مورد علاقه ها 0

رژیم های غذایی درمانی| آش ابغوره سوپ گشنیز و سیر و لیموترش

آش آبغوره

رژیم آش آبغوره

دستورالعمل رژیم: بیمار به مدت چهارده روز متوالی، روزانه فقط آش رقیق میل کند نه غذای دیگر. بدین صورت که به دلخواه یک یا تعداد متنوعی از آش ها را تهیه کرده و با هر وعده آن یک قاشق غذاخوری آبغوره مخلوط نموده و میل کند. نوع آش اهمیت چندانی ندارد(مثل آش ماش، آش برنج، آش ارزن و آش دوغ) ولی ترجیحا آش جو از همه انواع آن بهتر است. این آش ها نبایستی گوشت، پیاز داغ و سرخ کردنی داشته باشند. و در بین حبوبات استفاده از نخود اشکالی ندارد ولی لوبیا، عدس و کشک بایستی به مقدار خیلی کم مصرف شود. ليكن ریختن آلو، سبزیجات، هویج، سیب زمینی، گوجه فرنگی، لپه، ماش و غیره در آش اشکالی ندارد اما نان نبایستی همراه آش مزبور میل شود و رشته هم رژیم را به هم می زند.
در طول چهارده روز، خوردن میوه، چای و سایر خوراکی ها و کشیدن سیگار ممنوع بوده و تنها خوردنی مجاز همراه آش، آب و عسل و گاها یک زرده تخم مرغ نیم عسلی است.
به دلیل سرد بودن مزاج آنها، در صورت احساس دل درد و نفخ می توانید همراه آش، کمی هم عسل یا زیره میل کنید و در صورت احساس گرسنگی و ضعف، هر چند روز یک بار می توانید یک زرده تخم مرغ نیم عسلی همراه آش بخورید. چون این رژیم در بیماران دیابتی گرم مزاج، کاربرد زیادی دارد( مثل کم کردن نجومی قند خون، درمان فوری زخم های دیابتی، یا درمان فوری نوروپاتی و نورال مربوط به قند خون و نظایر آن...) لذا در صورت گرفتن رژیم، در بیماران دیابتی بایستی علاوه بر کم کردن مصرف دوز انسولين (زیر نظر پزشک) روزانه و به طور مرتب قند ناشتا و دو ساعته خون کنترل شود، تا دچار افت سریع قند خون نگردید.

خواص درمانی

اسیدی کننده خون، پاک سازی اخلاط چهارگانه از بدن خصوصا صفرا با سرعت زیاد، تعدیل مزاج، خون سازی و تحریک مغز استخوان جهت تقویت گلبول های خونی (موثر در درمان تالاسمیکها و افراد کم خون)، رفع اگزما و سایر بیماری های پوستی، درمان دیابت، شستشوی کلیه و مجاری ادرار، تعدیل و تنظیم وزن، لاغر کردن افراد چاق، از بین بردن دردهای مختلف بدن خصوصا دردهای اسکلتی، درمان موثر و مفید جهت بواسير، شقاق و واریس و واریکوسل، استراحت دادن به کبد و سایر دستگاه های دفعی بدن از فعالیت زیاده از حد (در اصل، یکنوع روزه غذایی برای بدن محسوب می شود)، پاکسازی سموم دارویی از بدن.
توجه: بهترین ادویه برای دیابتی ها یا افراد چاق با آش مزبور، سبزی یا پودر سیزی شنبلیله می باشد بهترین ادویه برای افراد با چربی خون بالا، سبزی یا پودر سبزی شوید یا پودر بذر شوید می باشد.
در مورد بیماران دچار فشار خون بهترین ادویه سبزی جعفری با پودر سبزی جعفری یا پودر بذر جعفری می باشد و نیز برای افراد صفراوی مزاج بهترین سبزی، سبزی گشنیز یا پودر تخم گشنیز می باشد. اگر بیمار دیابتی، هم چربی و هم فشار داشته باشد، می تواند از مخلوط هر سه نوع سبزی مربوطه فوق در آش استفاده کند.

با این رژیم سموم بدن شما به این ترتیب از بین خواهد رفت:

خلط دم: ۳ روزه
خلط صفرا: 6 روزه
خلط بلغم: ۹ روزه
خلط سودا: 14 روزه
توضیحات:
آبغوره شور برای افراد دارای فشار خون مضر می باشد. حداکثر مقدار مجاز آش برای هر روز تا سه بشقاب می باشد. آش آبغوره علاوه بر خواص فوق، منضج اخلاط نیز محسوب می شود.
اگر سابقه خونریزی گوارشی دارید، از گرفتن رژیم پرهیز کنید.
در صورت رماتیسمی یا بلغمی بودن (مزاج سرد)، مقدار آبغوره بایستی کمتر شود و همزمان یک قاشق، عسل هم میل شود.
مقدار مصرف آبغوره یک قاشق غذاخوری برای هر بشقاب در افراد عادی می باشد ولی در صورتی که با خوردن آبغوره افت فشار خون پیدا می کنید، می توانید از آبغوره کمتری در هر وعده غذایی به تناسب حالتان استفاده کنید.


رژیم سوپ گشنیز

سوپ گشنیز

دستورالعمل رژیم

مواد لازم:
۲۰۰ گرم اسفناج، ۱۰۰ گرم نخود، ۷۰۰ گرم سبزی گشنیز، یک چهارم پیمانه برنج، دو قاشق عدس، یک پنجم قاشق غذاخوری سبوس گندم، ۲۰۰ گرم آلو بخارا و ۵۰۰ گرم گوشت گوسفند ماهیچه یا سر دست (در صورت تمایل)
طرز تهیه: نخود را از شب قبل خیس کرده، خوب بپزید و سبوس گندم و برنج را شسته و اضافه کنید و بگذارید خوب بپزد. گشنیز، جعفری و همچنین گوشت پخته شده را اضافه کرده و وقتی آش خوب جا افتاد آلویی که قبلا به مدت ۲-۳ ساعت خیس خورده را اضافه نمایید.
موارد دیگری که می توان اضافه نمود عبارتند از: هویج، جو و پیاز (بخصوص برای آقایان)
به دو روش می توان استفاده کرد:
١. به مدت چهارده روز به جای تمام وعده های غذایی از سوب گشنیز استفاده شود.
٢. به مدت طولانی روزی یک وعده از سوپ گشنیز میل شود.

خواص درمانی

درمان مرض قند، تعدیل مزاج، شستشوی کلیه و مجاری ادرار، رفع اگزما و سایر بیماری های پوستی، تعدیل و تنظیم وزن و لاغر کردن افراد چاق، پاک سازی اخلاط چهارگانه از بدن با سرعت زیاد، از بین بردن دردهای مختلف بدن خصوصا دردهای اسکلتی، درمان موثر و مفید جهت بواسیر، شقاق، واریس و واریکوسل، خون سازی و تحریک مغز و استخوان جهت تقویت گلبول های خونی (موثر در درمان تالاسمیکها و افراد کم خون)، استراحت دادن به کبد و سایر دستگاه های دفعی بدن از فعالیت زیاده از حد (در اصل یک نوع روزه غذایی برای بدن محسوب می شود)، پاکسازی سموم دارویی از بدن نظیر قرص های جلوگیری، هورمونی، اعصاب و...

رژیم شیر و عسل

شیر و عسل


دستور العمل رژیم:
این رژیم معمولا به مدت سه تا هفت روز در هر ماه لازم است گرفته شود. شیر به تنهایی مزاج سرد دارد ولی همراه با عسل، زهر آن گرفته می شود و حرارت معتدل تا گرم پیدا می کند. روزانه 4 تا 6 لیوان شیر گرم به همراه هر وعده یک قاشق مرباخوری عسل به عنوان صبحانه، نهار، شام و غیره مصرف شود. در حین ۳ تا ۷ روز رژیم مزبور به جز آب خوردن معمولی هیچ غذا، چای یا میوه دیگری میل نکنید و نیز از کشیدن سیگار پرهیز کنید.
به منظور درمان نازایی، زن و مرد هر دو از روز پنجم پریود به مدت هفت روز، به طور همزمان شروع به گرفتن رژیم شیر و عسل بنمایند و در این فاصله مرد روزی سه قاشق مرباخوری دوسین وزن روزی سه استکان عرق رازیانه نیز میل کند و غذای کمکی آنان هر دو روز یک بار، یک زرده نیم عسلی تخم مرغ می باشد. این کار بایستی هر ماه تا بدست آوردن نتیجه مطلوب تکرار و تداوم یابد. از رژیم شیر و عسل در حجم وسیع برای درمان بواسیر، زخم معده و نازایی استفاده می شود.
حضرت علی(ع) فرمودند: «شیر، شفایی برای هر درد است، مگر مرگ. »
امام موسی کاظم(ع) فرمودند: «هرکس آب کمرش دگرگون می شود(ضعف نطفه در زن و مرد)، شیر تازه همراه با عسل برایش سودمند است. »
افرادی که بچه دار نمی شوند، می توانند در طول دوره توصیه شده مامایی، برای باروری به مدت ۷ تا ۱۰ روز، رژیم شیر و عسل بگیرند.

خواص درمانی

قلیایی کننده خون، تعدیل مزاج، تقویت نیروی جنسی، تحریک سیستم ایمنی، کاهنده کلسترول خون، شستشوی کلیه و مجاری ادرار، اثرات آنتی اکسیدان و ضد سرطانی، کمک به ترمیم شکستگی استخوان و پارگی بافتی، مقابله با انواع عفونت های قارچی، ویروسی، از بین بردن دردهای مختلف بدن خصوصا دردهای اسکلتی، درمان مؤثر و مفید برای بواسیر، درمان شقاق، واریس و واریکوسل، خون سازی و تحریک مغز استخوان جهت تقویت گلبول های خونی، پاک سازی سموم دارویی از بدن نظیر: قرص های جلوگیری، هورمونی و اعصاب، استراحت دادن به کبد و سایر دستگاه های دفعی بدن از فعالیت زیاده از حد (در اصل یک نوع روزه غذایی برای بدن محسوب می شود)، درمان زخم معده، دیابت، آسم، پروستات، کم خونی و ضعف ناشی از ناباروری، اثرات ضد التهابی مفاصل، بیماری های سیستم عصبی مثل ام اس، پارکینسون، آلزایمر و صرع.
مهم ترین خاصیت مزاجی آن به ترتیب: تخليه سموم صفرا، سپس سودا، بلغم و دم می باشد. اهمیت این رژیم، کوتاه بودن طول دوره آن می باشد و باز جنبه تقویتی داشته و غذایی نیک سیرت و با هضم آسان می باشد. در صورت حساسیت داشتن به شير، از رژیم های دیگری استفاده کنید؛ لیکن ممکن است با خوردن روزانه یک یا دو عدد قرص شیرین بیان توام با رژیم مزبور، بتوان از عوارض معدی یا سردرد ناشی از آن کاست.


رژیم انجیر و زیتون

انجیر و زیتون


دستور العمل رژیم:

به مدت چهارده روز متوالی هر روز ۲۱ عدد انجیر خشک و ۲۱ عدد زیتون خیس خورده در سرکه یا آبلیمو را در وعده های مختلف سه تا شش گانه به هر صورت دلخواه (ترکیبی با جدا جدا میل کنید و در این فاصله از خوردن سایر غذاها، کشیدن سیگار، مصرف چای و میوه ها و... پرهیز نموده و تنها خوردنی مجاز آب معمولی باشد. همچنین زیتون های نامبرده نبایستی شور باشند. (استفاده از زیتون ساده و با پرورده غير شور مشکلی ندارد.)

خواص درمانی

از این رژیم، جهت پاکسازی جسم و روح خود استفاده کنید و همچنین انجام این رژیم می تواند باعث تنظیم وزن، درمان چاقی و لاغری، درمان شکستگی استخوان، امراض استخوانی دیگر نظیر: آرتروز، پوکی استخوان، نرمی استخوان، سر و صداهای مفصلی، کمر درد، پا درد، درد ناشی از خار پاشنهی پا، درد مزمن استخوان دنبالچه، درد مزمن دنده ها ، تقویت میل جنسی، تقویت اسپرم ها، درمان نازایی، رفع یبوست  و پاکسازی روده ها و... گردد.

دستور سیر و لیمو ترش

طرز تهیه:
تعداد سی حبه سیر را پوست گرفته، با پنج عدد لیموترش متوسط همراه با پوست که قبلا هسته های آن را در آورده اید، در همزن برقی بریزید، پس از آن که همه محتویات در همزن برقی له شد، آن را با یک لیتر آب و یک لیوان عرق نعناع مخلوط نموده و کمی بجوشانید و در آخر چهار قاشق عسل را به آن اضافه کرده تا کمی دم بکشد. پس از سرد شدن، آن را از صافی رد نموده و عصاره صاف شده را با نصف قاشق چای خوری زعفران حل شده در آب گرم، داخل یک شیشه تیره ریخته و در یخچال نگهداری کنید.
کسانی که رماتیسم، ام اس یا طبع سرد داشته و یا این که از خوردن ترشی جات مثل ليموترش، افت فشار خون پیدا می کنند بایستی به تناسب حال خود از تعداد لیمو ترش کمتری استفاده نمایند.
1. آرتروز به معنای ساییدگی مفصل و تخریب سطح مفصلی و بدنبال آن تغیر شکل، درد و محدودیت حرکت در مفصل است.
٢. خار پاشنه برجستگی استخوانی تیزی است که در محل چسبیدن فاشیای پلانتار به استخوان پاشنه ایجاد می شود.
٣. دنبالچه استخوانی است که در انتهای ستون فقرات قرار گرفته است. درد دنبالچه می تواند یک ناراحتي خفيف تا یک درد شدید و مزمن باشد .
4. برای این که سیر را به راحتی پوست بکنید، ابتدا آن را در کاسه ای از آب معمولی ریخته ناخب بخورد و مپس پوست آن را به راحتی جدا کنید.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.




دستورالعمل رژیم:

روزی نصف استکان (معادل ۳۰ سی سی) از این شربت غلیظ و طبیعی را بعد از ناهار یا شام میل نمایید. پس از سپری شدن سه هفته از مصرف مداوم این عصاره ی طبیعی، احساس جوانی و شادابی در سراسر وجودتان تقویت خواهد شد و بدین ترتیب تعداد زیادی از گرفتگی های عروق بدن و سایر عوارض آن به عنوان مثال: دید کم، سنگینی گوش و عروق واریسی ریز به حالت عادی باز خواهد گشت. پس از مصرف یک دوره سه هفته ای از عصاره پیشنهادی فوق، بایستی هفت روز از خوردن آن امتناع کرده و سپس دومین دوره مصرف سه هفته ای به همان شکل قبلی اجرا شود. این دوره درمان سه هفته ای ارزان، مؤثر و بی ضرر را می بایست در اواخر هر فصل مجددا تکرار کرد.
توضیحات: به منظور تسریع در امر باز کنندگی عروق می توان علاوه بر معجون فوق هر صبح ناشتا نیز نصف استکان روغن زیتون + یک قاشق چای خوری سرخالی زردچوبه را با هم مخلوط کرده و به طور یک جا سر بکشید. مصرف ترکیبات سیر، لیمو ترش، روغن زیتون و زردچوبه با هم و در یک روز به روش توصیه شده می تواند علاوه بر داشتن خاصیت باز کنندگی عروق، سنگ های مختلف کلسیمی بدن را نیز از بین ببرد.

خواص درمانی

نیروهای شفابخش معجون سیر و لیمو ترش، خواص خود را پس از مصرف این مایع صاف شده، کاملا نشان خواهد داد. افرادی که مبتلا به کلسترول بد بوده و رگهای رسوب گرفته با فشار خون داشته و یا این که مشکل چربی خون دارند این شریت به سبب باز کردن رگ ها مفید است.
اگر دچار رسوب گرفتگی در داخل رگ های بدن شده اید، نیازی به عمل قلب باز وجود ندارد؛ با انجام دستور زیر، گرفتگی رگ ها برطرف خواهد شد.



3295
0
 
1
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi