مورد علاقه ها 0

خواص درمانی و گیاهی اسفناج کرفس کلم کاهو و ریواس

کرفس Celery

کرفس
محققین تغذیه ثابت کرده اند که کرفس جزء ماده غذایی است که می تواند با سرطان مبارزه کند. کرفس گیاهی علفی است که ساقه های منشعب دارد. برگ های آن شفابخش و ضخیم و گل های آن سفید مایل به سبز است. تمام بخش های کرفس مورد استفاده هستند چه در زمینه خوراکی و چه دارویی.

فواید کرفس

۱) موثر در تقویت معده، ریشه و برگ کرفس را بکوبید و با عسل مخلوط کنید. بهترین دارو برای معده است.
۲) دفع کننده سموم کلیه ها، ریه ها و کبد.
۳) در معالجه زکام و گرفتگی بینی بسیار موثر است.
۴) کرفس خام درمان خوبی برای گرفتگی صداست.
۵) آب کرفس خام با لیموترش تازه گلو درد و لوزه های آماسیده را درمان می کند.
۶) تقویت کننده اعصاب است
۷) خوردن کرفس حافظه را زیاد و قلب را پاک می کند و دیوانگی، جذام و پیسی را برطرف می کند.
۸) کرفس سرشار از سدیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر و ویتامین های B، A و C است.
9) از برگ های کرفس به علت دارا بودن مقدار زیادی ویتامین C برای درمان اسکوربوت استفاده می کنند.
۱۰) از ریشه کرفس برای درمان آب آوردن انساج (بافتها)، بیماری نقرس، رماتیسم، سنگ کلیه و زردی (یرقان)، آسم، ضعف اعصاب و بیماری های مثانه استفاده می شود.
۱۱) مقوی معده، نیروزا، بادشکن صفرا و تب بر است.
۱۲) شیره کرفس برای تمیز کردن مواد زایدی که در نسوج بدن متراکم و انباشته می شوند و برای شرایطی از قبیل آرتریت، دیابت و سیاهرگ های واریسی و سنگ های کلیه می گردد، مفید است.
۱۳) کرفس به علت دارا بودن فسفر زیاد در ازدیاد هوش موثر است.
۱۴) کرفس انرژی زا است.
۱۵) کرفس دارای خاصیت پاک کنندگی دستگاه تناسلی است.
۱۶) از به وجود آمدن سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می کنند.
۱۷) کرفس به افزایش شیر مادر کمک می کند. ساقه بلند کرفس حاوی مواد زیر است:
کالری ۱۹ میلی گرم، چربی 2/0 گرم ،5/0 میلی گرم ویتامین ب 105/0،پروتئین ۱ گرم،کلسیم ۵۲ میلی گرم ،ویتامین آ ۳۰ میلی گرم و ویتامین ث 8 میلی گرم.


اسفناج


اسفناج

اسفناج یا بهتر بگوییم اسپناج یک گیاه اصیل ایرانی است که اعراب پس از غلبه بر ایران، آن را به سرزمین خود بردند، پس از آن به اروپا رفت و در آن جا کشت شد. به اسفناج ملکه سبزی ها، عروس سبزی ها و جاروب معده هم گفته اند. اسفناج از جمله سبزی های معتدل و با هر مزاجی سازگار است. اسفناج سرشار از ویتامین های B ، A و C است و در فصل بهار دارای بیشترین مقدار ویتامین C می باشد و دارای مقدار زیادی آهن است و از این نظر هیچ سبزی دیگری هم پایه و همتای آن نیست. گویچه های قرمز خون را زیاد می کند و بهترین غذا برای زنان باردار و اشخاص کم خون است.

اسفناج دارای املاح کلسیم، سدیم، پتاسیم، ید، مس، ارسنیک و منیزیم است و به علت داشتن منیزیم جلوی پیشرفت سرطان را می گیرد. اسفناج محرک کلیه ها می باشد و کار و فعالیت آنها را زیاد می کند. اسفناج اشتها آور است. مخصوصا اشتهای اطفال را زیاد می کند. ملين و زود هضم است و مثل سایر سبزی ها تولید نفخ نمی کند. اسفناج دارای مواد هضمي، مواد سفیدهای، مواد قندی، سبزینه و ماده صابونی است، ترشی خون را کم و عضلات و استخوان ها را تقویت می کند.
رعشه و بوی بد دهان را از بین می برد و از دوستان كبد هم هست، قوت غذایی آن از سایر سبزی ها بیشتر است. مشروط بر این که آب آن را دور نریزید و از ساقه های نازک و نو رسته آن در سالاد استفاده نمایید. خوردن پخته و بورانی آن التهاب و تشنگی را از بین می برد و برای درد سینه، کمر و ریه مناسب است.
قرقره آب خام یا پخته آن برای درد گلو مفید است. عصاره آن برای درد گلو و یرقان و خرد کردن سنگ کلیه و ناراحتی های مجاری ادرار سودمند است. ضماد خام اسفناج برای ورم و گزیدگی زنبور و سرباز کردن دمل نافع است. مالیدن پخته آن مخلوط با سفیداب جهت جوش های جلدی نتیجه بخش است. اشخاصی که مزاجی سرد دارند بهتر است اسفناج را با کمی فلفل یا دارچین میل نمایند.
تخم آن جهت درد کبد، دل و سر مفید است. پختن اسفناج با روغن بادام و کره تازه گاو محسنات زیاد دارد و برای تشنج و پیسی نتیجه بخش است. مبتلایان به بواسير و يبوست نباید از خوردن اسفناج غافل شوند. پیران و کسانی که فعالیت کمتری دارند نباید آن را از برنامه غذایی خود حذف نمایند. اسفناج لثه را سفت می کند و از تباهی و فساد دندان می کاهد. اسفناج رنگ چهره را باز می کند و برای معالجه کک و مک صورت مفید است.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



کلم

محققان دریافته اند مصرف مقدار زیادی کلم پیچ، گل کلم، کلم قمری و کلم بروکلی از ابتلا به سرطان لوزالمعده پیشگیری می کند. در این تحقیقات، عادات غذایی ۴۰ هزار زن و ۴۹ هزار مرد طی مدت هفت سال مورد بررسی قرار گرفت. هر چند در این مطالعه ارتباط کلی بین میزان بروز سرطان و مصرف میوه و سبزیجات یافت نشد، اما محققان دریافتند کسانی که کلم فراوان مصرف می کنند، کمتر به سرطان لوزالمعده مبتلا می شوند. از این رو توصیه دانشمندان بر این است که مصرف این گونه ترکیبات غذایی را باید در رژیم غذایی هر فردی قرار داد.


کلم بروکلی broccoli

کلم بروکلی

کلم بروکلی جزو آن دسته از سبزیجاتی است که بافتی ترد و منسجم دارد و می توان آن را به صورت خام یا پخته مصرف کرد.
از کلم بروکلی می توان به صورت خام در انواع سالادها و به صورت پیش غذا استفاده کرد. گر چه ذائقه برخی افراد پخته آن را ترجیح می دهد. از این رو این کلم را می توان سرخ با بخارپز کرد و یا حتی در ماکروویو پخت. از کلم بروکلی می توان غذایی مقوی و سرشار از انرژی تهیه کرد. بدین ترتیب که یک دسته کوچک از آن را در کمی روغن زیتون یا کره سرخ کنید و در یک ظرف نسوز کم عمق بچینید. سپس مقدار کمی پنیر پیتزای رنده شده، روی آن بپاشید و به این کلم را می توان به شیوه ی چینی (فرو بردن گوشت و سبزیجات خرد شده برای مدتی کوتاه در روغن داغ تفت داد و همراه با انواع سبزیجات سرو نمود.

آیا می دانید که:

کلم بروکلی نیز همانند کلم پیچ، کلم بروکسل و گل کلم از خانواده براسیکا است.
لغت بروکلی به احتمال بسیار زیاد از زبان ایتالیایی مشتق شده زیرا در زبان ایتالیایی،برو کو به معنی جوانه است .
با توجه به ارزش غذایی کلم بروکلی، کشاورزان انگلیسی در حال حاضر سالانه بیش از۵۴۰ هزار تن از آن را در مزارع پرورش می دهند و این افزایش تولید به حدی رسیده است که در طول ۱۰ سال اخیر، سالانه ۴ بار، این محصول برداشت می شود
کلم بروکلی حاوی ویتامین های مختلفی از جمله ویتامین E، C و B6 است. هیچ سبزی به اندازه کلم بروکلی دارای کارتنوئید، اسید فولیک، کلسیم و نیامسین نیست و به طور کلی این کلم در رابطه با مواد مغذی بین سبزیجات بالاترین مقام را دارد.

خواص غذایی - دارویی بروکلی

• کلم بروکلی از بروز بسیاری سرطان ها جلوگیری می کند. زیرا دارای ترکیبی به نام گلوکوزینولان است
• طبق آزمایش های به عمل آمده روی موش های سرطانی مشخص شده که خوردن گوجه فرنگی به همراه کلم بروکلی موجب توقف رشد تومورهای سرطانی غده پروستات می شود و سلولهای سرطانی رشدشان کندتر می گردد.
• به بدن های ضعیف نیرو می بخشد، رشد اطفال را زیاد و از ابتلا به اگزما جلوگیری می کنند. . محققان از کلم بروکلی ترکیباتی به دست آورده اند که برای پیشگیری از سرطان مثانه با جلوگیری از گسترش آن مفید است تا جایی که محققان دانشگاه اوهایو دریافته اند مردانی که هفته ای دو یا سه وعده از کلم بروکلی استفاده می کنند در مقایسه با دیگران ۴۴ در صد کمتر به سرطان مثانه مبتلا می شوند.
• کلم بروکلی یک سپر محافظتی در مقابل سرماخوردگی و سایر امراض میکروبی به شمار می رود و با دارا بودن سه ویتامین مهم نقش مؤثری در مقابله با بیماریهای قلبی - عروقی، سرطان های سینه، پیر شدن زودرس و آرتریت روماتوئید دارد .
• کلم بروکلی یک منبع غذایی غنی از ویتامین های گروه B و اسید فولیک می باشد و به همین جهت در رفع خستگی، عدم تمرکز و کم اشتهایی نقش مهمی را ایفا می کند..
• پتاسیم موجود در آن برای کسانی که فشار خون دارند اثر خوبی دارد.
• منیزیم آن باعث شادی افرادی می شود که تحت استرس و فشارهای عصبی و روانی زندگی می کنند. . آهن موجود در آن نیز به سلول های تضعیف شده کمک می کند و همراه با ویتامین C نقش مهمی در جذب آهن بدن دارد. .
• یکی دیگر از خواص کلم بروکلی بهبود بیماری های معده است. بیش از ۴۰ سال است که آب کلم بروکلی به عنوان یک داروی مؤثر در بهبود زخم معده کاربرد دارند.
• به افرادی که از زخم معده و اثنی عشر رنج می برند، پیشنهاد می شود یک دوم فنجان از آب کلم بروکلی، دو تا سه مرتبه در روز در بین وعده های غذایی استفاده کنند.
• کلم بروکلی هم چنین به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی، یک داروی مؤثر در تسکین درد ورم سینه، آماس سینه در دوران شیردهی است.
• بروکلی با داشتن مقادیر زیادی فیبر و کلسیم به ترتیب از بروز بیماریهای پوست و پوکی استخوان جلوگیری می کند، لذا مصرف آن در زنان باردار، شبرده و یانسه اثر فوق العاده ای دارد.

تذکر:

۱) زیاده روی در خوردن کلم بروکلی باعث دیدن خواب های پریشان، تولید نفخ و بالاخره غليظ شدن خون و بالا رفتن فشار خون می شود.
۲) هیچ گاه به خوراکی هایی که با کلم می پزید و سالادی که درست می کنید ادویه نزنید.
۳) اشخاص سیاه چهره و لاغر اندام که مزاجی سودایی دارند نباید در خوردن آن افراط کنند.
۴) کسانی که سابقه مالیخولیا، واریس و بواسیر دارند، باید از خوردن سبزیجات متعلق به خانواده کلم پرهیز نمایند.
۵) به طور کلی برای کسانی که مزاجی گرم دارند خوب نیست و برعکس برای کسانی که دارای مزاج سرد و هم چنین پیران سالخورده که احتیاج به گرم کردن بدن دارند بسیار مفید است و می توانند سیر و خردل هم به آن بزنند.


کاهو

کاهو

کاهو سرشار از ویتامین های B ، A و C ، دارای آهن، آهک، کلسیم، فسفر، منیزیم، ید، منگنز، روی، سدیم و مس است. آب کاهو سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی مانند: E ، B ، C ، B ، A است به طوری که هر ۵۰ گرم دارای یک واحد ویتامین (E) و هر ۱۰۰ گرم کاهوی تازه دارای۱۷ میلی گرم ویتامین C است و نیز دارای لاکتو کاريوم، عناصر فراوانی مانند آهن، کلسیم، فسفر، ید، منگنز، روی، مس، سدیم، کلر، پتاسیم، کبالت، آرسنیک، فسفاتها، استرولها و کاروتن است.

خواص و اثرات دارویی کاهو

طبخ تخم کاهو طبق نظر حکمای طب سنتی دارای مزاج سرد و خشک است. کاهو دارای خواص هضم کننده غذا، محرک اشتها، مخدر، ضد صفرا، مسکن اعصاب، ضد دلهره و تشویش، ادرارآور، کمی خواب آور، شیرافزا، ملین، ضد تب، ضد رماتیسم و ضد خونریزی است
کاهو در موارد التهاب و تشنگی، رفع خارش، جذام، جنون و درد پستان، یبوست صفراوی، تسکین درد قاعدگی، اضطراب و تشویش، برونشیت های سخت، سیاه سرفه، تحریکات عصبی و رفع رماتیسم به کار می رود.
خاصیت آن خنک و تشنگی را تسکین می دهد و رنگ قيافه را باز می کند. اگر بخواهید کاهو زود هضم شود باید آن را به جای آبلیمو با کمی سرکه مصرف کرد. سالاد کاهو مانند تمام میوه ها و سالادها اشتها را تحریک می کند. کاهو غذای زود هضمی است و باعث شستشوی معده و روده ها می شود. کاهوی پخته برای از یاد شیر مادر نافع و هم چنین دافع خماری و سستی است.


ریواس

ریواس

ریواس یا ریباس یا ریواج یک گیاه علفی است که با طعم منحصر به فرد در خیلی از دسرها و شیرینی ها مورد استفاده قرار می گیرد و غنی از ویتامین C و فیبر است.
ریواس ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد به خاطر خاصیت مهم آن در چین کشت می شد و بعدها در منطقه وسیعی از دشت ها و نواحی کوهستانی ایران و دیگر نقاط پرورش داده شد.
ریواس در فصل بهار و اوایل تابستان در دسترس می باشد. این گیاه در یخچال یک تا دو روز ماندگار است و برای نگهداری طولانی مدت، بعد از بریدن ساقه ها آن را منجمد می کند.
طرز تهیه شربت ریواس آب (۴ لیوان) شکر (1 کیلو)، ریواس (۱ کیلو) و وانیل (به مقدار کم). آب و شکر را بگذارید جوش بیاید سپس آب ریواس را اضافه کنید تا با حرارت ملایم بجوشد و شربت غلیظ شود. قوام که آمد کمی وانیل اضافه کنید و از روی آتش بردارید.
یک لیوان شربت ریواس، ۳۸۵ کیلو کالری ارزش انرژی زایی دارد.

ترکیبات غذایی ریواس

ریواس غنی از فیبر و ویتامین C همچنین دارای آب، پروتئین، کربو هیدرات کلسیم، ویتامین های A و B، سدیم، پتاسیم و ماده ای تلخ به نام بتاگلوکوگالین می باشد.

خواص غذایی - دارویی ریواس

• کمپوت و مربای ریواس، خنک، مقوی، ملین و کرم کش است.
• سه گونه ریواس در ایران وجود دارد که از نظر پزشکی دارای خاصیت دفع کرم هستند و اعمال کیسه صفرا را بهبود می بخشد. این گیاه همچنین دارای خاصیت ضد عفونی و آنتی بیوتیک است و اعمال روده بزرگ و طحال و کبد را تنظیم می کند. زخم اثنی عشر را بهبود می بخشد و بالاخره عفونت های ویروسی را از بین می برد.
• مصرف ریواس مینای دندان را با یک پوشش محافظ تقویت می کند که این خاصیت به خاطر وجود پتاسیم، کلسیم و فسفر موجود در ریواس می باشد.
• ریشه ریواس کلسترول و تری گلیسیرید خون را پایین می آورد.
• خوردن ریواس بعد از مصرف غذاهای سنگین و چرب، مانع نفخ و عدم جذب می شود بدون آن که میزان کلسترول خون بیشتر شود.
• خوردن ریواس برای رفع عطش و حرارت درونی مؤثر است.
• سستی را برطرف می کند و مسرت بخش است.
• این گیاه در معده باعث افزایش ترشح شیره معده و تحریک حرکت آن می شود در نتیجه به طور کلی باعث بهبود عملکرد معده می شود.
• بهترین داروی گیاهی جهت خنثی کردن اسید زیاد معده می باشد از این رو برای افرادی که مرتبا غذایشان را ترش می کنند مفید است.
• رطوبت زیاد معده را دفع می کند. . با تحریک ترشح نمکهای صفراوی از کبد، به تنظیم جذب چربی در روده کمک می کند، اشتها را نیز زیاد می کند.
• قابض است و برای تنگی نفس و بواسیر مفید می باشد.
• ریواس خاصیت مسهلی، ضد التهابی دارد و متعادل کننده عمل کرد روده ها (درمان یبوست و اسهال) است و در درمان برقان، خونریزی های معده ای - روده ای، اختلال قاعدگی، التهاب چشم، جراحات ترومایی (جراحات ناشی از ضربات و صدمات فیزیکی)، زخم های چرکی سطحی و سوختگی های ناشی از حرارت، کاربرد دارد.
• برای تصفیه خون بسیار مفید می باشد.
• خوردن ریواس برای بیماران تب دار مؤثر و در رفع وسواس و درمان برقان نیز مفید است . در این موارد می توانید مقدار ۱۰۰ گرم از آب ریواس یا رب ریواس را که قوی تر از آب آن است میل کنید).
• علاوه بر درمان سوء هاضمه، به تن نیرو می بخشد.
• چند ساقه ریواس را خوب پاک کنید و بشویید و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید سپس آن را نرم کنید و به صورت ضماد بر روی آبسه ببندید تا یک ساعت بماند. روزی ۳ بار آن را تجدید کنید آنگاه خواهید دید آبسه و زخم چرکی سر باز می کند و چرک از آن خارج می شود.
• با تحریک جوانه های چشایی به واسطه مزه تلخ خوشایندش، باعث پاک شدن حفره دهانی می شود و دهان را برای چشیدن غذای بعدی آماده می کند.
• برگ های ریواس می توانند به عنوان حشره کش مؤثر، برای دفع حشرات مورد استفاده قرار گیرند.
• تخم ریواس را با روغن کنجد مخلوط و از آن ضماد تهیه کنید، برای رفع خارش بدن مفید است.
• چکاندن چند قطره آب ریواس تمیز در چشم، برای تقویت بینایی و از بین بردن لکه های سفید چشم مؤثر است.
• اگر آب ریواس را با آرد جو خمیر کنید و روی جوش ها بمالید باد سرخ و جوشهای سرخ سوزنده را از بین می برد.


هویج

هویج

هویج گیاهی دو ساله است که ریشه راست و ساقه بی کرک دارد و نوع پرورش یافته آن در بیشتر مناطق کشت می شود. قسمت مورد استفاده گیاه هویج، ریشه، میوه و تخم آن است.
ترکیبات شیمیایی: دارای ۸۷ درصد آب، 2درصد مواد از ته، 2/0 درصد چربی، ۸ درصد مواد گلوسیدی، حدود 5/1سلولز، مقداری ماده رنگی کاروتن (ویتامین A و دیاستازهای مختلف و ویتامین های A ، B ، C ،E ،D است.

خواص دارویی هویج

در هویج یک نوع انسولین گیاهی وجود دارد که دارای ویژگی تقلیل قند خون است. این عقیده قدیمی، که هویج برای مبتلایان به بیماری قند خوب نیست، کاملا اشتباه است و بیماران دیابتی می توانند به مقدار کم از این گیاه استفاده کنند. هویج با داشتن مواد مقوی و ویتامین ها یکی از مهمترین و مفید ترین گیاهان برای بدن است. خوردن هویج مقاومت بدن را در مقابل بیماری های عفونی زیاد می کند.
مصرف هویج در برطرف کردن بیماری هایی نظیر آب آوردن نسوج بدن، عدم دفع ادرار، تحریک مجاری هضم و تنفسی، سرفه های مقاوم، آبسه، اخلاط خونی و دفع کرم اثر معجزه آسایی دارد. از هویج می توان در موارد زیر استفاده کرد:
۱) برای برطرف کردن یبوست، یک کیلو هویج را رنده کنید و در مقداری آب در ساعت بجوشانید تا مانند ژله شود و صبح ناشتا چند قاشق از آن را بخورید.
۲) سوپ هویج برای کودکان شیرخوار که معده حساسی دارند مفید است ابتدا ۲۰۰ گرم هویج رنده شده را در دیگ بریزید و روی آن یک لیتر آب اضافه کنید و بجوشانید تا هویج کاملا نرم شود. سپس آن را از صافی بگذرانید و به نسبت مساوی با شیر مخلوط کنید و در شیشه شیر بچه ریخته و به او بدهید.
۳) یک قاشق غذاخوری تخم هویج را در یک لیوان آب جوش بریزید و آن را به مدت ۵ دقیقه دم کنید. این دم کرده نیروزا، اشتها آور، مدر، زیاد کننده شیر خانم های شیرده و قاعده آور می باشد.
۴) برگ هویج را با آب بجوشانید و غرغره کنید. این جوشانده برای درمان آبسه مخاط دندان و دهان موثر است، به علاوه می توان برای رفع ترک و خراش پوست از آن استفاده کرد.
۵) هنگامی که کودک شروع به دندان در آوردن می کند، یک قطعه هویج باریک را برای دندان زدن به او بدهید.
۶) اگر آب هویج را روی صورت بکشید باعث روشن شدن و جلوه پوست صورت می شود.
۷) اگر می خواهید لاغر شوید همه روزه و همراه با غذا هویج خام بخورید
8)اگر می خواهید چاق شوید به عنوان صبحانه آب هویج بخوريد.
۹) هویج و پیاز را با هم بجوشانید و به آن آب لیمو اضافه کنید، داروی موثری برای درمان بیماری های عصبی، امراض کلیوی و هم چنین جوان کننده پوست است.
۱۰) خوردن هویج برای درمان بواسیر موثر است.
۱۱) هویج برای خارج کردن سنگ کیسه صفرا اثر معجره آسا دارد.
۱۲) خوردن هویج جوش های صورت را درمان می کند.
۱۳) هویج برای تقویت قوای جنسی و تحریک کبد و روده ها داروی موثری است.
۱۴) در فرانسه بیمارستان معروفی وجود دارد که برای درمان بیماری های کبدی فقط از سوپ استفاده می کند.
دستور تهیه این سوپ به شرح زیر است:
حدود ۷۵۰ گرم هویج رنده کنید و آن را در ظرفی که مقداری آب نمک دارد بریزید. سپس به آن یک قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق سوپ خوری کره اضافه کنید و بجوشانید و با حرارت ملایم بپزید تا آب آن بخار شود و هر روز یک بشقاب از آن را میل کنید.
۱۵) هویج اعمال روده ها را منظم و کمبود الياف غذاهای گوشتی را جبران می کند، بنابراین آنهایی که گوشت زیادی مصرف می کنند حتما باید هویج بخورند تا مشکل يبوست نداشته باشند.
۱۶) برای برطرف کردن اسهال بچه ها بهترین دارو سوپ هویج است. برای این منظور باید ۵۰۰ گرم هویج را رنده کنید و آن را در یک لیتر آب بجوشانید تا هویج کاملا پخته و نرم شود. سپس آن را در آسیاب برقی بریزید که به صورت شربت در آید بعد به آن آب اضافه کنید تا حجم آن یک لیتر شود.
برای بچه هایی که معده حساسی دارند سوپ هویج بهترین دارو است و می توان در روز یک با دو بار به جای شیر به بچه سوپ هویج داد. حتی به بچه هایی که کمتر از 3 ماه دارند یعنی یک وعده شیر و یک وعده سوپ هویج و بعد از 3 ماهگی این روش تبدیل به یک وعده سوپ و دو وعده شیر می شود.
۱۷) آب هویج در صبح ناشتا مواد سمی را از خون خارج می کنند.
۱۸) اگر آسم یا گرفتگی صدا دارید آب هویج بخورید.
۱۹) خانم هایی که پوست حساس دارند، حتما باید پوست صورت و گردن خود را با آب هویج پاک کنند.
۲۰) دم کرده تخم هویج و یا جویدن تخم هویج گاز معده را خارج می کند و فعالیت روده را زیاد می کند.
پوست هویج را نباید هیچ گاه کند زیرا مواد مغذی و ویتامین های خود را از دست می دهد بلکه باید آن را با برس شست و مصرف کرد.

مضرات هویج

با وجود تمام خواص مفیدی که هویج دارد نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. دیده شده رنگ پوست و چشم کسانی که هویج زیادی مصرف می کنند زرد می شود که البته خطری ندارد، چون اگر چند روزی هویج مصرف نکنند دوباره پوست و چشم به رنگ طبیعی خود بر می گردد.

راز هویج پخته

متخصصان تغذیه بر این عقیده اند خوردن خام سبزیجات باعث افزوده شدن به جذب مواد الى، معدنی و ویتامین های آنها می شود، اما بر اساس آزمایش های به عمل آمده در دانشگاه انزاس به این نتیجه رسیده اند که پختن هویج باعث بالا رفتن ارزش غذایی آن می گردد. پزشکان مواد غذایی در یافتند پختن و پوره کردن هویج تا ۳۴ در صد موجب افزوده شدن به یا کسیدان و کربونیک اسید، مواد مورد نیاز بدن برای سوخت و ساز می شود. یکی دیگر از نقش های مهم این نوع سبزی ایجاد مقاومت بدن در برابر هجوم مولکول های بیماری زا به خصوص بیماری سرطان است.

بهترین روش برای پخت هویج

آنها را در ظرف محتوی آب به طوری که تهشان مقداری کم آب باشد بگذارید و روی شعله آرام گاز قرار دهید. در این روش بیشترین مقدار کربونیک اسید از یاخته های آن آزاد می شود.


غلات

غلات

سلنیوم از عناصری است که تاثیر به سزایی در فعالیتهای فیزیولوژیک بدن دارد و از بهترین منابع این عنصر می توان به غلات اشاره کرد. سلنیوم در تنظیم سیستم های هورمونی بدن از جمله هورمون رشد، تیروئید و سیستم ایمنی نقش مهمی ایفا می کند.
کاهش این ماده باعث اختلال در رشد کودکان می شود و هم چنین باعث می شود سیستم ایمنی تواند تعادل و توازن خود را حفظ کند و در نتیجه به بیماری آلرژیک دامن می زند. از این رو توصیه می شود با مصرف مقادیر کافی غلات، سلنیوم را به میزان مورد نیاز به بدنمان برسانیم تا از اثرات سوء کمبود آن در امان باشیم. 

مصرف لوبیا و درمان سرطان

مطالعات نشان می دهند که مصرف لوبیا و با به طور کلی حبوبات می تواند تا میزان چشمگیری از وقوع هر نوع سرطان جلوگیری کند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده مصرف ۴ وعده حبوبات در هفته، ۳۳ درصد شانس ابتلا به سرطان را در افراد به ویژه زنان کاهش می دهد. همچنین نسبت به کسانی که تنها یک بار در هفته حبوبات مصرف می کنند. ۲۲ درصد شانس ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. توصیه می شود افرادی که فعالیت روزانه کمی دارند باید در هفته ۵ وعده و آنهایی که فعالیت زیادی دارند ۶ وعده حبوبات مصرف کنند. این وعده ها می تواند شامل تنها نصف فنجان لوبیای پخته، نخود فرنگی یا عدس باشد.


2317
0
 
13
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi