مورد علاقه ها 0

آموزش حرفه ای آرایش چشم ها مرحله به مرحله از مبتدی تا حرفه ای

آرایش چشم

نکاتی قبل از آرایش چشم ها

داشتن نگاهی درخشان و جذاب بستگی به تعادل خط ابروها و آرایش متناسب با چشمانوها و آرایش متناسب با چشمان شما دارد. همه چشم ها به یک طریق آرایش نمی شوند و هر چشم به واسطه شکل و فرم خود آرایش مخصوص خود را دارد. با دقت به فرم چشمان خود نگاه کنید چشمان شما به هر شکل و فرمی که باشند، شما می توانید از جدول زیر جهت تشخیص و یادگیری فنون و رازهای زیباتر شدن آنها استفاده کنید. به طور کلی پلک متحرک باید کمتر دیده شود و استفاده از رنگ های روشنتر به منظور وسعت دادن به نگاهتان دارای اهمیت خاصی است. روشن را محو کنید. به یاد داشته باشید که در مرحله آخر با یک قلم مو خط بین دو سایه تیره و روشن را محو کنید.

خط چشم و طریقه صحیح کشیدن آن

بعضی از خانم ها دوست دارند که در روز از خط چشم استفاده کنند. استفاده صحیح از خط چشم زیبایی چشمان را چندین برابر می کند و مژه ها ضخیم تر به نظر می آیند. خط چشم به رنگ های مشکی و قهوه ای تیره در دسترس است. موقع کشیدن خط چشم، پلک بالا باید کاملا خشک و بدون چربی باشد. پلک چشم را با یک یا دو انگشت نگه می داریم و خط باریکی بالای چشم، از گوشه داخلی چشم و تا حد امکان نزدیک به چشم می کشیم.
سپس از دو سوم خط، آن را کمی به طرف بالا می کشیم برای زیر چشم، خط بسیار باریکی از گوشه داخلی چشم شروع کرده و به طرف خارج می رویم. دو خط در گوشه چشم نباید به هم بچسبند. یک فاصله کوچک بین دو خط در گوشه خارجی چشم آن را درشت تر نشان می دهد.
برای نشان دادن چشم به حالت طبیعی، همان خط چشم باریک بالای چشم کافی است و نیازی نیست زیر چشم را نیز خط بکشید. خانم هایی که می خواهند آرایش روزشان کمی بیشتر جلوه کند، در گوشه خارجی، خط چشم را به طرف بالا و بیرون و کمی پهن تر از گوشه داخلی چشم می کشند.
برای آرایش شب خط چشم را از گوشه داخلی شروع و از وسط مردمک چشم به طرف گوشه خارجی چشم پهن تر و سپس در انتها آن را بسیار باریک تمام می کنیم. خط دیگری زیر چشم می کشیم و بین دو خط در گوشه خارجی چشم فاصله می گذاریم که چشم را شفافتر و بزرگتر نشان دهد چشم های بادامی را معمولا با خط بسیار پهن در گوشه خارجی چشم در بالا و خط دیگری در پایین که در گوشه به هم چسبیده باشند می توانیم گرد نشان دهیم و با سایه، گوشه چشم را بالاتر می بریم که بسیار زیبا و جذاب جلوه کند.

کانتورینگ

کانتورینگ یکی از مراحل آرایش می باشد که نواقص اجزاء صورت را می پوشاند. شما با این تکنیک قادر خواهید بود چهره خود را به فرم ایده آل نزدیک سازید.

١- کانتورینگ فرم صورت

از آنجایی که ایده آل ترین فرم صورت، فرم بیضی شکل می باشد هنگام آرایش می توانید فرم صورت خود را با استفاده از کرم پودر و رژ گونه به این فرم مطلوب در آورید. رنگ قهوه ای کرم پودر تیره تر (کانتور)، رنگ زرد کرم و در روشنتر (هایلایت) و رنگ سبز رژ گونه می باشد.

برای صورت گرد

1-کانتور = اطراف فک، شقیقه ها و گردن
۲- هایلایت = وسط بینی، وسط گونه ها، پیشانی و چانه
٣- رژ گونه = زیر استخوان گونه

برای صورت قلبی شکل

1- کانتور = شقیقه ها و چانه
٢- هایلایت = زیر گونه ها روی خط فک
٣- رژ گونه = روی استخوان های گونه.

برای صورت کشیده

١- کانتور = پیشانی (سر حد موی سر و پیشانی)، چانه، زیر گونه ها
٢- هایلایت = بالای استخوان های گونه و پیشانی
۳- رژگونه = استخوان های گونه

برای صورت مستطیلی

١- کانتور = اطراف فک و شقیقه ها
٢- هایلایت د چانه، شقیقه ها و بالای استخوان های گونه
٣- رژ گونه = روی استخوان های گونه.

برای صورت گلابی شکل

١- کانتور = اطراف فک و گردن
۲- هایلایت = وسط بینی، وسط گونه ها و شقیقه ها
3- رژ گونه = دو طرف استخوان های گونه

صورت مربعی شکل

١- کانتور = اطراف فک و شقیقه ها
۲- هایلایت = وسط بینی، وسط گونه ها و چانه
۳- رژ گونه = دو طرف استخوان های گونه.

بهترین مدل مو را برای خود برگزینید

تشخیص نوع ترکیب بندی صورت در انتخاب مدل مو و آرایش فرد نقش بسیار مهمی دارد. بنابراین برای اینکه بدانید مناسب ترین مدل برای مو و بهترین آرایش برای چهره شما کدام است اولین قدم تعیین نوع ساختار چهره می باشد.


مدل مو


برای این کار ابتدا مراحل زیر را با استفاده از یک متر نواری با یک خط کش انجام دهید:
١- عرض صورت را بین دو استخوان گونه اندازه بگیرید و آن را یادداشت نمایید.
۲- عرض صورت را در عریض ترین نقطه خط آرواره اندازه بگیرید و آن را یادداشت نمایید.
3- عرض صورت را در عریض ترین ناحیه پیشانی (معمولا نیمه راه بین ابرو و خط مو) اندازه بگیرید و آن را یادداشت نمایید.
4- طول صورت را از قسمت خط موی پیشانی تا انتهای چانه اندازه گیری نمایید.

انواع صورت

صورت بیضی شکل

مشخصات: طول صورت تقریبا یک و نیم برابر عرض آن می باشد و عرض صورت در قسمت خط آرواره اندکی از قسمت پیشانی کمتر است. خط موی پیشانی حالت کمانی و گرد دارد. اگر صورت شما بیضی شکل است باید به خودتان تبریک بگویید چرا که بهترین فرم چهره را دارید.
امتحان کنید
مدل های مختلف مو اغلب به چهره شما می آید. این طرح بی عیب و نقص چهره، به شما این اجازه را می دهد که نسبت به کسانی که فرم صورتشان در دیگر دسته بندی ها قرار می گیرد مدل موهای متنوع تری را بتوانید برای خود انتخاب نمایید. دقت کرده اید که مدل صورت بیشتر مانکن ها بیضی شکل است؟ توجه کرده اید که چه مدلهای متنوعی را می توانند برای موی خود به کار ببرند؟
موی کوتاه، متوسط و بلند همگی برای شما مناسب است چرا که در صورت شما تعادل و توازن وجود دارد. بهترین نتایج وقتی حاصل می شود که از مدل موهایی استفاده نمایید که در آن، مو خارج از محوطه صورت قرار می گیرد. همچنین عقب زدن مو و چسباندن آن به کف سر می تواند ظاهر جذابی به این چهره بدهد.
اجتناب کنید
این چهره در زیر مو پنهان نکنید. مثلا به کار بردن چتر موهای سنگین و استفاده از مدل های بیش از حد رو به جلو توصیه نمی شود. اسامی مانکنها و هنرپیشه های معروف که صورت آنها بیضی شکل است:
Jennifer Aniston
Cameron Diaz
Mariah Carey
Cindy Crawford
Jewel
Heather Locklear
Sharon Stone
Uma Thurman
Julia Roberts
Courtney Cox Arquette
Elle MacPherson
Tyra Banks

صورت مستطیلی شکل یا کشیده

مشخصات: صورت بلند و باریک. پهنای یکسان در قسمت پیشانی و درست زیر استخوان گونه ها. چانه خیلی نازک و پیشانی بلندی داشته باشد.
امتحان کنید
موی کوتاه تا متوسط پربودن مو در قسمت کناره های صورت موی سبک و ترم بلندی چهره را کمتر و پربودن مو در قسمت کناره. سر، پهنای صورت را بیشتر جلوه می دهد.
به یاد داشته باشید
هدف، تعادل بخشیدن به چهره بلند و باریک است. وقتی مو تا طول کم یا متوسط کوتاه می شود طرح کلی اصلاح ظاهر طول صورت را هم کوتاه می کند. لایه ها با این نوع چهره خوب عمل می کنند چون به خطوط مستقیم چهره ملایمت می بخشند.
باز کردن فرق مو از بغل را نیز امتحان کنید تا بتوانید مدل های مستقیم به عقب را هم بگذارید.
اجتناب کنید
طول موی بیش از حد بلند (چون در این حالت بلندی صورت حتی از این که هست بیشتر جلوه خواهد کرد!) باز کردن فرق مو از وسط موی بلند تا روی کتف بیش از آنکه به نفع شما باشد به ضرر شما خواهد بود. اگر می بینید مانکن های صورت مستطیلی، بعضا موی بلند می گذارند به این علت است که آنها همیشه یک آرایشگر در دست دارند که در حال آراستن، پوش دادن، مرتب کردن، مدل دادن و اضافه کردن حجم موهایشان است. اما از آنجا که مردم عادی غالبا از این نعمت بی بهره اند، برای صورت مستطیلی که فرم صورت آنها مستطیلی است:. بلندی مو تا بالای کتف توصیه می شود.
اسامی مانکنها و هنرپیشه های معروف
Gwyneth Paltrow
Kirstie Alley
Janet Jackson
Gabrielle Reece
Niki Taylor
Stephanie Seymour

صورت دایره ای شکل

مشخصات: چانه و خط موی گرد. عریض ترین منطقه در قسمت گونه ها و گوش ها است.
امتحان کنید
مدل موهایی که در قسمت تاج سر، پر و بلند باشد فرق سر خارج از مرکز مدل موهای کوتاه متمایل به سمت عقب با مدل موهای بلندتر از چانه با لایه ای کردن قسمت بالای سر و نگه داشتن بقیه اصلاح در فاصله نسبتا نزدیک به صورت، چهره شما بلندتر و باریک تر ظاهر خواهد شد.
اجتناب کنید
موی بلند که در قسمت چانه پیچ خورده باشد (چنين مویی گردی صورت را دوچندان انعکاس می دهد) باز کردن فرق مو از وسط کراپهای کوچک چترمویذریزریز شده پر بودن مو در قسمت کناره های گوش چون پهن ترین بخش چهره های دایره ای شکل، قسمت گوش و گونه هاست.
اسامی مانکن ها و هنرپیشه های معروف که صورت آنها دایره ای شکل است .
Ingrid Bergman
Roseanne Barr
Kate Winslet
Natalie Merchant
Drew Barrymore
Christina Ricci
Charlotte Church

صورت مربعی شکل

مشخصات: خط آرواره و خط مو هر دو مربعی شکل می باشند.
امتحان کنید
موی کوتاه تا متوسط خصوصا موج دادن و گرد کردن آن در اطراف صورت. چترموی نخ نما فرق سر خارج از مرکز ارتفاع در قسمت تاج سر . برای ملایم کردن ظاهر مربعی صورت می توان از مدلهای لایه ای و ظاهر نخ نما استفاده نمود
ارتفاع در قسمت تاج سر یکنواختی را از شکل صورت شما کم می کند. اگر موی شما صاف است به آن موج دهید چرا که فرکردن و موج دادن به مو بعضی وقت ها به تعادل آن کمک خواهد نمود.
اجتناب کنید
مدل های بلند و صافی که حالت مربعی استخوان آرواره را برجسته نشان دهد:
چتر موی خطی صاف یا باز کردن فرق مو از وسط استفاده از باب های صاف که به خط ارواره ختم می شوند اشتباه است، می توانید از پابهای لایه ای استفاده نمایید در این صورت باید مو کوتاه تر و یا بلندتر از خط آرواه باشد. به طور کل سعی کنید تا حد امکان به گردی صورت نزدیک شوید و به قسمت تاج سر ارتفاع دهید.
اسامی مانکن ها و هنرپیشه های معروف که صورت آنها مربعی شکل است:
Kristin Scott Thomas
Holly Marie Combs
Sandra Bullock
Demi Moore
Isabella Rosellini

صورت قلبی شکل

مشخصات: صورت در قسمت شقيقه ها و خط موی پیشانی پهن و در قسمت چانه باریک می باشد.
امتحان کنید
موی بلند تا نزدیک چانه و یا بلندتر از آن. باز کردن فرق مو از بغل لایه مو متمایل به جلو در اطراف قسمت بالایی صورت. چتر موی نخ نما باب تا روی چانه برای این فرم صورت بسیار مناسب است! چون ظاهری متعادل به بخشهایی از صورت که نیاز پر کردن دارد می دهد.
اگر صورت شما قلبی دراماتیکاست مدل های کوتاهتر را هم می توانید استفاده کنید اما به شرطی که در ناحیه پشت گردنبار بیشتری برجای گذازید.
اجتناب کنید
مدلهای کوتاه که روی بخش بالایی صورت را برجسته می کند، تاج سر بلند، عقب زدن مو و چسباندن آن به کف سر. اگر قلبی دراماتیک هستید، مدل های تماما کوتاه با خط گردن مدرج شده شما را کله گنده نشان می دهد. بلندی بیش از حد در قسمت تاج سر، چانه را باریک تر و دراز تر جلوه خواهد داد.
اسامی مانکنها و هنرپیشه های معروف که صورت آنها قلبی شکل است:
Michelle Pfeiffer
Ashley Judd
Jennifer Love Hewitt
Claudia Schiffer
Emmanuaell Beart
Juliette Binoche
Lisa Kudrow
Lucy Lawless
Naomi Campbell

انواع صورت

صورت مثلثی یا گلابی شکل

مشخصات: برعکس صورت قلبی شکل می باشد خط آرواره در این چهره برجسته و قسمت شقیقه ها و استخوان گونه باریک می باشد. امتحان کنید
مدل های کوتاه که باریکی صورت در بخش بالایی را جبران نماید. مدلهایی که در قسمت شقيقه پرمو و به تدریج در قسمت آرواره کوتاه و کم مو می شود.
باز کردن فرق موی سر خارج از مرکز آرایش مثلثی و موی کرک شده خیلی به شما می آید. لایه دارکردن مو، قسمت بالایی سر را پرموتر جلوه خواهد داد. سعی کنید موی خود را پشت گوش تاه گذاری کنید چرا که با این کار به پهنای این ناحيه خواهید افزود.
اجتناب کنید
مدل موهای بلند به طوری که توجه را به خط آرواره معطوف نماید باز کردن فرق مو از وسط بلندی بیش از حد در قسمت تاج سر شما می خواهید بارمو را از ناحیه فک و زیر آن کم نمایید اما با بلند گذاشتن تاج سر بار بیشتری به چهره خواهید داد. اگر موی بلند می گذارید آن را در پشت گردن محکم نمایید.
اسامی مانکن ها و هنرپیشه های معروف که صورت آنها قلبی شکل است:
Kathy Ireland

صورت لوزی شکل

مشخصات: حالت بینابین صورت قلبی شکل و بیضی شکل. عریض ترین بخش صورت، استخوان گونه است، پیشانی و آرواره هردو به یک اندازه باریک هستند.
امتحان کنید
شکل صورت شما متعادل و دراماتیک است. مدل های مختلفی را می توانید انتخاب نمایید. تقریبا همه مدلی با صورت شما مطابقت دارد (به شرطی که صورت شما لوزی واقعی باشد). مدل های کوتاه تر را نیز می توانید انتخاب کنید اما اگر صورت شما به شکل لوزی دراماتیک است ممکن است نیاز داشته باشید مثل صورتهای قلبی، بار مو را در ناحیه پشت گردن بیشتر کنید.
اجتناب کنید
تقریبا همه کاری می توانید بکنید فقط سعی کنید صورتتان را در زیر موها پنهان نکنید.
اسامی مانکن ها و هنرپیشه های معروف که صورت آنها لوزی شکل است:
Katherine Hepburn
Linda Evangelista
Sophia Loren
نکته:
1- سر حد کرم پودرهای روشن تر و تیره تر را طوری در هم بیامیزید که جدا کننده ی میان آن ها مشخص نباشد.
2- رنگهای روشن اجزاء صورت را بزرگتر، برجسته تر، جلوتر و بیرون زده تر جلوه می دهند.
3-رنگهای تیره اجزاء صورت را کوچکتر، عقب تر، دورتر و نامشخص تر جلوه میدهند.
4- پهن تر کردن بینی باریک: دوطرف بینی را با کرم پودر روشن تر هایلایت کنید. چنانچه بینی نوک تیزی دارید از کرم پودر با درجه رنگ تیره تر بروی نوک بینی استفاده کنید
5- پنهان کردن بر آمدگی روی بینی: با زدن کرم پودر تیره تر درست روی برآمدگی و هایلایت کردن دو طرف بر آمدگی با کرم پودر روشن تر.
6- صاف جلوه دادن بینی خمیده: استفاده از کرم پودر تیره تر روی قسمت برآمدگی و هایلایت کردن طرف مقابل بینی با کرم پودر روشن تر.
7- باریک کردن بینی پهن: استفاده از کرم پودر تیره تر دو طرف بینی و هایلایت کردن خط میان بینی با کرم پودر روشن تر.
8- کوتاه ساختن بینی بلند: با کرم پودر تیره تر نوک و بخش زیرین بینی را کانتور کنید.
9- برای کوتاه تر جلوه دادن پیشانی بلند: از کرم پودری که ۳ درجه تیره تر از رنگ چهره تان است در سر حد پیشانی و موی سر خود بزنید و بسمت پایین آن را پخش و درآمیزید.
10- برای بلند تر جلوه دادن پیشانی کوتاه: مانند مراحل فوق عمل کرده اما از کرم پودری که ۳ درجه روشنتر از پوست صورت تان است استفاده کنید.

سایه چشم

سایه بمنظور مشخص کردن و ایجاد عمق برای نمایان ساختن زیبایی چشم ها بکار می رود. سایه مشکی و تیره سبب بزرگتر جلوه دادن چشم ها و سایه های روشن باعث کوچکتر جلوه دادن چشم ها می گردد.
مداد چشم: برای بزرگتر و مشخص تر جلوه دادن چشم ها بکار می رود. اگر مداد چشم شما بیش از حد نرم است کافی است برای مدت کوتاهی آن را درون فریزر قرار دهید.
ریمل: برای برجسته ساختن چشم ها و قطورتر، طویل تر و تیره ساختن مژه ها بکار می رود. در دو نوع معمولی و ضد آب موجود می باشد. ریمل را حداکثر پس از 4 ماه استفاده بسبب تجمع باکتری ها و خشک شدن آن باید بدور انداخت.
ترتیب آرایش چشم ها به ترتیب سایه زدن، مداد چشم کشیدن و در آخر ریمل زدن می باشد.

مداد چشم

نحوه کشیدن خط چشم با مداد چشم

1- گردتر کردن چشم ها: کانتور چشم ها را از پایه مژه ها کاملا کشیده و در گوشه خارجی آن را اندکی به سمت بالا متمایل می سازیم.
2- بیضی تر کردن چشم ها: یک خط نازک در کانتور فوقانی چشم تا گوشه خارجی چشم که در وسط اندکی ضخیم تر می گردد.
٣- به هم نزدیکتر کرده چشم ها: کانتور فوقانی را می کشیم بطوری که در گوشه داخلی چشم ضخیم و بسمت گوشه خارجی نازکتر گردد.
4- از هم دور ساختن چشم ها: کانتور فوقانی را می کشیم بطوریکه در گوشه داخلی چشم نازک و بسمت گوشه خارجی ضخیم تر گردد.
5- بزرگتر کردن چشمها: كانتور چشم را کاملا می کشیم سپس زیر مژه ها (داخل چشم) را نیز می کشیم.

آموزش گذاشتن مژه مصنوعی

مژه انتخاب شده را روی چشم گذاشته و آنرا از داخل چشم ها به بیرون اندازه بگیرید و اضافی آنرا کوتاه کنید.
گوشه بیرونی مژه را با موچین گرفته و چسب مخصوص آنرا خیلی کم روی نوار مژه بمالید.
مژه را که با موچین چسب مخصوص نگه داشته اید از داخل چشم به بیرون گذاشته و بدون تماس با دیگر مژه ها روی مژه واقعی بگذارید. اگر احتیاج بود با ته موچین و با چشم بسته! مژه را در جای خود محکم کنید .
بعد از خشک شدن چسب آرام چشم ها را باز کن اگر جای را اشتباه کرده باشید مژه ها هم به پوست می چسبد که آرام می توانید مژه های اصلی را از هم جدا کنید.
اگر اشتباه شد و مجبور شدید آنرا بردارید باید مژه را تمیز کرده و بد از خشک کردن دوباره مراحل بالا را تکرار کنید.
بعد از موفقیت کامل می توانید با خط چشم مایع روی مژه و چسب را بکشید. البته تا این زمان باید چسب خشک شده و رنگ خود را از دست بدهد. خوب برای امتحان می توانید مژه مصنوعی را خیلی آرام بردارید که اگر کار بدرستی انجام شده باشد اینکار عملی نخواهد بود. و آخرین مرحله با مالیدن ریمل مژه مصنوعی و حقیقی را به هم بچسبانید و بعد از این مراحل سایه چشم و دیگر رنگ ها را استفاده کنید.
نکته آخر: اگر کیفیت مژه مصنوعی خوب باشد می توانید آنرا چندین بار استفاده کنید و الا بعد از یک بار دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

 مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تماس خود را ثبت نمایید.



چگونه مژه های مصنوعی را دوباره استفاده کنیم؟

قبل از هر چیز باید یاد آور شوم که حتما آنها را قبل از خواب در آورده و چشم ها را خوب پاک کنید تا باعث بیماری های چشمی نشوند. بعد از برداشتن مژه ها آنها را لای دستمال کاغذی آغشته به الكل گذاشته و خوب آنرا پاک کنید بدون فشار یا کشیدن مژه ها. چندین بار دستمال را عوض کنید تا کاملا ریمل و خط چشم و چسب روی مژه ها پاک شوند و در آخر آنرا با باد خشک کرده و برای استفاده بعدی آماده کنید. البته من توصیه می کنم که یک بار مژه را مصرف کنید. که هیچ شکی در سلامتی چشمان شما بوجود نیاید.
چگونه خوب مژه ها را پودر بزنید که با ترکیب با ریمل آنرا ضخیم تر جلوه دهد و ریمل روی مژه ها بهتر بنشیند؟
١- دستگاه فر مژه را با سشوار گرم کنید که موقع فر دادن مثل اطویی برای مژه ها عمل خواهد کرد.
۲ - فر مژه را روی ریشه مژه قرار داده و برای ۳۰ ثانیه نگهدارید و آنرا به نوکهای مژه ها آورده و برای ۳۰ ثانیه نگهدارید تا خوب فر را بخود بگیرد.

مژه مصنوعی

۳ - ۲ یا ۳ بار ریمل را به مژه های بالا بصورت افقی بمالید. بدون انتظار برای بار دوم و سوم هم اینکار را بکنید. چون ریمل سریع خشک می شود مخصوصا در ریمل ضد آب. اگر روی مژه خشک شده ریمل بمالید ریمل تکه تکه بنظر خواهد آمد. و در آخر یک لایه نازک ریمل به مژه های پایینی بمالید.

سایه چشمی که بیشتر بماند

اکثر خانم ها از نماندن سایه چشم روی پلک ها شکایت می کنند. برای جلوگیری از آن می توانید با یک براش نم دار پودر بی رنگ را روی پلک ها مالیده و صبر کنید که روی پوست بنشیند. این باعث می شود که سایه تمام روز روی چشم ها باقی بماند. آرایش کامل مژه ها هستند. برای نتیجه مطلوب حتما فر مژه استفاده کنید تا چشم ها بازتر و درشتر بنظر بیایند. و خوب با این کار چشم ها جوان تر و زیباتر جلوه می کنند. همیشه قبل از ریمل مژه ها را فر کنید.

کلک برای مژه ها

مژه ها را ۳ مرتبه فر کنید. نزدیک به ریشه ها - وسط مژه ها و نزدیک به ریشه و هر بار فر مژه را برای 5 ثانیه نگه دارید. البته خانم های با موی فر احتیاج به این کار ندارند. یک لایه از ریمل زخیم کننده را روی مژه های بالائی بمالید مخصوصا گوشه های داخلی چشم ها، و اجازه دهید برای ۳۰ ثانیه خشک شود. یک لایه ریمل مخصوص بلند کردن مژه ها را از ریشه تا نوک مژه ها بزنید. همنطور که هنوز ریمل خیس است یک دست از ریمل سیاه که به مژه ها حالت ضخامت می دهند به تمام مژه ها بمالید. ولی توجهتان بیشتر به ریشه ها باشد. خیلی با دقت و ظریف سعی کنید که خط اصلی مژه را تیره تر کنید.
قبل از اینکه ریمل کاملا خشک شود اضافی های انرا از روی مژه ها بردارید.
قسمت پائین مژه ها را با ریمل مخصوص بلند کننده بصورتی که پاک کنید. براش ریمل را به صورت افقی نگه داشته اید بمالید. و دوباره اضافه ریمل ها را پاک کنید
با یک مداد نوک نازک یا با پودر سایه چشم و براش خودش بين خود را روی مژه ها نشان دهند. ریشه مژه ها به صورت نقطه بکشید این نقطه ها باید کاملا تمیز باشند تا حالت خود را روی مژه ها نشان دهند.

مژه های ضخیم تر

یک خط پهن مشکی با ریمل مشکی می تواند حتی مژه هارو بیشتر و پر پشت تر نشان بدهد، با این مداد می توانید یک خط نازک کشیده که کشیده که انگار آنرا با خط کش کشیده اید که حتی احتیاج به مداد تراش هم نخواهید داشت. راه دیگر هم مژه مصنوعی است خوب وقتی هم می خواهید آنرا بردارید می توانید پاک کننده مخصوص خود را استفاده کنید.

آرایش چشم

شیوه درست کردن چشم ها با آرایش

کمی کرم پوشاننده Concealer با نوک انگشت اطراف چشم بمالید تا حلقه های زیر چشم و یا پوست تیره دور چشم را بپوشاند. رنگ کرم باید کمی از پوست خودتان روشن تر باشد.
با برس یک سایه چشم کمرنگ به پشت چشم بمالید (از محل رویش مژه ها تا زیر ابروها)
از یک سایه رنگ متوسط برای پوشاندن چین روی استخوان زیر ابرو استفاده کنید. از گوشه بیرونی چین شروع کنید و سایه را با حرکتی جارو مانند مثل حرکت برف پاک کن ماشین به سمت گوشه درونی چین (نزدیک بینی) بمالید. آنقدر این کار را تکرار کنید تا رنگ کاملا با پوست مخلوط شود. اگر دوست دارید می توانید دو رنگ مختلف را با هم مخلوط کنید تا رنگ دلخواهتان ایجاد شود.
با یک مداد خط چشم نوک تیز پلک بالا را (نزدیک مژه ها) آرایش کنید باز هم از بیرون به سمت بینی. بعد با یک قلم موی لب، خط را کمی مات کنید
حالا فقط گوشه بیرونی پلک پائین را (تا یک سوم پلک) خط بکشید. از همان رنگ پلک بالا استفاده کنید و باز هم با قلم موی لب، لبه ی خط را محو کنید.

سایه چشم

چشمان شما نقاط اصلی و کانونی چهره شما هستند و آرایش آنها و انتخاب رنگ این آرایش بستگی مستقیم به حالت و رنگ چشمتان دارد شما با اندازه ها و اشکال متفاوتی به وجود بیاورید. همیشه به خاطر داشته باشید که رنگ های روشن باعث درشتی و رنگ های تیره باعث کوچکتر شدن چشمتان می شود. هنگام سایه زدن، روشن ترین رنگ را روی کل پلک، یعنی از خط مژه تا ابرو، می کشیم. این سایه روشن رنگ پایه آرایش چشم شما خواهد بود، درست مانند کرم پودر که رنگ پایه آرایش صورتتان است. این سایه روشن باعث دوام رنگ و همچنین جلوگیری از خط افتاده آرایش چشم تان می شود.
روزها، وقتی که عجله دارید، رنگ پایه را زده و سپس ریمل بزنید همین. پس از زدن رنگ پایه روشن، رنگ متوسط را پایین ابرو بزنید. این قسمت از چشم جایی است که اکثر خانم ها سایه چشم را می زنند. رنگ متوسط را روی رنگ پایه پخش کنید رنگ سوم را هم می توانید بیفزایید. برای رنگ سوم از یک رنگ تیره استفاده کنید تا در نگاهتان عمق ایجاد کند. رنگ تیره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجی چشم و همچنین از وسط پلک پایین به سمت خارج چشم بکشید تا با سایه ای که به پلک بالا زده اید یک حالت مثلثی در گوشه چشم ایجاد کند. این سایه باعث می شود که چشم و خط ابروی شما برجسته تر نشان داده شود. سایه سوم را خوب پخش کنید تا چشم شما بهتر شکل بگیرد. چگونگی زدن سایه می تواند چشمانتان را بزرگتر، کوچکتر، با فاصله زیاد و یا با فاصله کم جلوه دهد. راز کار در این است که سایه چشمتان را باید طوری پخش کنید که نگاه شما جلب توجه کند، نه سایه چشمتان. هرگز فراموش نکنید که قبل از آرایش پلک های خود را آماده کنید. درست مانند موقعی که صورتتان را با کرم پودر برای آرایش آماده می کنید آن را روی کل سطح پلک های خود بمالید و خوب پخش کنید و سپس آرایش چشمتان را آغاز کنید. سایه مگنت باعث می شود که پلک های شما برای آرایش آماده شده و دوام آرایش آنها زیاد شود.
نکته
هنگام زدن سایه چشمانتان را باز نگهدارید و کمی سرتان را به عقی متمایل کنید تا به خوبی ببینید که چه می کنید و سایه درست روی پلک شما بنشیند افراد سن بالاتر می توانند از سایه های هفت رنگ استفاده کنند. اگر پلکهای پف کرده دارید، سعی کنید از رنگهای مات برای سایه چشمانتان استفاده کنید.

آرایش


رنگها در آرایش

رنگ های اولیه اصلی مثل قرمز، زرد و آبی که از این رنگ های اصلی رنگ های دیگر را می سازیم رنگ های ثانویه یا فرعی از ترکیب مساوی دو رنگی اصلی به وجود می آیند.
مثل: زرد + آبی = سبز
قرمز + زرد =نارنجی
آبی + قزمز = بنفش
رنگ های فرعی دیگر:

از ترکیب یک اصلی رنگ اصلی و یک رنگ فرعی به طور مساوی به مثل: آبی + سبز= فیروزه ای
بنفش + قرمز = ارغوانی یا بنفش با ته سایه قرمز.
رنگ ها همچنین به انواع سرد و گرم تقسیم می شوند. بعضی رنگ ها هم با توجه به سایه، تمایل به رنگی دیگر، روشنی و تیرگی، سرد یا گرم خوانده می شوند. در ترکیب رنگ سفید و قرمز، اگر رنگ سفید بیشتر باشد، رنگی حاصل سرد و اگر قرمز بیشتر باشد رنگ گرم است.
آبی رنگ سرد است و در پوست های روشن، آبی تیره رنگ پوست را بیشتر نشان می دهد. در حالیکه در پوست تیره، آبی روشن این کار را انجام دهد. رنگ سبز رنگ سرد است، قرمز رنگ گرم و محبوب بیشتر افراد است و با بیشتر رنگ ها به راحتی ترکیب می شود.
سیاه رنگ خنثی است و با رنگ های دیگر به سادگی قابل ترکیب است سفید نیز رنگ خنثی است. خاکستری رنگی سرد و حتی است که با بسیاری از رنگ های دیگر ترکیب می شود، به خصوص با رنگهای گرم مثل زرد، قرمز و نارنجی.
با کمی اطلاعات درباره رنگ ها می توانیم رنگ های مناسب برای آرایش را آسانتر انتخاب کنیم، برای انتخاب رنگ فوندیشن و پودر با توجه به رنگ پوست وسایه زیر پوست، کرم پودر مناسب را که به رنگ اصلی پوست شبیه تر است انتخاب می کنیم. برای ابروها، که رنگ مناسب آنها را خوش فرم تر و پرتر نشان می دهد، نیز رنگ مناسبی برمی گزینیم. برای موهای جوگندمی از مداد ابروی خاکستری و برای موهای قرمز از مداد ابروی قهوه ای روشن استفاده می کنیم. برای افرادی که موهای مشکی و پوست تیره دارند، رنگ مداد ابروی زغالی پیشنهاد می شود. سایه چشم که برای زیباتر نشان دادن چشم ها استفاده می شود در رنگهای متنوعی ساخته می شود. برای کسانی که چشم کوتاه دارند، رنگ روشن چشم را بزرگتر نشان می دهد. با شناخت کمی درباره رنگ ها و ترکیب آنها می توانیم با کمی دقت، رنگ متناسب با چشم را انتخاب نماییم که حتما با مدل و رنگ لباس هماهنگی داشته باشد.
در مورد رژ لب، خانم هایی که پوست روشن دارند، رژ لب تیره را برای آرایش خود کمی زیاد می دانند و رنگهای شفاف و روشن را ترجیح م یدهند و خانمهایی که پوست تیره دارند آسانتر طرف رنگ های شاد و تند می روند. البته با توجه به مد، فصل و رنگ لباس، اگر لازم باشد می توانیم رنگ دلخواه را با ترکیب چند رنگ به دست بیاوریم. خانم هایی که موهای بلوند، سفید و خاکستری دارند می توانند از رژ لب های صورتی روشن، قرمز روشن و نارنجی کم رنگ استفاده کنند. برای موهای قرمز، رژ لب هلویی، صورتی، قرمز روشن و شفاف توصیه می شود. خانمهایی که موهای مسی و شرابی دارند می توانند رنگ های فوق را به صورت تیره تر استفاده کنند. برای موهای قهوه ای روشن و متوسط رژ لب صورتی، قرمز مرجانی، قرمز شرابی، قهوه ای روشن و رنگ های در این ردیف و برای موهای قهوه ای تیره و مشکی، رنگ های فوق در طیفهای تیره تر مناسب هستند.

ریمل

بعد از رژ لب، ریمل مهمترین وسیله آرایشی شماست که باعث درشتی چشم ها و جلوه دار شدن مژه هایتان می شود.

ریمل


غير از تنوع رنگ، ریمل ها انواع مختلفی دارند، ضخیم کننده، بلند کننده، حجم دهنده، پر رنگ کننده، ضد آب و معمولی. روش زدن ریمل برای جلا دادن نگاه شما اهمیت بسزایی دارد. باید توجه داشته باشید که ریمل شما تمام سطح مژه، از ریشه تا نوک آن، را بپوشاند. برای مژه های بالا، قبل از کشیدن ریمل روی مژه ها، میله ریمل را روی پایه مژه هایتان بمالید تا به اندازه می روی مژه هایتان بنشیند. سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل، تا بالای مژه به خوبی بکشید. اگر این کار را با دقت انجام دهید،
کافی رنگ روی مژه هایتان بنشیند. سپه از پایین تا بالای مژه به خوبی بکشد مژه هایی زیبا با نوکهای جدا از هم خواهید داشت. هنگام زدن ریمل به مژه های پایین، میله ریمل را به صورت عمودی نگه داشته و آن را به چپ و راست حرکت دهید. مراقب باشید که زیر چشمانتان را لک نکنید وقتی میخواهید بیش از یک بار ریمل بزنید، شانه زدن مژه ها بین ریمل زدن ها باعث می شود که مژه های شما به هم نچسبند.
نکته:
اگر ریمل شما نو است و میزان ریمل روی میله آن زیاد است، اضافه آن را با دستمال پاک کنید اگر می خواهید ماده ریمل بیشتر روی برس آن بنشیند، برس را داخل ظرف بچرخانید. هیچ وقت آن را در ظرف ریمل بالا و پایین نکنید، چون باعث می شود که ریمل داخل ظرف زودتر از معمول خشک شود.
تفاوت پوست لب با پوست دیگر نقاط
1- پوست سطح لب از امتداد غشاء مخاطی درون دهان تشکیل یافته است.
۲- پوست لب فاقد لایه محافظ نگهدارنده رطوبت می باشد.
۳- پوست لب فاقد غدد چربی ( که در حفظ رطوبت پوست موثر هستند) می باشد.
بنابراین پوست لب به مراتب بیشتر در معرض آسیب های ناشی از شرایط جوی همچون سرما، باد و نور خورشید قرار دارد.
* برای محافظت از لب ها همواره از چپ استیک ها و مرطوب کننده های حاوی مواد ضد آفتاب استفاده کنید.

آرایش چشم های مختلف

آرایش چشم های گود

در این نوع چشم تکیه در استفاده از رنگ های کمرنگ می باشد. زیرا باعث ایجاد جلوه بیشتر چشم ها می گردد. برای آرایش این نوع چشم می بایست سایه را از گوشه های داخلی چشم تا کمی خارج از گوشه های خارجی آن به کار گرفت و مقدار کمی از یک سایه تیره تر نیز به چین های اطراف چشم ها زده و آنها را یکدست نمود.

آرایش چشم های با فاصله

در این نوع چشم می بایست از سایه در گوشه های داخلی و تا وسط پلک جهت نزدیکتر نمودن چشمها به هم استفاده نمود . از یک سایه کمرنگ تر در قسمت میانه پلک به سمت خارج آن استفاده نمود و در قسمت وسط پلک آنرا بخوبی یکدست نمایید.

آرایش چشم های نزدیک به هم

برای دورتر نشان دادن چشم ها می توان از یک نقطه کوچک از کرم کانسیلر نامرئی در گوشه داخلی هر دو چشم استفاده کرد. از یک خط چشم کمرنگ و نازک در لبه بالایی پلکها و نزدیک مژه ها که به سمت خارج ضخیم می گردند، باید استفاده نمود. برای گوشه داخلی چشم تا میانه پلک از یک سایه کمرنگ استفاده نمود و مقدار کمی از نوع تیره تر را در قسمت میانی و به سمت خارج پلک به کار برده و به خوبی در بخش میانی آنها را یکدست نمایید.

روش های آرایش چشم

استفاده از سایه های مات و تیره موجب کم جلوه شدن چشم ها می گردد و این زمانی تشدید می گردد که رنگ صورت سفید یا روشن باشد. اگر می خواهید که چشم هایی درشت و زیبا داشته باشید سعی کنید که در آرایشتان از سایه های کمرنگ استفاده نمایید. استفاده خط چشم موجب ایجاد یک حالت خواب آلودگی و کم نما شدن چشم ها می گردد.
از خط چشم در آخر کارتان برای ایجاد بهترین حالت استفاده نمایید. با استفاده از یک ریمل مناسب سعی نمایید که مژه ها را پرپشت و فردار نمایید برای این کار می توانید از انواع ریمل های پرپشت و بلند کننده مژه استفاده نمایید. هیچگاه از خط چشم در داخل مژه ها و پلک های پایینی استفاده نکنید این کار موجب کوچکتر به نظر آمدن چشم ها می گردد.
راه حل برای چشمان پف کرده: یک قاشق غذاخوری را زیر آب سرد گرفته و آنرا برای 60 ثانیه روی پف کردگی چشم قرار دهید. کرم های روی پف کردگی استفاده کنید که دارای نشاسته و روغن جگر کوسه باشند متخصصین پوست سالهاست بر این عقیده هستند که این مواد ورم پوست با قسمت چشم را از بین می برد. راه دیگر حلقه حلقه کردن خیار و روی چشم ها بصورت کمپرس گذاشتن است. چای سیاه کیسه ای را در آب سرد خیس نموده و برای ۱۰ دقیقه روی چشمها بگذارید و به آرامی از سمت داخل به بیرون چشم ها فشار ارامی بدهید. از خوردن هر چیزی که دارای نمک باشد خوداری کنید چرا که باعث نگهداری مایعات اضافی جمع شده در ناحیه چشم ها خواهد شد. در موقع خواب سر را بالاتر از بدن نگهدارید که باعث اضافه جمع شدن بیشتر مایعات زیر چشم نشود.

آرایش چشمهای با عینک

اگر قاب عینک شما تیره باشد نیازی به استفاده از رنگ ها در سایه چشم نمی باشد، فقط کافی است مژه ها را به بالا داده و از هم جدا نمایید اگر از انواع قهوه ای ریمل استفاده می نمایید، سعی کنید به جای آن از انوع مشکی و بصورت نازک در آرایشتان استفاده نمایید از ریملهای چند کاره جهت استفاده کردن آنها استفاده نموده و به سمت بالا آنها را حالت دهید. اگر از عینک های کائوچویی و دسته شاخی استفاده می کنید باید وقت بیشتری برای آرایش ابروهایتان صرف نمایید. توجه داشته باشید هدف از آرایش شما نمایش بهتر صورتتان است نه عینکتان، پس در انتخاب رنگ ها دقت نمایید.


1647
0
 
4
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi