مورد علاقه ها 0

مواد غذایی بسیار مضر برای سلامتی

تغذیه سالم

مواد غذایی مضر

شاید دیده باشید افرادی را که وقتی صحبت از رعایت اصول طبی و تغذیه ای می شود،خود و یا دیگران را شاهد می آورند که مدت ها بدون رعایت این مسایل زندگی کرده اند و ضرری متوجه آنان نشده و با این استدلال سعی در بی اهمیت جلوه دادن تفکرات افرادی دارند که نگاهی قاعده مند و اصولی به زندگی خود و اطرافیان خود دارند.
در پایان رساله ذهبيه، راوی نقل کرده است که امام رضا(ع) در حدیثی به یک شبهه طبی این گونه پاسخ داده اند: «امام رضا (ع) نصیحت کرد مأمون را که هیچ گاه نگو مدت ها فلان کار را کردم و فلان چیز را خوردم اما گزندی ندیدم، و فلان چیز را نوشیدم ولی زیانی به من نرسید و... چون این مشت از مردم، ای امیر... چونان حيوانند که نمی فهمند چه چیز برایش مضر است و چه چیز سودمند. اگر دزد در همان بار اولی که دزدی می کند مجازات شود دیگر دزدی را تکرار نخواهد کرد و كيفرش آسان تر خواهد بود، اما به او مهلت داده می شود و کاری به کارش نمی گیرند و در نتیجه دزدی را تکرار می کند تا جایی که به بزرگترین سرقت ها دست می زند و آنگاه دستگیرش می کنند و دستش را می برند و این مجازات بزرگ را متحمل می شود، و این عاقبت طمع اوست. »
منظور حضرت از بیان این مثال متوجه کردن ما به این است که انسانی که به امور طبی خود بی توجه است، اگر در همان ابتدای بی توجهی خود، گرفتار بیماری شود، مانند دزدی که در بار اول گرفتار شده، کیفر سبک تری خواهد داشت تا آن شخصی که مدت ها بی توجه بوده و ظاهرة ضرری گریبانگیر او نشده است. بنابراین اگر شخصی مدتی به مسایل طبی خود بی توجهی کرد و در دام بیماری گرفتار نشده نباید به خود مغرور شود و نسبت به کار اشتباه خود شجاعت پیدا کند، چون کیفری به مراتب سخت تر از دیگران در انتظار اوست. در معرفی برخی از این غذاها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن نباتی

روغن های هیدروژنه جامد سبب افزایش کلسترول و تری گلیسیرید- تری گلیسیریدها و کلسترول اشاره به دو نوع مختلف از چربی هایی است که در خون ذخیره می شوند در میزان بالا در خون، هر دو می توانند بیماری هایی مانند سکته مغزی یا بیماری قلبی را بوجود آورند. اما هردوی این چربی ها تفاوت در عملکرد، قواید و عوارض جانبی دارند.- شده و در عروق بدن
و قلب رسوب کرده و پلاک اروم تشکیل می دهند. مواد رنگ بر و نگهدارنده افزوده شده به آن، ترکیبات بسیار مضر و خطرناکی هستند. روغن نباتی، رابطه قانونمند بین اعضا و جوارح را به هم می ریزد، ایجاد مواد پلاستیکی می کند، هم راه اکسیژن و هم خروج گاز کربنیک را می بندد و صدها عوارض دیگر که از مواد نفتی حاصل می شود.

روغن مایع

تفاوت چندانی با روغن نباتی ندارد و مصرف آن نیز سبب افزایش کلسترول و تری گلیسیرید می شود. طبق تحقیقات ده ساله ی آمریکا روی ۱۳۰۰۰ بیمار ثابت شده که مارگارین در رسوب کلسترول در عروق و تشکیل پلاکت آتروم در عروق کرونر قلب و بیماری های ایسکمیک قلب نقش مؤثری دارد و از عوامل سکته ی قلبی است. کره های گیاهی برای کشتن موش، سوسک، مگس، پشه و سایر حیوانات خوب است

سرخ کردنی ها

با سرخ کردن، دمایی بالاتر از ۱۰۰ درجه سانتی گراد به وجود می آید که باعث از بین رفتن بخش عمده ای از املاح معدنی، ویتامین ها، آنزیم ها و مخمرهای مهم و مفید غذایی می شود. سرخ کردنی ها دیرهضم هستند و سیستم گوارشی بدن را خسته و فرسوده کرده و به کبد هم صدمات جبران ناپذیری وارد می کنند.
امروزه انواع بیماری های رایج کبدی از برکات سرخ کردنی هاست! ولی تفت دادن غذاها اشکال ندارد.

غذاهای پرچرب

مصرف زیاد از حد روغن باعث اضافه وزن و چاقی شده و امکان افزایش چربی بد را فراهم می آورد. در ضمن وجود چربی زیاد در بدن خطر ابتلا به سرطان روده و ریه و دیگر انواع سرطان ها را افزایش می دهد. روغن نباتی خیلی جذب غذا شده و به گونه ای است که فرد مجبور است سه برابر روغن طبیعی از آن استفاده کند.

ساندویچ مضر است

برنج بدون سبوس

برنج دو لایه دارد: لایه رویین آن ضخیم و لایه زیرین آن نازک و زردرنگ مثل گندم است. منظور از سبوس همین لایه نازک است. در کارخانه برای آماده سازی برنج این لایه ها را از برنج جدا می سازند. می توان از صاحب برنج درخواست کرد که لایه نازک برنج را نگیرد و به همان شکل، برنج را تحویل بدهد یا می توان سبوس دوم برنج را از آسیاب های برنج کوبی تهیه و پس از الک کردن استفاده کنید. (به ازای هر فرد یک قاشق چای خوری سبوس دوم برنج بریزید)
برنج سفید سوداز است و خون را به شدت غلیظ می کند. همچنین یبوست زاست و شده ایجاد می کند.
برنج باید کم مصرف شود و با مصلح خود، سبوس دوم برنج و زیره مصرف شود.
زردی برنج هندی و پاکستانی، طبیعی نبوده بلکه بر اثر اشعه به آن است. بنابراین نباید آن را با برنج سبوس دار اشتباه گرفت. برنج آبکشی کم ضررتر از کته بوده و همچنین برنج ایرانی کم ضررتر از برنج خارجی می باشد.

چاشنی های شور و نمک ید دار

نمک تصفیه شدهی صنعتی، موجب فشار خون و افراط در مصرف آن، باعث پوکی استخوان و بیماری های معده و کلیه است. ید موجود در نمک های امروزی چون طبیعی نیست، سرطان زا بوده و اختلالات عصبی در بدن ایجاد می کند.

گوشت مرغ و تخم مرغ ماشینی

مرغ های ماشینی در فضای سربسته زندگی می کنند و دائما بیدارند. معمولا باید شب ها چراغ را خاموش کنند تا مرغ ها و جوجه ها استراحت کنند ولی اکثر مرغداری ها در طول شبانه روز، چراغ ها را روشن می گذارند و جوجه ها را وادار به تغذیه می کنند.
در غذای آنها از ویتامین های مختلف و بی رویه استفاده می شود و همین امر باعث بدبویی گوشت مرغ می گردد. همچنین از آنتی بیوتیک هایی مانند کلرامفنیکول استفاده می شود که عوارض خطرناکی بر مغز و استخوان می گذارد.
بدترین مسأله در مرغداری، بیدار نگه داشتن مرغ ها در طول زندگی است که این امر موجب می شود اسیدلاکتیک فراوانی در بدن آنها جمع شود. استفاده از چنین مرغ هایی اسید لاکتیک انسان را بالا می برد و باعث مسمومیت می شود.
موی زاید، تغییرات هورمونی، بلوغ زودرس، استرس، درد مفاصل و آرتروز از دیگر عوارض مرغ های پرورشی می باشد و مصرف مکرر مرغ، خصوصیات مردانه را در آقایان کاهش می دهد.
جایگزین: مرغ و تخم مرغ محلی

سوسیس و کالباس

عمده رنگ قرمز این اقلام از تاج خروس است. مواد افزودنی بنزوات سدیم و نیترات به وفور به این اقلام افزوده می شود که بسیار مضر هستند. ۳۰ تا ۹۰% سوسیس و کالباس متشکل از سیر است که خود سبب آکنه صورت می شود. گوشت پایه ای آن البته اگر گوشتی در کار باشد، گاو است که مضرات آن پیشتر گفته شده است.
جایگزین: تهیه کالباس سالم خانگی از گوشت گوسفند، شتر، شتر مرغ، مرغ محلی و سوسیس و کالباس های گیاهی که اخیرا وارد عرصه سبد غذایی شده است. 

ساندویچ و پیتزا

به خاطر داشتن سوسیس و کالباس، بیماری های مختلفی را باعث می شوند. خمیر پیتزا چون از آرد نول تهیه می شود، بعد مصرف در روده تبدیل به قند شده و تولید الکل می کند که می تواند موجب میگرن شود.
دیگر عوارض ناشی از این غذاها بیماری های پوستی، عصبی و یبوست است که خود عوارضی مانند همورویید، شقاق مقعد و بیماری کولیت یا قولنج روده و ... را به دنبال دارد. پنیر پیتزا و پنیرهای مشابه آن در اثر ماندن و تخمیر زیاد، حالت کش دار پیدا می کنند و سودازا می باشند.

ماکارونی، لازانیا و رشته های صنعتی

ماکارونی حاوی گلوتن صنعتی است که در نوع تولیدی در ایران، گلوتن از حد مجاز بین المللی بیشتر گزارش شده. گلوتن صنعتی سرطان زا شناخته شده است. ماکارونی با آرد نول فاقد سبوس است و به دلیل حالت خمیری و زیاد جویده نشدن آن، موسین و پتیالین بزاق کمتر تولید شده و به راحتی هضم نمی شود. و نیز فاقد فیبر گیاهی بوده، ایجاد یبوست می کند و باعث به وجود آمدن سم پنومائین و گازهای سمی دیگر در روده بزرگ می شود. مواد خمیری و حجیم مثل ماکارونی ارزش غذایی ندارد.

ادویه جات زیاد

استفاده به اندازه از آن، غذاها را خوشمزه کرده و مشکلی ایجاد نمی کند؛ البته به شرطی که منطقه جغرافیایی، زمان و فصل در نظر گرفته شود. اگر ادویه جات، کم، مصرف شوند مفید است. مثلا دارچین برای تقویت اعصاب و زنجبیل برای باز کردن رگها مفید بوده و زردچوبه نیز کلیه و کبد را شستشو می دهد.
مصرف بی جا و مدام ادویه جات ناراحتی های پوستی، آلرژی، آسم، تغییر و فساد در خون، خارش در چشم و اطراف آن، هپاتیت، سیروز کبدی را ممکن است بروز دهد.
توجه: امروزه در اکثر غذاهای تقلبی ای که تولید می شود با اضافه کردن ادویه جات و اسانس های شیمیایی آن را خوشمزه می کنند که باید با هوشیاری کامل از این گونه تغذیه های مضر استفاده نکرد.

گوشت گاو

امام علی(ع) فرمودند: «گوشت گاو، بیماری است و شیر آن، شفاست و روغنش درمان است»
حکیم بوعلی سینا، ۱6 بیماری مهلک را به مصرف گوشت گاو مرتبط می داند که اولین آن سرطان، دوم مالیخولیا و سوم بواسیر می باشد. گوشت گاو به شدت سوداز است و خون را غلیظ می کند و برای کبد بار سنگین دارد؛ سبب تیرگی پوست صورت، حالت های عصبی، افسردگی و وسواس می شود. یکی از علل سرکشی و پرخاشگری بچه ها در مقابل پدر و مادر مصرف گوشت گاو است .

رب گوجه فرنگی

این چاشنی هنگام تهیه، حداقل 7-6 ساعت، در ظروف آلومینیوم و یا روی جوشیده می شود مضرات زیر را به همراه دارد:
به علت جوشیدن زیاد، تمام آنزیم ها و ویتامین های مفید گوجه از بین رفته و به یک غذای کثیف و غلیظ تبدیل می شود که ذره ای ارزش غذایی ندارد.
به علت اسیدی بودن گوجه فرنگی به طور طبیعی، مقداری آلومینیوم ظرف در آن حل شده و کندی ذهن (آلزایمر) به همراه می آورد.
در رب های کارخانه ای و صنعتی و به قولی صددرصد بهداشتی، مواد نگهدارنده و متوقف کننده ای چون بنزوات سدیم یا ایتلردیامین تترا استیک اسید اضافه می کنند که این ها خون را به شدت فاسد کرده و انواع سرطان را تولید می کنند.
اگر ناچار به استفاده از گوجه فرنگی رسمی هستید، رب را در ظرف مسی تهیه کرده که عوارض منفی کمتری دارد ولی کار اصولی، آن است که از جایگزین ها استفاده شود. رب انار، رب آلو و رب زردآلو جایگزین های مناسبی برای گوجه فرنگی هستند. این گونه رب ها را باید در ظرف مسی پخته و از مواد افزودنی در آنها خوداری کرد. همچنین از تمام میوه ها رب تهیه می شود، که کاربردهای مختلفی دارد.

غذای فریز شده

در این مواد آرام آرام مواد سرطان زا تجمع یافته و از طرفی ماهیت ماده ی غذایی دچار تحولاتی می شود که خواص آن کمتر شده و حتی طعم آن تغییر خواهد کرد. به همین دلیل است که غذاهای تازه، لذيذتر و مطبوع تر است. یکی از ارکان طول عمر، استفاده از غذاهای سالم و تازه است.


غلات بدون سبوس مانند: گندم و برنج بدون سبوس زمینه اختلالات گوارشی را فراهم می کند. نتایج تحقیقی در ایتالیا حاکی از آن است که رژیم غذایی حاوی مقادیر غلات بدون سبوس و به خصوص نان سفید، باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان کلیه می شود. آرد سفید و آرد برنج (بدون سبوس) و تمام غذاهایی که با این دو ترکیب تهیه می شوند جز غذاهای افزایش دهنده چربی های خون به شمار می آیند.

غذای رستوران ها

معمولا در رستوران ها برای طبخ برنج، از زاج استفاده می کنند که عوارض خطرناکی از جمله آرترواسکلروزه شدن دیواره عروق قلبی را به همراه دارد. زاج باعث قد کشیدن برنج و به اصطلاح مشتری پسند شدن آن می شود و یکی از نشانه های آن این است که بعد از سرد شدن غذا، برنج خشک می شود.

سس مایونز

حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم و بنزوات سدیم) است که سرطان زا هستند و به تجربه ثابت شده که در اقلام غذایی هیچ چیز به اندازه سس مایونز موجب صدمه به پوست صورت و جوش صورت نمی شود.
سس، حاوی زرده تخم مرغ، روغن مایع و ادویه های مختلف بوده که مصرف این گونه مواد مشکلات زیادی مانند: سنگ های صفراوی، ناراحتی های کبدی، آلرژی، چرب شدن سریع پوست، مو و خطرناک تر از همه گرفتگی عروق کرونر قلب را در پی دارد.
مایکروفر به خاطر داشتن امواج الکترومغناطیسی باعث عوارضی چون آسیب سلول های مغزی و دستگاه عصبی، سردرد، خستگی، آب مروارید و سرطان خون می شود.

زیتون بازاری

زیتون میوه تلخی است که به دو روش تلخی آن گرفته می شود: روشی طبیعی که با نمک و به مدت سه ماه طول می کشد و قدمت ۷۰۰۰هزار ساله دارد. تلخی گیری غلط و خطرناک سه ساعته با روش شیمیایی است که با سود سوزآور انجام می گیرد. در روش شیمیایی مقداری از سود سوزآور در بافت زیتون نفوذ کرده و در نهایت در وعده های غذایی وارد بدن انسان می گردد و باعث بیماری هایی همچون زخم ماندگار، تورم در سطوح معده و روده و در نهایت عامل سرطان در سیستم گوارش می شود.
نکته: تیرگی و کثیفی دبه های زیتون حاکی از فعل و انفعالات شیمیایی سود سوزآور با مواد پلاستیکی است که هشداری است بر اثرات این ماده خطرناک.

تیزاب

نام دیگر آن اسید نیتریک است که جهت مراقبت و جلوگیری از فساد و ماندگاری بیشتر مواد، مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده بر اثر تبدیل به نیتریت و نیتروزامین با هموگلوبین موجود در خون ترکیب شده و بیماری های خطرناکی مانند سرطان خون را ایجاد می کند.

قند و شکر مصنوعی

شکرسفید برای کبد مضر است و مواد رنگ بر قند و شکر مضر شناخته شده. قند و شکر تفالی باقیمانده از چغندر و نیشکر است که تمام مواد مفید و ارزشمند آن را گرفته اند و به دامها داده و تفاله آن را به انسان می دهند.
از جمله عوارض شکر سفید و مصنوعی؛ سرکوب سیستم ایمنی بدن، برهم زدن تعادل املاح و مواد معدنی در بدن، کاهش انعطاف پذیری و عملکرد بافت ها، کاهش ظرفیت یادگیری و عملکرد حافظه، میگرن و انواع سردردهای شدید، آب مروارید، افزایش سطح تری گلیسیرید خون، يبوست، سنگ صفرا وکلیه، آپاندیس، افزایش هورمون زنانگی در مردان، سرطان پروستات، پستان، تخمدان و راست روده، کیست تخمدان در خانم ها، نازایی
توجه: به جای شکر مصنوعی می توان از شکرهای طبیعی مثل شکر سرخ، قهوه ای و از میره انگور و عسل استفاده کرد.

نوشیدنی های صنعتی

این نوشیدنی ها اعم از گازدار مثل نوشابه، دلستر، ماءالشعیر صنعتی و ... ویا بدون گاز مثل آبمیوه، نکتار باعث پوکی استخوان، بیماری های کبدی، دیابت، آلرژی، کاهش حافظه، پوسیدگی دندان، چاقی، سوء تغذیه، سنگ کلیه، چین و چروک پوست، بیماریهای قلبی عروقی و... می شود.

نوشابه مضر است


نوشابه : حاوی بنزوات سدیم (ماده نگهدارنده است که بسیار سمی و سرطان زاست. کافئین و موادرنگی نوشابه برای قلب مضر است و سبب بی قراری و نامنظم شدن ضربان قلب می شود. گاز دی اکسیدکربن موجود در نوشابه سبب پوکی استخوان می شود. فسفر و اسید فسفریک نوشابه ها با کلسیم استخوان ها رقابت کرده، کلسیم را از سطح استخوانی برداشت کرده و خود جای آن می نشیند؛ موجب نرمی و پوکی استخوان می شود و رسوبات کلسیم وارد شده در خون، ایجاد سنگ کلیه می کند. یک عدد نوشابه به اندازه شش بشقاب برنج، چاق کننده است. علاوه بر این مواد قندی نوشابه ها برای دندان مضر است.
می توانید از نوشابه به علت اسید فسفریک قوی موجود در آن برای تمییز کردن سطوح و لکه ها، یا باز کردن لوله های بسته شده استفاده نمایید.
متاسفانه مردم ایران نوشابه خورترین ملت دنیا هستند.
جایگزین: سرکه شیره، شربت عسل و لیموترش تازه، سکنجبین، شربت رب انار، شربت به لیمو، شربت زرشک، شربت نعناع، شربت بیدمشک، شربت بهارنارنج، شربت آلو، برگه هلو، شربت انواع عرقیات گیاهی و کامبوجا.

مواد کافئین دار

برخی تاثیرات کافئین در بدن عبارتند از: فشار خون بالا، حرکت نامنظم ماهیچه های قلب، افزایش اپی نفرین و کاتکولامین، افزایش ترشح اسید معده و پپسین، زایمان زودرس، افزایش قند خون، کاهش جذب آهن در روده ها و...
چای: چای سیاه و چای سبز هر دو از یک ماده هستند برای ضد عفونی کردن زخم ها، رفع بوهای نامطبوع و تصفیه هوا مفید است (به دلیل جذب سموم محیط به خود). تیرگی پوست، کم خونی، یبوست، ترش کردن و نفخ، بواسیر، ساییدگی استخوان، دردهای مفصلی، گرفتگی عروق، تپش نامنظم قلب و مشکلات عصبی از عوارض مصرف چای است. علاوه بر آن بعضا به چای، عطر و طعم و رنگ های شیمیایی اضافه می شود که برای سلامتی بسیار مضرند.
توجه: توصیه می شود بجای آن از دمنوش های گیاهی مناسب هر مزاج استفاده کنید.

فرآورده های پاستوریزه

مواد لبنی پاستوریزه به دلیل از دست دادن بیش از حد چربی و وجود مواد نگهدارنده، طبعی سرد و تر داشته و می توانند باعث ایجاد عوارض مختلفی از جمله سردرد، خواب آلودگی، فراموشی، بیماری های گوارشی و کولیت و روماتیسم شوند. استفاده از آن ها برای بیماران بلغمی و مبتلایان به بیماری های مفصلی اکیدا ممنوع است.
شیر پاستوریزه و طبیعی: در روایات اسلامی بر مصرف شیر گاو تاکید شده و آن را دوا دانسته اند. شیر طبیعی را جوشانده و در یخچال نگه دارید. برای نگهداری آن می توان از ظروف لعابی یا سفالی استفاده کرد ولی ظروف سفالی بهتر است. موقع مصرف شیر باید آن را ولرم و به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و نوک قاشق چایخوری دارچین میل کرد. البته در سرد مزاجان می توان مقدار دارچین را افزایش داد.
باید توجه داشت که چون تغذیه گاوها و نژاد آنها تغییر کرده و دستخوش تغییرات شیمیایی شده حتی در شیر گاو طبیعی 43 درصد مواد شیمیایی رسوب می کند وگرنه بهترین شیر، شیر گاو زرد رنگی است که نژاد آن تغییر نکرده و تغذیه و علوفه آن از بیابان و مراتعی باشد که از مواد شیمیایی برای پرورش آنها استفاده نشده باشد.
دوغ پاستوریزه و طبیعی: در دوغ پاستوریزه ماده نگهدارنده بنزوات سدیم افزوده می شود که این ماده در محیط اسیدی تبدیل به بنزوئین می شود و سبب ابتلای فرد به سرطان می شود.
گاز سمی کربن دی اکسید موجود در دوغ های گازدار باعث بیماری پوکی استخوان می شود. مصرف این دوغ همراه غذا موجب مختل شدن شیره گوارشی می شود. همچنین سیستم اعصاب مرکزی بدن را به حالت نیمه فلج مغزی در می آورد. خوردن دوغ طبیعی و سنتی به تنهایی خیلی خوب و مفید نیست، مخصوصا برای سرد مزاجان، اما با مصلح، آن هم به مقدار نیاز بدن و موافق مزاج مضر نیست.

ترشی و سرکه های صنعتی

مصرف این مواد اشتهای کاذب ایجاد نموده و باعث پرخوری می گردد که می تواند موجب ناراحتی های گوارشی؛ زخم معده و اثنی عشر شود. همچنین افرادی که به طور مداوم از این قبیل مواد استفاده می کنند به دلیل غلبه سردی، مستعد ابتلا به بیماری های استخوانی و مفصلی، ضعف اعصاب، صرع، ناتوانی قوای جنسی و سستی آلت تناسلی، آسیب سلول های مغزی و دستگاه عصبی، سردرد، خستگی، آب مروارید و سرطان خون می شوند.

بستنی و فالوده صنعتی

یخ موجود در بستنی، فالوده، یخمک، نوشمک می تواند دیسک کمر، ضعف اعصاب رحم، سقط جنین، نازایی، اختلال سیستم مغزی نخاعی را سبب شود.
کربوکسی متیل سلولز موجود در بستنی که در کارخانه های صنعتی به عنوان حجم دهنده و تغلیظ کننده، به جای پودر ثعلب به کار می رود می تواند باعث بیماری صرع، دردهای شدید ناحیه لگن بخصوص در دوران عادت ماهیانه و.... شود.

پفک و چیپس

در یک پژوهش علمی در انگلستان مشخص شده که درصد عقیمی و ناباروری در کودکانی که به وفور پفک مصرف می کنند بالاتر از سایر کودکان است.
پفک حاوی تارترازین است که سبب اختلالات رفتاری، اضطراب، پرخاشگری، تند خویی و حالت های عصبی در اطفال می شود. پفک چسبندگی فوق العاده ای دارد؛ به طوری که در یک مطالعه مشخص شده که با هفت مرتبه مسواک زدن صحیح و اصولی، باز هم ذرات پفک لابه لای دندان ها مشاهده میشود. جالب است بدانید انگلیسی ها اعلام کرده اند اگر کشمش بخوری و به دندان هایت بچسبد مانع کرم خوردگی دندان می شود.
در چیپس اسیدهای چرب ترانس موجود است که پس از حرارت دیدن مکرر، تبدیل به F. F.A شده که سرطان زاست. چیپس به شیوه ای که در ایران تولید می شود صدرصد سرطان زاست. زیرا روغن آن مکرر سرخ می شود.
جایگزین: توت، سنجد، نخودچی کشمش، انجير و تنقلات طبیعی، فندق، بادام، پسته شام، پسته، برنجک، گندم و شاهدانه بوداده با نمک طبیعی و...

آدامس

مصرف آن عوارضی نظیر زخم معده، نفخ روده، سیری زودرس، بی اشتهایی که ناشی از بلعیدن زیاد هوا هنگام جویدن است را به همراه دارد. افزودن برخی مواد طبیعی و شیمیایی در برخی آدامس ها، زمینه اعتیاد را در مصرف کننده فراهم می کند.
جایگزین: می توان از آدامس طبیعی(سقز) استفاده کرد.

موز

طبیعی آن مفید است. اما اکثر موزهای بازار، توسط کاربیت که گاز استیلن دارد و سرطان زا است عمل آوری می شوند.

اقلام حاوی مواد نگهدارنده

به طور کلی اکثر اقلام غذایی کارخانه ای و بسته بندی شده به دلیل افزودن مواد نگهدارنده، مواد رنگی و مضر، قابلیت سرطان زایی دارند پس باید حتی المقدور از مصرف آنها اجتناب شود.

لوازم آرایشی شیمیایی


 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.




19721
0
 
8
دیدگاه ها