مورد علاقه ها 0

همه نکات تغذیه ای مربوط به گروه خونیA

گروه خونی A

الگوی گروه خون A

گروه خون A: کشاورز
اولین گیاهخواران.
آنچه می کارند، برداشت می کنند.
سیستم دفاعی پر تحمل با رژیم غذای ثابت و شرایط محیطی به خوبی سازگار می شوند.
با عملی آرام کننده بهترین پاسخ رابه اضطراب از خود نشان می دهند.
به تهیه غذا از طریق کشاورزی نیاز دارند تا لاغر و فعال بمانند.


رژیم غذای گروه خونA

گروه خون A با رژیم های گیاهخواری رشد و نمو می کند، میراثی از اجداد کشاورزشان که کمتر خشن و بی دردسر بودند. اگر یک فرد معمولی با گروه خون A هستید این نوع سازگاری که پروتئین سویا، غلات و سبزیجات جایگزین گوشت معمولی و سیب زمینی شوند، شاید برای شما بسیار دشوار باشد. همچنین حذف غذای کنسرو شده و اصلاح شده ممکن است دشوار باشد زیرا غذاهای امروزی به طور فزاینده از سمومی مفید در بسته بندی های زیبا تشکیل شده اند. اما برای افراد گروه خونی o که نسبت به این مسئله حساس هستند به ویژه بسیار اهمیت دارد، تا بتوانند طبیعی ترین غذایی ممکن را دراختیار داشته باشند: غذایی تازه، خالص و طبیعی. این سازگاری غذایی برای سیستم دفاعی حساس گروه خون A بسیار مهم است که من از ذکر کامل آن معذورم. این گروه خون به طور زیستی مستعد بیماری قلبی، سرطان و دیابت است. به عبارت دیگر، اینها عوامل مخاطره آمیزی برای شما هستند. اما قرار نیست در سرنوشت شما رقم بخورند. اگر این رژیم را رعایت کنید، سیستم دفاعی خود را تقویت می کنید و بطور بالقوه و از پیشرفت بیماری های تهدید کننده در زندگی خود جلوگیری می کنید. جنبه مثبت وراثت شما توانایی تان در بهترین استفاده از توصیه های نهاد تان است. باید تلاش کنید تا اطلاعات قبلی گروه خون خود را دوباره یاد بگیرید.

عامل کاهش وزن در گروه خونA

با رعایت رژیم این گروه به طور طبیعی کم وزن خواهید ماند. اگر به خوردن گوشت عادت کرده اید، با حذف غذاهای سمی از رژیم خود، در آغاز وزن خود را به سرعت از دست خواهید داد.
در هر صورت، سوخت و ساز گروه خون A کاملا متضاد گروه خون O است. در حالیکه غذاهای حیوانی سرعت سوخت و ساز گروه خون را افزایش می دهند و موجب عملکرد بهتر آن می شود، تأثیری متفاوت بر گروه خون A دارند. شاید پیش از این گفته باشیم وقتی گوشت قرمز می خورید، کم انرژی تر از زمانی هستید که پروتئین های سبزیجات مصرف می کنید. برخی افراد گروه خون A هنگامی که دستگاه گوارشی آنها غذای سنگین را به کندی هضم می کند، دچار حبس مایعات می شوند. گوشت در بدن گروه خون o تبدیل به سوخت می شود؛ اما در بدن گروه خون A تبدیل به چربی می شود. دلیل این تفاوت اسید معده است. در حالیکه ظرفیت اسید معده گروه خون o زیاد است و موجب هضم آسان گوشت می شود، این ظرفیت در گروه خونA کم است، نوعی سازگاری از اجدادشان که از طریق کشاورزی غذای خود را بدست می آوردند. گروه خون A همچنین فرآورده های لبنی را به کندی هضم می کنند و موجب واکنش انسولین می شوند، عاملی دیگر که سوخت و ساز بدن را کند می کند. علاوه بر آن، این فرآورده ها چربی های اشباع شده فراوان دارند که برای قلب خطرناک است و موجب چاقی و دیابت می شود. گندم در رژیم این گروه عاملی متغیر است. در حالیکه گروه خونA گندم مصرف می کند، باید مراقب باشد مقدار زیادی از آن نخورد زیرا بافت عضلانی شما کاملا اسیدی می شود. بر خلاف گروه خون O که با بافت اسیدی اند که رشد می کنند، گروه خونA نمی تواند به سرعت انرژی را مصرف کند و جلوی سوخت و ساز کالری را می گیرد، واکنش این غذای مخصوص نمونه ای بارز از واکنش های مختلف غذا در روش های متفاوت با توجه به گروه خون است. گندم در گروه خون o قلیایی است و در گروه خون A خاصیت اسیدی دارد. افراد دارای گروه خون A علاوه بر صرف انواع گوناگون غذاهای کم چربی و سالم و سبزیجات متعادل و غلات، نیاز به تأكيد بر غذاهای خاصی برای استفاده با تأثيرات بعدی دارند. در اینجا دستورالعمل سریع را ارائه می دهیم.

غذاهایی که موجب افزایش وزن می شوند

- گوشت: به کندی هضم می شود؛ به شکل چربی ذخیره می شود.
- غذاهای لبنی: موجب واکنش انسولین می شود؛ ترشحات مخاطی را افزایش می دهد.
- لوبیا قرمز: موجب واکنش انسولین می شود، سرعت سوخت و ساز را کاهش می دهد.
- لوبیا:موجب واکنش انسولین می شود، سرعت سوخت و ساز را کاهش می دهد.
- گندم ( به مقدار زیاد): بافت عضلانی را اسیدی می کند، استفاده از کالری را اصلاح می کند.

غذاهایی که موجب کاهش وزن در گروه خونA می شود

- روغن سبزیجات: به هضم مناسب غذا کمک می کند، از حبس مایعات جلوگیری می کند.
- فراورده های سویا: به هضم مناسب غذا کمک می کند، سوخت و ساز را تسریع می بخشد، عملکرد ایمنی بدن را بهبود می بخشد.
- سبزیجات:به سوخت و ساز مؤثر بدن کمک می کند.
- آناناس: تحرک روده را افزایش می دهد، استفاده از کالری را اصلاح می کند. این دستور العمل ها را به تصویر کلی رژیم گروه خون A که در ذیل آمده است، ضمیمه کنید.

گوشت ها در رژیم غذایی گروه خون A

غذا: گوشت قرمز کم چربی، کله پاچه و گوشت شکار. مقدار: ۱۷۵-۱۱۵ گرم (مردان)؛ ۱۴۰-۶۰ گرم (زنان و کودکان).
غذا: گوشت پرندگان مقدار: ۱۱۵۱۷۵ گرم (مردان)؛ ۱۴۰-۶۰ گرم (زنان و کودکان).
یاد آوری: مقادیر ذکر شده برای همه گروه های غذایی صرفا دستور العمل هایی هستند که به شما کمک می کند رژیم خود را طبق گرایشات اجدادی خود اصلاح کنید.)
گروه خون A برای فایده بیشتر باید تمام گوشت ها را از رژیم خود حذف کند. هیچ گوشت بسیار مفید در رژیم این گروه وجود ندارد. با این وجود باید واقع بین باشد غرب هنوز مصمم به استفاده از پروتئین در رژیم خود است. این روند در رستوران هایی که غذای آماده تهیه می کنند، بیشتر است و مصرف چربی و کالری بیش از گذشته ادامه دارد. اما بدون توجه به روند اخیر، به شما تأكید می کنم که به دستورات رژیم گروه خون A به دقت توجه کنید. در اینصورت به تدریج عوامل مخاطره آمیز گروه خون A از جمله بیماری های قلبی و سرطان را در رژیم خود کاهش می دهید. این مطلب را قبلا متذکر شده ام، بگذارید اقرار کنم احتمالا تغییر به رژیم گیاهخواری کاملا زمان زیادی مصرف خواهد کرد. در وهله ی نخست چندین بار در هفته ماهی را جایگزین گوشت کنید.
وقتی گوشت مصرف کردید، قسمت کم چربی آن را انتخاب کنید. گوشت را بصورت پخته یا کباب شده مصرف کنید. از فرآورده های گوشتی اصلاح شده مانند ژامبون، سوسیس دودی و غذای سرد کاملا اجتناب کنید. این غذاها حاوی نیترات هستند و در افرادی که اسید معده کمتری دارند (ویژگی گروه خون A) موجب رشد سرطان معده می شوند.
خنثی
مرغ، بوقلمون
پرهیز کردنی
آژامبون، گوشت بره، جگر گاو و مرغ، گوشت گوسفند، گوشت کبک، گوشت گوساله و چرخ کرده آن، بوفالو، اردک، غاز، دل، قلوه، دنبالچه گاو، قرقاول، بلدرچین، خوش گوشت، سیرابی، گوشت گاو، گوشت شکار.

غذای دریایی در گروه خونA

غذا: همه عذاهای دریایی مقدار: ۱۷۵-۱۱۵ گرم
این گروه خون می تواند غذاهای دریایی را به طور متعادل، ۳ یا ۴ مرتبه در هفته مصرف کنند، اما باید از ماهی های پهن مانند ماهی پلیس و کفشک ماهی اجتناب کنید. این ماهی ها حاوی لکتینی هستند که دستگاه گوراش گروه خون A را تحریک می کند. غذاهای دریایی باید پخته یا سرخ شوند تا ارزش غذایی خود را حفظ کنند.

بسیار مفید برای گروه خونA
ماهی کپور، ماهی روغن، ماهی ماکرو، ماهی سرخو، قزل آلای رنگین کمان، ماهی
آزاد، ماهی ساردین، قزل آلای دریایی
خنثی برای گروه خونA
اردک ماهی، ماهی دریایی، ماهی خاردار، ماهی اپرلان، ماهی سرخو، تاس ماهی،
شمشیر ماهی
پرهیز کردنی برای گروه خونA
ماهی کوا، ماهی باراکودا، ماهی آبی، گربه ماهی، ماهی خاویار، صدف خوراکی، صدف حلزونی، مارماهی، ماهی روغن خاردار، ماهی هیک، ماهی هالیبوت، ماهی حشینه، تازه و شور، صدف سیاه، ماهی پلیس، ماهی زبور، میگو، ماهی آزاد دودی شده، کفشک ماهی، ماهی مرکب.

گروه خونیA

فرآوردهای لبنی و تخم مرغ در گروه خونA

غذا: انواع تخم مرغ. مقدار: ۱ عدد.
غذا: انواع پنیر. مقدار: ۶۰ گرم
غذا: ماست،مقدار: ۱۷۵-۱۱۵ گرم
غذا: شیر. مقدار: ۱۷۵-۱۲۵ گرم
گروه خون A می تواند مقادیر کم فراورده های لبنی تخمیر شده را تحمل کند، اما باید از هر چیزی که با شیر طبیعی تهیه می شود، اجتناب کنند و همچنین تنها گه گاه تخم مرغ طبیعی مصرف کند. این الگو نیاز به برنامه ریزی دارد، همانطور که رژیم غذایی غرب تخم مرغ و کره است که در کیک پای، بیسکویت و بستنی طراحی شده و بیشترین علاقه مردم به خود را جلب کرده است. گروه خون A باید ماست و فراورده های لبنی پرورده را انتخاب کنند. شیر سویا و پنیر سویا جایگزین هایی بسیار عالی برای گروه خون A است.
شیر و فراورده های لبنی برای این گروه قابل هضم نیست، زیرا خون این گروه پادتن هایی برای مقابله با مهمترین قند(دی گالاكتوسمين) موجود در شیر طبیعی ایجاد می کند.
دی گالاکتوسمين قندی اساسی است که همراه با فوکوس آنتی ژن نوع B را تشکیل می دهند. از آنجایی که سیستم دفاعی نوع A هر چیزی شبیه B را نمی پذیرد، پادتن هایی که برای دفع آنتی ژن B تولید می کند. فراورده های لبنی را هم نمی پذیرد. افراد این گروه که دچار حساسیت هستند یا مشکلات تنفسی دارند، به این نکته پی خواهند برد که فراورده های لبنی مقدار ترشحات مخاطی را افزایش می دهد. افراد این گروه به طور طبیعی ترشحات بیشتری نسبت به گروه های دیگر تولید می کنند زیرا با توجه به شرایطی که این ترشحات بر سیستم دفاعی آنها ایجاد می کند، به مراقبت بیشتری نیاز دارند. با این وجود، ترشح فراوان مفید است زیرا انواع باکتری با آن زنده هستند. ترشح بیش از حد به طور اجتناب ناپذیری منجر به واکنش های حساسیت زا، عفونت و مشکلات تنفسی می شود. و این دلیلی دیگر بر محدود کردن مقدار مصرف غذاهای لبنی است.
بسیار مفید برای گروه خونA
پنیر سویا، شیر سویا، (هر دو جایگزینی مناسب برای فراورده های لبنی هستند)
خنثی برای گروه خونA
تخم مرغ، پنیر سفید (فتا)، پنیر، شیر بز، ماست یونانی، پنیر مازارلا (کم چرب)، کوارک، پنیر کم چرب ریکو تا، ماست منجمد (طبیعی) همراه با میوه.
پرهیز کردنی برای گروه خونA
پنیر کیکی (بلوچیز)، پنیر بری، کره، شیر بی چربی، پنیر کامامبر، پنیر چدار، پنیر لور، پنیر دام، پنیر نرم (نوعی پنیر فرانسوی شبیه به ماست چکیده)، پنیر گودا، پنیر گرویر، پنیر نرم (کم چرب و پرچرب)، بستنی، پنیر چارلز برگ، شیر بدون چربی، کم چربی و طبیعی، پنیر مانستر، پنیر پارمزان، پنیر پرولوون.

انواع روغن و چربی ها در گروه خونA

غذا: روغن، چربی
مقدار: ۱ قاشق غذاخوری
گروه خونA نیاز به چربی بسیار اندکی برای عملکرد جذب دارد، اما مصرف روزانه ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون به همراه سالاد یا سبزیجات بخار پز شده به هضم و دفع کمک می کند. روغن زیتون به عنوان چربی اشباع نشده تأثیری مثبت بر قلب دارد و حقیقتا کلسترول خون را کاهش می دهد. لکتین های موجود در روغن هایی مانند ذرت و دستگاه گوارشی این گروه را دچار مشکلاتی می کند. درست برعكس تأثیر روغن های مفید را دارد. البته تنها دو نوع روغن بسیار مفید وجود دارد و صریحا روغن زیتون خوش طعم تر و برای آشپزی مناسب تر از روغن برزک است.
بسیار مفید برای گروه خونA
روغن برزک، روغن زیتون.
خنثی برای گروه خونA
روغن شلغم، روغن کبد ماهی.
پرهیز کردنی برای گروه خونA
روغن ذرت، روغن تخم کتان، روغن بادام زمینی، روغن، روغن کنجد.

پسته و بادام و انواع دانه ها در گروه خونA

غذا: پسته و بادام و انواع دانه ها. مقدار: بسیار کم
غذا: پسته و بادام کوبیده، مقدار: ۱۵ گرم
تخم کدو حلوایی و آفتابگردان و مغز گردو بادام همه برای گروه خون A مفید است از آنجایی که این گروه، پروتئین حیوانی بسیار کمی مصرف می کنند، این مغزها و تخم ها ترکیب پروتئین مهمی برای این گروه به شمار می آید. این گروه باید اغلب پسته ی خام مصرف کند زیرا حاوی لکتینی است که با سرطان مقابله می کند. همچنین آنرا با پوست مصرف کنید. اگر عضو این گروه هستید و مشکل کیسه ی صفرا دارید فقط مقدار کمی پسته و بادام کوبیده مصرف کنید.
بسیار مفید برای گروه خونA
پسته خام، پسته خام کوبیده، تخم کدو حلوایی
خنثی برای گروه خونA
بادام، بادام کوبیده، شاه بلوط، فندق، گردوی آمریکایی، گردوی ماکادامیا، تخم کاج، دانه خشخاش، دانه کنجد، مارگارین آفتابگردان، تخم آفتابگردان، پوره کنجد، گردو.
پرهیز کردنی برای گروه خونA
پسته و بادام برزیلی، بادام هندی، پسته.

انواع لوبیا و حبوبات در گروه خونA

غذا: همه لوبیاها و حبوبات توصیه شده. مقدار: ۹۰-۶۰ گرم.
گروه خونA به پروتئین سبزیجات موجود در انواع لوبیا و حبوبات نیاز دارند. لوبیاها و حبوبات فراوانی به همراه سویا و فراورده های آن منبع مغذی پروتئین هستند. با این وجود، مراقب باشید همه لوبیاها و حبوبات برای این گروه مناسب نیست. برخی از آنها مانند لوبیا قرمز، و نخود حاوی لکتینی است که موجب کاهش تولید انسولین که اغلب عامل بیماری چاقی ودیابت است، می شود.
بسیار مفید برای گروه خونA
لوبیا سیاه، لوبیا چشم بلبلی، عدس قهوه ای سبز و قرمز رنگ، لوبیا چیتی، سویا قرمز.
خنثی برای گروه خونA
باقلا، لوبیا کانلینی، لوبیا سبز، و نخود سبز، لوبیا سفید.
پرهیز کردنی برای گروه خونA
نخود، لوبیا قرمز، ماکارونی

غذا های نشاسته دار در گروه خونA

غذا: تمام غذاهای نشاسته دار توصیه شده مقدار: ۱۷۵-۱۱۵ گرم
این گروه به طور کلی واکنش های خوبی به غذاهای نشاسته دار و غلات نشان می دهد، و می توانند این غلات ها را یک یا سه مرتبه در روز مصرف کنند. غلات سبوس دار را به جای ماکارونی های پرورده انتخاب کنید. ارزن، گندم سويا، آرد ذرت، جو کامل را در رژیم خود بگنجانید. افراد گروه خون A با ترشحات زیادی ناشی از آسم یا عفونت های مکرر روبرو هستند باید مصرف گندم را محدود کنند زیرا گندم موجب تولید ترشحات مخاطی می شود. برای تعیین مقدار مصرف گندم خود را بیازمایید. افراد این گروه که گندم مصرف می کنند باید اطمینان حاصل کنند که مقدار گندم اسیدی با غذاهای قلیایی متعادل باشند. در اینجا درباره اسید معده بحث نمی کنیم، بلکه در مورد تعادل اسیدی، قلیایی در بافت های عضلانی صحبت می کنیم گروه خون A بر خلاف نوع o هنگامی که بافت ها اندکی قلیایی هستند، عملکرد بهتری دارند. در حالیکه دانه داخلی غلات سبوس دار در گروه خون o قلیایی است، در گروه خون خاصیت A اسیدی دارد.
بسیار مفید برای گروه خونA
گیاه تاج خروس، گندم سیاه
خنثی برای گروه خونA
گیاه برشتوک، آرد ذرت، پوره برنج، ارزن، سبوس جو، آرد جو، برنج باد کرده،
گندم.
پرهیز کردنی برای گروه خونA
پوره گندم، نشاسته، هسته انگور، سبوس گندم، مغز گندم، گندم آسیاب شده.

نان، بیسکویت ترد و کلوچه در گروه خونA

غذا: نان، بیسکویت ترد. مقدار: ۱ تکه.
غذا: کلوچه مقدار: ۱ تکه.
در این گروه دستورالعمل هایی که برای مصرف نان، بیسکویت ترد و کلوچه داده می شود مشابه ماکارونی و غلات است. اینها کلا غذاهای مطلوبی هستند، اما برای کسانی که ترشح بیش از حد تولید می کنند یا اضافه وزن دارید، مصرف گندم به آنها توصیه نمی شود. آرد سویا و برنج جایگزین های مناسبی برای آن هستند.
بسیار مفید برای گروه خونA
نان اسنس (تهیه شده از گندم جوانه زده)، کیک برنجی، نان آرد سویا
خنثی برای گروه خونA
نان برنج، نان ذرت، کلوچه ذرت، نان بدون گلوتن، نان ارزن، کلوچه سبوس جو، نان ۱۰۰ درصد چاودار، بیسکویت چاودار، نان اسپلت، بیسکویت ترد رایو پتا، بیسکویت.
پرهیز کردنی برای گروه خونA
نان گندم دوروم، کلوچه، نان فطیر، نان چند غله، نان چاودار، کلوچه سبوس گندم، نان سبوس دار

غلات و پاستا در گروه خونA

غذا: غلات و پاستا. مقدار: ۲۰۰ گرم.
غذا: پاستا. مقدار: ۱۷۵-۱۴۰ گرم
گروه خونA انتخاب های فراوانی در انواع غلات و پاستا دارند. این غذاها منابعی غنی از پروتئین و سبزیجات هستند. این غذاها مواد مغذی فراوانی را که پروتئین های حیوانی نمی توانند برای این گروه فراهم آورند، مهیا می کنند. از غذاهای کنسرو شده مانند غذاها منجمد، رشته فرنگی های آماده با انواع سس یا برنج و انواع سبزیجات بسته بندی شده اجتناب کنید؛ بجای آن مواد مغذی خود را از فراورده های غلات کامل فراهم کنید. کیک را خود بپزید، پاستارا خود بسیار مفید آماده کنید. برنج را خود بپزید و از مواد غذایی طبیعی استفاده کنید
بسیار مفید برای گروه خونA
آرد گندم سیاه، آرد جو، آرد برنج، آرد چاودار، رشته فرنگی سویا(گندم سیاه)
خنثی برای گروه خونA
آرد گندم بلغار، آرد گندم دوروم، آرد گلوتن، آرد گراهام، آرد اسپلند، آرد جوانه گندم، آرد با غله کویوا، برنج، (تبسماتی، قهوه ای، سفید، ناپیوکا، برنج طبیعی
پرهیز کردنی برای گروه خونA
آرد ساده، آرد مخمر دار، آرد سمولینا، آرد اسفناج، آرد سبوس دار.

سبزیجات، جوانه ها، فراورده های سویا و گیاهان تازه در گروه خونA

غذا: سبزیجات خام مقدار: ۱۷۵-۱۱۵ گرم
غذا: مصرف به صورت پخته یا بخارپز شده. مقدار: ۱۷۵-۱۴۰ گرم.
غذا: فراورده های سویا مقدار: ۲۲۵-۱۷۵ گرم
سبزیجات که حاوی مواد معدنی، آنزیم ها و آنتی اکسیدان ها هستند در رژیم گروه خونA بسیار مهم است. سبزیجات را به صورت خام یا بخار پز شده مصرف کنید تا خواص آن محفوظ بماند.
بیشتر سبزیجات برای گروه خون o موجود است اما نیاز به کمی توضیح دارد: فلفل ها به معده حساس گروه خونA می چسبد؛ همانگونه که کپک در مخمر زیتون عمل می کند. این گروه همچنین به لکتین های موجود در بیشتر سیب زمینی ها، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی هندی و کلم پیچ حساسیت دارد. از گوجه فرنگی اجتناب کنید زیرا لکتین های آن اثرات زیانباری بر دستگاه گوارش این گروه دارد. گوجه فرنگی ها غذایی هستند که پکهیما گلوتینان نامیده می شوند، بدین معنی که لکتین های آن به هر گروه خونی می چسبند. با این وجود، گروه خون o پادتنی برای گوجه فرنگی تولید نمی کند، آنها و همینطور گروه خون AB می توانند آنرا مصرف کنند گوجه فرنگی ها برای نوع A و نوع B بسیار بد است. کلم بروکلی به علت آنتی اکسیدان هایی که دارد، بسیار مفید است. آنتی اکسیدان سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و از تقسیم سلولی غیر طبیعی جلوگیری می کند. هویج، سبزیجات، کلم پیچ، کدو حلوایی و اسفناج سبزیجاتی هستند که برای این گروه خون بسیار عالی است. به میزان کافی سیر مصرف کنید، زیرا یک آنتی بیوتیک طبیعی و تقویت کننده سیستم دفاعی است و برای خون مفید است سیر برای همه گروه ها خونی مفید است، اما شاید فایده آن برای این گروه بیشتر است زیرا سیستم دفاعی آنها در برابر بسیاری از بیماری ها آسیب پذیر است که سیر آن را بهبود می بخشد. پیاز زرد هم ایمنی بدن را تقویت می کند، آنها شامل آنتی اکسیدانی به نام کو اریستین هستند. و البته پنیر سویا بخش عمده رژیم گروه خون A است. این پنیر از نظر تغذیه بسیار کامل است و هم سیر کننده و مقرون به صرفه است. اکثر مردم در جوامع غربی طبیعتا به پنیر سویا تمایلی نشان نمی دهند زیرا اشتها آور به نظر نمی رسد. پنیر سویا را به صورت منجمد تهیه کنید و به ویژه از فروشگاه های غذای سالم که تازه تر از سوپر مارکت ها عرضه می شود. پنیر سویا بدون طعم است و باید آنرا با سبزیجات و ادویه پخت و طعم دار کرد. بهترین روش تهیه آن، سرخ کردن با سبزیجات و چاشنی هایی همچون سیر، زنجبل و سویا سس است. گیاهان تازه مجاز می توانند به مقدار دلخواه مصرف شوند.
مفید برای گروه خونA
جوانه یونجه لبو و کلم بروکلی. سبزیجات / کاهو کاسنی زرد / کاسنی فرنگی /
اسکارول / سير / کنگر فرنگی ترب کوهی / سیب زمینی ترش / کلم پیچ / كلم قمری / تره فرنگی / بامیه / پیاز قرمز، زرد، اسپانیایی / جعفری / هویج سفید / کدو حلوایی / اسفناج / چغندر برگ / پنیر سویا / شلغم.
خنثی برای گروه خونA
مارچوبه / آووکادو جوانه خیزران / لبو / هویج / گل کلم / کرفس جعفری فرنگی / کاسنی (آنديو) گشنيز / کدو اخیار / رازیانه / کاهو / مخلوط سالاد / جوانه لوبیای mung / انوع قارچ زیتون سبز / پیازچه جواه ترچه ترب / جلبک دریایی / کدو حلوایی / شلغم سوئدی / ذرت شیرین / چگن چینی / شاهی آبی
پرهیز کردنی برای گروه خونA
بادمجان / باقلا / کلم پیچ (چینی، قرمز، سفید) / فلفل هندی / قارچ پرورشی زیتون سیاه،اسپانیایی، یونانی فلفل سبز، زرد، قرمز / سیب زمینی قرمز و سفید / سیب زمینی شیرین / گوجه فرنگی سیب زمینی هندی

میوه جات در گروه خون A

غذا: تمام میوه جات توصيه شده مقدار: ۱ عدد با ۱۴۰-۹۰۲ گرم.
گروه خون A باید ۳ مرتبه در روز میوه مصرف کند مصرف بیشتر میوه ها مجاز است اگر چه بر میوه هایی که خاصیت قلیایی دارند مانند آلو و پسته تأکید کنید زیرا به تعداد رگه های اسیدی شکل در بافت های عضلانی کمک می کند. خربزه نیز قلیایی است، اما شمار زیادی کپک موجود در آن هضم آنرا برای گروه خون A دشوار می سازد. طالبی هم باید اجتناب شود. زیرا مقدار کپک آن زیاد است. انواع دیگر خربزه (که در لیست خنثی آمده است) می تواند گه گاه مصرف شود. این گروه خون عملکرد خوبی در برابر میوه های مناطق گرمسیر مانند انبه و پاپایا ندارد. اگرچه این میوه ها حاوی آنزیم گوارشی هستند که برای دیگر گروه های خونی مفید است، بر دستگاه گوارشی گروه خونA عملکردی منفی دارد.
از سوی دیگر، هضم آناناس برای این گروه بسیار عالی است. پرتقال هم باید کنار گذاشته شود اگر چه مورد علاقه شماست. پرتقال تحریک کننده معده این گروه است و همچنین مانع جذب مواد معدنی مهم می شوند. برای درک بیشتر این مطلب را تکرار می کنم که واکنشهای اسیدی / قلیایی به دو صورت مختلف اتفاق می افتد: در معده و در بافت های عضلانی. وقتی می گویم پرتقال های اسیدی محرک معده این گروه است، در مورد تحریک معده حساس و قلیایی این گروه صحبت می کنم. اگرچه اسید معده بطور کلی در گروه خون A كم است و می تواند به عنوان یک تقویت کننده تلقی شود، پرتقال دیواره معده حساس آنان را تحریک می کند. گریپ فروت هم شباهت بسیاری به پرتقال دارد و میوه ای اسیدی است، اما اثراتی مثبت بر معده این گروه دارد زیرا بعد از هضم خاصیت قلیایی از خود نشان می دهد. لیموها هم برای این گروه بسیار عالی است و به هضم و از بین بردن ترشحات این سیستم کمک می کند. از آنجایی که ویتامین C آنتی اکسیدان مهمی به ویژه در جلوگیری از سرطان معده است. دیگر میوه های سرشار از این ویتامین مانند گریپ فروت یا کیوی را مصرف کنید.
لکتین موجود در موز مانع هضم آن در این گروه می شود. توصیه می کنم میوه های دیگری که سرشار از پتاسیم است مانند زرد آلو، انجیر و انواع دیگر خریزه ها را مصرف کنید.
بسیار مفید برای گروه خونA
زرد آلو گیلاس / انجیر خشک و تازه / گریپ فروت / ليمو / آناناس / آلو (ميزة
قرمز، بنفش) | برگه.
خنثی برای گروه خونA
سیب / تمشک / انگور فرنگی / قره قاط / خرما / میوه آقطی / انگور (سياه، سبزه قرمز، بنفش)/گویا و کیوی کوم کوات (پرتقال چینی) / تمشک آمریکایی انواع خربزه / شليل / هلو، گلابی / خرمالو / انار / انجیر تیغی کشمش / انگور فرنگی قرمز / توت فرنگی / هندوانه
پرهیز کردنی برای گروه خونA
موز / نارگیل انبه / خربز و طالبی / پرتقال / پاپایا موز چختنی اریواس / نارنگی

آب میوه و دیگر مایعات در گروه خونA

غذا: تمام آبمیوه های توصیه شده. مقدار: ۲۲۵ میلی لیتر.
غذا: لیمو و آب. مقدار: ۲۲۵ میلی لیتر.
غذا: آب مقدار: ۲۲۵ میلی لیتر
گروه خونA باید هر صبح نخست یک لیوان کوچک آب گرم به همراه آب نصف ليمو مصرف کند. این کار موجب می شود ترشحی که در شب در دستگاه کند کار گوارشی این گروه جمع شده است، کاهش یابد و موجب دفع طبیعی شود. آبمیوه های قلیایی مانند آب گیلاس سیاه رقیق شده، آب باید بجای آب میوه های بسیار شیرین که بیشتر اسیدی شکل هستند، مصرف شوند. (می توانید آبمیوه مخصوص به خود را تهیه کنید)
بسیار مفید برای گروه خونA
آب زرد آلو / آب گیلاس سیاه / آب هویج / آب کرفس / آب گریپ فروت
آب آناناس / آب برگه آب با آبلیمو (به قسمت بالا مراجعه شود)
خنثی برای گروه خونA
شربت سیب / آب سیب / آب کلم پیچ / آب خیار / آب قره قاط / آب انگور / آب دیگر سبزیجات (به فهرست سبزیجات بسیار مفید با عنوان سبزیجات، جوانه های فرآورده های سویا و گیاهان تازه برای گروه خون A که در بالا ذکر شده، مراجعه کنید)
پرهیز کردنی برای گروه خونA
آب پرتقال / آب پاپایا / آب گوجه فرنگی

ادویه جات، گیاهان خشک و چاشنی ها برای گروه خونA

گروه خونA باید به این مواد غذایی بیش از یک طعم دهنده بنگرد. ترکیب درستی از ادویه جات تقویت کننده ای عالی برای سیستم دفاعی بدن به شمار می آید. برای مثال، چاشنی هایی که بر مبنای سویا تهیه می شوند مانند، تمری، متنیو و سویا سس به شدت برای این گروه مفید است. اگر نگران مقدار سدیم هستید، تمام این فراورده ها با سدیم کم نیز موجود است. ملاس منبع خوب آهن است، ماده معدنی در رژیم این گروه وجود ندارد. جلبک دریایی منبع غنی ید و بسیار از مواد معدنی دیگر است. با این وجود، سرکه باید اجتناب شود زیرا خاصیت اسیدی دارد. شکر و کاکائو در این رژیم مجاز است، ما باید به مقدار کم مصرف شود. هر گاه به چاشنی نیاز داشتید از آنها استفاده کنید.
از شکر فراوری شده پرهیز کنید. مطالعات اخیر نشان می دهد که عملکرد سیستم دفاعی چندین ساعت بعد از بلع آن کند است. ادویه جات، گیاهان خشک و چاشنی هایی که مجاز هستند، می توان به دلخواه مصرف کرد.
بسیار مفید برای گروه خونA
جوانه جو / ملاس / سير / زنجيل / میسو / سویا سس / تمری.
خنثی برای گروه خونA
آگار / فلفل فرنگی / اسانس بادام / بادیان / مارانتا / ريحان / برگ درخت برگ بو / شیره برنج قهوه ای گیر / تخم زیر سیاه اهل / جعفری فرنگی / تره / کاکائو / دار چین / گشنيز / آرد ذرت / شیره ی ذرت / کرم تارتار زیره سبز / ادویه کاری / شوید عسل افجل بری / شيره افرا / مرزنجوش / نعناع خردل (خشک) / جوز هندى / فلفل شیرین / جعفری / سوسنبر / فلفل کبیر اشبره برنج / رزماری / زعفران / مریم گلی /نمک / مرزه / جلبک دریایی / نعنا / شکر قهوه ای و سفید تمبر هندی / ترخون / آویشن / زرد چوبه / اسانس وانیل.
پرهیز کردنی برای گروه خونA
ژلاتین ساده / فلفل سیاه، قرمز، دانه فلفل / سرکه

گروه خونیA

چاشنی ها برای گروه خونA

چاشنی ها در حقیقت برای هیچ گروه خونی توصیه نمی شود. بویژه گروه خون A و باید از ترشیجات و سرکه اجتناب کنند زیرا مقدار اسید معده آنها کم است. سس گوجه فرنگی کچآب را از رژیم خود حذف کنید؛ این گروه خون گوجه فرنگی با سرکه را هضم نمی کند.
خنثی برای گروه خونA
مربا (از میوه های مجاز تهیه شود) / ژله از میوه های مجاز) / خردل سس سالاد (کم چربی و از مواد مجاز تهیه شود)
پرهیز کردنی برای گروه خونA
سس گوجه فرنگی (کچاپ سس مایونز / ترشیجات چاشنی سس چای گیاهی

گیاهان برای گروه خونA

عکس العمل گروه خون A به برخی چای های گیاهی کاملا متفاوت با گروه خون o است. در حالیکه گروه خون oنیاز به آرامش دارد، گروه A باید سیستم دفاعی خود را شتاب دهد.
بیشتر عواملی که سلامت این گروه را به خطر می اندازد با عملکرد کند سیستم دفاعی آنها ارتباط دارد، و گیاهان خاصی تأثیر چشمگیری دارند. برای مثال، صبر زرد، یونجه، بابا آدم تقویت کننده سیستم دفاعی بدن هستند؛ و چای سبز تأثیر آنتی اکسیدانی بسیار مهمی بر دستگاه گوارش دارد و موجب محافظت در برابر سرطان می شود. افزایش ترشحات اسید معده برای گروه خون A مهم است زیرا میزان اسید معده آنها کم است. گیاهانی مانند زنجبیل) قابل دسترسی در فروشگاه های خاص غذای سالم) همین عملکرد را دارند. گروه خون A باید از برخی گیاهان که بیشتر برای گروه خون مفید است مانند شبدر قرمز آرام بخش اجتناب کنند. آرام بخش های گیاهی مانند بابونه و ریشه سنبل الطیب در جلوگیری از استرس بسیار مناسب است. دفعه بعد که احساس اضطراب کردید، یک قوری چای خوب درست کنید.
بسیار مفید برای گروه خونA
بونجه / صبر زرد / ریشه بابا آدم / بابونه / جنسینگ / زنجبيل / چای سبز / ولیک / کنگر / ميوه گل سرخ/ اسنبل الطيب.
خنثی برای گروه خونA
شیردندان / گل آقطی / جنتیانا / رازک / ریشه ليكورایس /گیاه نمدار / جعفری / سوسنبر / برگ تمشک / مریم گلی / سنا / نعنا / برگ توت فرنگی / آویشن / بومادران
پرهیز کردنی برای گروه خونA
نعناع گربه ای / فلفل قرمز / شبدر قرمز/ ریواس / ترشک

نوشیدنی های گوناگون برای گروه خونA

قهوه واقعا برای این گروه مفید است. اسید معده را افزایش می دهد و همچنین آنزیم هایی مشابه آنزیم موجود در سویا دارد. قهوه و چای سبز اثرات مفید بسیاری دارند. تمام نوشیدنی های دیگر باید اجتناب شوند. آنها مناسب سیستم گوارشی این گروه نیستند از سیستم و دفاعی بدن آنها محافظت نمی کنند. البته آب خالص و تازه باید به طور دلخواه مصرف شود.
بسیار مفید برای گروه خونA
قهوه (بدون کافئین و به طور مرتب مصرف شود.) / چای سبز
پرهیز کردنی برای گروه خونA
چای )سیاه، بدون کافئين) / نوشابه )رژیمی، کوکاکولا).

الگوی وعده های غذایی برای گروه خونA

فهرست ساده غذا و طرز تهیه آنها که ذکر خواهد شد، رژیم مخصوص و مفید گروه خونA است.
هنگامی که با توصیه های رژیمی این گروه بیشتر آشنا شدید، می توانید به آسانی الگوی منوی خود را مطابق میل خود و گروه خون A طراحی کنید.

الگوی وعده غذایی شماره 1 برای گروه خونA

منوی استاندارد
صبحانه: آب یا آبليمو آرد جو با شیر سویا و شیره افرا یا ملاس،آب گریپ فروت قهوه با چای  
ناهار: سالاد یونانی، کاهوی خرد شده، کرفس پیازچه و خیار و کمی پنیر فتا ليسو و نعنای تازه. سیب یک تکه نانی که با جوانه گندم تهیه شده باشد
عصرانه:۲ یا ۳ عدد کیک برنجی با بادام زمینی کوبیده. ۲ عدد آلو، چای سبز با آب
شام: لازانیای پنیر سویا، کلم بروکلی بخارپز شده، ماست منجمد، قهوه یا چای گیاهی
غذاهای جایگزین برای کنترل وزن
صبحانه: آب با آبلیمو برشتوک با شیر سویا و میوه قره قاط آب گریپ فروت قهوه با چای
ناهار: گیاهی سالاد یونانی، کاهوی خرد کرده، کرفس، پیازچه و خیار با مقدار کمی پنیر سویا، لیمو و نعنای تازه سیب یک تکه نانی که با جوانه گندم تهیه شده باشد.
عصرانه: ۲ یا ۳ عدد کیک برنجی با عسل ۲ عدد آلو چای سبز با آب.
شام: مخلوطی از لوبیا سبز بخارپز شده، تره فرنگی، نخود فرنگی و جوانه یونجه با پنیر سویا سرخ شود.

الگوی ساده وعده غذایی شماره ۲ برای گروه خونA

منوی استاندارد
صبحانه: آب با آبلیمو املت پنیر سویا آب گریپ فروت . قهوه یا چای گیاهی
ناهار: سوپ میسو سالاد مخلوط سبزیجات یک تکه نان چاودار آب یا چای گیاهی
عصرانه: کلوچه با ماست با میوه، چای گیاهی
شام: بوقلمون و کوفته پنیر سویا، کدوی آب پز شده، سالاد لوبیا، ماست منجمد کم چربی، قهوه یا چای گیاهی، جایگزین های کنترل وزن

الگوی ساده وعده غذایی شماره ۳ برای گروه خونA

منوی استاندارد
صبحانه: آب و آبلیمو.، (طبق دستور قبل عمل شود) با شیر سویا، برگه، هویج با آب سبزیجات،قهوه یا چای گیاهی
ناهار: سوپ لوبیا سیاه، سالاد مخلوط سبزیجات.
عصرانه: نان میوه زرد آلود، قهوه یا چای گیاهی
شام: خوراک ماهی عربی، (طبق دستور که در قسمتهای قبل ذکر شده عمل کنید)، سالاد اسفناج، مخلوطی از میوه جات تازه با ماست، چای گیاهی
غذای جایگزین کنترل وزن
صبحانه: آب با آبليمو، برنج با شیر سویا، برگه هویج با آب سبزیجات، قهوه یا چای گیاهی
ناهار: ماهی آزاد با سالاد سبزیجات به همراه آب لیمو و روغن زیتون
عصرانه: ۱۱۵ گرم ماست طبیعی با کمی عسل
شام: ماهی پخته شده (طبق دستور قبل عمل شود) سالاد اسفناج (طبق دستور قبل عمل شود)، مخلوطی از میوه تازه و ماست، چای گیاهی

توصیه تکمیلی گروه خونA

نقش مکمل ها اعم از ویتامین ها، مواد معدنی با گیاهان جبران مواد غذایی است که در رژیم شما وجود ندارد و یا در صورت لزوم محافظت بیشتری فراهم می کند. در گروه خون A مکمل ها بر این موارد تأکید می کنند:
- تقویت سیستم دفاعی بدن.
- فراهم نمودن آنتی اکسیدان های ضد سرطان
- جلو گیری از بروز عفونت ها.
- تقویت قلب.
توصیه های بعدی بر مکمل هایی تأکید دارند که ما را در رسیدن به این اهداف یاری کند، و همچنین نسبت به مکمل هایی که برای این گروه خطرناک است، هشدار می دهد.

ویتامین B برای گروه خونA

گروه خون A باید نسبت به کمبود ویتامین B هوشیار باشد. نه تنها در رژیم این گروه این ماده غذایی که بیشتر در پروتئین حیوانی یافت می شود، وجود ندارد بلکه این گروه ویتامین B12 را که وارد بدنش می شود به سختی جذب می کند زیرا آنها فاقد عامل درونی معده خود هستند. (عامل درونی ماده ای است که دیواره معده تولید می کند و به حذب ویتامین B12 در خون کمک می کند. در افراد مسن این گروه کمبود ویتامین B12 موجب پیر مغزی و دیگر اختلالات عصب شناختی می شود.)
دیگر ویتامین های B اكثرا به طور کافی در رژیم گروه خون A وجود دارد. با این وجود اگر فردی دچار کم خونی است، باید کمی مکمل فولیک اسید مصرف کند، بیماران قلبی این گروه باید در مورد مصرف مکمل نیاسین با دوز کم با پزشک عمومی خود مشورت کنند، زیرا نیاسین موجب کاهش کلسترول می شود. بهترین غذاهای سرشار از ویتامین B برای گروه خون A غلات سبوس دار (نیاسین)، سویا سس (B12) ، میسو (B12) / ماهی / انواع تخم مرغ. افراد این گروه که به علت اسید معده کم در معرض خطر ابتلا به سرطان معده هستند، می توانند مکمل ویتامین C را اضافه کنند. برای مثال، نیترات، ترکیبی که ناشی از دودی کردن و خشک کردن گوشت است، برای این گروه مشکل آفرین است زیرا سرطان زایی آن در افرادی که اسید معده کمی دارند، بیشتر است. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان از بروز این واکنش جلوگیری می کند. (اگرچه از غذای خشک و دودی شده باید اجتناب شود) اما این بدان معنی نیست که به مصرف زیاد ویتامین C نیاز است. طبق یافته های من گروه خونA در دوز بالای (۱۰۰۰ میلی گرم) ویتامین C واکنش خوبی نشان نمی دهد زیرا معده آنها را دچار اختلال می کند. مصرف روزانه ۲ تا ۴ . کپسول ۲۵۰ میلی گرمی مشکلی بوجود نمی آورد.
بهترین غذاهای سرشار از ویتامین C برای گروه خونA
پسته (میوهای توت مانند) / گریپ فروت / آناناس / گیلاس / ليمو / کلم بروکلی.

ویتامین E برای گروه خونA

طبق شواهد، ویتامین E در برابر دو نقطه آسب پذیر گروه خونA یعنی سرطان و بیماری قلبی محافظت می کند، روزانه مکملی از آن را مصرف کنید، امانه بیشتر از ۴۰۰ آی، یو (واحدهای جهانی).
بهترین غذاهای سرشار از ویتامین E برای گروه خون A
روغن سبزیجات / غلات سبوس دار پسته خام / سبزیجات سبز و برگ دار، (به فهرست مجاز بخش بسیار مفید تحت عنوان سبزیجات، جوانه ها، فرارده های سویا و گیاهان تازه برای گروه خون A مراجعه کنید).

کلسیم برای گروه خونA

از آنجایی که رژیم گروه خونA شامل فراورده های لبنی می شود، نیاز به مکمل کلسیم در این گروه به شدت گروه خونo نیست، با این وجود مقدار کمی کلسیم اضافی (۳۰۰ تا ۶۰ میلی گرم کلسيم خاص) از سنین میانسالی به بعد توصیه می شود. طبق تجربیاتم، گروه خونA در فراورده های خاصی از کلسیم عملکرد مهمتری دارد بدترین منبع کلسیم برای این گروه ساده ترین و در دسترس ترین آن یعنی کربنات کلسیم (اغلب در آنتی اسیدها وجود دارد) است. این نوع بیشترین مقدار اسید برای جذب نیاز دارد. به طور کلی، گروه خون A کلسیم گلو کنات را تحمل می کند، عملکرد خوبی در برابر سیترات کلسیم دارد و لاکتات کلسیم بهتر از همه عمل می کند.
بهترین غذاهای سرشار از کلسیم برای گروه خون A
ماست / شیر سویا / انواع تخم مرغ / شیر بز / کنسرو ماهی آزاد / ماهی ساردین (بدون استخوان) / کلم بروکلی / اسفناج

آهن برای گروه خونA

رژیم گروه خون A معمولا مقدار کمی آهن دارد که در گوشت قرمز فراوان یافت می شود. زنان این گروه مخصوصا افرادی که دوران قاعدگی سختی دارند باید به ویژه مراقب ذخیره کافی آهن باشند. با این حال، مکمل آهن را تنها تحت نظر پزشک مصرف کنید تا تست خون پیشرفت شما را نشان دهد. به طور کلی تا حد امکان مقدار کمتری از این املاح را مصرف کنید و از مصرف طولانی مکمل های آن خودداری کنید. از فراورده های خالص آهن مانند سولفات آهن اجتناب کنید زیرا معده را تحریک می کند. انواع متعادل تری از این مکمل ها مانند سیترات آهن یا ملاس ممکن است بجای آن استفاده شوند. فلورادیکس که یک آهن مایع و مکمل گیاهی است در فروشگاه های غذای سالم یافت می شود و به خوبی توسط این گروه جذب می شود.
- بهترین غذاهای سرشار از آهن برای گروه خون A
غلات سبوس دار / انواع لوبیا تازه یا خشک (به فهرست مجاز تحت عنوان لوبیاها و حبوبات مراجعه کنید) / انجیر / ملاس.

روی (با احتیاط مصرف شود) برای گروه خونA

طبق مشاهداتم مصرف مقدار کمی مکمل روی )روزانه 3 میلی گرم) در محافظت کودکان در برابر عفونت ها به ویژه عفونت گوش بسیار مؤثر است. با این وجود، مکمل روی مانند شمشیری دولبه است. در حالی که مصرف متناوب و کم این دارو ایمنی بدن را افزایش می دهد، مصرف طولانی مدت و زیاد آن ارزش آن را پایین می آورد و جذب دیگر مواد معدنی را هم دچار اختلال می کند. در مصرف روی دقت کنید. زیرا بسیار نا منظم است و بسیار در دسترس است و نباید بدون دستور پزشک مصرف شود.
- بهترین غذاهای سرشار از روی برای گروه خون A
انواع تخم مرغ / لوبیا و حبوبات (به فهرست مجاز تحت عنوان لوبیاها و حبوبات مراجعه کنید)

سلنیم ( با احتیاط مصرف شود) برای گروه خونA

سلنیم ترکیبی است که به عنوان حفاظت آنتی اکسیدانی در بدن فعالیت می کند و برای این گروه که مستعد سرطان هستند، مفید است. با این وجود با مسمومیت ناشی از سلنیم تنها در مواردی که مقدار زیادی از این مکمل را مصرف کردند، گزارش شده است. پیش از استفاده این مکمل حتما با پزشک مشورت کنید.

کروم ( با احتیاط مصرف شود)

افراد دارای گروه خونA سابقه خانوادگی در ابتلا به بیماری دیابت دارند، از آنجایی که آنها مستعد این بیماری هستند، این حقیقت را که کروم تأثیر عامل تحمل کننده گلوکز در بدن را که موجب افزایش کارایی انسولین می شود، تقویت می بخشد با این حال، اطلاعات ما در مورد تأثیرات بلند مدت مکمل کروم بسیار کم است و مصرف آن باید تحت نظر پزشک باشد. گروه خون A می تواند با رعایت رژیم مربوط به این گروه به بهترین شکل در برابر بیماری دیابت از خود محافظت کند.

- گیاهان / فیتوشیمیایی ها توصیه شده برای گروه خونA:

گیاه وليک (کراتیگوس اکسیا گلنتا):
گیاه ولیک دارویی بسیار تقویت کننده برای قلب و عروق است. افراد دارای گروه خونA که خود یا خانواده شان سابقه بیماری دیابت دارند باید حتما آنرا به رژیم غذایی خود اضافه کنند. این فیتوشیمیایی با ظرفیت های بازدارنده و منحصر به فردی که دارد در درخت ولیک یافت می شود. این گیاه تأثیرات زیاد و شگفت آوری بر قلب و عروق دارد. این گیاه انعطاف پذیری سرخرگ ها را افزایش می دهد و باعث تقویت قلب و کاهش فشار خون می شود و نقش حلالی متعادل بر پلاکت خون در سرخرگی دارد. کشور آلمان به طور رسمی استفاده دارویی ولیک را تصویب کرد، اما تأثیرات این گیاه حقیقت در دیگر نقاط جهان ناشناخته است
عصاره ها و تنتورها به سهولت از طریق فیزیکدانان هومیوپاتیک، فروشگاه های غذای سالم و داروخانه ها موجود است. نمی توانم این گیاه را فراوان ستایش کنم. تک نگاریهای رسمی دولت آلمان نشان می دهد این گیاه کاملا از هر نوع اثرات جانبی مبری ا
ست. از نظر من می توان از عصاره ولیک برای تقویت غلات در وعده صبحانه مانند ویتامین ها استفاده کرد.

گیاهان تقویت کننده ایمنی بدن برای گروه خونA

از آنجایی که سیستم دفاعی گروه خونA در برابر عفونت های خطرناک مربوط به ایمنی بدن مقاومتی از خود نشان نمی دهد، گیاهان تقویت کننده ایمنی بدن مانند گل گندم بنفش (اشیناسیاپرپری یا)، می تواند سرماخوردگی یا آنفولانزا را دفع کند و ممکن است مراقبت ضدسرطانی سیستم دفاعی بدن را بهینه سازد. بسیار از افراد اشيناسيا را به شکل مایع یا قرص مصرف می کنند. این دارو به طور گسترده در دسترس همگان است. گیاه چینی هوآنگ کی (استراگالوس ممبراناسئوس) همچنین ایمنی بدن را تقویت می کند، اما یافتن آن دشوار است در هر دو نوع گیاه عامل اصلی قند است که به عنوان یک میتوز را موجب تکثیر سلول های سفید خون که نقش دفاع از سیستم دفاعی بدن را دارد می شود.

-گیاهان آرام بخش برای گروه خونA

گروه خونA می تواند گیاهان آرام بخشی همچون بابونه و ریشه سنبل الطیب را به عنوان عامل ضد اضطراب به طور متعادل مصرف کند. این گیاهان به صورت قطره موجود هستند. باید به طور مرتب مصرف شوند. گیاه سنبل الطیب کمی طعم تند دارد که با مصرف مرتب آن برایتان مطبوع می شود.

کورستین برای گروه خونA

کورستین یک بیوفلاونوید است که به وفور در سبزیجات به ویژه پیاز زرد یافت می شود. مکمل کورستین به طور گسترده در فروشگاه های غذای سالم معمولا به شکل کپسول های ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرمی یافت می شود. کورستين آنتی اکسیدانی بسیار قوی است. صدها برابر قوی تر از ویتامین E است می تواند راهکاری مؤثر در جلوگیری از سرطان در گروه خون A باشد.

سیلیبوم ماریانوم برای گروه خونA

سیلیبوم ماریانوم مانند کورستین آنتی اکسیدانی مؤثر با ویژگیهای خاص است که در کبد و مجاری صفرا تمرکز فراوان دارد. گروه خونA می تواند دچار اختلالات کبد و کیسه صفرا شود. هر فردی که سابقه مشکلات کبد، پانکراس یا کیسه صفرا در خانواده خود دارد باید این مکمل (که به آسانی در بیشتر فروشگاه های غذای سالم یافت می شود) را مصرف کند. افرادی که مبتلا به سرطان هستند و با شیمی درمانی درمان می شوند باید در مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنند تا کبد آنها آسیب نبیند.

بروملاین برای گروه خونA

اگر دارای گروه خون A و دچار نفخ معده هستید یا علائم دیگری از جذب ضعیف پروتئین دارید، مکمل بروملاین را که از آنزیم های آناناس بدست می آید مصرف کنید. این آنزیم توانایی خوبی در شکست پروتئین های غذایی دارد و به دستگاه گوارش این گروه کمک می کند تا به طور مؤثر پروتئین را جذب کند.

مکمل های اشیناسیا برای گروه خونA

اگر رژیم این گروه جدید است، خو گرفتن با رژیم سبزیجات ممکن است دشوار باشد یا موجب نفخ زیاد شود. مکمل اشيناسيا با ایجاد باکتری مفیدی که معمولا در دستگاه گوارش یافت می شود، با این حالت مقابله می کند مکمل های پروبیوتیک در بیفیدوس به وفور یافت می شود زیرا این نسل از باکتری برای سیستم گروه خونA بسیار مناسب است.

ویتامین A (بتاکاروتن) برای گروه خونA

پدرم همیشه از دادن بتاکاروتن به بیمارانش که گروه خونA داشتند، خودداری می کرد. به عقیده او موجب تحریک رگ های خونی می شد. مشاهدات را بررسی کردم زیرا هیچ سندی برای این اثر وجود نداشت بر خلاف آن، مشاهدات نشان می داد که بتاکاروتن از بیماری شریانی جلوگیری می کند. با این وجود مطالعات نشان می دهد که دوز بالای بتاکاروتن ممکن است به عنوان ضد اکسیدان عمل کند، تخریب بافت را سرعت بخشد تا اینکه از آن ممانعت کند. شاید بررسی های پدرم حداقل در مورد گروه خون A درست باشد. اگر اینگونه باشد، گروه خون A ممکن است از مصرف مکمل های بتاکاروتن خودداری کند و میزان بیشتری شبه کاروتن بجای آن در رژیم خود مصرف کنند.
هشدار: با افزایش سن، توانایی ما در جذب ویتامین های حلال کننده چربی کاهش می یابد. افراد مسن گروه خون A می توانند دوز کمی از مکمل ویتامین A (روزانه ۱۰۰۰۰IU) مصرف کنند تا با اثرات افزایش سن در سیستم دفاعی خود مقابله کنند.
غذاهای مجاز و سرشار از کاروتن برای گروه خونA: انواع تخم مرغ / کدو حلوایی / هویج / اسفناج / کلم بروکلی.

تاریخچه اضطراب - ورزش گروه خون A

این گروه خون می تواند اثرات منفی اضطراب را معکوس کند . اضطراب به خودی خود یک معضل نیست؛ واکنش شما به اضطراب می تواند معضل باشد. هر گروه خونی غریزه ای مجزا، موروثی و برنامه ریزی شده برای غلبه بر اضطراب دارد. این گروه به مرحله اول اضطراب یعنی مرحله هشدار بطور عقلانی پاسخ می دهد. با فعال شدن علائم استرس، سیستم دفاعی آنها ضعیف تر می شود. حساسیت شدید دستگاه عصبی به تدریج پادتن های ظریف و محافظ شخص را از بین می برد آنها برای مبارزه با عفونت ها و باکتریهایی که منتظر حمله کردن هستند، بسیار خسته اند، مانند مهاجمانی که به دنبال شکاری سست هستند. با این وجود اگر گروه خون A تکنیک های آرام بخشی مانند یوگا و تفکر عمیق را بکار گیرد، می تواند با تمرکز و آرامش بر اضطراب های مضر فائق آیند و منافع بسیاری بدست آورند. این گروه خون به برخورد مداوم پاسخ خوبی نمی دهد، و باید سکوت را به عنوان راهی آرام بخش بکار گیرد. اگر گروه خون A در حالت شدید و طبیعی خود باقی بمانند، اضطراب موجب بیماری قلبی و انواع گوناگون سرطان می شود. ورزش هایی که موجب آرامش و تمرکز می شوند، درمان اضطراب این گروه است. تای چی، چوآن (یا تای چی حرکت آهسته و الگوی مرسوم مشت زنی چینی)، و ها تا یوگا، سیستم کششی بی وقفه هندی، دو نمونه تجربه آرام بخش و محوری هستند. ورزش های سبک ایزوتونیک مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری برای گروه خون A مناسب است. توصیه ورزش های آرام بخش بدین معنی نیست که نمی توانید عرق کنید. هدف اصلی واقعا در گیری ذهنی در فعالیت های جسمانی است. برای مثال ورزش های سنگین رقابتی، تنها انرژی گروه خون A را تحلیل می برد و آنها را عصبی می کند و سیستم دفاعی بدن را دچار بیماری می کند. ورزش های ذیل برای گروه خون A مفید است. خامی کیا۔. برای رهایی دایمی از تنش ها و احیای انرژی باید یک یا چند ورزش را ۳ یا ۴ مرتبه در هفته انجام دهند:
تاچی،هاتایوا، ورزش های رزمی،گلف،پیاده روی کند،شنا،آبروبیک،انعاف پذیری

تای چی چو آن (یا تا چی چی)

ورزشی است که انعطاف حرکات بدن را تقویت می کند. حرکات نرم، لطیف و آرام. در چین، تای چی روزانه توسط گروه هایی که در پارک ها و میادین عمومی جمع می شوند، تمرین می شود تا این حرکات را بطور هماهنگی انجام دهند. اگر چه تای چی نیاز به تمرکز و بردباری دارد. اما تکنیک موثر و آرام بخشی است.

یوگا

یوگا با آرامش آغاز و به پایان می رسد.
ما به طور مرتب عضلاتمان را منقبض می کنیم، اما به ندرت عملی مخالف آن یعنی آرامش و راحت بودن را انجام داده ایم. اگر به طور مرتب فشارهای عصبی را که درون عضلات در نتیجه اضطراب و فشارهای زندگی به جامانده اند را رها کنیم، بهتر و سالم تر خواهیم بود. بهترین حالت برای آرامش، خوابیدن بر پشت است دست و پا را طوری قرار دهید که در پایین، شانه و پشت آسوده باشید. هدف این آرامش عمیق آرامش تسکین بخش بدن و ذهن است به همان صورت که آب مواج بالاخره آرام می شود. با تنفس شکمی آغاز کنید، همنطور که کودک نفس می کشد و شکم او بالا می رود به سینه او. با این وجود، بیشتر افراد بطور ناآگاهانه به تنفس های غیر طبیعی و نامناسب سینه عادت کرده و رشد کرده اند. آگاهی از مرکز صحیح تنفس یکی از اهداف یوگاست. به الگوی تنفس کردن خود توجه کنید. آیا تنفس شما تند، بریده بریده نامنظم است یا می توانید نفس خود را نگه دارید؟
بگذارید تنفس شما به الگویی طبیعی تر، کامل، منظم، عمیق و بدون هر گونه فشاری باز گردد. عضلات تنفسی پایین خود را از بقیه جدا کنید؛ ببینید آیا می توانید بدون حرکت سینه نفس بکشید. ورزش های تنفسی همیشه به طور یکنواخت و بدون هر گونه فشاری انجام می شود. دستتان را بر روی ناف خود قرار دهید و حرکت تنفس را حس کنید. شانه ها را آزاد بگذارید. این تمرین را با تنفس کامل آغاز کنید. هنگامی که نفس را تو می دهید، وانمود کنید وزن سنگینی مانند یک کتاب بزرگ بر روی شکم شما قرار دارد و با تنفس خود این وزن خیالی را بالا ببرید. سپس هنگامی که نفس را بیرون می دهید، بگذارید این وزن خیالی بر خلاف شکم فشار آورد و به بازدم شما کمک کند. بیش از حد طبیعی هوا را بیرون دهید گویا می خواهید هوا را به زور از ریه ها بیرون بکشید. این فعالیت مانند کشش یوگا برای دیافراگم است و موجب می شود تنش در عضلات آزاد شود. از عضلات شکم در این فعالیت کمک بگیرید. هنگامی که هوا را استنشاق می کنید، نفس خود را به طور عمیق تو دهید گویی وزن سنگین خیالی را به سمت سقف بالا می برید، تنفس شکم را کاملا از حرکت سینه یا دنده جدا کنید.
حتی اگر ورزش های ما در طول هفته بیشتر به سمت اروبیک گرایش دارد، سعی کنید آنرا با فعالیت های آرام بخش تلفيق کنید تا به بهترین نحو الگوی اضطراب گروه خون A را کنترل کنید.

ویژگی های شخصیتی گروه خون A

گروه خونA از همان ابتدا با تراکم زیاد جمعیت و کم تحرکی و زندگی شهر نشینی خو گرفته است. در مردمی که باید در محیط های پرجمعیت زندگی کنند، نشانه های روانشناختی به خصوصی گسترش می یابد. احتمالا مهمترین ویژگی یک فرد در این موقعیت حس مشارکت اوست. افراد اولیه این گروه خونی باید آراسته، منظم و مطيع قانون می بودند و بر خود نظارت می کردند. جوامع بدون احترام به دیگران و اموالشان نمی توانستند ادامه حیات دهند. افراد گوشه گیر و تنها در گروههای دسته جمعی حضور کم رنگی داشتند. اگر ویژگی های گروه خون o مناسب جوامع کشاورزی نبود. نتیجه ای جز نابودی و بی نظمی نداشت. باری دیگر باید ممنون اجداد گروه خون A باشیم که نسل بشر نجات یافت. افراد اولیه این گروه باید باهوش، حساس، پرشور و بسیار زیرک می بودند تا با چالش های زندگی پر فراز و نشیب برخورد کنند. اما تماما این ویژگی ها باید دارای ساختار باشد. این ممکن است علت سیستم نا آرام گروه خون، حتی امروزه باشد. آنها نگرانی خود را پنهان می کنند. این عملی است که وقتی می خواهید با دیگران مسالمت داشته باشد انجام می دهید اما وقتی آنها فوران می کنند تماشایی است! همانطور که قبلا بحث کردم، پادتن این اضطراب زیاد درونی انجام ورزش های آرام بخش و متفکرانه یوگا و تای چی است. به نظر می رسد گروه خون A مناسب موقعیت های مدیریتی پرتنش که گروه خون o در آن برتری داشت، نیست. این مطلب بدین معنی نیست که آنها نمی توانند مدیر شوند. اما آنها به طور غریزی مدیریت امروزی را که در آن هر کس به فکر خویش است، نمی پذیرند. هنگامی که این گروه وارد این موقعیت ها می شوند، از هم می پاشند. لیندن جانسون، ریچارد نیکلسون و جیمی کارتر هر سه دارای گروه خون A بودند. در حالیکه همه آنها در کار خود پرشور و درخشان ظاهر شدند. اما نقص های بسیار بدی داشتند. هنگامی که اضطراب بسیار شدید می شد، آنها مضطرب و بد گمان می شوند، هر موردی را شخصا در اختیار می گرفتند. سرانجام هم این واکنش های گروه خون A بود که آنها را از مقام خود برکنار کرد. شاید مشهورترین دارنده گروه خون A آدولف هیتلر باشد. در حالیکه بیشتر مردم او را با حرکت تند و رفتار ظالمانه رهبران دارای گروه خون O ارتباط می دهند، ویژگی اصلی او واقعا زودرنجی فوق العاده او بود که سرانجام به دیوانگی او منجر شد. او یک انسان تغییر یافته گروه خون A با بینشی هولناکی است. غیر عادی بود. تمام فکر او جامعه ای بود که از ریشه منظم باشد و این ویژگی نشانه شخصیت تغییر یافته گروه خون A با بینشی هولناک است.



3725
0
 
6
دیدگاه ها