مورد علاقه ها 0

چگونگی پیدایش و ترکیب گروه های خونی

گروه های خونی



من معتقدم دو نفر مشابه هم روی زمین نمی توان یافت. دو نفر با اثر انگشت، خطوط لب یا صدای یکسان یافت نمی شود دو تیغ علف یا دو دانه ی برف کاملا یکسان نیستند. زیرا احساس کردم همه افراد با یکدیگر متفاوتند. هرگز این تصور را که خوردن غذاهای یکسان برای افراد متفاوت منطقی است، نکردم. بدیهی است از آنجا که هر فرد بدن مخصوص به خود با توانایی ها، ضعف ها و نیازهای غذایی متفاوت دارد، تنها راه تندرستی یا درمان بیماری فراهم کردن نیازهای مخصوص هر فرد است.
گروه خون هر فرد مشخصه ای است که اسرار سلامتی، بیماری، طول عمر، قوای جسمانی و نیروی عاطفی را کشف می کند گروه خون آمادگی هر فرد برای بیماری، غذای مورد نیاز او و نوع ورزش فردی را تعیین می کند. این عامل میزان انرژی، توانایی فرد در سوزاندن کالری، پاسخ عاطفی او به اضطراب و حتی شخصیت فرد را تعین می کند.
به نظر می رسد ارتباط اساسی بین گروه خون و رژیم غذایی وجود داشته باشد، اما اینگونه نیست. تا کنون به این نکته پی برده ایم که حلقه ی مفقودهای در درک ما از این روند وجود داشته است که ما را به سمت سلامت یا اثر شوم بیماری پیش برده است. در گذشته می بایست علتی برای تناقض گویی های بسیار در مطالعات مربوط به رژیم غذایی و مصون ماندن از بیماری ها بیان می شد. همچنین می بایست توضیحی برای علت کاهش وزن بعضی از افراد برای رعایت رژیم های غذایی خاصی داده می شد؛ در حالی که افراد دیگر این کاهش وزن را نداشتند.
علت اینکه چرا بعضی از افراد مدتی طولانی در سلامت بودند در حالی که عده ای دیگر افت جسمی و روحی داشتند. تحلیل گروه خون علت این تناقضات را شرح می دهد.
هر چه بیشتر به این ارتباط پی ببریم، اعتبار آن بیشتر می شود گروه های خونی به تنهایی به اندازه آفرینش اساسی هستند در منطق توانای طبیعت گروه های خونی از نخستین لحظه خلقت بشر تا کنون مسیری بی وقفه را دنبال کرده اند. آنها جزیی از اجداد ما در برگ ماندگار تاریخ هستند. اکنون در صدد هستیم به طرز استفاده از گروه خون به عنوان اثر انگشت سلولی پی ببریم که از بسیاری از اسرار بزرگ در رسیدن به سلامت مطلوب پرده برمی دارد. این تلاش در راستای یافته های مهم اخیر در باب DNA(دی ان ای) انسان است. درک ما از گروه خون علم ژنتیک را یک گام به جلو می برد و به وضوح می توان گفت هر انسانی کاملا منحصر به فرد است. هیچ سبک زندگی با رژیم غذایی درست یا نادرستی وجود ندارد، تنها باید انتخاب های درست یا نادرستی بر اساس کدهای وراثتی هر فرد انجام شود.

چگونه حلقه مفقوده گروه خون را یافتم

تلاشم در زمینه تحلیل گروه خون، اتمام مهمترین مشغله زندگی خود و پدرم است. فیزیکدان درمان از راه های طبیعی نسل دوم هستم. پدرم دکتر جمیز دی آدامو در سال ۱۹۵۷ از دانشکده درمان طبیعی (دوره چهار ساله کارشناسی ارشد) فارغ التحصیل شد و سپس در اروپا درباره چندین چشمه بزرگ آب معدنی مطالعه کرد.
او متوجه شد اگر چه بسیاری از بیماران در رژیم های کم چربی و گیاه خواری سخت موفق بودند، و علامت های استاندارد «اسپاکویزین» دارند، تعداد خاصی از بیماران ظاهرا بهبودی نداشته اند و بعضی عملکرد ضعیفی داشته و یا بدتر هم شده اند.
او مردی حساس با بینش و توان استنتاجی زیاد است. پدرم استدلال کرد باید طرحی کلی برای تعیین تفاوت در نیازهای رژیمی بیمارانش باشد. او این موضوع را اینگونه توجیه کرد: از آنجا که خون منبع اصلی تغذیه بدن است شاید قسمت هایی از خون در تشخیص این تفاوت ها کمک کند. او با تعیین گروه خون بیمارانش این نظریه را آزمایش کرد. او در حالی که رژیم های متفاوتی به آن ها تجویز می کرد واکنش های هر فرد را مشاهده می کرد. با گذشت سال ها و معاینه بیماران بیشمار، طرحی تازه به تدریج شکل گرفت. او دریافت بیمارانی که گروه خون نوع A داشتند، عملکرد مطلوبی در رژیم های غنی از پروتئین که قسمت عمده آن گوشت بود، نداشتند. اما به پروتئین های موجود در سبزیجات مانند پروتئین سویا و پنیر سویا پاسخ مثبت دادند. فراورده های لبنی ترشحات مخاطی زیادی در سینوس ها و مجاری تنفسی فرد دارای گروه خون A تولید می کنند. هنگامی که از این افراد در خواست افزایش فعالیت های ورزشی و جسمانی می شود، آنها معمولا احساس خستگی و سستی می کنند؛ اما هنگامی که فعالیت های ورزشی سبک تری مانند یوگا انجام می دهند احساس شادابی و تندرستی می کنند. از سوی دیگر، بیماران دارنده گروه خونه O به رژیم های غنی از پروتئین پاسخ مثبت دادند و با انجام فعالیت های فیزیکی سخت مانند دو آهسته و اروبیک احساس نشاط ونيرومندی به آنها دست می دهد. هر چه بیشتر پدرم گروه های خونی مختلفی را آزمایش می کرد بر این اعتقاد راسخ تر می شد که هر کدام از آن ها مسیری مجزا برای رسیدن به تندرستی طی می کنند. پدرم با الهام از گفته «معشوق من است آنچه به نزدیک تو زشت است»، چکيده مشاهدات و توصیه هایش را در رابطه با رژیم غذایی در کتابی با عنوان «غذای انسان» گردآوری کرد. هنگامی که این کتاب در سال ۱۹۸۰ انتشار یافت، سومین سالی بود که در زمینه درمان طبیعی در دانشکده سیتلز جان باستیر تحقیق می کردم. در این مدت دستاوردهای بنیادی در آموزش درمان طبیعی حاصل گشت. هدف دانشگاه باستیر تنها پرورش فیزیکدان، اندیشمند و محققی بود که با کمک آموزش تخصصی درمان طبیعی، از هر لحاظ بتواند جایگزینی کامل برای یک پزشک انترن باشد. برای نخستین بار تکنیک ها، روش ها و اصول درمان طبیعی به طور علمی و با استفاده از تکنولوژی نوین مورد ارزیابی قرار می گرفت. در پی فرصتی بودیم تا درباره نظریه پدرم در رابطه با گروه خون تحقيق کنم. هدفم این بود که اطمینان حاصل کنم این نظریه از بار علمی معتبری برخوردار است. در سال ۱۹۸۲ شانس به من رو آورد. در سر کشی کلینیکی که لازمه سال آخر تحصیلم بود به بررسی آثار پزشکی پرداختم. هدفم از این کار یافتن رابطه ای بین گروه های خونی B ، A و O و میل وافرم به بیماری هایی خاص بود و اینکه آیا هر یک از آن ها می تواند از نظریه پدرم در مورد رژیم غذایی پشتیبانی کند. از آنجا که کتاب پدرم بر اساس درک ذهنی او از گروه های خونی بود تا شیوه عینی ارزیابی کردن، اطمینان نداشتم که بتوانم هیچ توجیه علمی برای نظریه های او بیایم. اما از آنچه که دریافتم سخت متعجب شدم. اولین موفقیتم در کشف این حقیقت بود که دو بیماری بزرگ مربوط به معده با گروه خون ارتباط داشتند.
اولین بیماری زخم دستگاه گوارش بود که در آن اغلب میزان اسید معده بیش از حد متوسط می رسد. این شرایط در افراد دارای گروه خون O بیش از دیگر گروه های خونی شایع است. این مطلب فورا توجه من را به خود جلب کرد، چراکه طبق یافته ی پدرم بیماران دارنده گروه خون O به رژیم های پروتئینی و فرآورده های حیوانی جواب مثبت دادند غذاهایی که برای هضم مناسب به اسید معده بیشتری نیاز دارند. دومین ارتباط، رابطه بین گروه خون A و سرطان معده بود. سرطان معده اغلب با کاهش میزان تولید اسید معده در ارتباط است. همینطور بیماری کم خونی مهلک اختلالی دیگر است که اغلب در افراد دارای گروه خون A یافت می شود. بیماری کم خونی مهلک کمبود ویتامین B12 است که بدن برای جذب آن به اسید معده کافی نیاز دارد. به هنگام مطالعه این حقایق متوجه شدم که از یک سو گروه خونO زمینه بیماری را که مقدار زیادی اسید معده تولید می کند برای افراد فراهم می کند، در حالی که از سوی دیگر گروه خون A زمینه بیماری را که مقدار کمی اسید معده تولید می کند برای افراد فراهم می کند. این یافته همان ارتباطی است که در پی آن بودم و یک پشتوانه کاملا علمی برای یافته های پدرم به شمار می رفت. بنابراین کار جدی ام را که به آن عشق می ورزیدم در رابطه با علم وانسان شناسی گروه های خونی آغاز کردم. سرانجام دریافتم نخستین کار پدرم در مورد ارتباط بین گروه خون، رژیم غذایی و تندرستی بیش از آنچه که او در آن زمان تصور کرده بود مهم بود.

چهار راهکار ساده برای رمزگشایی گروه های خونی

من در خانواده ای پرورش یافتم که بیشتر افراد دارای گروه خون A بودند و به خاطر شغل پدرم اساسا از رژیم گیاهخواری که شامل غذاهایی مانند پنیر سویا، سبزی های آب پز شده و انواع سالاد بود، استفاده می کردیم. در کودکی اغلب احساس شرمندگی و به نوعی محرومیت می کردم. زیرا هیچ کدام از دوستانم غذاهای عجیبی مانند پنیر سویا نمی خوردند. در مقابل، آنها با خوشحالی در نوعی دیگر از برنامه «دگرگونی بزرگ رژیم غذایی» که در سال ۱۹۵۰ در آمریکا گسترش پیدا کرد، وارد شدند. رژیم آنها شامل همبرگر، هات داگ، سیب زمینی سرخ شده، دکه های آب نبات فروشی، بستنی و مقدار زیادی نوشیدنی های گازدار می شد.
امروزه به همان روش کودکیم غذا می خورم و عاشق آن هستم. هر روزه غذاهایی را که بدنم با گروه خون A نیاز دارد، می خورم و به مقدار زیادی نیاز من را برآورده می کند.
اساس ارتباط گروه خون بر این حقایق استوار است: گروه خون O، B ، A یا AB، مانند اثر انگشت عامل های ژنتیکی قوی هستند که مانند دی ان ای برای تشخیص فرد بکار برده می شوند. هنگامی که برای تغذیه و زندگی خود از ویژگی های خاص گروه خونتان کمک بطلبيد، سالم تر خواهید بود، به آسانی وزن مناسب تان را به دست می آورید و دیرتر به سن پیری می رسید. گروه خون سنجش مطمئن تری نسبت به نژاد، فرهنگ یا جغرافی، برای تشخیص هویت است و همچنین طرح کلی وراثتی برای شناخت انسان و راهنمایی برای کامل ترین زندگی است.
از سرگذشت تکامل بشر می توان به اهمیت گروه خون پی برد؛ گروه خونO قدیمی ترین نوع است؛ گروه خون A با جامعه کشاورزی تکامل یافت؛ گروه خون B با مهاجرت انسان ها به سرزمین های سرد و سخت بوجود آمد؛ و گروه خون AB يک سازگاری کاملا نوین سنت با دوران مدرن است که ناشی از آمیختن گروه های مختلف است. امروزه این جریان تکامل مستقیما به نیازهای رژیمی هر گروه خونی ارتباط دارد.

گروه خون چیست؟

گروه خون یکی از چندین گونه های شناخته شده پزشکی مانند مو و رنگ چشم است. محققین پزشکی قانونی، جرم شناسان و کسانی که علت و درمان بیماری ها را بررسی می کنند به طور گسترده بیشتر این گونه ها مانند خطوط اثر انگشت و آخرین تحلیل از دی ان ای را بکار می برند. گروه خون به طور کامل به اندازه گونه های دیگر اهمیت دارد؛ در بسیاری از جهات وسیله سنجش مفیدتری است. تحلیل گروه خونی از نظام منطقی برخوردار است. یادگیری این اطلاعات ساده و به آسانی قابل پیگری است. این نظام را به پزشکان متعددی تدریس کرده ام. پزشکانی که نتایجی مثبت از بیمارانی که این دستور العمل ها را رعایت می کنند، به من گزارش کرده اند. اکنون من این موارد را به شما یاد می دهم. شما می توانید با فراگیری اصول تحليل گروه خون، رژیم غذایی مناسب خود و خانواده تان را طراحی کنید. همینطور می توانید غذاهایی که شما را بیمار می کنند، وزن را زیاد می کنند و به بیماری های مزمن منجر می شوند را به دقت مشخص کنید. پیش از این دریافتم که تحلیل گروه خون ابزار توانمندی در تفسیر گونه های فردی در سلامت و بیماری است. با توجه به تحقیقات موجود این حقیقت بسیار شگفت آور است که به تأثیرات گروه خون بر سلامت توجهی که در خور آنها بوده است نشده است. اما اکنون مایلم این اطلاعات را نه تنها به دوستان دانشمند و همکارانم بلکه به شما هم ارائه دهم. در نگاه اول ممکن است علم گروه خون رعب آور باشد، اما به شما اطمینان می دهم این علم مانند زندگی ساده و اساسی است. طرح قدیمی تکامل گروه های خونی را به شما خواهم گفت که به اندازه سرگذشت تاریخ بشر جذاب است و علم گروه های خونی را شرح می دهم تا طرحی ساده و روشن که بتوانید آنرا دنبال کنید فراهم کنید.
ممکن است این مسائل تا اندازه ای برای شما بسیار روشن باشد. و تا اندازهای اغراق آمیز به نظر رسد. اما حتی اگر آنرا باور ندارید راه گشا خواهد بود، فقط برای دو هفته آنرا امتحان کد فقط برای دو هفته جزء جزء رژیم مربوط به گروه خونتان را انجام دهید. بیماران من بعد از مدت کوتاه افزایش انرژی و کاهش تدریجی وزن شان را احساس کردند. با رعایت این رژیم مزایایی را که برای بیش از ۴۰۰۰ نفر از بیماران تحت درمانم تجربه کردم، برای شما نیز به دست خواهد آمد. خون نه تنها نقش مهمی در تغذیه ما دارد بلکه اکنون وسیله ای است که سلامت آینده ما را تضمین می کند.

گروه های خونی

گروه خون: تحولی است که تکاملی حقیقی داشته است

خون نقش حیاتی در زندگی انسان دارد. این عامل اصلی ترین نیرویی است که راز تولد، ترس از بیماری، جنگ و بیماری های مهلک را تشدید می کند. تمام تمدن ها بر اساس روابط خونی شکل گرفته اند. قوم و قبیله ها و حکومت های پادشاهی به این عامل بستگی داشتند در حقیقت بدون خون نمی توان ادامه حیات داد. خون خارق العاده و اسرار آمیز است. کیمیایی است که در طول تاریخ بشر نماد کامل فرهنگی و مذهبی بوده است. انسان های باستان آنرا مخلوط می کردند و به نشانه وحدت و وفاداری می نوشیدند. در زمان های اولیه، شکارچیان طی مراسمی برای آرامش ارواح حیواناتی که شکار می کردند خون حیوان را به یکدیگر می دادند و صورت و بدن خود را به آن آغشته می کردند. با خون بره روی آلونک های برده های یهودی مصر علامت می گذاشتند تا فرشته مرگ آنها را نادیده بگیرد. در درخواست موسی برای آزاد کردن مردمش از او خواستند دریاهای مصر را به خون تبدیل کند. تقریبا ۲۰۰۰ سال است که خون نماد عیسی مسیح محور مقدس ترین آیین مسیحیت بوده است. خون این تصاویر مقدس و پربار را مجسم می کند زیرا در حقیقت بسیار خارق العاده است نه تنها سیستم های دفاعی و انتقال پیچیده که برای حیات ضروری هستند را تامین می کند بلکه اساس بشریت است. آینه ای که در آن می توان مسیرهای مهم راه را دنبال کرد. در چهل سال اخیر توانستیم از شاخص های زیستی مانند گروه خون برای ترسیم تحركات و گروه بندی نیاکانمان استفاده کنیم. با فراگیری سازگاری انسانهای اولیه در برابر تغییرات مداوم آب و هوایی، میکروب ها و رژیم های غذایی و چگونگی آن می توانیم به وجود خودمان هم می بریم. تغییرات آب و هوایی و غذای موجود گروه خون گروه های خونی جدیدی را بوجود آورد. گروه خونی ریسمانی ناگسستنی است که ما را به هم پیوند می دهد، سرانجام، تفاوت های گروه های خونی نشان می دهد انسان می تواند با چالش های مختلف محیطی خو بگیرد. این چالش ها اغلب بر سیستم های ایمنی و گوارشی بدن تأثير گذاشتند. یک تکه گوشت فاسد شما را تا پای مرگ می کشاند، یک زخم یا خراش می تواند به عفونتی مرگبار منجر شود. با این وجود انسان نجات یافت و سرگذشت این بنا به سیستم ایمنی و گوارشی بدن گره خورده است. در این دو سیستم بیشتر تمایزات بین گروه های خونی را می توان یافت.

سرگذشت انسان

سرگذشت انسان همان داستان بقا است. به بیان دقیق تر در مورد مکان زندگی انسانها و غذای مربوط به آن مکان است این داستان در مورد غذا، یافتن غذا و مهاجرت برای یافتن غذاست. به طور دقیق نمی توان گفت تکامل انسان از چه زمانی شروع شده است. نئاندرتان ها، اولین موجودات شبیه انسان ممکن است پانصد هزار سال پیش و یا حتی زودتر وجود داشتند. ما در مورد دوران ما قبل تاریخ که از افريقا آغاز شده است چیزی نمی دانیم، جایی که انسان ها از موجوداتی شبیه انسان به وجود آمدند. زندگی انسان های اولیه کوتاه، کثیف و وحشیانه بود مرم در سن جوانی و از طرق مختلف مانند عفونت ها، انگل ها، حمله حیوانات، شکستن استخوان و زادو و ولد جان خود را از دست می دادند.
احتمالا نئاندرتان ها از گیاهان وحشی، حشرات و باقیمانده لاشه حیوانات شکاری تغذیه می کردند. آنها بیشتر شکار بودند تا شکارچی، مخصوصا هنگامی که به بیماری های انگلی و عفونت ها دچار می شدند. بسیاری از انگل ها، کرم ها، کرم های کبدی و میکروب های عفونی آفريقا، سیستم ایمنی بدن را برای تولید پادتن مخصوص آنها فعال نمی کنند، احتمالا به این علت است که پادتن هایی که انسانهای اولیه دارای گروه خونی O از زمان تولد به همراه داشتند از آنها محافظت می کرده است.
همانطور که انسان ها از جایی به جای دیگر نقل مکان می کردند و مجبور بودند غذای خود را با تغییر شرایط مطابقت دهند، این غذای جدید موجب شد سازگاری لازم در دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بوجود آید تا نخست فرد نجات یابد و در نهایت در زیستگاه جدید رشد کند. این تغییرات در تکامل گروه های خونی منعکس شده است، که ظاهرا به لحظه بحرانی تکامل بشر راه یافته اند.
1- صعود انسان به قله زنجیره غذایی (تکامل گروه خون O)
٢- تغییر از جمع کننده شکار به زندگی خانوادگی و کشاورزی (پیدایش گروه خون A)
3- به هم پیوستن و مهاجرت نژادها از سرزمین اصلی افریقا به اروپا، آسیا و آمریکا (تکامل گروه خونB)
۴- آمیختن جدید گروه های مختلف (پیدایش گروه خون AB)
هر کدام از گروه های خونی پیام وراثتی تغذیه و رفتار اجدادمان را می رساند و اگر چه از دوران اولیه فاصله زیادی داریم، اما بیشتر خصوصیات آنها بر ما اثر می گذارد.آگاهی از این گرایش ها به ما در درک منطق رژیم های مخصوص به گروه خون کمک می کند.  
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



گروه خون O کهن ترین گروه خونی

پیدایش اجداد ما یعنی کرو مگنون در حدود چهل هزار سال پیش از میلاد، گونه های انسانی را تا قله زنجیره غذایی پیش برده و آنها را به خطرناک ترین شکارچیان روی زمین تبدیل کرد. آنها در گروه های منظم به شکار می پرداختند؛ در مدت زمان کوتاهی، آنها قادر به ساخت اسلحه شدند و از ابزار آلات استفاده می کردند. این پیشرفت های بزرگ به آنها بیش از توان جسمی معمولشان برتری و قوت بخشید.
کرومگنونها که شکارچیانی ماهر و مهیب بودند، از رقبای حیوانی خود واهمه ای نداشتند. و چون شکارچیانی غیر از آنها وجود نداشتند، جمعیت افزایش پیدا کرد. پروتئین (گوشت) غذای آنها بود. در این زمان بود که خصوصیات گوارشی گروه خون O کاملا نمود پیدا کرد.
انسان ها مصرف گوشت را افزایش دادند، و زمان بسیار کوتاهی برای نابود کردن شکار بزرگ صرف می کردند. روز به روز بر تعداد مردمی که به غذا احتیاج داشتند افزوده می شد. بنابراین برای به دست آوردن گوشت رقابت می کردند. شکارچیان با کسانی که بر زمین های شکاری انحصاری آنها که مدعی آن بودند دخالت می کردند، می جنگیدند ومی کشتند. انسان ها همیشه خود را بزرگترین دشمن خود می دانستند. مناطق مناسب شکار کمیاب شدند. بنابراین انسان ها شروع به مهاجرت کردند.
سی هراز سال پیش از میلاد، دسته هایی از شکارچیان برای یافتن گوشت مرتب سفر می کردند. با تغییر در باران های سامان که زمین های حاصلخیز شکار در صحرای آفریقا را خشک کرد و مناطق یخبندان شمالی گرم تر شد، آنها به تدریج از آفریقا به اروپا و آسیا مهاجرت کردند. این مهاجرت ها موجب شد، جمعیت اصلی زمین یعنی گروه خون O که هنوز هم مهمترین گروه خون محسوب می شود، شکل بگیرد.
در بیست هزار سال پیش از میلاد، کرومگنونها کاملا به اروپا و آسیا مهاجرت کردند، آنها گروه های بزرگی از شکارهای بزرگ را نابود کردند و این نابودی به اندازه ای بود که مجبور شدند برای یافتن غذاهای دیگر تلاش کنند. بنابراین به جستجوی مناطق جدید برای یافتن هر گونه خوراکی پراختند، احتمالا انسان های گوشت خوار به گوشت خواری و گیاهخواری روی آوردند، غذای آنها آمیخته با دانه های توت مانند، کرم، مغز، ریشه و حیوانات کوچک بود. رشد جمعیت همچنین در کنار سواحل و دریاچه های وحشی و رودخانه هایی که ماهی و غذاهای دیگر فراوان بود، توسعه پیدا کرد. در ده هزار سال پیش از میلاد، انسان ها تمام سرزمین های اصلی بروی زمین را به جز قطب جنوب به تصرف خود در آوردند. با مهاجرت انسان های اولیه به مناطق آب و هوایی معتدل، پوست های روشن تر، استخوان بندی نازکتری و موهای صاف تر بوجود آمدند.

کشاورزی علت پیدایش گروه خون A

گروه خون A نخست در مکانی در آسیا یا خاورمیانه بین ۲۵۰۰ سال و ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد در واکنش به شرایط جدید محیطی به وجود آمد. این گروه خون در اوج دوران نئولینیک، یا عصر حجر جدید، دنباله ی عصر حجر قدیم، یا دوران پالئولیتیک از شکارچیان کرومگنون شکل گرفت. کشاورزی و اهلی کردن حیوانات مشخصه فرهنگ آنهاست.
توسعه غلات و حیوانات شرایط موجود را تغییر داد. انسان ها دیگر می توانستند نیاز خود را برطرف کنند. و برای اولین بار خود را نجات دهند. آنها جوامع و زندگی های پایداری بنا نهادند، این شیوه جدید زندگی و تغییر چشمگیر در غذا و محیط به تغییر کاملا جدیدی در دستگاه گوارش و سیستم دفاعی بدن نئولیتیکها انجامید.
این تغییر، استقامت و جذب غلات زیر کشت و دیگر محصولات کشاورزی را بهبود بخشید. بنابراین گروه خون A به وجود آمد. استقرار انسان ها در جوامعی که کشاورزی دائمی داشت، چالش های رو به رشد جدیدی را برای آنها به وجود آورد. مهارت های مورد نیاز برای شکار اکنون جای خود را به فعالیت های جمعی داده بود. برای اولین بار، انجام مهارت خاص نیاز به مهارت دیگران در آن زمینه داشت. برای مثال، آسیابان برای آوردن محصولات به کشاورز نیاز داشت، کشاورز برای آسیاب کردن غلاتش به آسیابان نیاز داشت. دیگر کسی حیوانات را تنها منبع غذایی نمی دانست. زمین ها باید زیر کشت می رفتند و برای ثمربخش بودن در آینده توسعه داده می شدند. برنامه ریزی و شبکه سازی با دیگران برنامه روزانه شده بود. از نظر روانشناسی، اینها نشانه پیشی گرفتن گروه خون A است که شاید سازگاری محیطی دیگری بوده است.
ژن گروه خون A به تدریج در نخستین جوامع کشاورزی شکل گرفت. تغیر ژنتیکی که باعث بوجود آمدن گروه خون A از O شده بود به سرعت اتفاق افتاد.

علت تحول خارق العاده انسان از گروه خونO به A چیست؟

این تحول باعث نجات انسان شده است. زیرا گروه خون A در برابر عفونت هایی که در مناطق پرجمعیت و متراکم رایج است، مقاوم است، در جوامع صنعتی و روستایی گروه خون A به سرعت رواج پیدا کرد. حتی امروزه در نجات یافتگان از بیماریهای طاعون، وبا و آبله گروه خون A نسبت به O برجسته تر است. سرانجام هندواروپایی ها که عمیقا در جمعیت های پیش از نئولیتیک نفوذ کرده بودند ژن گروه خون A را از آنسوی آسیا و خاورمیانه به اروپای غربی با خود آوردند و گسترش دادند. در ابتدا گروه هایی از هندواروپایی ها در مرکز جنوب روسیه و بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد ظاهر شدند و به سمت جنوب غربی رفتند و جمعیت مردم ایران و افغانستان را ایجاد کردند. سپس آنها بیشتر به سمت غرب و از آنجا به اروپا رفتند.
هجوم هندواروپایی ها نخستین تحول غذایی است. سیستم دفاعی بدن و دستگاه گوارش شکارچی های اولیه را با غذاهای جدید و شیوه جدید زندگی آشنا کرد و این تغییرات به حدی وسیع بود که آنها شرایط محیطی لازم برای گسترش ژن گروه خون A را به وجود آوردند.
پیش از این، سیستم گوارشی شکارچی ها توانایی خود را در هضم غذاهای گوشتی که پیش از اشتغال به کشاورزی داشتند، از دست داده بودند. امروزه تمرکز گروه خون A هنوز میان مردم غرب اروپا فراوان است. هر چه از غرب به شرق پیش رویم از فراوانی گروه خون A به دنبال کاهش آثار الگوهای قدیمی مهاجرت کاسته می شود، افراد دارای گروه خونA بیشتر در حوزه دریای مدیترانه، دریای آدریاتیک، دریاهای ایجین، و به ویژه در کورسيكا، ساردینیا، اسپانیا، ترکیه و کشورهای بالکان، بیشتر متمرکز هستند. ژاپنی های هم در شرق آسيا از تمرکز گروه خون A به همراه تعداد بیشماری گروه خون B برخوردارند. گروه خون A تغییر شکل یافته نوع O است که در واکنش به عفونت های بیشمار ناشی از افزایش جمعیت و تغییرات بزرگ غذایی بوجود آمده است. اما پیدایش گروه خون B متفاوت است.
گروه های خونی

تعادل عامل پیدایش گروه خون B است

گروه خون B زمانی بین: ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ سال پیش از میلاد در مناطق کوهستانی هیمالیا شکل گرفت و اکنون در قسمت هایی از پاکستان و هند وجود دارد.
گروه خون B از دشت های سرسبز و گرم شرق افريقا تا مناطق کوهستانی سرد و صعب العبور هیمالیا پیش رفته است و ممکن است نخست در واکنش به تغییرات آب و هوای تغییر شکل یافته باشد. این نوع نخست در هند یا منطقه اورال آسیا میان قبایلی از قفقاز و مغولستان ظاهر شده است. این گروه خون جدید به زودی خصوصیات قبایل ساکن استپ را که در این زمان بر دشت های اوراسیا تسلط داشتند به خود گرفت. هنگامی که مغول ها به آسيا هجوم بردند ژن گروه خون B به طور جدی شکل گرفت. مغول ها با هدف رشد چوپانی و اهلی کردن حیوانات به سمت شمال گسترده شدند. همانطور که خوراک گوشت و فرآورده های لبنی پرورشی مخصوص آنها این رابطه را نشان می دهد.
با ورود عشایر روستایی به آسیا در گروه خون مجزای B یکباره شکل گرفتند: یک گروه کشاورز که در جنوب و شرق مستقر شدند و گروه دیگر بادیه نشین های جنگ طلب بودند که به شمال و غرب حمله کردند. این بادیه نشین ها در سوارکاری مهارت زیادی داشتند و در اروپای شرقی نفوذ کردند، ژن گروه خون B هنوز در بین اکثر جمعیت اروپای شرقی شایع است. هم زمان، فرهنگی که کاملا بر اساس کشاورزی استوار بود در سرتاسر چین و جنوب شرق آسیا گسترش یافت. این مردم به خاطر طبیعت سرزمینی که برای کشت انتخاب کرده بودند و آب و هوای منحصر به فرد آن، تکنیک های زراعت و آبیاری پیشرفته را بکار گرفتند که خلاقیت، ذکاوت و مهندسی حیرت انگیز آنها را نشان می داد. تفرقه بین قبیله های جنگجوی شمال و کشاورزان صلح طلب جنوب زیاد بود و امروزه بازمانده های آنها در آشپزخانه های جنوب آسیا زندگی می کنند و غذای آنها فرآورده های لبنی است. از نظر آسیایی ها، فراورده های لبنی غذای انسان های بی تمدن است که بسیار تأسف انگیز است زیرا غذایی که آنها انتخاب کرده اند برای افراد دارای گروه خون B مناسب نیست. از میان همه گروه های خونی O، A، B نوع B توزیع جغرافیایی روشن تری دارد. این گروه خون مانند کمربند بزرگی به دور دشت های اوراسیا تا شبه قاره هند کشیده شده است و مغولستان، چین و هند تا کوه های اورال یافت می شود و از آنجا به قاره هند کشیده شده است و شمار زیادی از افراد آن در ژاپن، مغولستان، چین و هند تا کوه های اورال یافت می شود و از آنجا به سمت غرب پیش می رود. اما از تعداد این افراد در انتهای اروپای غربی کاسته می شود. تعداد کم گروه خون B در غرب اروپای قدیم بیانگر مهاجرت بادیه نشین های آسیایی به سمت غرب است.
این مسئله بیشتر در منتهی الیه مشرق اروپای غربی، آلمان و استرالیا که میزان وسیع و غیر منتظره ای از گروه خون B در مقایسه با همسایگان غربی شان دارند، مشاهده می شود. در آلمان بیشترین میزان گروه خون B حدود منطقه بالای رودخانه آلپ و میانه آن وجود دارد، که در دوران باستان ظاهرا خط مرزی بین تمدن و بی تمدنی قلمداد می شد. مردم جدید شبه قاره هند و قفقاز یکی از فراوانترین دارندگان گروه خون B در جهان محسوب می شوند. مردم شمال چین و کره از میزان بیشتری گروه خونB و کمتر از نوع A برخوردارند. مدتهاست خصوصیات گروه خون جمعیت های مختلف یهود مورد توجه انسان شناسان بوده است. به عنوان قانون کلی صرفنظر از ملیت یا نژاد آن ها، بیش از حد متوسط به گروه خون B گرایش دارند. اشکنازم و سفاردیم دو فرقه بزرگ یهود به میزان زیادی در این گروه خون مشترک هستند و ظاهرا تفاوت های کمی با هم دارند. یهودیان بابل زمانی که هنوز سرگردان نشده بودند به طور قابل ملاحظه ای با عرب های نخستین عراق (سرزمین بابل در زمان نزول تورات و انجیل) که گروه خون O داشتند، در این متفاوتند که آنها از ابتدا دارای گروه خون B به همراه مقداری نوع A بودند.

AB گروه خون دوران جدید

گروه خون AB نادر است. این گروه خون از آمیختن گروه خون A که قفقازی ها دارای آن بودند و نوع B که مغول ها داشتند، به وجود آمده است، در کمتر از ۵ درصد مردم یافت می شود و جدید ترین گروه خون است. هیچ گروه خون AB تا ۱۰ یا ۱۲ قرن گذشته مشاهده نشده بود. آتیلا که یکی از هون ها بود و دیگر ایلات وحشی به تمدن های در حال فروپاشی نفوذ کردند و گستره امپراطوری رم را تصرف کردند. گروه خون AB با آمیختن این مهاجمان شرقی با آخرین بازمانده های هراسان تمدن اروپای شکل گرفت. هیچ مدرکی مبنی بر وجود این گروه خون در بیش از ۹۰ تا ۱۰۰ سال پیش درست زمانی که شرقی ها به طور گسترده ای به غرب مهاجرت کردند وجود ندارد. این گروه خون پیش از سال ۹۰۰ میلادی به ندرت در گورستان های اروپا یافت می شود. مطالعات ماقبل تاریخ در مورد نبش قبر در بلغارستان، کمبود این گروه خون را در عصر لنگوبارد (قرن چهارم تا هفتم پس از میلاد) نشان می دهد. این مسئله نشان می دهد پیش از این زمان اروپاییانی که گروه خون A و B داشتند، با هم ارتباط نداشتند یا اگر هم داشتند با هم نیامیختند یا ازدواج نکردند. در افراد دارای گروه خون AB به خاطر اینکه هم استقامت نوع A و هم نوع B را به ارث برده اند، سیستم دفاعی بدنشان توان بالقوه ای در تولید پادتن های مخصوصی در برابر عفونت های میکروبی دارد. ویژگی منحصر به فرد آنها در برخورداری از پادتن های ضد A و ضد B موجب کاهش آمادگی آنها در مبتلا شدن به آلرژی ها و دیگر بیماری های دفاع غریزی مانند آرتروز، التهاب و لوپوس می شود. با این وجود، آمادگی زیادی برای سرطان های خاصی وجود دارد زیرا گروه خون AB هر چیزی شبیه A و B را خودی می داند، بنابراین پادتنی برای مقابله با آن تولید نمی کند. گروه خون AB هویتی چند وجهی و گاهی اوقات پیچیده را از خود نشان می دهد.
AB اولین گروه خونی است که ویژگی های دفاعی را ترکیب کرد که بعضی از آن ها باعث افزایش قدرت همدیگر می شوند و بعضی دیگر با هم ناسازگارند. شاید گروه خون AB استعاره ای مناسب برای زندگی مدرن باشد: پیچیده و آشفته.

علل آمیزش گروه های خونی

گروه خون، موقعیت جغرافیایی و نژاد در هم آمیخته اند تا هویت ما شکل گیرد. انسانها ممکن است اختلاف های فرهنگی داشته باشند، اما با نظریه گروه خون متوجه می شویم که این اختلاف ها سطحی هستند. گروه خون کهن تر از نژاد است و حتی مهم تر از قومیت اشخاص است. گروه های خون یک فعالیت ژنتیکی تصادفی نیست. هر گروه خون جدید در واکنش به یک سری واکنش های زنجیره ای فاجعه آمیز تکامل یافته و پس از سال ها تغییر و تحول محیطی گسترش یافته است.
اگرچه نخستین تغییرات نژادی در جهانی رخ داده است که تقریبا و فقط متشکل از گروه خون O بوده است، تنوع نژادی به همراه سازگاری های جغرافیای، محیطی و غذایی بخشی از سیر تکامل بودند که باعث تشکیل گروه های خونی شدند. برخی از انسان شناسان بر این باورند که طبقه بندی انسان ها از روی نژاد بیش از حد ساده انگاشته می شود. گروه خون بیشتر تعیین کننده خصوصیات فردی و شباهت هاست تا نژاد. برای مثال، یک فرد قفقازی و آفریقایی دارنده گروه خون A می توانند خون یا اعضایشان را مبادله کنند و آنها عملکرد گوارشی، ساختارهای ایمنی شناسی و قابلیت های یکسان دارند و آنها با افراد دارای گروه خون B که از یک نژاد هستند در این خصوصیات مشترک نیستند. تبعیض نژادی بر اساس رنگ پوست، رسوم قومی، موقعیت جغرافیایی با ریشه های فرهنگی روش های ارزشمندی در تمایز انسان ها نیستند. انسان ها با یکدیگر نقاط مشترک بسیاری دارند که حتی نمی توان تصور کرد. همه ما بالقوه برادران و خواهران خونی یکدیگر هستیم. امروزه، همانطور که به این انقلاب مهم تکاملی می نگریم، روشن است که اجداد ما طرح کلی از زندگی خود داشتند که مکمل محیط اطرافشان بود. این موضوعی است که با درک کنونی مان از گروه های خونی همراه و بررسی می کنیم زیرا امروزه خصوصیات وراثتی اجدادما در خون ماست.

گروه خون O

قدیمی ترین و اساسی ترین گروه خون است که در بالای زنجیره غذایی باقیمانده است، با سیستم دفاعی قوی که تمایل و توانایی نابودی هر فردی دوست یا دشمن را دارد.

گروه خون A

اولین مهاجران این گروه خونی را داشتند که برای اتخاذ شیوه زندگی و غذا از طریق کشاورزی مجبور به مهاجرت شدند، روحیه ای جمعی داشتند تا بتوانند در جوامع پرجمعیت زندگی کنند.

گروه خون B

جذب کننده ای است که خود را به آب و هوای جدید و آمیختن جمعیت وفق می دهد؛ کاوش طبیعت را برای نیروی متعادل بیشتری بین تنش های ذهن و خواسته های سیستم دفاعی بدن نشان می دهد.

گروه خون AB

نتیجه ادغام دو گروه خون مقاوم A و گروه خون هماهنگ B است که در گذشته متعلق به بربری ها بود. اجداد ما برای هر کدام از ما میراث خاصی برجای گذاشته که در گروه خون ما نقش بسته است. این میراث پیوسته در هسته هر سلول وجود دارد. اینجاست که انسان شناسی و علم خون با هم مواجه می شوند.

طرح کلی گروه خون (کد خون)

خون نیروی طبیعت است، نیروی حیات بخشی که از زمان های قدیم انسان را زنده نگه داشته است. تنها یک قطره خون خیلی کوچک که با چشم غیر مسلح نمی توان دید، کد وراثتی انسان را شامل می شود. طرح کلی DNA بدون نقص است و بدون وقفه در بدن از طریق خون تکثیر می شود. خون همچنین سال های سال حافظه وراثتی و تمام برنامه ریزی های خاص را با خود به همراه دارد و به صورت کدهایی که هنوز در تلاش برای یافتن آنها هستیم از اجدادمان به ما منتقل شده اند. یکی از این کدها در گروه خون جای دارد.
شاید در تلاشمان برای کشف رموز خون و نقش حیاتی آن در هستی این مهمترین کدی باشد که بتوانیم آنرا کشف کنیم. با چشم غیر مسلح خون مایعی قرمزرنگ و یکدست دیده می شود. اما از زیر میکروسکوپ خون از چندین عنصر مختلف تشکیل شده است. سلول های قرمز و فراوان خون نوع خاصی از آهن را شامل می شود که بدن برای انتقال اکسیژن از آن استفاده می کند و رنگ قرمز سوخته که مختص خون است را می سازد. گلبول های سفید خون که تعدادشان بسیار کمتر از گلبول های قرمز است، در جریان خون مانند سربازان همیشه هوشیار حرکت می کنند و از انسان در برابر عفونت ها محافظت می کنند. این مایع حیات بخش و پیچیده همچنین شامل پروتئین هایی است که مواد غذایی را به بافت ها می رساند، پلاکت هایی که به لخته شدن خون کمک می کند و پلاسما که از سیستم دفاعی بدن محافظت می کند.

اهمیت گروه خون

شما ممکن است نوع گروه خون خود را ندانید مگر اینکه خون اهدا کنید یا نیاز به تزریق خون داشته باشید. بسیاری از مردم گروه خون را عاملی بی خاصیت می دانند که فقط در اورژانس بیمارستان به کار می آید. اما اکنون که سرگذشت شگفت انگیز تکامل گروه خون را خواندید به تدریج متوجه می شوید که گروه خون همیشه نیرویی مؤثر در نجات انسان، تغییر و سازگاری با شرایط، محیط و منابع غذایی جدید بوده است. چرا گروه خون تا این اندازه نیرومند است؟ نقش مهم آن در زندگی انسان نه تنها هزاران سال پیش بلکه امروزه چیست؟
گروه خون نقش اساسی در کل سیستم دفاعی بدن دارد. این عامل نفوذ ویروس ها، باکتری ها، عفونت ها، مواد شیمیایی، استرس و کل گروه های مهاجم و شرایطی که ممکن است سیستم دفاعی بدن را به خطر بیاندازد، کنترل می کند. کلمه «ایمنی»، از معدل لاتین آن یعنی IMMUNIs گرفته شده است و نشانه شهری است در امپراطوری رم که ملزم به پرداخت مالیات نبودند. (تنها در صورتی که گروه خون شما این نوع از ایمنی را به شما بدهد!) وظيفه سیستم دفاعی بدن این است که محدوده خود را مشخص می کند و هر غیر خودی را نابود می کند. این وظیفه مهمی است زیرا بدون آن سیستم دفاعی بدن شما ممکن است به اشتباه به بافت های شما حمله کند یا موجود زنده خطرناکی به قسمت های حیاتی بدن شما دسترسی پیدا کند.
تشخیص خودی و نابود کردن غیر خودی. از این لحاظ بدن شما مانند دعوت به یک مهمانی می باشد. اگر مهمانان احتمالی کارت دعوت درست به همراه داشته باشند، گارد امنیتی اجازه ورود می دهد و خود بهره مند می شود. اگر کارت دعوت نداشته باشد یا جعلی باشد مهمان به اجبار بیرون انداخته می شود.

ورود به گروه خون

طبیعت به سیستم های دفاعی بدن روش های هوشمندانه ای برای تشخیص موجود بیگانه اعطا کرده است. یکی از این روش ها سازندگان شیمیایی به نام آنتی ژن ها هستند که در سلول های بدن انسان یافت می شوند. هر شکلی از زندگی، از ساده ترین ویروس تا خود انسان، آنتی ژن های منحصر به فردی دارند که قسمتی از اثر انگشت شیمیایی آن ها را تشکیل می دهد. یکی از توانمندترین آنتی ژن ها در بدن انسان، آنتی ژن تعیین کننده گروه خون است.
آنتی ژن های گروه های خونی مختلف بسیار حساس هستند که وقتی به طور مؤثر فعالیت می کنند بزرگترین سیستم ایمنی سیستم دفاعی بدن می شوند. وقتی سیستم دفاعی بک موجود مشکوک را بررسی می کند (برای مثال یک آنتی ژن بیگانه از باکتری) یکی از اولین مواردی که به جستجوی آن می پردازد آنتی ژن گروه خون است تا تعیین کند که این مهاجم دوست است با دشمن. هر گروه خون آنتی ژن متفاوتی با ساختار شیمیایی مخصوص به خود دارد. روی گروه خون شما نام (سیک) گذاشتند نام آنتی ژن گروه خون که روی گلبول های قرمز خون وجود دارد
تصور کنید ساختار شیمیایی گروه خون یک آنتن است که فضای بیرون را از سطح سلول تا فضای درونی آنرا نشان می دهد. این آنتن ها از زنجیره طولانی قندهای متناوب به نام فوکوس تشکیل شده اند که به تنهایی ساده ترین گروه خون، آنتی ژن گروه خون O را می سازند. در اولین اکتشافات این گروه خون را O نامیدند تا «صفر» به معنای «بدون آنتی ژن واقعی» تداعی شود. این آنتن همچنین اساس گروه های خون دیگر یعنی AB ،B،A می باشد. گروه خون A هنگامی شکل می گیرد که آنتی ژن O یا فوکوس به علاوه قند دیگری به نام آن - استیل - گالاکتوسمين اضافه می شود. بنابراین، فوکوس به علاوه آن استیل - گالاكتوسمين برابر است با گروه خون A.
گروه خون B هم بر اساس آنتی ژن O یا فوکوس تشکیل می شود، اما قند دیگری به نام دی گالاکتوسمين به آن اضافه می شود. بنابراین فوکوس به علاوه دی گالاکتوسمين برابر است با گروه خون B.
گروه خون AB بر اساس آنتی ژن O، فوکوس به علاوه دو نوع قند یعنی ان - استیل - گالاکتوسمين و دی - گالاكتوسمين تشکیل می شود. بنابراین، فوکوس به علاوه ان استیل - گالاکتوسمين به علاوه دی -گالاكتوسمين برابر است، گروه خون AB.
در این زمان ممکن است شما در مورد دیگر شناسه های گروه خون مانند مثبت یا منفی، سکرتور با غير سكر تور بودن آن حیرت زده شوید. معمولا وقتی مردم گروه خون خود را بیان می کنند، می گویند: گروه خون من A مثبت یا منفی است. و این گونه ها یا زیر مجموعه های گروه خون نقش نسبتا کم اهمیتی را ایفا می کنند. بیش از ۹۰ درصد از همه عامل های مرتبط با گروه خون به نوع اصلی O، B، A یا AB مربوط می شود. ما فقط بر خود گروه خون تمرکز می کنیم.
آنتی ژنها پادتن می سازند(بمب های هوشمند سیستم دفاعی بدن). هنگامی که آنتی ژن گروه خون متوجه ورود آنتی ژن بیگانه به سیستم می شود، در وهله اول پادتن هایی برای این آنتی ژن می سازد. این پادتن ها، مواد شیمیایی مخصوصی هستند که سلول های سیستم دفاعی بدن تولید می کند و برای اتصال و چسبیدن به آنتی ژن بیگانه برای نابودی آن طراحی شده اند.
پادتن ها، معادل سلولی با بمب های هوشمند نظامی است. سلول های سیستم دفاعی بدن گونه های بیشماری از پادتن ها را تولید می کنند و هر کدام برای تشخیص و اتصال به یک آنتی ژن خاص بیگانه طراحی شده است. نبرد مداومی بین سیستم دفاعی و مهاجمانی که سعی در تغییر یا جهش آنتی ژن ها به شکل جدیدی که بدن قادر به تشخیص آن نیست، آغاز می شود. سیستم دفاعی به این چالش با افزایش پادتن ها واکنش نشان می دهد.
وقتی یک پادتن به آنتی ژن مزاحم میکروبی برخورد می کند، واکنشی به نام چسبیدن صورت می گیرد. این پادتن خودش را به آنتی ژن ویروسی می چسباند و آنرا خیلی چسبناک می کند. هنگامی که سلول ها، ویروس ها، انگل ها و باکتری به هم پیوستند، به هم می چسبند تا کار انهدام آسان تر شود. به دلیل اینکه میکروب ها باید به قدرت تهاجمشان اعتماد کند، این ساز و کار دفاعی قدرتمندی است و مانند مجرمانی می ماند که با هم دست بند زده می شوند و خطرشان بسیار کمتر از زمانی است که آزادانه در اطراف حرکت می کنند. پادتن ها سیستم عجیب سلول ها، ویروس ها، انگل ها و باکتری ها را تمیز می کند و عناصر مضر را برای تشخیص و انهدام آسان تر می راند.
سیستم آنتی ژن و پادتن گروه خون علاوه بر شناسایی میکروب و دیگر مهاجمان نتایج دیگری هم دارد. تقریبا یک قرن پیش، دکتر کارل لنداستینر فیزیکدان و دانشمند برجسته استرالیایی، متوجه شد که گروه های خون پادتن هایی برای دیگر گروه های خونی تولد می کنند. کشف او که یک تحول بود، علت اینکه بعضی از افراد می توانند خون را مبادله کند و ناتوانی دیگران در این کار را توضیح داد. در روزگار دکتر لنداستینر، تزریق خون تصادفی انجام می شد. گاهی اوقات آنها اینکار را انجام می دادند و گاهی اوقات انجام نمی دادند و هیچ کس علت آن را نمی دانست. با سپاس از دکتر لنداستینر، اکنون با استفاده از گروه های خون می دانیم کدامیک از گروه های خونی دوست هستند و کدامیک دشمن. دکتر لنداستینر این نکات را فرا گرفت: گروه خون A پادتن های ضد B به همراه دارد و گروه خون A نوع B را رد می کند. گروه خون B پادتن ضد A به همراه دارد و گروه خون B نوع A را رد می کند. بنابراین، گروه خون A و B نمی توانند خون مبادله کنند. گروه خون AB هیچ پادتنی به همراه ندارد. دریافت کننده عمومی است که هر گروه خون را می پذیرد. اما چون هم آنتی ژن A و هم B را به همراه دارد نمی تواند به گروههای خون دیگر خون بدهد.
بنابراین نوع AB می تواند از هر فردی خون دریافت کند اما نمی تواند خون بدهد. (البته به استثنای شخص دیگری با این گروه خونی)
گروه خون O پادتن های ضد A و ضد B با خود دارد. نوع AB، B، A را رد می کند.
بنابراین، نوع O نمی تواند از هیچ فردی به جز شخصی دیگر با این گروه خون، خون دریافت کند. اما بدون آنتی ژنهای شبیه A و B، نوع Oمی تواند به هر فردی خون بدهد. نوع Oاعطا کننده عمومی است.
گروه خون A و B پادتن های ضد دیگر گروه های خونی قویترین پادتن ها در سیستم دفاعی بدن هستند و توانایی آنها در چسبیدن به سلول های خونی گروه خون مخالف به قدری زیاد است که به سرعت می توان با چشم غیر مسلح آنرا روی سطح متحرک شیشه ای مشاهده کرد. بیشتر پادتن های دیگر برای تولید نیاز به محرکی (مانند واکسیناسیون یا یک عفونت) دارند. پادتن های گروه خون متفاوتند: آنها خود به خود تولید می شوند، اغلب در زمان تولد آشکار می شوند و تا ۴ ماهگی تقریبا به اندازه بزرگسالی می رسند. اما نکات بسیاری در مورد سرگذشت این چسبندگی وجود دارد. همچنین این یافته ها بدست آمد: بسیاری از غذاها به سلول های گروه خون خاصی می چسبند(به همان نحو که در پس زدن گروه خون صورت گرفت) اما برای همه اینطور نیست، یعنی غذایی که ممکن است برای سلول های یک گروه خون مضر باشد ممکن است برای سلول های گروه خون دیگر مفید باشد. تعجب ندارد که بیشتر آنتی ژن ها در این غذاها خصوصیاتی شبیه A و B داشتند. این اکتشاف ارتباطی علمی بین گروه خون و رژیم غذایی قائل شد. با این وجود، مفاهیم تکاملی آن نهفته ماند و جار و جنجال زیادی در این قرن برپا کرد تا اینکه تعداد زیادی از دانشمندان، پزشکان و متخصصان تغذیه به تدریج این ارتباط را کشف کردند.

1782
0
 
3
دیدگاه ها