مورد علاقه ها 0

دارندکان گروه خونی AB چه مواد غذایی باید بخورند و چه نباید بخورند

گروه خونی AB

گروه خون AB

ادغام مدرن A وB
واکنش آفتاب پرست به تغییرات محیطی و شرایط غذایی
دستگاه گوارش حساس
سیستم دفاعی پرطاقت
بهترین واکنش به اضطراب از نظر درونی با شور فیزیکی و انرژی خلاق
یک راز تکاملی

رژیم گروه خون AB

قدمت گروه خون AB کمتر از هزار سال است. کمیاب (۲ تا ۵ درصد از جمعیت جهان) و از نظر زیستی پیچیده است. این گروه خون به آسانی در طبقات دیگر قرار نمی گیرد. این نوع چندین آنتی ژن دارد که گاهی آن را شبيه A و گاهی شبیه B و گاهی شبیه ترکیبی از هر دو می کند، نوعی قنطورس(در اساطیر یونان، موجودی خیالی نیم انسان و نیم اسب) گروه خونی است.
ویژگیهای متفاوت این گروه، با توجه به شرایط ممکن است مثبت یا منفی باشد، بنابراین رژیم گروه خون AB به بررسی دقیق فهرست های غذا و آشنایی با هم گروه خونA و هم B نیاز دارد تا بتواند خصوصیات این رژیم را بهتر درک کرد. اساسا بیشتر غذاهایی که برای گروه خون A و هم B توصیه نمی شوند برای این گروه هم احتمالا مضرات، اگر چه استثنائاتی هم وجود دارد.
پنهیماگلوتینان، لکتین هایی که قادر هستند به تمام گروه های خونی بچسبند. ظاهرا برای این گروه قابل تحمل است، شاید به این علت که واکنش لکتین در برابر دو پادتن A و B کاهش می یابد. گوجه فرنگی بهترین نمونه است؛ گروه خون A و B این لکتین را تاب نمی آوردند. در صورتی که برای این گروه خون بدون عوارض است.
گروه خون AB اغلب نیرومند تر و فعال تر از گروه خون کم تحرک A است. شاید این سرزندگی و شور مفرط آنها به علت حافظه ژنتیکی آنهاست که هنوز آثار اجدادشان را که گروه خون B داشتند و در استپ زندگی می کردند را در خود نگه داشته است.

عامل کاهش وزن گروه خون AB

گروه خون AB در افزایش وزن، ترکیب خصوصیات ورائتی ژن های A و B را از خود نشان می دهد. این مسئله گاهی اوقات موجب بروز مشکلاتی می شود. به عنوان مثال، این گروه خون اسید کم معده نوع A و سازگاری نوع B به گوشت را به همراه دارد. بنابراین، اگر چه به طور ژنتیکی مصرف گوشت در برنامه غذایی آنها جای دارد، اما آنها فاقد اسید معده کافی برای سوخت و ساز مؤثر آن هستند و گوشت مصرفی به شکل چربی ذخیره می شود. برای کاهش وزن، مصرف گوشت باید محدود شود، تنها مقادیر کم آن به همراه سبزیجات و پنیر سویا مجاز است.
هنگامی که لوبیا قرمز (لوبيا ليما، ذرت، گندم سیاه یا کنجد) مصرف شود، همان واکنش انسولین در گروه خون B به علت تمایلات نوع B رخ می دهد، اگرچه تأثیر نوع A عدس و پسته خام برای گروه خون AB مفید واقع می شوند. کاهش تولید انسولین موجب هیپوگلیسمیا می شود، افت قند خون بعد از خوردن غذا، و به سوخت و ساز نامناسب غذا می انجامد.
گروه AB در برابر گلوتن گندم واکنشی شدید نسبت به گروه خون O و B را از خود نشان نمی دهد. اما آنها برای وزن باید از گندم که موجب افزایش اسیدی شدن، بافت های عضلانی می شود، اجتناب کنند.
هنگامی که بافت ها قلیایی باشند، این گروه خون، کالری را بهتر استفاده می کند.

غذاهایی که موجب افزایش وزن می شود

- گوشت قرمز: به سختی هضم می شود. به شکل چربی ذخیره می شود.
- لوبیا قرمز، کنجد، ذرت، گندم سیاه: مانع تولید انسولین می شوند. موجب هیپوگلیسمیا می شوند.
- گندم:سوخت و ساز را کاهش می دهد. موجب سوخت و ساز نامناسب کالری می شود.
غذاهایی که موجب کاهش وزن می شود
- پنیر سویا، غذای دریایی، سبزیجات سبز: موجب بهبود سوخت و ساز مؤثر می شوند.
- جلبک دریایی، فرآورده های لبنی موجب بهبود تولید انسولین می شوند.
- سویاهای قلیایی موجب افزایش خاصیت قلیایی عضلات می شود.
- آناناس: کمک به هضم غذا می کند. موجب تحرک روده می شود.
این دستور العمل ها را در تصویر کلی رژیم گروه خون AB که در ادامه ذکر می شود به کار برید.

گوشت کله پاچه گوشت مرغ و خروس گوشت شکار در گروه خون AB

غذا: گوشت قرمز بدون چربی، کله و پاچه و گوشت شکار. مقدار: ۱۷۵-۱۱۵ گرم (مردان)؛ ۱۴۰-۶۰ گرم (زنان و کودکان)
در مورد مصرف گوشت، کله و پاچه، گوشت ماکیان و گوشت شکار گروه خون AB ویژگی هایی هم گروه خون A و هم B را دارا می باشند. آنها مشابه گروه خون A اسید معده کافی برای هضم مناسب پروتئین فراوان حیوانی تولید نمی کنند.
نوع AB به پروتئین حیوانی به ویژه انواعی از گوشت مانند گوشت بره، گوسفند و بوقلمون به جای گوشت گوساله نیاز دارد. که بتواند ویژگی B مانند آنها را نشان دهد. لکتینی که خون و دستگاه گوارش گروه خون B را تحریک می کرد بر گروه خون AB که نباید مرغ مصرف کند، همان اثر را دارد.
همچنین از گوشت دودی یا نمک سود شده باید خودداری کند. این غذاها موجب سرطان معده در افرادی که اسید معده کم دارند، می شود، ویژگی که گروه خون AB و A در آن مشترک هستند.
بسیار مفید: گوشت بره ، گوشت گوسفند ، بوقلمون
خنثی: جگر گاو ، مرغ ، قرقاول
پرهیز کردنی: ژامبون ، گوشت گوساله و چرخ کرده آن ، بوفالو ، مرغ ، مرغ آبی، بز ، دل ، کبک ،گوشت شکار ، بلدرچین

غذای دریایی گروه خون AB

مقدار: ۱۷۵-۱۱۵ گرم.
غذاهای دریایی متنوعی برای گروه خون AB وجود دارد که منبع غنی پروتئین هستند. در این گروه خون مانند نوع A، هضم لكتين موجود در کفشک ماهی و ماهی پلیس دشوار است. این گروه خون همچنین آسیب ناپذیری نوع A در ابتلا به سرطان سینه را دارد.
بسیار مفید: ماهی تن ، ماهی روغن ، جگر و پر ، هتک ، ماهی ماکرو ، اردک ماهی ، ماهی قرمز ، ماهی سرخو(قرمز رنگ) ، قزل آلای رنگین کمان ، ماهی ساردین ، قزل آلا ، ماهی زبور ، تاس ماهی
خنثی: ماهی کپور ، خاویار ، کروکر ، ماهی حشینه إصدف سیاه ، ماهی آزاد ، صدف خوراکی ، ماهی سرخو ، ماهی مرکب ، شیشه ماهی ، ماهی اپرلان
پرهیز کردنی:ماهی آنشوا ، ماهی باراکورا ، ماهی روغن خالدار ، ماهی هالیبوت ، ماهی پلیس 7 میگو ، ماهی حشینه شور ، ماهی خاردار ، ماهی آزاد دودی کفشک ماهی

فرآوردهای لبنی و انواع تخم مرغ در گروه خون AB

غذا: انواع تخم مرغ. مقدار: ۱ عدد
غذا: انواع پنیر. مقدار: ۶۰ گرم.
غذا: ماست. مقدار: ۱۷۵-۱۱۵ گرم.
غذا: شیر مقدار: ۱۷۵-۱۲۵ گرم.
در مورد فرآورده های لبنی گروه خون AB مانند نوع B عمل می کند. فرآورده های لبنی به ویژه نوع پرورده و... آن مانند شیر بی چربی، ماست، کفیر، و خامه کم چربی که به آسانی هضم می شوند، همه مفید هستند.
اولین عملی که باید مراقب آن بود تولید ترشحات بیش از حد است. آنها باید منتظر علائم اختلالات تنفسی، حملات سینوسی یا عفونت گوش باشند، بدین معنی که شاید نیاز به قطع غذاهای لبنی باشد. تخم مرغ منبع خوب پروتئین برای گروه خون AB است. اگر چه کلسترول آنها زیاد است و این گروه خون (مانند نوع A )مستعد بیماری قلبی است، تحقیقات نشان داده است که غذاهای حاوی کلسترول علت اصلی این معضل نیست بلکه چربی های اشباع نشده هستند که موجب بروز بیماری ها می شوند.
با این وجود، اگر به ازای هر زرده تخم مرغ، سفیده آنرا مصرف کنید، پروتئین افزوده می شود و میزان کلسترول کاهش می یابد. (توجه کنید، لکتین موجود در ماهیچه مرغ در تخم مرغ وجود ندارد)
بسیار مفید: پنیر لور ، پنیر فارمر ، پنیر بز، شیر بر ، كفير ، پنیر موزارلا ، پنیر دیکوتا
خنثی: بنیر نرم، پنیر گودا، پنير گروپر، پنیر نرم کم چربی و پرچرب، پنیر جاز لزبرگ، شر بدون چربی و کم چرب، پنیر کوارک، پنیر سویا، شیر سویا، ماست یونانی با میوه جایگزین های مناسب بستنی
پرهیز کردنی: پنیر کبکی (بلوچیز) ، پنیر بری، کره، شیر بدون چربی ، پنیر کامامبر ، بستنی ، پنیر پارمزان

انواع روغن و چربی در گروه خون AB

غذا: روغن
گروه خون AB باید به جای مصرف روغن های حیوانی (کره)، روغن سبزیجات هیدروژنه (مارگارین) یا دیگر روغن های سبزیجات روغن زیتون مصرف کنند. روغن زیتون چربی است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند.
بسیار مفید: روغن زیتون
خنثی: روغن شلغم ، روغن جگر ماهی (روغن) ، روغن کتان ، روغن بادام زمینی
پرهیز کردنی: روغن ذرت، روغن تخم آفتابگردان ، روغن کنجد

مغزها و دانه ها در گروه خون AB

غذا: مغز و دانه مقدار: بسیار کم
غذا: مغز کوبیده مقدار: ۱۵ گرم
در گروه خون AB مغزها و دانه ها تصویری مختلف از خود نشان می دهند. آنها باید کم و با احتیاط مصرف شوند. اگر چه انواع مغز و دانه و فراورده های آنها، مکمل خوبی برای پروتئین هستند، همه دانه ها حاوی لکتینی هستند که از تولید انسولین جلوگیری می کند و گروه خون B را دچار اختلال می کند. از سویی دیگر، گروه خون AB مانند نوع A، پسته خام را که تقویت کننده مؤثر ایمنی بدن است، به خوبی می پذیرد.
این گروه خون همچنین در معرض اختلالات کیسه صفرا قرار دارد، بنابراین مغز کوبیده بهتر از خود مغز است.
بسیار مفید: شاه بلوط ، پسته خام ، پسته خام کوبیده ، گردو
خنثی: بادام ، بادام کوبیده ، پسته، بادام برزیلی ، بادام هندی، گردوی امریکایی ، ماکادامیا ، پسته
پرهیز کردنی: فندق ، دانه خشخاش ، تخم کدو حلوایی ، کنجد ، مارگاین گل آفتابگردان،تخم آفتابگردان

انواع لوبیا و حبوبات در گروه خون AB

غذا: تمام لوبیا و حبوبات مقدار: ۹۰-۶۰ گرم.
در گروه خون AB لوبیاها و حبوبات هم ویژگی های متفاوتی از خود نشان می دهند. عدس، و لوبیا چیتی برای این گروه بسیار مغذی است، اگر چه برای نوع B توصیه نمی شود. عدس به ویژه به داشتن آنتی اکسیدان های ضد سرطان معروف است. از سوی دیگر، لوبیا قرمز که تولید انسولین را در نوع A کاهش می دادند. همین تأثیر را بر نوع AB دارند.
بسیار مفید: عدس سبز، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز،سويا
خنثی: باقلا ، لوبیا کنلینی ، لوبیا سبز ، نخود سبز ، دانه تمبر هندی ، عدس قرمز و قهوه ای
پرهیز کردنی: لوبیا سیاه ، لوبیا چشم بلبلی ، نخود لوبیا قرمز

غذاهای نشاسته دار در گروه خون AB

غذا: تمام غذاهای نشاسته ای توصیه شده. مقدار: ۱۷۵-۱۱۵ گرم
دستور العمل های مربوط این گروه، توصیه های نوع Aو B را هم شامل می شود. به طور کلی، گروه خون AB غلات را می پذیرد، اما آنها باید مصرف گندم خود را محدود کنند زیرا دانه درونی گندم برای این گروه بسیار اسیدی است. همچنین اگر در صدد کاهش وزن هستید، گندم توصیه نمی شود. افرادی از این گروه که به علت آسم و یا عفونت های مکرر ترشحات غلیظی دارند باید مصرف گندم را محدود کنند زیرا موجب ترشح می شود، خود را امتحان کنید تا متوجه شوید چقدر می توانید گندم مصرف کنید، در این گروه هنگامی که بافت ها کمی قلیایی باشند، عملکرد بهتری دارند. در حالی که دانه درونی گندم در گروه خون O و B قلیایی است، در نوع A و AB اسیدی است.
مقدار مصرف گیاه گندم و سبوس را به یک مرتبه در هفته کاهش دهید. آرد جو، دانه، سویا، ارزن، نشاسته، برنج آسیاب شده و غذاهای نشاسته دار مفیدی برای این گروه است، اما این گروه باید از گندم سیاه و آرد ذرت اجتناب کند.
بسیار مفید: ارزن ، سبوس جو ، آرد جو، سبوس برنج، برنج ، دانه چاودار
خنثی: تاج خروس ، جو ، پودر برنج ، پودر گندم ، نشاسته ، گرنولا ، گیاهک گندم ، سبوس گندم

گروه خونی AB


پرهیز کردنی: گندم سیاه، دانه ذرت، آرد ذرت

انواع نان و بیسکویت و کولوچه در گروه خون AB

غذا: نان، بیسکویت مقدار: ۱ تکه غذا: کلوچه مقدار: ۱ عدد
دستور العمل های گروه خون AB برای مصرف نان و کلوچه مشابه غلات و غذاهای نشاسته دار است. این غذاها به طور کلی مطلوب هستند اما برای کسانی که ترشح بیش از حد تولید می کنید یا اضافه وزن دارند، توصیه نمی شود. سویا و آرد برنج جایگزین های مناسبی هستند. از مصرف کلوچه ذرت و نان ذرت خودداری کنید.
بسیار مفید: نان برنج ، نان ارزن ، کیک برنج ، تان صد در صد چاودار ، بیسویت چاودار ، نان آرد سویا ، تان اسن (تهیه شده از جوانه گندم) ، بیسکویت رایوینا ، نان واسا
خنثی: نان حلقه ای ، نان گندم دوروم ، نان بدون گلوتن ، نان فطير ، نان چند غله ، کلوچه سبوس جو ، نان چاودار ، نان غنی از پروتئین ، کلوچه سبوس گندم ، نان سبوس گندم
پرهیز کردنی: کلوچه ذرت ، نان ذرت

غلات و ماکارونی در گروه خون AB

غذا: غلات مقدار: ۲۰۰ گرم.
غذا: ماکارونی مقدار: ۱۷۵-۱۴۰ گرم
در رژیم گروه خون AB برنج بیشتر از ماکارونی توصیه شده است، اگر چه سمولینا یا ماکارونی اسفناج یک یا دو مرتبه در هفته ضرری ندارد، جو و چاودار را بجای ذرت و گندم سیاه مصرف کنید. مصرف سبوس و گیاهک گندم را به یک مرتبه در هفته کاهش دهید.
بسیار مفید: آرد جو ، آرد چاودار ، آرد برنج ، آرد جواه گندم ، برنج
خنثی: آرد گندم بلغار ، آرد گندم دوروم ، آرد گلوتن ، آرد گراهام ، آرد معمولی ، آرد یا غله کوینوآ ، آرد مخمر دار ، ماکارونی سمولينا ، آرد سفید ، آرد سبوس گندم
پرهیز کردنی: آرد گندم سیاه، رشته فرنگی سویا (گندم سیاه )، تا پیو کا

سبزیجات جوانه ها سویا و گیاهان تازه گروه خون AB

غذا: مواد خام سبزیجات و جوانه ها. فرآورده های سویا و گیاهان تازه مقدار: ۷۵-۱۴۰ گرم
غذا: پخته یا بخار پز شده مواد بالا. مقدار: ۱۴۰ گرم
سبزیجات تازه منبع مهم فيتو شیمیایی ها هستند. آنها روزانه باید چند مرتبه مصرف شوند. حوزه انتخاب این گروه وسیع است، تقریبا تمام سبزیجاتی که برای نوع A با نوع B مفيد است، برای این گروه هم مفید است.
تنها استثناء پنهیما گلوتینان در گوجه فرنگی است که تمام گروه های خونی را تحت تأثیر قرار می دهد گروه خون AB ظاهرة اثرات منفی آنرا از بین می برد. افرادی از این گروه را که فراوان گوجه فرنگی مصرف می کردند، آزمایش کردم و دریافتم مقياس ایندیکان آنها سالم بود.
گروه خون AB باید پنیر سویا را به همراه ترکیب مقدار کمی گوشت و فرآورده های لبنی در برنامه غذایی خود به طور منظم بگنجاند. همچنین ثابت شده است پنیر سویا خواص ضد سرطانی دارد.
این گروه خون باید مانند نوع B از مصرف ذرت تازه و تمام فرآورده های آن اجتناب کند.
بسیار مفید: جوانه یونجه ، بادمجان ، لبو ، برگ لبو ، کلم بروکلی، گل کلم ،کرفس ، سبزیجات، خیار ، کاسنی زرد ، سیر ، کلم پیچ ، قارچ ، خردل ، جعفری ، هویج سفید ، گوجه فرنگی شیرین و پنیر سویا ، سیب زمینی
خنثی: مارچوبه ، جوانه بامبو ، کلم قرمز، سفید، چینی ،هویج ، جعفری فرنگی ، کاسنی ، گشنیز ، کدو ، کاسنی فرنگی ،رازیانه ، زنجبيل ، فجل پری ، لوبيا ، کلم قمری ،تره فرنگی،کاهو ،نار،نخود فرنگی ،مخلوط سالاد، باميه، زیتون سبز، یونانی، اسپانیایی، پیاز قرمز،زرد، اسپانیایی، پیازچه ،گوجه فرنگی ،کدو حلوایی جلبک دریایی ،موسیر ،اسفناج ،انواع کدو ،شلغم ،چغندر برگی ،جگن چینی ، شاهی آبی
پرهیز کردنی: آووکادو ، باقلا ، فلفل قرمز ، کنگر فرنگی ، جوانه لوبیا ، زیتون سیاه ، تربچه ، فلفل سبز، زرد ، ذرت

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.




میوه جات در گروه خون AB

غذا: تمام میوه جات سفارش شده. مقدار: ۱ عدد یا ۱۴۰-۹۰ گرم.
گروه خون AB عدم تحمل و ارجحیت برخی از میوه جات را بیشتر از نوع A به ارث برده است. میوه های قلیایی مانند انگور، آلو، پسته، که متعادل کننده غذایی که در بافت های عضلانی به شکل اسیدی هستند، بیشتر مصرف کنید.
گروه خون AB همانند نوع A در مورد میوه های خاص گرمسیری مانند انبه عملکرد خوبی ندارند. اما آناناس برای این گروه هضم آسانی دارد.
پرتقال هم علی رغم میل باطنی شما باید اجتناب شود. پرتقال تحریک کننده معده این گروه است و همچنین مانع جذب مواد معدنی مهم می شود. برای اینکه دچار سردرگمی نشوید، یک بار دیگر تکرار می کنم که واکنش های اسیدی ، قلیایی به دو روش اتفاق می افتد، در معده و بافت های عضلانی، پرتقال که اسیدی است موجب تحریک معده حساس و قلیایی نوع AB می شود. میزان اسید معده در این گروه کم است، اسید موجود در پرتقال دیواره معده آنان را تحریک می کند. گریپ فروت بسیار به پرتقال شباهت دارد و میوهای اسیدی است، اما اثراتی مثبت بر معده گروه خون AB دارد. این میوه بعد از هضم خاصیت قلیایی از خود نشان می دهد. لیموها نیز برای این گروه بسیار عالی است و به هضم و از بین بردن ترشحات در بدن کمک می کند.
از آنجایی که ویتامین C آنتی اکسیدانی مهم مخصوصا در جلوگیری از سرطان معده می باشد، دیگر میوه های سرشار از این ویتامین مانند گریپ فروت و کیوی را مصرف کنید. لكتين موجود در موز در هضم این گروه اختلال ایجاد می کند.
مصرف دیگر میوه های غنی از پروتئین مانند زردآلو، انجیر و خربزه های خاصی را جایگزین آن کنید.
بسیار مفید: گیلاس ، قره قاط ، انجیر خشک و تازه ، انگور فرنگی ، انگور سیاه، سبز، قرمز، تمشک آمریکایی ، آلو سبز، قرمز، بنفش
خنثی: سیب، زرد آلو، تمشک، خرما، آقطی، گریپ فروت، کیوی، کلم کوآت، پرتقال چینی، ليمو، ليج (نوعی میوه بنگالی)، خربزه، طالبی، شليل، پرتقال، هلو، گلابی، آناناس، آلو، کشمش، توت فرنگی، نارنگی، هندوانه
پرهیز کردنی: موز ، نارگیل ، انبه ، انار ، ریواس

آب میوه و دیگر مایعات در گروه خون AB

غذا: تمام آب میوه های توصیه شده، مقدار: ۲۲۵ میلی لیتر
گروه AB باید روزانه در آغاز صبح یک لیوان آب گرم به همراه آب نصف ليمو تازه مصرف کنند تا ترشحاتی را که در هنگام خواب جمع شده اند از بین برود. آب لیمو به حذف آن هم کمک می کند. این دستور را با مصرف یک لیوان آب رقیق گریپ فروت یا آب پاپایا ادامه دهید. (میوه های دیگر را هم می توانید مصرف کنید اما باید خودتان آب آنرا بگیرید) ، آب میوه هایی که بیشتر قلیایی هستند را مانند گیلاس سیاه، قره قاط یا انگور انتخاب کنید.
بسیار مفید: آب گیلاس سیاه ، آب کلم ، آب هویج ، آب کرفس ، آب قره قاط ، آب انگور ،آب پاپایا
خنثی: شربت سیب ، آب سيب ، آب زرد آلو ، آب خیار ، آب گریپ فروت (آب پرتقال) ، آب دیگر سبزیجات سبزیجات تأكيد شده تحت عنوان سبزیجات، جوانه ها، فرآورده های سویا و گیاهان تازه برای گروه خون AB که در بالا ذکر شده، مراجعه کنید آب آناناس ، آب برگه ، آب با آب لیمو
پرهیز کردنی: ادویه جات، گیاهان خشک و چاشنی ها

سبزیجات و ادویه جات برای گروه خون AB

نمک و جلبک دریایی باید به جای نمک عادی مصرف شود. سدیم موجود در این نوع نمک کم تر و برای گروه خون AB ضروری است و جلبک دریایی فواید زیادی برای قلب و سیستم دفاعی دارد، همچنین برای کنترل وزن نیز مفید است. مسینو هم که از سویا تهیه می شود برای این گروه خون بسیار مفید است و می توان سوپ سسی خوشمزه با آن درست کرد.
از تمام فلفل ها و سرکه اجتناب کنید زیرا اسیدی هستند. برای سبزیجات با سالاد از آبلیمو یا روغن بجای سرکه استفاده کنید. و از مصرف زیاد سیر نترسید. سیر داروی تقویت کننده مؤثر و آنتی بیوتیکی طبیعی مخصوصا برای گروه خون AB است. مقادیر کم شکر و کاکائو مجاز است از آنها برای چاشنی استفاده کنید.
بسیار مفید: پودر کاری ، جعفری ، فجل بری
خنثی: آکار ، مارانتا ، ريحان ، برگ درخت برگ بو ، شیره برنج قهوه ای ، زیره سیاه ، هل ،جعفری فرنگی ، تره کاکائو ، دارچین ، گشنيز ، پودر تار تار ، ریزه سبز ، شوید ، سیر ، عسل ، شیره افرا ، مرزنجوش ، نعناع ، کلاس ، خرد خشک ، جوز هندی ، پاپریکا ، سوسنبر ، فلفل کبیر ، شیره برنج رزماری ، زعفران، مریم گلی، نمک آمرزه، جلبک دریایی، سویا سس، نعنا، شکر قهوه ای، سفید، تمبر هندی، ترخون ، آویشن، زردچوبه ، وانیل ، سرکه
پرهیز کردنی: فلفل فرنگی ، اسانس بادام ، بادیان ، آرد جو ، كبر ، فلفل قرمز ، آرد ذرت، شیره ذرت،ژلاتین ، فلفل سیاه با فلفل دانه سفید، زمینی، دامنه فلفل قرمز ، تا پیو کا، سرکه سفید

چاشنی ها برای گروه خون AB

از تمام چاشنی های ترشی و شور بپرهیزید زیرا گروه خون AB مستعد سرطان معده است. از کچاب کلم که سرکه در خود دارد، خودداری کنید.
خنثی: (مربا (به فهرست تحت عنوان میوه جات برای گروه خون AB مراجعه کنید)، ژلاتین(به فهرست مجاز تحت عنوان میوه جات برای گروه خون AB مراجعه کنید)،مایونز ، خردل ، چاشنی سالاد(کم چرب و از مواد مجاز باشد)
پرهیزکردنی: کچاب ، ترشیجات و شوری ها ، سس

چای گیاهی برای گروه خون AB

گروه خون AB باید چای گیاهی مصرف کند تا به عملکرد سیستم دفاعی خود شتاب بخشد و در برابر بیماریهای قلبی - عروقی و سرطان مقاوم شود، یونجه، صبر زرد، ریشه بابا آدم و بابونه تقویت کننده سیستم دفاعی بدن هستند.
ولیک برای بیماران قلبی - عروقی بسیار توصیه شده است. چای سبز برای سیستم دفاعی بدن بسیار مفید است. چای کاسنی زرد، ریشه بابا آدم و برگ توت فرنگی به جذب آهن کمک می کند. (می توانید چای مورد نظر خود را تهیه کنید)
بسیار مفید: یونجه ، ریشه بابا آدم، جنسینگ ، زنجبيل، چای سبز، ولیک، ریشه ليكورایس (طبق دستور پزشک)، میوه گل سرخ
خنثی: فلفل قرمز ،بابونه ، کاسنی زرد ، دونگ کو آی (سنبل ختایی چینی) گل آقطی ، جعفری ، سوسنبر، برگ تمشک ، مریم گلی، سن جونز ورت ،برگ توت فرنگی ، آویشن ،سنبل الطيب ، بومادران،ترشک زرد
پرهیز کردنی: رازک ، نمدار ، شبدر قرمز ، ریواس ، سنا،نوشیدنی های گوناگون
روزانه مصرف یک یا دو فنجان قهوه بدون کافئین اسید معده را افزایش می دهد و همچنین آنزیم های مشابه سویا دارد. قهوه و چای سبز را برای فایده بیشتر با هم بکار برید.
بسیار مفید: قهوه بدون کافئین ( به طور مرتب مصرف شود) ، کوکاکولا رژیمی و غیره

الگوی وعده غذایی برای گروه خون AB

فهرست ساده غذا و دستور العمل های ذیل رژیم مخصوص و مفید گروه خون AB را نشان می دهد.
برای آشنایی بیشتر با الگوی وعده غذایی به بخش الگوی وعده غذایی گروه خون O مراجعه کنید.
با آشنایی بیشتر با توصیه های مربوط به این رژیم قادر خواهید بود الگو دستور العمل دلخواه خود را مناسب گروه خون AB باشد، تهیه کنید.

الگوی وعده غذایی شماره ۱ مناسب گروه خون AB

منوی استاندارد
صبحانه:
آب با آب نصف ليمو، آب رقیق گریپ فروت، ۲ تکه نان اسن، پنیر ماست - سبزی (طبق دستور العمل گذشته انجام شود). قهوه بدون کافئین
ناهار:۱۱۵ گرم سینه بوقلمون، ۲ تکه نان چاودار، سالاد سزار، ۲ عدد آلو، چای گیاهی
عصرانه: کیک پنیر با پنیر سویا، چای گیاهی سرد
شام: املت پنیر سویا، (طبق دستور العمل گذشته انجام شود) سبزیجات سرخ شده (از فهرست مجاز انتخاب شود) سالاد مخلوط میوه جات (از فهرست مجاز انتخاب شود) قهوه بدون کافئین
غذاهای جایگزین برای کنترل وزن
صبحانه: آب با آب نصف ليمو، آب رقیق گریپ فروت 1 تکه نان اسن. 1 عدد تخم مرغ آب پز شده.قهوه بدون کافئین
ناهار: ۱۱۵ گرم سینه بوقلمون،1تکه نان چاودار با ۲ عدد بیسکویت چاودار، سالاد سزار ۲ عدد آلو،چای گیاهی
عصرانه: ۱۱۵ گرم ماست کم چرب با میوه.چای گیاهی سرد
شام: املت پنیر سویا،سبزیجات سرخ شده، سالاد مخلوط میوه جات، قهوه بدون کافئین

الگوی وعده غذایی شماره ۲ مناسب گروه خون AB

منوی استاندارد
صبحانه:
آب با آب نصف ليمو،آب رقیق گریپ فروت طبق دستور العمل گذشته باشید سویا۔ تهوه بدون کافئین
ناهار: تابوله. یک خوشه انگور یا ۱ عدد سیب.چای گیاهی سرد
عصرانه: (طبق دستور العمل گذشته انجام شود)قهوه یا چای گیاهی
شام: سالاد لوبيا (طبق دستور العمل گذشته انجام شود) برنج پخته شده. ماست. قهوه بدون کافئین
غذاهای جایگزین برای کنترل وزن
صبحانه: آب با آب نصف ليمو، آب رقیق گریپ فروت، قهوه بدون کافئین یا شیر سویا
ناهار: تلبوکه، یک خوشه انگور با یک عدد سیب، چای گیاهی سرد
عصرانه: هندوانه با یک قاشق پنیر لور، قهوه یا چای گیاهی
شام: سالاد لوبیا، کلم بروکلی و گل کلم بخارپز شده، ماست، قهوه بدون کافئين

گروه خونی AB


توصیه تکمیلی گروه خون AB

نقش مکمل ها اعم از ویتامین ها، مواد معدنی با گیاهان جبران مواد غذایی است که در رژیم شما وجود ندارد و شما را در مواقع لزوم تقویت می کنند.
هدف مکمل ها برای گروه خون این مواد می باشد:
- تقویت سیستم دفاعی بدن
- تأمین آنتی اکسیدان های ضد سرطانی
- تقویت قلب
گروه خون AB در برابر مکمل ها تصویری متفاوت از خود نشان می دهد. اگر چه این گروه سیستم دفاعی آسیب پذیری دارد و مستعد بیماریهای مربوط به نوع A است، اما رژیم این گروه شامل مواد مغذی است که می تواند با آنها مقابله کند.
برای مثال، به مقدار کافی ویتامین B12، A نیاسین و ویتامین E در رژیم این گروه وجود دارد و آنها را در برابر سرطان و بیماری های قلبی بیمه می کند.
مکمل هایی را که در این بخش توصیه می کنم برای کسانی است که رژیم این گروه را رعایت نمی کنند. حتی آهن که در رژیم گیاهخواری نوع A بسیار کمی است در غذای نوع AB كاملا وجود دارد. این وجود، برخی مکمل مفیدی برای این گروه وجود دارد.

مفید و مناسب گروه خون AB

ویتامین C

افرادی از این گروه که به علت اسید معده کم مستعد سرطان معده هستند، می توانند مکمل ویتامین C را بیشتر دریافت کنند. برای مثال، نیترات که در نتیجه دودی کردن و نمک سود کردن گوشت حاصل می شود. می تواند معضلی برای گروه خون AB باشد زیرا خطر ابتلا به سرطان را در افرادی که اسید معده کمتری دارند، بیشتر می کند.
ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان مانع بروز این واکنش میشود(اگر چه شما هنوز باید از گوشت دودی و نمک سود شده پرهیز کنید).
با این وجود، این بدان معنی نیست که می توانید مقادیر زیاد این ویتامین را مصرف کنید. طبق یافته های من این گروه در مصرف دوز بالای این ویتامین (۱۰۰۰ میلی گرم +) عملکرد خوبی ندارد زیرا معده آنها را دچار اختلال می کند. مصرف روزانه ۲ تا ۴ کپسول ۲۵۰ میلی گرمی از مکمل آن که ترجیحا از میوه گل سرخ گرفته شده باشد. اختلالی در هضم آن بوجود نمی آورد.
بهترین غذاهای سرشار از ویتامین C برای گروه خون AB: پسته ، کلم بروکلی ، گیلاس ، گریپ فروت ليمو ، آناناس

روی برای گروه خون AB

طبق مشاهداتم مصرف مقدار کمی مکمل روی (روزانه ۳ میلی گرم) در محافظت از کودکان این گروه در برابر عفونت ها به ویژه عفونت گوش بسیار مؤثر است. با این وجود، مکمل روی مانند شمشیری دولبه است. در حالیکه مصرف دوز کم و متناوب آن موجب تقویت ایمنی بدن می شود، مصرف - طولانی مدت آن تأثیر آنرا کم می کند و هضم مواد معدنی دیگر را دچار اختلال می کند.
در مصرف روی احتیاط کنید! این ویتامین کاملا نامنظم است و مکمل های آن به طور گسترده در دسترس است. اما واقعا آنرا بدون دستور پزشک مصرف نکنید.
بهترین غذاهای سرشار از روی برای گروه خون AB: گوشت های توصیه شده (به ویژه گوشت بوقلمون سیاه)، انواع تخم مرغ. انواع لوبیا و حبوبات سلنیم (با احتیاط مصرف شود)
سلنیم برای گروه خون AB با ارزش است زیرا ظاهرا جزئی از دفاع آنتی اکسیدانی بدن محسوب می شود. با این وجود، مسمومیت ناشی از مصرف زیاد مکمل های آن دیده شده است. قبل از مصرف این ماده معدنی با پزشک خود مشورت کنید.

گیاهان ، فیتوشیمیایی های توصیه شده برای گروه خون AB

گیاه وليک (کراتانگوس اکسیا کانتا).
گروه خون AB که مستعد بیماریهای قلبی هستند، نسبت به محافظت از سیستم قلبی - عروقی خود اهمیت خاصی قائل هستند. رژیم مربوط این گروه، این اثر را دارد. اما افرادی که در ابتلا به بیماری قلبی یا سختی شریان ها سابقه خانوادگی دارند، ممکن است در پیشگیری از آنها گامی به جلوتر بردارند. درخت ولیک حاوی فیتوشیمیایی است که خواص استثنایی و پیشگیری کننده دارد.
ولیک تأثیرات آنتی اکسیدانی چشمیگری دارد: قابلیت ارتجاعی شریان ها را افزایش میدهد و موجب تقویت قلب می شود؛ در حالیکه فشار خون را کاهش میدهد و نقش حلال کننده بر پلاکت های خون در شریان ها را دارد. استفاده پزشکی این گیاه به طور رسمی در کشور آلمان تصویب شده است، اما تأثیرات آن در دیگر نقاط جهان ناشناخته باقی مانده است. عصاره و تنتور آن باید از طریق پزشک درمان طبیعی، داروخانه ها و فروشگاههای غذای سالم در دسترس باشد.
از توصيف زیاد این دارو معذورم. مونوگرافی های رسمی دولت آلمان تأثيرات جانبی این دارو را کاملا رد کرده اند. به عقیده من، عصاره ولیک باید برای بهبود غلات صبحانه مانند ویتامین ها به کار برده شود.

گیاهان تقویت کننده ایمنی بدن برای گروه خون AB

از آنجایی که سیستم دفاعی گروه خون AB در برابر ویروسها و عفونت ها آسیب پذیر است، گیاهان تقویت کننده ایمنی بدن مانند (اچیناسی پروپوریل)، به رفع سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند و ممکن است، مقاومت سیستم دفاعی را در برابر سرطان بیشتر کند.
هانک کی (آستراگالوس ممبراناسوس) گیاهی چینی است که همچنین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن محسوب می شود. در هر دو گیاه قند ماده غذایی فعال به شمار می رود و به عنوان میتوژن تکثیر سلولهای سفید خون را تحریک می کند. سلولهای سفید خون از سیستم دفاعی بدن محافظت می کند.

گیاهان آرام بخش برای گروه خون AB

گروه خون AB می تواند از آرام بخش های متعادل گیاهی مانند بابونه و ریشه سنبل الطیب استفاده کند. چای این گیاهان وجود دارد و باید به طور مرتب نوشیده شود. سنبل الطیب کمی بوی تند دارد که بعد از عادت کردن به آن واقعا برای شما مطبوع می شود. کورستین که در سبزیجات به ویژه پیاز زرد به وفور یافت می شود. مکمل های کورستین در فروشگاههای غذای سالم موجود است. این ماده بسیار قوی است، حتی چندین برابر قوی تر از ویتامین E کورستبن در پیشگیری در سرطان بسیار مؤثر است
شکاعی شیر (سليبوم ماریانوم) شکاعی شیر مانند کورستين آنتی اکسیدانی مؤثر با ویژگی منحصر به فردی که در کبد و مجاری صفرا تمرکز بیشتری دارد. گروه خون AB مستعد اختلالات گوراشی به ویژه در کبد و کسیه صفر است. اگر سابقه خانوادگی در ابتلا به اختلالات کبد، پانکراس و کیسه صفرا دارید، یکی مکمل شکاعی شیر باید مصرف کنید. بیمارانی که شیمی درمانی می شوند باید در مصرف مکمل این ماده با پزشک خود مشورت کنند تا به کبد آنها آسیب نرسد. این ماده در بیشتر فروشگاههای غذای سالم یافت می شود.
- برو ملاين ( آنزیم موجود در آناناس)
افرادی از این گروه که دچار نفخ یا دیگر علائم خوب ضعیف پروتئین هستند باید مکمل بروملاین را مصرف کنند این آنزیم موجود در آناناس می تواند پروتئین های غذایی را تجزیه کند و به دستگاه گوارش AB در جذب بهتر پروتئین کمک می کند.

تاریخچه اضطراب - ورزش گروه خون AB

این گروه خونی می تواند اثرات منفی اضطراب را از بین ببرد. همانطور که بحث کردیم، اضطراب به خودی خود یک معضل نیست؛ واکنش بدن به اضطراب مهم است. نوع AB دقيقة الگوی اضطراب نوع A را به ارث برده است و به هیچ عنوان شبیه نوع B نيست.

گروه خون AB: پرسش شخصیت

گروه خون AB ظهور نوع حساس و عصبی A یا نوع متعادل و متمرکز B است. نتیجه آن سرشت روحی و شکننده ای است که تمام جنبه های زندگی را بدون اطلاع از نتایج آن می پذیرد. این خصوصیات به وضوح در گروه خون AB دیده می شود. سیستم دفاعی گروه خون AB تقریبا بهترین دوست ویروس ها و بیماری های این سیاره است. اگر گروه خون O از سیستم پیشرفته ای بر دروازه های سیستم دفاعی خود برخوردار است گروه خون AB حتی قفلی بر این دروازه ندارد.
طبیعتا، این ویژگی ها گروه خون AB را بسیار جذاب و مشهور می کند. دوست داشتن فردی که با آموزش آغوش باز از شما استقبال می کنند بسیار ساده است، هنگامی که شما آنها را نا امید می کنید به شما کینه نمی ورزند در هر موقعیتی زیرکانه ترین صحبت ها را می کند.
شگفت آور نیست که بسیاری از شفا دهنده ها و تعلیم دهندگان معنوی دارای گروه خون AB هستند. اما مشکل اینجاست، از آنجایی که سیستم دفاعی AB فاقد تشخیص است، ممکن است گمان برید آنها به هیچ گروهی وفادار نیستند.
از جنبه مثبت آن، نوع AB عضو یکی از جالب و جذاب ترین گروه های خونی در نظر گرفته می شود. اما جذبه آنها اغلب به درد قلب مخفی می شود. جان اف کندی و ماریلین مونرو هر دو دارای گروه خون AB بودند که جذبه آنها برایشان گران تمام شد، اما به طرز فراموش نشدنی در اذهان مردم باقی ماندند.

13886
3
 
8
دیدگاه ها
Mahdi:
مهدی لطفی ۱۵ ساله از دامغان وزن ۷۸ کیلو قد۱۶۰
1
 
2
مدیریت سایت :
سلام لطفا با این شماره تماس بگیرید09196655148
2
 
0

maedeh:
چطور میتونم از شما مشاوره بگیرم
0
 
2
مدیریت سایت :
سلام.با شماره 09196655148 اقای دکتر افشاری تماس بگیرید بفرمایید از طرف سایت عطار ایرانی.
1
 
0