مورد علاقه ها 0

درمان گیاهی دردهای سینه و پستان در زنان

درد پستان

شاید شما باردار باشید و پذیرش این مسأله که پستان های شما به صورت نامتناسبی متورم و دردناک است، مشکل باشد و شبها نتوانید خواب راحتی داشته باشید. شاید قاعدگی شما خیلی نزدیک شده باشد و همزمان، لباس خواب ابریشمی بسیار نرمی که امروز بر تن دارید مانند سمباده بدنتان را آزار می دهد. یا شاید از طریق معاینه شخصی ماهیانه، ورم سفتی پیدا کرده اید، به طوری که پزشک هم بی خطر بودن آن را به شما اطمینان می دهد. اما هنوز سر در گم مانده اید. به دنیای شگفت انگیز تغييرات پستانی بی خطر خوش آمدید. کسانی که مشکل شما را دارند کم نیستند. طبق آمار، ۷۰ ٪ از زنان آمریکای شمالی در مواقعی از دوران حیات خویش دچار تغييرات پستانی بی خطر اما دردناک می گردند. هورمونهای جنسی - استروژن و پروژسترون - در دوران بارداری یا چند روز قبل از شروع قاعدگی، دچار تغییرات دورهای طبیعی می گردند که موجب می شود شما احساس درد بکنید. هورمون ها به سلول های غدد شیر ساز پیام می فرستند تا رشد کنند و برای تغذیه این سلول ها، قسمت های اطراف این غدد خون و مایعات دیگر گسترش می یابند. این بافت های ذخیره کننده مایعات سبب کشیده شدن رشته های عصبی و ایجاد درد می شوند. تغییرات فیبروکیستیک که شامل انواع تودهها و کیست ها می باشند، به طور معمول بر روی قسمت های غیر فعال مانند سلول های چربی، بافت های رشته ای و قسمت های دیگری که نقشی در تولید یا انتقال شير ندارند، تأثیر می گذارد اما در هر یک از این موارد راهکارهای مشابهی وجود دارد که به کمک آنها می توان تسکین پیدا کرد و بهبود یافت. در اینجا توصیه های کارشناسان ما به این شرح است.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

دکتر «کریستیان نورثراپ» می گوید: «رژیم غذایی خود را تغییر دهید و رژیمی با چربی کم و فیبر زیاد را از سر بگیرید - نوعی فیبر که به طور کامل از انواع غله، سبزی و لوبیا باشد. با توجه به مطالعات انجام شده، زنانی که این نوع رژیم را داشتند استروژن را به گونه ای دیگر می سوزاندند و بیشترین مقدار استروژن در مدفوع و کمترین مقدار آن در جریان خون آنها وجود داشت که نتیجه آن کاهش تحریک هورمونی پستان ها بود.

هشدار پزشکی: آیا به راستی خوش خیم است؟

فقط پزشک شما از خوش خیم بودن آن مطمئن می باشد. شما همین تازگی یک توده پستانی داشته اید که خوش خیم تشخیص داده شده است. ماه گذشته که سرگرم معاینه شخصی بودید، ناگهان متوجه یک توده دیگر نیز شدید. آیا با اطمینان می توان آن را نیز خوش خیم فرض کرد؟ خیر. بیایید این جمله را در مراقبت از پستان های خود اصل قرار دهید: «هر گاه متوجه توده تازه ای شدید، با یک پزشک مشاوره کنید.» پزشک ممکن است به شما دستور بافت برداری بدهد. یا برای بیرون کشیدن مایع از داخل کیست از یک سوزن استفاده کند. «کری مک جین» که یک پرستار حرفه ای می باشد، می گوید: «حدود ۹۰ ٪ توده های پستانی را خود زنان در حین معاینه شخصی خود متوجه می شوند و در این زمینه پزشکان، پرستاران و یا دستگاه های پرتو نگاری پستان کار زیادی انجام نمی دهند. برای این منظور بهترین زمان یک هفته بعد از شروع قاعدگی می باشد. زیرا توده هایی که گاهگاهی درست قبل از قاعدگی ظاهر می شوند ممکن است با تمام شدن قاعدگی به سرعت ناپدید شوند.

درد پستان


لاغر بمانید

یعنی شما باید وزن خود را در محدوده متناسب با قدتان حفظ کنید. کری مک جين می گوید: «کاهش وزن برای زنانی که با اضافه وزن جدی روبرو هستند می تواند، باعث کاهش درد پستانی و توده گردد. چربی در زنان حكم غدۂ اضافی را دارد که استروژن ذخیره کننده تولید می کند. اگر شما خیلی چاق هستید، استروژن موجود در بدنتان ممکن است بیش از مقدار مناسب باشد. دکتر «گریگوری رادیو» می گوید: «بافت پستانی حساسیت زیادی به هورمون ها دارد.»

مصرف ویتامین ها

دکتر «نورثراپ» می گوید: «غذاهایی را که از نظر ویتامین C کلسیم، منیزیم و انواع ویتامین B غنی می باشند، به مقدار زیاد مصرف کنید.» این ویتامین ها به تنظیم ساخت پروستاگلاندین E که به نوبه خود اثر باز دارنده بر روی هورمون پرولاکتین دارد، کمک می کند. هورمون پرولاکتین بافت پستانی را فعال می سازد.

از مارگارین و چربی های جامد دیگر صرف نظر کنید

به گفته دکتر «نورثراپ»، چربی های جامد برای توانایی بدن در تبدیل اسیدهای چرب ضروری رژیم غذایی به اسید لینولئیک گاما (GLA) اختلال ایجاد می کنند. اسید لینولئیک گاها به خاطر نقشی که در تولید پروستاگلاندين E دارد، مهم است. پروستاگلاندین E میتواند پرولاکتین را که یک فعال ساز بافت پستانی می باشد، در یک سطح حفظ نماید.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



تسکین درد پستان با روغن کرچک

به منظور رهایی از التهاب پستانی از کمپرس روغن کرچک که دکتر «کریستین نورثراب» آن را توصیه کرده است، استفاده کنید. به گفته وی، این روغن عفونت های جزئی را نیز بهبود می بخشد. برای این منظور شما به روغن کرچک فشرده سرد، یک پارچه فلانل پشمی، یک قطعه پلاستیک و یک تشکچه برقی نیاز دارید. دکتر «نورثراپ» می گوید: «پارچه را به صورت چهار لایه تا کنید و آن را به روغن آغشته نمایید. به طوری که روغن روی پستان چکه نکند. آنگاه پارچه را روی پستان قرار دهید و با پلاستیک بپوشانید. حال تشکچه برقی را ابتدا روی درجه ملایم و سپس درجه داغ گذاشته و به شرط آن که تاب تحمل آن را داشته باشید، یک ساعت روی پستان خود قرار دهید.» دکتر «نورثراپ» می گوید: «روغن کرچک فشرده سرد، حاوی ماده ای است که کارکرد لنفوسیت T11 را بالا می برد. این امر به تسریع درمان هر عفونتی کمک می نماید.» او می گوید: «شاید لازم باشد که سه تا هفت روز از کمپرس استفاده کنید تا نتایج آن را به چشم خود ببينيد.» این روش برای از بین بردن درد می تواند فوق العاده مفید واقع گردد.

خونسردی خود را حفظ کنید

دکتر «نورثراپ» می گوید: «هنگام استرس غدد فوق کلیوی ماده ای به نام اپی نفرین تولید می کنند که در تبدیل اسید لینولئیک گاما اختلال ایجاد می کنند.

هیچ نوع کافئین مصرف نکنید

نقش کافئین به عنوان یکی از عوامل درد پستانی هنوز ثابت نشده است. هر چند برخی از مطالعات آن را مؤثر می دانند، اما مطالعات دیگر نتیجه ای قطعی نداشته اند. با این حال «توماس ج. اسمیت» - اكيدا آن را توصیه می نماید. او می گوید: «زنان دردمند و دارای نشانه های تغییرات خوش خیم پستانی را دیده ام که پس از پرهیز مصرف کافئین به طور چمشگیری بهبود یافتند. شما باید مصرف هر نوع کافئین را قطع کنید. براستی یعنی تمام نوشابه ها، انواع شکلات، فرآورده های بستنی، چای و داروهای مسکن بی نسخه حاوی کافئين.

غذاهای پر ادویه را از برنامه غذایی خود حذف کنید

دکتر «ایوان ثورنتون» می گوید: «به ویژه هفت تا ده روز مانده به قاعدگی این مسأله را رعایت کنید.»

از خوردن داروهای مدر اجتناب کنید

درست است که داروهای مدر(ادرار آور) به خارج کردن مایع بدن شما کمک می کنند و می توانند ورم پستان های شما را تا حدی بخوابانند. اما دکتر «ثورنتون» می گوید: «این تسکین فوری برای شما گران تمام خواهد شد. مصرف بیش از اندازه داروهای مدر ممکن است موجب کاهش پتاسیم، عدم تعادل سیستم الکترولیت و بالا رفتن تولید گلوكز در بدن شما شود.»

درد پستان


از یک داروی بدون نسخه کمک بگیرید

دکتر «ساندرا سواین» برای تسکین درد پستان ایبوپروفن را توصیه می کند. او هشدار می دهد که از مصرف داروهای ضد التهاب استروییدی موضعی پرهیز کنید. البته زنان باردار نباید هیچ دارویی را بدون اجازه پزشک مصرف کنند.

پستان ها را سرد نگه دارید

«مک جين» می گوید: «بعضی از زنان دست های خود را داخل آب سرد می برند و سپس پستان هایشان را به طور کامل در دستانشان جا می دهند و به این طریق تسکین پیدا می کنند.

آنها را در گرما قرار دهید

«مک جین» می گوید: «سایر زنان پس از استفاده از یک تشکچه برقی با بطری آب جوش یا رفتن به زیر دوش آب گرم، تسکین پیدا می کنند. برای عده ای دیگر گرما و سرمای متناوب بهترین نتیجه را می دهد.»

یک پستان بند محافظ مناسب پیدا کنید

یک پستان بند مقاوم، مشابه پستان بند دوندگان، می تواند مانع از کشش بیش از حد رشته های عصبی پستان شود. دکتر راديو می گوید: «برخی از زنان پوشیدن این نوع پستان بند را هنگام خواب شبانه مفید می دانند.

قرص خود را خیلی به دقت بررسی کنید

دکتر «راديو» می گوید: «میزان استروژن داروی ضد بارداری خوراکی، با توجه به شرايط خاص شما می تواند مفید یا مضر واقع شود. به طور کلی دارویی که میزان استروژن آن کم است شاید در بهبود ضایع فیبروکیستیک(ضایعه فیبروکسیتیک، نوعی ضایعه پستانی توخالی است) مفید باشد. اما وضعیت فیبروآدنومها(تومورهای خوش خیم پستانی هستند) را وخیم تر می کنند. فیبرو آدنوم یک ضایعه تو پر ولی اغلب متحرک پستان است.

برای کاهش مایعات اضافه، خود را ماساژ دهید

«مک جین» می گوید: بعضی از زنان پستان خود را به آرامی ماساژ می دهند و تسکین می یابند. زیرا با این کار مایعات پستانی اضافه، به راحتی کاهش پیدا می کنند و به محل های عبور لنف باز می گردند. یک ماساژور به نام «کارولین گیل آندرسون» روش مخصوصی دارد: وی پستان ها را صابون می مالد. انگشتانش را در سطح آنها به صورت دایره های کوچکی دوران می دهد و سپس از دستان خود بیمار کمک می گیرد تا پستان ها را به سمت داخل و بیرون فشار دهد.

با مشاهده نشانه های جسمانی درد، پیام عاطفی را کشف کنید

دکتر نورثراپ می گوید: «این درست همان چیزی است که در درجه اول در نظر می گیرم. وقتی از بیمارانم می پرسم که در زندگی چگونه با مسأله مهرورزی یا مهرجویی برخورد می کنید؟ اغلب با جاری شدن اشکهایشان مواجه می شوم.
وی اضافه میکند که پستان ها به عنوان نماد مهرورزی به شدت مورد توجه زنان هستند. شما از احساس سوزشی که همراه با شیر دادن به انسان دست می دهد، با خبر هستید؟ بعضی از زنانی که دوره یائسگی را پشت سر گذاشته اند نیز به هنگام شنیدن گریه نوزاد، چنین احساسی پیدا می کنند. به این ترتیب می توانیم نحوه ارتباط نزدیک پستان ها را با عواطف انسانی درک کنیم.

960
0
 
5
دیدگاه ها