مورد علاقه ها 0

دمنوش های گیاهی جایگزین چای سیاه و خواص آن ها

دمنوش گیاهی

دمنوش های مفید

نوشیدنی هایی که معرفی می شوند، جایگزین هایی مناسب، خوش طعم و مفید برای چای هستند. هر کس می تواند بر اساس سلیقه و ذائقه خود و نیز با توجه به بیماری ها یا نیازهای بدنی خویش (و حتی بر اساس فصول مختلف سال) از این نوشیدنی ها بهره ببرد. اگر با ذوق و سلیقه باشید می توانید ترکیبات گوناگونی از این نوشیدنی ها را تهیه نمایید؛ به یاد داشته باشید که با ترکیب چای های مختلف، هر کدام از مواد تشکیل دهنده آن چای، خواص خود را به طور جداگانه حفظ خواهد کرد. 

طرز تهیه: ترکیبات چای های معرفی شده را با دو لیوان آب سرد در یک قوری ریخته و روی حرارت کم قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد، سپس به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم (کتری یا سماور) می گذاریم تا به آرامی دم بکشد.

چای به لیمو و زیرفون

طبیعت گرم
به لیمو، ۱ قاشق مرباخوری و زیرفون، ۱ قاشق غذاخوری
خواص: در درمان سرماخوردگی، تشنج، نقرس، دردهای سیاتیکی، غلظت خون، روماتیسم، بی خوابی شبانه، میگرن، اضطراب، طپش قلب، سردرد، آسم، فشار خون و اسهال موثر است. همچنین این چای تقویت کننده حافظه، شستشو دهنده کلیه و مقوی معده است.
توجه: زیرفون برای خانم های باردار ممنوع است.


چای بادرنجبویه و زیرفون

طبیعت خیلی گرم بادرنجبویه، ۱ قاشق مرباخوری و زیرفون، ۱ قاشق غذاخوری
خواص: مقوی قلب و اعصاب، خون ساز، تقویت کننده سلول های مغزی، فوق العاده آرام بخش و در بعضی مزاج ها بالا برنده فشار خون است.
توجه: زیرفون برای خانم های باردار ممنوع است.


چای بابونه

طبیعت آن معتدل و در بابونه های صحرایی به سمت گرم و خشک است. بابونه، ۱ قاشق غذاخوری
خواص: ضد بلغم و صفرا و آرام بخش اعصاب، به ویژه اعصاب معده و روده و مقوی آنها و شستشو دهنده بسیار قوی کلیه ها و تقویت کننده کلی سیستم عصبی است و علاوه بر آن، ضد تب، ضد انگل، ضد یبوست و اشتها آور است.


چای گل گاو زبان و سنبل الطیب

گل گاوزبان، ۲ قاشق غذاخوری و سنبل الطیب، ۱ قاشق مرباخوری، لیمو امانی یک عدد
گل گاوزبان: طبیعتی گرم و تر دارد و ضد سودا و صفرا است و آرامبخش اعصاب، خواص خواب آور و مسکن سردردهای عصبی و دردهای کلیوی و کاهش دهنده فشار خون است.
خواص سنبل الطیب: طبیعتی گرم دارد وضد قولنج و اسپاسم های عضلانی و مفید در درمان تشنج و صرع بوده و قوه باه میل جنسی را نیز تقویت می کند.


چای به لیمو

طبیعت گرم به لیمو، ۲ قاشق غذاخوری
خواص: آرام بخش، مناسب برای درمان بی خوابی های شبانه، میگرن، سردرد، طپش قلب و آسم بوده، تنظیم کننده قاعدگی در زنان ضمن تقویت معده و آثار ضد نفخ، حافظه را نیز بهبود می بخشد.


چای دارچین

طبیعت گرم و خشک
دارچین، چند قلم آسیاب نشده
خواص: دارچین یک محرک عالی اعصاب است که ضمن دارا بودن خواص نشاط آوری و رفع دلهره، شستشو دهنده کلیه، دفع اخلاط رطوبی، تقویت کننده قوه باه و موثر در درمان پادردهای رطوبی است. دارچین علاوه بر تقویت کبد و معده، اشتها آور نیز بوده، بوی بد دهان را بر طرف می کند. (تاثیر آن تا ۱۵ سال در بدن می ماند).
توجه: زنان باردار بهتر است در مصرف دارچین کمی احتیاط کنند.


چای زنجبیل

طبیعت گرم و خشک
زنجبیل (قلم تکوبیده)، ۲ قطعه متوسط
خواص: ضد بلغم، بالا برنده قوی فشار خون، مقوی اعصاب، تقویت کننده حافظه، تنظیم کننده جریان ادرار، ضد رطوبت مزاج، خونساز، ضد درد مفاصل، تقویت کننده قوه باه، مقوی دستگاه گوارش، حل کننده سنگ های صفراوی، ضد مسمومیت های غذایی، درمان کننده بسیار خوب تب مالت و ضد سرطان می باشد.
توجه: مصرف زیاد زنجبیل می تواند باعث افزایش فشار خون و ضعف نیروی جنسی شود.



 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



چای میوه گل نسترن

طبیعت معتدل و تا حدی خشک
میوه گل نسترن، ۱۵ عدد
خواص: در پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثر است، فشار خون را کم کرده، ورم درد کلیه را التیام و آن را شستشو می دهد، معده را تقویت می نماید و اثرات ضد اسهالی دارد.


چای زیرفون

طبیعت گرم زیرفون، ۱ قاشق غذاخوری
خواص: مصرف زیاد آن فشار خون را کاهش می دهد، در ناراحتی عصبی، تشنج، میگرن های مزمن، بی خوابی، سردرد، بیماری های ریوی و زکام، غلظت خون، استفراغ، روماتیسم، آرتروز، نقرس و دردهای سیاتیکی کاربرد دارد.

توجه: زیرفون برای خانم های باردار ممنوع است.

چای اکلیل کوهی

طبیعت معتدل تا گرم اکلیل کوهی، ۱ قاشق غذاخوری
خواص: گیاه معجزه گر، ضد صفرا، تقویت کلی بدن و به ویژه اعصاب، شستشو دهنده کلیه، ضد دلهره و اضطراب، برطرف کننده زکام، آسم و سیاه سرفه، مقوی معده، ضد دردهای رماتیسمی، استخوانی و کمری و حل کننده سنگ های صفراوی است.


چای گزنه

طیعت گرم و خشک گزنه، ۱ قاشق غذاخوری
خواص: اثر آن در کاهش قند خون سالهاست که به اثبات رسیده است. این گیاه ضدصفرا و سنگ کیسه صفرا بوده، غلظت خون را کاسته، چربی خون را پایین می آورد، و با شستشوی کلیه، بسیاری از بیماری هایش را بهبود می دهد. گزنه همچنین ضد سرطان، ضد خونریزی، زیاد کننده شیر مادر، برطرف کننده خستگی، ضد ریزش موی سر و مفید در درمان بیماریهای پروستات است.


چای اسطوخدوس

طبیعت گرم و خشک
اسطوخدوس، ۱ قاشق غذاخوری
خواص: در درمان طیف وسیعی از بیماری ها از جمله میگرن، زکام، آسم و برونشت، انواع روماتیسم و اگزما کاربرد دارد. این گیاه، مسکن، آرام بخش اعصاب، کاهش نفخ و گاز روده ها، مسهل بلغم وسودا خصوصا سودای مغز، ضد عفونی کننده دستگاه مجاری ادراری تقویت کننده سلول های مغز و شستشو دهنده کلیه است.

دمنوش گیاهی


چای مرزنجوش

طبیعت گرم مرزنجوش، ۱ قاشق غذاخوری
خواص: اثر آرام بخش مرزنجوش بر اعصاب، آن را تبدیل به یکی از بهترین داروها در درمان میگرن کهنه، درد شقیقه ها و بسیاری از سردردهای دیگر و نیز، بی خوابی نموده است. این گیاه با اثر تب بر و خلط آور خود، در درمان انواع سرماخوردگی ها موثر است و در دستگاه گوارش به عنوان داروی ضد نفخ و ورم معده، ضد اسهال و اشتها آور کاربرد دارد.

چای فلوس

طبیعت معتدل مغز فلوس، ۱ قاشق غذاخوری
خواص: ضد صفر است و به عنوان ملین و مسهل قوی (اما با عملکردی ملایم و بی آزار)، يبوست های مقاوم به درمان و مزمن را درمان می کند و به تدریج، تورم امعاء و احشاء را تسکین می دهد. فلوس، همچنین پایین آورنده فشار خون و درمان کننده برفک دهان است.


چای زعفران

طبیعت گرم و خشک زعفران کوبیده، ۱ قاشق مرباخوری
خواص: مقوی قلب، محرک قوای مغزی، شادی بخش، خنده آور، ضد کرم خوردگی دندان، شستشو دهنده کلیه، مقوی معده، ضد سرفه، ضد حساسیت و خلط آور است. در هنگام زایمان برای تسهیل و تسریع روند زایمان می توان یک مثقال آن را دم کرده میل نمود اما در دوران بارداری بهتر است از مصرف زیاد آن خودداری کرد.


چای نعناع

طبیعت معتدل و اندکی گرم
نعناع، ۱ قاشق غذاخوری
خواص: یک ضد اسهال و استفراغ قوی است که مقوی معده و ضد نفخ آن، خوشبوکننده دهان، آرام کننده روده ها و رفع ناراحتی های گوارشی و کمک به هضم غذا، بادشکن، تقویت کبد و طحال، رفع کننده ناراحتی های کیسه صفرا و نیز مفید در درمان ناراحتی های ریوی، تنگی نفس، آسم و سرفه و خستگی های جسمی است.


چای پونه

طبیعت معتدل و اندکی گرم
پونه، ۱ قاشق غذاخوری
خواص: پونه، به لحاظ طبی، نعناع خودرو محسوب می شود و خواص آن مشابه نعناع است. قوی ترین آنتی بیوتیک، باد شکن، رقیق کننده خون، ادرارآور، دفع صفرا، انرژی زا، تقویت قلب، معده و جهاز هاضمه، ضد شب ادراری، رفع حساسیت، ضد نفخ و نقرس می باشد.


چای چلتوک برنج

طبیعت گرم
چلتوک برنج، ۱ قاشق غذاخوری
خواص : سرشار از گروه ویتامین های گروه «ب» است، از سفید شدن و ریزش موی سر پیشگیری می کند (به صورت خوراکی و ماساژ روی مو و پوست سر) و یبوست های مزمن را درمان می کند.
توجه: مصرف آن برای خانم های باردار ممنوع است.


چای گلپر

طبیعت گرم و خشک
گلپر، ۱ قاشق غذاخوری
خواص: تقویت کننده عالی حافظه و یک داروی ضد صرع قوی است، برطرف کننده تنبلی معده، کمک کننده به هضم غذا، ضد انواع اسهال و اشتها آور بوده، علاوه بر تقویت میل جنسی، در درمان جوش و دمل موثر است.


چای بادرنجبویه

طبیعت خیلی گرم بادرنجبویه، ۲ قاشق غذاخوری
خواص: در بعضی مزاج ها، بالابرنده قوی فشار خون است، همچنین مقوی قلب و اعصاب و فوق العاده آرام بخش، خون ساز، ضد صدای گوش، خواب آور، نشاط آور، ضد بیماری های کلیه و بر طرف کننده بوی بد دهان است.

چای بهارنارنج

طبیعت گرم بهارنارنج، ۱ قاشق غذاخوری خواص: آرام بخش، تقویت کننده مغز و اعصاب، شادی بخش و اشتها آور است.

چای کوهی

طبیعت گرم
چای کوهی، ۱ قاشق غذاخوری
خواص: ضد آلرژی و حساسیت، مقوی اعصاب، آرام بخش، خواب آور و موثر در درمان اگزمای پوستی است.


چای آلبالو

طبیعت سرد وخشک
آلبالوی بدون هسته، نصف لیوان
خواص: ضد صفرا، ضد اسهال، کاهش دهنده فشار خون، موثر در برطرف نمودن حالت تهوع، ضد خارش های پوستی، ضد سنگ کلیه و یک اشتها آور بسیار عالی است اما مبتلایان به زخم های گوارشی نباید از آن استفاده کنند.


چای گل محمدی

طبیعت معتدل با گرایش به سردی و خشکی
گل محمدی (تازه یا خشک شده)، ۲ قاشق غذاخوری
خواص: بسیار شادی بخش، مقوی قلب و ضد صفرا و بلغم، گل محمدی ملین بسیار خوبی بوده، و در درمان یبوست های تازه و کهنه، تقویت لثه و ترمیم زخم های آن مفید است.


چای زرشک

طبیعت سرد و خشک
زرشک آبگیری، ۲ قاشق غذاخوری
خواص: ضد صفرا، تقویت کننده معده، کبد و قلب، خنثی کننده سموم، برطرف کننده عطش و گرمازدگی و تهوع و استفراغ ناشی از آن) و بی اشتهایی است. زرشک، ضمن تصفیه خون، درمان بسیار خوبی برای فشار خون بالا (در افراد گرم مزاج) می باشد.


چای غوره

طبیعت سرد و خشک
غوره، ۲ قاشق غذاخوری
خواص: ضد صفرا و بلغم، برطرف کننده تشنگی و مقوی کبد است و باعث کاهش فشار خون در افراد گرم مزاج می شود، اما برای زخم های معده و اثنی عشر مضر است.


چای عناب

طبیعت معتدل عناب، ۱۵ عدد
خواص: تصفیه کننده خون، ضد سرفه و تنگی نفس، کاهش دهنده فشار خون، مفید در درمان بواسیر و برطرف کننده خشونت سینه، حلق و گرفتگی صداست.

1441
0
 
4
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi