مورد علاقه ها 0

نقش و اهمیت مکمل های غذایی برای افراد مختلف که حتما باید بدانید

مکمل های غذای

مکمل غذایی چیست؟

مکمل های غذایی فرآورده هایی هستند که از راه دهان مصرف می شوند (تزریقی نیستند) و حاوی موادی می باشند که به عنوان مکمل در رژیم غذایی افراد استفاده می شوند. مکمل های رژیم غذایی شامل یکی از موارد زیر یا مخلوطی از آنها می باشند:
۱) ویتامین ها
۲) مواد معدنی
۳) داروهای گیاهی
۴) اسیدهای آمینه
۵) عصاره یا جایگزینی برای مواد غذایی

توجه داشته باشید که مکمل های غذایی را جزء غذا به حساب می آورند و کسی به عنوان دارو از آنها استفاده نمی کند. معمولا سازمان های مرتبط با غذا و دارو چنین مکمل هایی را مورد بررسی قرار نمی دهند؛ در صورتی که انواع داروهای تولید شده باید مورد تایید این سازمان ها قرار گیرد تا ایمنی هر یک و تاثیر آنها بر بدن بررسی شود. پس از تایید، سازندگان داروها اجازه می یابند که این داروها را به بازار عرضه نمایند.
حال اگر سازندگان مکمل های غذایی ادعا کنند که این مواد، خواص درمانی برای برخی بیماری ها دارند و افراد هم به قصد درمان از این مکمل ها استفاده کنند، سازندگان پسر خلاق مقررات عمل کرده اند؛ چون این دسته از مواد به عنوان دارو مورد تایید سازمان های ذیربط قرار نگرفته اند. چنین داروهایی غیر قانونی می باشد و ممکن است علاوه بر نداشتن اثرات مثبت دارویی، مشکلاتی را در افراد مصرف کننده ایجاد نمایند.
سازندگان مکمل های غذایی فقط می توانند ادعا کند که این مواد، عملکرد بدن را بهبود می بخشند. البته آنها باید ادعای خود را به مرور زمان ثابت نمایند.
معمولا افرادی که از این مکمل ها استفاده می کنند شاهدان خوبی بر ادعای سازندگان هستند؛ البته بسیاری از منتقدان این گونه محصولات، اعتقاد دارند که سازندگان مکمل های غذایی در مورد اثرات مثبت این مواد اغراق می کنند و سعی دارند تاثیر این موارد را بر سلامتی افراد، بزرگ جلوه دهند.

در مورد قرص های ویتامین چقدر می دانید؟

آیا مصرف روزانه یک یا دو یا ده قرص ویتامین، مواد معدنی و یا سایر مکمل ها صحیح است؟
تصمیم گیری در مورد این که آیا از مکمل های ویتامینی استفاده شود و در این صورت هم از چند مکمل استفاده شود روز به روز سخت تر می شود. به نظر می رسد هر روز یک مطالعه جدیدی بر روی مواد صورت می گیرد که باعث ابهام بیشتر در مورد نقش این مکمل ها در سلامتی ما می شود.
روزی یک عدد
اگر چه افراد مبتلا به بیماری های خاص به مکمل های بیشتری احتیاج دارند متخصصین عقیده دارند که تقریبا تمام افراد از مصرف روزی یک عدد مولتی ویتامین دارای مکمل بی نیاز نیستند.
حتی در صورت استفاده از بهترین رژیم غذایی نمی توان تمامی بیش از ۴۰ ماده غذایی مورد استفاده بدن را بطور کامل تامین کرد. تخمین زده می شود که فقط ۳ درصد افراد به اندازه کافی توصیه های تغذیه ای را بطور کامل رعایت می کنند و روشن است که وضعیت کلی بیشتر رژیم های غذایی را می توان با مصرف روزانه یک عدد قرص مولتی ویتامین مینرال بهبود بخشید.
بدین منظور لزومی در استفاده از مارک های مشهور وجود ندارد و یک مارک ژنریک به همان جوی مارکت های مشهور می باشد، برای انتخاب مارکت مناسب اجزای تشکیل دهنده روی بسته را با سایر بسته ها مقایسه کنید و به دنبال قرص هایی باشید که تا ۱۰۰ درصد نیاز روزانه بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی شمار را تامین کنند.

مصرف زیاد فرص های ویتامین

یکی از مسائل و گرفتاری ها در مورد ویتامین ها و مواد معدنی، مصرف بیش از حد آنها می باشد. متخصصین تغذیه سال ها است که در مورد خطرات مصرف بیش از حد ویتامین ها و مواد معدنی هشدار می دهند، بخصوص در مورد ویتامین های محلول در چربی (ویتامین K. E . D .A ) که به راحتی از بدن دفع نمی شوند.
افرادی که روز خود را با یک نوشیدنی ویتامینی شروع می کنند، در طول روز شکلات های زیاد و غذاهای غنی شده مصرف می کنند و معجونی از مکمل های مختلف را می خورند در معرض مسمومیت های شدید با ویتامین و مواد معدنی قرار دارند.
از طرف دیگر مصرف روزانه یک عدد مولتی ویتامین شما را در معرض خطر مسمومیت قرار نمی دهد و خطر احتمال کمبودهای تغذیه ای، بسیار بیشتر از خطر مصرف بیش از حد ویتامین و مواد معدنی است.

غذا

متخصصین اعتقاد دارند که این نکته را باید در ذهن داشت که مکمل ها برای بهبودی می باشد و نه جایگرین رژیم غذایی. دلیل این مسئله نیز وجود مواد بیشتری از املاح معدنی و ویتامین در غذاست. بهتر است که مواد مغذی را از غذاها به دست بیاوریم تا مکمل ها، چون ترکیبات مهمی مثل فیبر و مواد شیمیایی گیاهی که در غذا هست در یک قرص وجود ندارد. مرتبا اثرات مفید مواد مختلف موجود در غذا بر سلامتی انسان کشف می شود. برای مثال محققين اخیرا دریافته اند که آنتی اکسیدان های موجود در بعضی از میوه ها و سبزی های روشن در مقابل آرتیریت از آنان محافظت می کند.

خودآزمایی ها درباره مکمل ها

1) در کدام یک از موارد زیر باید از مولتی ویتامین و مینرال استفاده کرد؟

الف) حاملگی
ب) شیردهی

ج) سیگار کشیدن

د) رژیم گرفتن

ه) ابتلا به یک بیماری مزمن
و) استفاده از یک رژیم گیاهی
پاسخ: تمام موارد فوق نیازمند مصرف مولتی ویتامین می باشند. برای زنان حامله و شیرده مصرف ویتامین در دوران حاملگی موجب اطمینان از رشد و تکامل جنین و یا طفل شیر خوار می شود. اسید فولیک هم قبل از حاملگی و در طی حاملگی برای پیشگیری از نقایص مادرزادی بسیار مهم است.
سیگاری ها نیاز به مصرف ویتامین C اضافی دارند. این نیاز را می توان با استفاده از یک مکمل غذایی و غذاهای غنی از ویتامین C، میوه های ترش، فلفل قرمز، توت فرنگی، بروکلی و گوجه فرنگی برطرف کرد.
افرادی که رژیم می گیرند. ممکن است در صورت انتخاب غذاهای اشتباه، دچار کمبود مواد غذایی شوند. بهترین استراتژی خوردن حداقل سه وعده غذا در روز و انتخاب غذاهای غنی مثل میوه، غلات کامل و لبنیات کم چرب می باشد. برای پوشاندن کمبودهای تغذیه ای، هوشمندانه ترین کار مصرف یک عدد مولتی ویتامین است.
اگر شما دچار یک بیماری مزمن هستید، مصرف روزانه یک عدد مولتی ویتامین، روش مطمشی است با پزشک خود در مورد بر آورده شدن تمامی نیازهای تغذیه ای مشورت کنید.
اگر شما گیاه خوار هستید رژیم غذایی مخصوص شما نشان می دهد که به چه مکمل هایی نیاز دارید.گیاه خوارنی که اصلا از محصولات حیوانی استفاده نمی کند باید توجه خاصی به پروتئین، ریبوفلاوین، ویتامین A, D , B12 و ید داشته باشند. کمبود این گونه مواد غذایی را آهن، کلسیم، ریبوفلاوین، ویتامین B12 می توان با طراحی روش تغذیه ای مناسب و با مکمل ها بر طرف کرد.
 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



2) صحیح یا غلط: تمامی افراد از مصرف یک عدد مولتی ویتامین مینرال سود می برند؟

پاسخ: صحيح، یک مولتی ویتامین پایه و متناسب با سن و جنس تأمین کننده ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای برطرف کردن کمبودهای تغذیه ای رژیم غذایی شما است. اکثر قرص های مولتی ویتامین ۱۰۰ درصد نیاز روزانه شما را به مواد تغذیه ای که در این قرص ها وجود دارد بر طرف می سازند. البته استثناهایی وجود دارد، کلسیم و منیزیم مورد نیاز برای برطرف نمودن نیاز روزانه ۱۰۰ درصد در قرص های مولتی ویتامین بسیار حجیم می باشد.
در صورتی که روزانه سه وعده از محصولات لبنی با غذاهای غنی از کلسیم استفاده نمی کنید، نیازمند مصرف کلسیم اضافی خواهید بود، اما اکثریت رژیم های غذایی صحیح که شامل اسفناج و آجیل باشند منیزیوم کافی را تامین می کنند.

مکمل های غذای


۳) صحیح یا غلط: تکمیل رژیم غذایی با مصرف روزانه یک قرص مولتی ویتامین غنی شده ضرری ندارد؟

پاسخ: انتخاب با شماست. تعداد بسیار معدودی از غذاهای غنی شده در بازار وجود دارد. درصد نیاز روزانه شما به مواد تغذیه ای را مرتفع سازند. همیشه یک حاشیه اطمینان در قرص های ویتامین وجود دارد و بنابراین استفاده همزمان از یک عدد مولتی ویتامین و غذاهای غنی است.

4) صحیح یا غلط: ویتامین ها و مواد معدنی تاریخ انقضا دارند؟

پاسخ: صحیح، تمام شیشه های مواد مکمل باید دارای تاریخ انقضا باشند. هنگام خرید بررسی کنید و مطمئن شوید که می توانید تمامی آن را قبل از تاریخ انقضا مصرف کنید. در داروخانه ها می توانید مولتی ویتامین را با شیشه های کوچکتر خریداری نمایید.

۵) صحیح یا غلط: درمان های گیاهی باعث افزایش کیفیت ویتامین و مواد معدنی می شود؟

پاسخ: غلط، مواد گیاهی مانند ویتامین ها و مواد معدنی به صورت روزانه مورد نیاز نیستند مواد گیاهی به صورت اختصاصی در بعضی از بیماریها موثر هستند. در صورتی که شما می خواهید از درمان های گیاهی استفاده کنید. این استفاده باید در پاسخ به یک بیماری خاص باشد، و نه مانند ویتامین ها اساس مصرف روزانه باشد. هم چنین حتما برچسب روی شیشه دارو را بررسی کنید.

۶) صحیح با غلط: شما می توانید در هر سنی بدون مصرف مکمل ها سالم باشید؟

پاسخ: صحیح، شما می توانید تمام مواد تغذیه ای خود را از یک رژیم غذایی صحیح به دست آورید مسأله در این است که اکثریت افراد این کار را نمی کنند. برای اطمینان از وضعیت تغذیه ای خود تلاشتان را برای استفاده از یک رژیم غذایی مناسب بکنید و مصرف روزانه یک عدد مولتی ویتامین را به صورت یک عادت در آورید.

۷) در چه زمانی از روز باید مکمل مصرف شود؟

الف) قبل از صبحانه
ب) با غذاها
ج) قبل از خواب.
پاسخ: به مصرف مکمل ها با غذا توصیه می شود و بهترین حالت مصرف مکمل یا حجیم ترین مواد غذایی است تا جذب را به حداکثر رسانده و مانع از ناراحتی معده شود. البته بهترین زمان مصرف مکمل برای شما زمانی است که بصورت مستمر مصرف مکمل را به یاد داشته باشید.

۸) صحیح یا غلط: مکمل ها می توانند انرژی شما را افزایش دهند؟

پاسخ: غلط، علیرغم ادعاهای ذکر شده روی بعضی از برچسب ها، تنها راه به دست آوردن انرژی از طریق کربوهیدارتها، پروتئین ها و یا چربی ها است. ویتامین ها و مواد معدنی انرژی را تامین نمی کنند. معمولا توصیه می شود از یک مولتی ویتامین پایه استفاده شود و از مکمل های دارای گیاهان با ترکیبات شیمیایی اضافی که ادعای افزایش انرژی می کنند پرهیز شود.

۹) صحیح یا غلط: ورزشکاران نیاز به مکمل های ویژه ای جهت بهبود عملکرد خود دارند؟

پاسخ: غلط، ورزشکارانی که کالری کافی برای پوشش نیازهای تغذیه ای خود دریافت می کنند مواد تغذیه ای مورد نیاز خود را در این رژیم پیدا می کنند و مدارک نسبتا کمی در جهت افزایش عملکرد ورزشکاران با ویتامین ها و مواد معدنی اضافه وجود دارد.
مکمل های غذایی به این خاطر استفاده می شود که ممکن است برخی عناصر ویتامین ها از طریق مواد غذایی به مقدار کافی به بدن شخص نرسد بنابراین از این طریق می توان کمبود آنها را در بدن جبران کرد و جلوی بسیاری از خطرات ناشی از کمبود آنها را در بدن گرفت.

مکمل های غذای


قرص آهن Iron

آهن یکی از مهمترین عناصری است که در بافت های بدن نقش کلیدی را بر عهده دارد. قسمت اعظم آهن در مولکول هموگلوبین و گلبول های قرمز قرار دارد. نیاز روزانه به مصرف آهن در گروه های زیر افزایش می یابد.
۱) زنان در دوران بارداری و قاعدگی
۲) ورزشکاران و جوانان فعال
۳) افراد سالخورده و مسن
اغلب مردم به ویژه زنان و کودکان ذخیره کمی از آهن دارند. در نیمه دوم بارداری که جنین به آهن مادر نیاز بیشتری دارد نیاز مادر به آهن بیشتر می شود. در دوران قاعدگی یا بارداری به طور معمول مقداری آهن از دست می رود که باید جایگزین شود. در مطالعات به عمل آمده مشاهده گردید که هر روز از دوران قاعدگی حدود 7/0 – 6/0 میلی گرم آهن از بدن خارج می شود. در طول دوران بارداری ۱۰۳۰ - ۴۲۰ میلی گرم آهن از دست می رود به همین خاطر 5/2-۱ میلی گرم در روز به نیازهای مادر اضافه می شود. در دوران رشد به دلیل افزایش حجم خون و بالا رفتن هموگلوبین و بافت هایی که به آنزیم های آهن دار نیاز دارند بدن به آهن بیشتری احتیاج پیدا می کند کودکان و نوجوانان در سنین رشد آهن را تا دو برابر افراد بالغ جذب می کنند. وجود ویتامین C همراه با آهن باعث افزایش جذب آهن دریافتی می شود.

کمبود آهن

کمبود آهن باعث کاهش غلظت هموگلوبین خون و در نتیجه موجب کم خونی می شود. رنگ پریدگی، خستگی، تپش قلب، تنگی نفس، گر گرفتگی های شبانه، ضعیف شدن عضلات مخطط، سردرد، سرگیجه، گرفتگی عضلات، ریزش موی سر و افزایش حساسیت های پوستی از علائم شایع کم خونی به شمار می روند.

دو نوع قرص آهن معرفی می شوند:

۱) نوع A، محتویات: آهن (به صورت نروس گلوکونات) 27mg برای رفع کم خونی، کلسیم (به صورت کلسیم کربنات) mg 110 برای پیش گیری از پوکی استخوان.
دیگر ترکیبات: سلولز، اسید استئاریک، سیلیکون دی اکسید، منیزیم استئارت، تیتانیوم دی اکسید
احتیاط: مصرف بیش از حد آهن منجر به مسمومیت در نوزادان و کودکان زیر ۶ سال می شود.
2) نوع B محتویات: اسید فولیک (folic asid) و ویتامین B12
اسید فولیک یکی از ویتامین های گروه B محسوب می شود که کمبود آن یکی از دلایل بروز کم خونی های ناشی از سوء تغذیه می باشد. اسید فولیک برای تشکیل و تکامل سلولهای سفید و قرمز خونی در مغز استخوان ضروری است. اسید فولیک به همراه ویتامین B12 در واکنش هایی که برای سنتز DNA و RNA نقش دارد، بروز کمبود آن روند تکثیر سلولی را کند می کند. این کاهش در سلول هایی که شدت تکثیر سلولی در آنها بالاست محسوس تر می باشد. از جمله این سلول ها می توان به سلول های قرمز خونی اشاره نمود. کمبود این ویتامین ضایعات پوستی و کاهش رشد را در پی خواهد داشت.
نحوه مصرف: روزانه یک تا ۳ قرص همراه غذا با مطابق دستور پزشک
ویژگی ها:
۱) بدون مواد نگهدارنده
۲) بدون رنگ و طعم دهنده مصنوعی
۳) بدون حلال های متر شیمیایی، مخمر، نشاسته و گلوتن.

قرص زینک (روی) zinc

روی در تمام بدن به ویژه بافت های استخوانی وجود دارد. به طوری که تقریبا ۹۰ درصد روی کل بدن در عضله اسکلتی و استخوان یافت می شود.

عملکرد زینک در بدن

روی به عنوان یک بخش از سلول زنده، دارای تنظیم کنندگی می باشد. آنزیم های وابسته به روی، در متابولیسم پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها دخيل می باشد و به تنظيم عمل کرد انسولین و غلظلت قند خون کمک می کند. روی، نقش ضروری در پیشرفت و حفظ سیستم ایمنی بدن دارد، و برای استحکام دندان و استخوان های بدن نیاز است. این ماده در ترمیم زخم نیز مؤثر می باشد. عوامل متعددی در کمبود روی نقش دارند که از آن جمله می توان به جذب ضعیف روی غذا، بیماری مزمن و سوء جذب اشاره کرد.

علائم کمبود زینک

این علایم شامل رشد ضعيف، از دست دادن اشتها، مشکلات پوستی (درماتیت)، ریزش مو ناحیه ای (آلوپسی)، تأخیر در ترمیم زخم، اختلال در تولید مثل و عمل کرد ضعیف سیستم ایمنی می باشند، در دوران رشد مانند شیر خواری، نوجوانی، بلوغ، دوران بارداری و شیردهی میزان نیاز به روی افزایش می یابد.
دستور و روش مصرف: روزانه یک قرص همراه با غذا (یا طبق دستور پزشک مصرف شود.

قرص سلنیوم SELENIUM

سلنیوم یک عنصر معدنی است که با تقویت سیستم ایمنی موجب افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت های میکروبی می شود. هم چنین این ماده، همانند ویتامین C و E ، یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و بدن را در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. رادیکال های آزاد، ترکیبات بسیار فعالی هستند که در روند فعالیت های سلولی و با در تماس با محیط، در بدن ایجاده می شود و بسیار مضر می باشند. در حقیقت رادیکال های آزاد در پیدایش و پیشرفت روند پیری، سرطان، سخت شدن جدار عروق و بیماری های دیگر نقش دارند. به علت اثرات سودمند سلنیوم در سلامت قلب و عروق، وجود این ماده مفید در رژیم غذایی این بیماران توصیه می شود. همان طور که گفته شد، سلنیوم موجب افزایش پاسخ ایمنی بدن در برابر عفونت های میکروبی می شود. از این رو مصرف آن در بیمارانی که نقص سیستم ایمنی دارند، مفید و سودمند است.

نقش مؤثر سلنيوم در موارد زیر اثبات شده است:

۱) تقویت سیستم ایمنی در برابر بیماری عفونی
۲) کاهش علایم پیری به علت آنتی اکسیدانی
روش و میزان مصرف سلنيوم
روزانه یک عدد قرص ( یا با دستور پزشک) همراه غذا مصرف شود.

قرص منیزیم Mangesium

اکثر مردم همیشه نگران این موضوع هستند که آیا میزان کافی از ویتامین C دریافت کرده اند یا خیر؟ ولی به ندرت پیش می آید که نگران دریافت کافی منیزیم باشند.
منیزیم برای متابولیسم کلسیم، ویتامین C، فسفر، سدیم و پتاسیم ضروری است. هم چنین در عمل کرد بهتر دستگاه عصبی و فعالیت ماهیچه های بدن و تبدیل قند خون به انرژی، نقش اساسی را ایفا می کند. منیزیم ماده معدنی است که در فعالیت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم در بدن دخالت دارد. هم چنین منیزیم در سلامت قلب، فشار خون، تقویت مغز استخوان، کنترل درد نقش اساسی دارد، به نظر می رسد که در پیشگیری از دیابت نیز مؤثر باشد.

روش و میزان مصرف منیزیم

روزانه یک قرص به همراه غذا مصرف شود.

مکمل های غذای


قرص مولتی دیلی

محصولی حاوی ۱۴ نوع ویتامین و عنصر معدنی مورد نیاز می باشد که برای سلامتی بدن در تمام گروه های سنی لازم و ضروری است. پزشکان با توجه به جدید ترین منابع علمی و مطالعات معتبر در زمینه نیاز بدن به ویتامین ها و عناصر معدنی این محصول را پیشنهاد می کنند.
این محصول غنی از کلسیم: ( ۴۵۰ میلی گرم) برای حفظ سلامتی دندان ها و استخوان های بدن ضروری می باشد.
ویتامین C و روی: ۱۰۰٪نیاز روزانه ویتامین C و روی بدن را تأمین و به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کند.
ویتامینE : کمک به سلامت قلب و عروق
ویتامین های B: کمک در تأمین انرژی بدن.
آهن: عنصر کلیدی در سلامت بدن
ویتامین A: طریقه و میزان مصرف: روزانه یک قرص همراه با غذا مصرف شود.

قرص مولتی ویتامین

کمبود ویتامین ها و عناصر معدنی در رژیم غذایی علاوه بر کاهش رشد جسمانی منجر به کاهش رشد قوای ذهنی و عقلانی در فرد به ویژه در مراحل اصلی رشد و نمو می گردد. علاوه بر این می تواند بیماری های وخیمی برای بدن ایجاد کند. بنابراین هرگز نباید مولتی ویتامین را فراموش کرد.
اگر شما دچار کمبود یک ویتامین یا عنصر معدنی شده باشید، این موضوع مانع داشتن یک زندگی سالم می شود. پس از اولین مرحله رشد در دوران کودکی و بعد از دوران شیرخوارگی، دوران بلوغ به عنوان مهمترین دوره نیاز بدن به مواد غذایی اصلی و ریز مغذی ها (ویتامین و املاح معدنی) مطرح می باشد. بنابراین ویتامین ها و املاح معدنی برای بهبود سلامت و شادابی افراد در تمام طول عمر لازم و ضروری می باشند.
روش و میزان مصرف: روزی یک قرص به همراه غذا مصرف شود. احتیاط در صورت باروری و یا شیردهی قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

مکمل های امگا ۳

مصرف مکمل اسیدهای چرب امگا ۳ در کنار مواد غذایی دیگر در حفظ سلامت بدن تأثیر به سزایی دارد، اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که به خوردن ماهی و محصولات دریایی چندان علاقه ای ندارید، برای این که امگا ۳ مورد نیاز بدن تان را تأمین کنید مصرف مکمل های امگا ۳ را به شما پیشنهاد می کنیم، خوردن این مکمل عوارض جانبی ندارد و هر گروه سنی می تواند آن را مصرف کند؛ اما بهتر است با پزشک تان قبل از مصرف مشورت کنید.

کم خونی، بیماری پنهان

کم خونی یا آنمی (Anemia) به معنی کمبود تعداد گلبول های قرمز خون است. کم خونی دارای انواع مختلف است که می تواند به علت عدم سنتز هموگلوبین، کمبود آهن در ساختار هموگلوبین، دفع بسیار سریع با تولید بسیار آهسته گلبول های قرمز باشد. کم خونی ها را بر اساس شكل گلبولهای قرمز طبقه بندی می کنند.
فقدان ویتامین B7 اسید فولیک و فاکتور داخلی مخاط معده می توانند منجر به تولید مثل بسیار آهسته گلبول های قرمز شوند. در نتیجه، این سلول ها بسیار بزرگ می شوند و شکل های غیر عادی پیدا می کنند که مگالوبلاست نامیده می شوند. این گلبول ها دارای غشای شکننده هستند و به آسانی پاره می شوند و شخص را دچار کمبود تعداد کافی گلبول های قرمز می سازند.

اسید فولیک کلید رفع کم خونی

اسید فولیک یکی از اعضای خانواده گروه ویتامین های 13 است. اسید فولیک در غذاهای معمولی به ویژه سبزی های برگدار سبز رنگ یافت می شود. این ویتامین با هوا و گرما تخریب می شود و هنگامی که نگهداری می گردد یا تحت پخت و پز و گرم کردن دوباره غذا، فرار می گیرد اسید فولیک غذا تخریب می گردد، لذا خوردن مکمل غذایی که حاوی مقدار کافی و حساب شده اسید فولیک باشد، ضروری است.
احتیاط: در صورت بارداری و شیردهی، قبل از مصرف این محصول با متخصص مشورت گردد.

مکمل های غذای


مکمل غذایی ایده آل برای خانم های باردار و مادران شیرده

تنها مکمل غذایی می باشد که به لحاظ فرمولاسیون خاص محصول، تمام نیازهای خانم های باردار و مادران شیرده را تامین می کند و با تکیه بر فرهنگ ترویج تغذیه با شیر مادر در جهت به ارمغان آوردن جامعه ای سالم = فرزند سالم + مادر سالم تلاش می نمایند.
آیا آهن در دوران بارداری و شیردهی ضروری می باشد و میزان مصرف آن چقدر توصیه می شود؟
بلی، یکی از شایع ترین کمبودهای تغذیه در جهان، فقر آهن می باشد که متاسفانه در میان خانم های کشورمان به چشم می خورد. در دوران بارداری و شیردهی به دلیل ازدیاد فعالیت گلبول سازی جهت رشد جنین، نیاز روزانه آهن به بیش از ۲۵ میلی گرم در روز می رسد که با مصرف مکمل غذایی در این دوران می توان این میزان نیاز را بر طرف نمود.

چرا باید اسید فولیک ( Vit B9) را در دوران بارداری مصرف نمود؟

اسید فولیک یا همان ویتامین B9 به دلیل نقش آن در ساخت DNA تکثیر سلول های جنینی و دیواره لوله گوارشی و ساخت گلبول قرمز ضروری می باشد و از این رو مصرف ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک در روز در دوران بارداری در جلوگیری از زایمان زودرس و رشد کامل جنین کمک به سزایی می نماید.
این مکمل غذایی دارای ۵۵۰ میکروگرم اسید فولیک در ۱۰۰ گرم پودر می باشد و با مصرف صيه شده آن، نیازی به مصرف قرص ها و مکمل های دیگر جهت تامین این نیاز نمی باشد. چگونه می توان از پوکی استخوان مادران و نرمی استخوان نوزادان جلوگیری نمود؟
با مصرف ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم و ۵ میکروگرم ویتامین 3D در رژیم غذایی روزانه به راحتی می توان بر این مشکل فائق آمد و با مصرف توصیه شده مکمل این میزان لازم از کلسیم و ویتامین 3D تامین می گردد، لازم به ذکر است نسبت میزان کلسیم و فسفر در این مکمل بین ۱ و ۲ می باشد تا میزان جذب کلسیم و فسفر در حداکثر باشد.

آیا راه حلی برای جلوگیری از ریزش موی مادران در دوران بارداری و شیردهی وجود دارد؟

بلی، اگر مادران گرامی در دوران بارداری و شیردهی از رژیم غذایی مناسبی که به میزان کافی دارای ریز مغذی ها از جمله روی، منیزیم و ویتامین H (بیوتین) باشد، استفاده نمایند تا حد بسیار زیادی بر این مشکل غلبه خواهند نمود. توصیه مصرف روزانه از این مکمل به میزان ۹۶ گرم در روز یکی از بهترین راه حل ها می باشد.
مولتی کامپلیت حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری جهت حفظ سلامتی و تندرستی بزرگسالان می باشد. بسیاری از مردم به کمبود ریز مغذی های مختلف دچار می باشند و این مساله می تواند سبب پیشرفت بیماری های مزمن، عفونی، استرس و خستگی گردد. مکمل مولتی کامپلیت نیچرمید با داشتن ۱۳ ویتامین و ۱۰ ماده معدنی ضروری به تصحیح این کمبودهای تغذیه ای کمک می کند. بخش سلامت عمومی دانشگاه هاروارد مصرف مولتی ویتامین را برای تمام بالغين توصیه می نماید.

مولتی کامپلیت نیچرمید غنی از

• ویتامین C دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، موثر در بهبود جذب آهن، تقویت سیستم ایمنی و مفید برای شکل گیری بافت پیوندی.
• ویتامین D مهم جهت ساخت استخوانها و دندان و حفظ تراکم توده استخوانی بدن
• ویتامینE : دارای خواص آنتی اکسیدانی، کمک به حفظ سلامتی قلب و عروق، ممانعت از تجمع پلاکت ها.
• ویتامین K: عامل مهم جهت انعقاد خون
• اسید فولیک، ویتامین B۱۲ و آهن: موثر در جلوگیری از کم خونی. مکمل مولتی کامپلیت حاوی ۱۸ میلی گرم آهن می باشد که تامین کننده ۱۰۰٪نیاز روزانه خانم ها در دوران بارداری (و غیر بارداری است.
• يد: جهت جلوگیری از ناهنجاریهای غده تیروئید و گواتر
• سلنیوم: دارای خواص آنتی اکسیدانی و حفاظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد .
• ویتامین A: در مکمل مولتی کامپلیت ۶۰٪ آن به صورت بتا کاروتن می باشد که در رشد و نمو، بینایی، دید در شب، حفاظت از بافت پیوندی پوست و تقویت سیستم ایمنی ضروری است.
• منگنز: موثر در شکل گیری استخوان ها و متابولیسم قندها، چربی ها و پروتئین ها۔ و کروم: موثر در عملکرد انسولین و کاهش قند خون
• منیزیم: عنصر ضروری جهت ۳۰۰ واکنش متابولیکی در بدن، موثر در تولید انرژی، تولید مواد ژنتیکی ( DNA - RNA ) و پروتئین ها، انقباض عضلات و بهبود عملکرد انسولین
•روی: موثر در رشد و نمو، حس چشایی و ترمیم زخم ها، دارای خواص ضد التهابی تقویت سیستم ایمنی
• مس: ضروری برای عملکرد سیستم ایمنی، بلوغ گلبول های قرمز و سفید خون، انتقال آهن، استحکام استخوانی و متابولیسم گلوکز.
میران و روش مصرف: روزانه ۱ عدد به همراه غذا میل شود
احتیاط
- در صورت بارداری و شیردهی با پزشک مشورت گردد
- از دسترس کودکان دور نگهداشته شود

قرص گلوکزامین و کندروئیتین پلاس (Glucosamin & chondroitin plus)

با توجه به این که یکی از عوامل اصلی مشکلات و ناراحتی های مفصلی، درگیری بافت عروقی در مفاصل مبتلا می باشد. دانشمندان با مطالعه دقیق ساختار مولکولی بافت غضروفی و با آزمایش روی مواد طبیعی موجود ترکیبات و مکمل های رژیمی جدیدی را به بیماران عرضه کرده اند. گلوکزامین نقش بسیار مهمی در ساخت، حفظ و بازسازی غضروف دارد. این ماده در ساختار غضروف، تاندون و پوست وجود دارد.
کندروئیتین موجب کاهش دردهای مفصلی و روانی مفاصل می شود. ام اس ام، در افزایش انعطاف پذیری بافت های پیوندی متصل نقش دارد که موجب بهبود حرکات مفاصل می شود.
اسید هیالورونیک یکی از اجزای اصلی سازنده مایع مفصلی می باشد و در جذب شوک های وارده به مفاصل بدن و روان کردن حرکت مفصلی نقش بسیار مهمی دارد و سطح مفصل را از سادگی حفظ می کند.
میزان مصرف: روزانه ۲ قرص همراه غذا

مکمل برای خانم های یائسه

ایزوفلاون ها (فيتواستروژن های موجود در دانه های سویا)، هورمون های گیاهی هستند که دارای اثرات ضعیف شبیه به استروژن می باشند و موجب اثرات درمانی مفید در بانوان می گردند.

اثرات مفید مکمل های حاوی ایزوفلاون در بانوان

• کمک به تعدیل و بهبود عوارض ناشی از تغییرات هورمونی در دوران یائسگی (گر گرفتگی و تعریق شبانه)
• کمک به عملکرد مغز، به ویژه عملکرد شناختی (حافظه کلامی)
• موثر در پیش گیری از دردهای میگرنی قاعدگی (N1strual Migraine)
• موثر در درد پستانی چرخه ای ( yclic lyrical Thril') در بانوان قبل از شروع دوران یائسگی
• کمک به کاهش بارز در میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و حفاظت فرد در برابر بیماری های کرونری قلب
• افزایش غلظت مواد معدنی استخوان در بانوان بعد از شروع دوران یائسگی و کاهش خطر شکستگی
• کمک به کاهش خطوط چین و چروک پوست و طراوت بخشیدن به آن. میزان مصرف: روزانه ۲ عدد قرص
یائسگی یک فرآیند تدریجی است و هنگامی بروز می کند که فعالیت تخمدان ها کاهش می یابد. در این زمان تخمک گذاری کمتر صورت می گیرد و به دنبال آن میزان باروری کمتر می شود. این تغییرات حدودا از سن ۴۰ سالگی بروز می کند و باعث ایجاد تغییر در الگوی قاعدگی می شوند. دوره عادت ماهیانه در این زمان ممکن است کوتاه تر یا بلندتر شود و به تدریج تخمدان ها غير فعال می شود و دیگر قاعدگی بروز نمی کند.

علائم یائسگی

• تغییر حالات روحی
• افزایش چربی شکمی
• گر گرفتگی
• اختلال در خواب و تعریق شبانه
• عادات ماهانه نامنظم
• کاهش توانایی باروری
خستگی واژن

بیماری های مرتبط با یائسگی

پس از بروز یائسگی بیماری های مختلفی گریبان گیر فرد می شود و علت اصلی آن تغییر در سطح هورمونی می باشد که از آن جمله می توان به بیماری های قلب و عروقی، پوکی استخوان و بی اختیاری ادراری اشاره کرد.

خواص سوی ایزوفلان

• تخفیف علائم دوران یائسگی (هم چون گر گرفتگی و تعریق شبانه) • حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان و محافظت در برابر بیماری های قلبی - عروقی از طریق کاهش .LD1 کلسترول و نیز فشار خون
• پیش گیری از ابتلا به سرطان
مقدار مصرف روزانه یک یا دو عدد کپسول سوی همراه با غذا مصرف شود.
احتیاط:
• خانم های باردار و شیرده باید با پزشک مشورت کنند.
• خانم هایی که از هورمون درمانی یا HRT منع شده اند.
• افرادی که مبتلا به کم کاری تیروئید و یا نارسایی کلیوی می باشند.
• کسانی که داروهای ضد فشار خون و داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند.

قرص های مکمل هوش

1) ویتامین های B6 و B12
برای رفع هموستئین (اسید آمینه خطرناک) بدن لازم است تحقیقات ثابت کرده است در اثر کاهش اسید فولیک و ویتامین های B در خون مشکلاتی نظیر کاهش در سطح ادراک در افراد مسن، اشکال در یادآوری، تمرکز حواس و افزایش همویستئین خون به وجود می آید
۲) ویتامین B12
برای نگهداری سلول های عصبی ضروری است. حتی اگر این ویتامین در حداقل مقدار طبیعی باشد، برای بدن مضر است و بایستی دارای مقدار نرمال خود باشد. در اثر کمبود این ویتامین ها سطح ادراک و آگاهی کم می شود، طوری که کسی هم متوجه نمی شود. حافظه و رفتار افراد یا مکمل دهی ویتامین های گروه B بهبود می یابد.
۳) ویتامین E 
مطالعات طولانی مدت نشان می دهد که مکمل ویتامین E مغز را از آسیب حفظ می کند و احتمال لخته شدن LDL و خطر بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
2376
0
 
10

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi