتمال رسیدن آنها به تخمک، بالا خواهد بود. در سایه این امر با وجود کم بودن تعداد اسپرم از اندازه طبیعی، حاملگی می تواند شروع شود.

فرمول خرنوب

افزایش دهنده تعداد و کیفیت اسپرم متحرک و عليه ناتوانی جنسی در مردان، در نم لیتر آب در حال جوشیدن، ۶ الی ۷ عدد خرنوب را شکسته، خرد کرده و بریزید و با شعله ملایم و در ظرف در بسته، ۳ دقیقه دقیقه بجوشانید. بعد از اتمام مدت جوشیدن زیر اجاق را خاموش کنید و ۲۰ دقیقه استراحت دهید.
این طرز استفاده را به مدت یک هفته هر روز اجرا کنید. بعد از گذشت هفته اول مدت سه ماه هر شب هنگام رفتن به رختخواب یک لیوان بنوشید. در ماه های بعد گهگاهی به کار ببرید.


2907
0
 
7
دیدگاه ها