مورد علاقه ها 0

روش های درمان فوری دردهای پریودی یا قاعدگی

درد قائدگی

درمان دردهای دوران قاعدگی

دکتر «پنی وایز بودف» می گوید: «بسیاری از زنان هنوز هم در دوران قاعدگی، بی جهت دچار گرفتگی عضلانی می شوند.» دكتر «بودن» توضیح می دهد که گرفتگی های عضلانی دوران قاعدگی - یا در اصطلاح پزشکی، دیس منوره - از مسائل شیمیایی می باشد. دیواره رحم در هر ماه موادی شیمیایی به نام پروستاگلاندین تولید میکند که به انقباض عضلات رحم کمک کرده و در مدت قاعدگی بافت و مایعات را بیرون می دهد. میزان زیاد پروستا گلاندین موجب انقباض یا گرفتگی های عضلانی رحم می گردد. همه زنان دچار گرفتگی های عضلانی نمی شوند. اما اگر شما نیز به آن دچار شدید، این درمان های خانگی تا حدود زیادی آرامش بخش می باشند.

در خوردن غذا میانه روی کنید

دکتر «بودف» می گوید: «بسیاری از زنان مایل به خوردن غذاهایی که باید بخورند، نیستند. ولی در عوض هنگامی که باید در خوردن غذا دقت داشته باشند، مقادیر زیادی غذاهای شیرین و پر نمک مصرف میکنند.» او می گوید: «هر چند ممكن است یک رژیم غذایی سالم، گرفتگی های عضلانی را درمان نکند، اما می تواند احساس کلی تندرستی شخص را به طور شگفت انگیزی بهبود ببخشد.» از خوردن غذاهای شیرین و پر نمک بپرهیزید. زیرا در غیر این صورت احساس بی حالی میکنید. در عوض تا می توانید سبزی، میوه، مرغ و ماهی بخورید و سعی کنید آنها را در وعده های غذایی کوچک بگنجانید و در طول روز بجای سه وعده حجیم غذایی مصرف کنید.

ویتامین های خود را دریافت کنید

دکتر «بودف» می گوید: «بسیاری از بیماران او، هنگامی که انواع ویتامین و مواد معدنی را به مقدار مناسب و صحیح دریافت می کنند، کمتر از گرفتگی های عضلانی حرف می زنند.» او توصیه می کند که از یک داروی حاوی چند نوع ویتامین و مواد معدنی استفاده شود. بهتر است این دارو دارای کلسیم بوده و میزان این مواد در آن کم باشد، تا بتوان آن را روزانه دو بار پس از غذا میل کرد.

درد قائدگی


از مصرف مواد معدنی غافل نشوید

دکتر «سوزان لارک» می گوید: «مواد معدنی کلسیم، پتاسیم و منیزیم نیز می توانند در درمان مفید واقع شوند.» او می گوید: «طبق یافته هایش، زنانی که کلسیم مصرف میکنند نسبت به سایر زنان، کمتر دچار درد گرفتگی های عضلانی می شوند.» او یادآوری می کند که منیزیم از این لحاظ اهمیت دارد که به جذب بهتر کلسیم در بدن کمک میکند. بنابراین افزایش مصرف کلسیم و منیزیم قبل و در خلال قاعدگی توصیه می شود.

کافئین مصرف نکنید

دکتر «بودن» می گوید: «کافئین موجود در قهوه، چای، نوشابه های گازدار حاوی كولا و شکلات، می تواند با عصبی کردن شما، موجب درد قاعدگی شود. غذاهای بدون کافئین مصرف کنید. چربی های موجود در قهوه نیز می توانند روده های شما را تحریک کنند.»

از مصرف الکل بپرهیزید

اگر می خواهید در مدت قاعدگی آب بدن شما کم نشود، از مصرف الكل بپرهیزید دکتر «لارک» می گوید: «الكل فقط مشکل شما را در این رابطه بیشتر می کند.»
توصیه او این است که نوشابه های الکلی مصرف نکنید. یا اگر برایتان مقدور نیست، میزان آن را به یک یا دو گیلاس نوشیدنی سبک، کاهش دهید.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



مواد مدر مصرف نکنید

بسیاری از زنان فکر می کنند که مواد مدر برای کاهش تورم در دوران قاعدگی مؤثر است. اما دکتر «لارک» مخالف نظر آنان است. به گفته وی مواد مدر می توانند مواد معدنی مهمی را به همراه آب از بدن بگیرند. در عوض او کاهش مصرف مواد دفع کننده آب، مانند نمک والكل را پیشنهاد میکند.

برای تسکین درد از یک جا شروع کنید

الکسیس فیلیپس می گوید: «تسكين دردهای گرفتگی عضلانی می تواند یک روش تماس درمانی باشد.» او توضیح می دهد که نقاط ماساژ درمانی طب فشاری، یا نقاط محرکی در پا وجود دارد که بنا بر بارر عده ای در امتداد مسیرهای انرژی داخلی تا ناحیه لگنی به هم متصل است. این نقاط را که طبق گفته او، در طول مدت قاعدگی شما، حساس می باشند . در قسمت های فرو رفته بالای هر دو پاشنه احساس کنید، با انگشت شست و نوک انگشتان دیگر به آرامی روی آن فشار دهید. همین کار را در امتداد اطراف زرد پی آشيل با حرکت به سوی عضله پشت ساق پا انجام دهید. این روش ماساژ درمانی را برای مدت چند دقیقه بر روی هر با انجام دهید

خود را گرم کنید

دکتر «بودن» می گوید: «گرما جریان خون شما را سرعت میبخشد و به عضلات شما استراحت می دهد. که این مطلب به ویژه برای ناحیه لگنی تنگ و پر خون شما اهمیت دارد.» چای گیاهی داغ یا لیموناد داغ، زیاد بنوشید. همچنین هر چند دفعه یکبار یک تشک حرارتی با کیسه آب داغ را چند دقیقه بر روی شکم خود قرار دهید.

با آب معدنی حمام کنید

دکتر «لارک» پیشنهاد میکند که با حمام کردن در چشمه آب معدنی سلامتی خود را آزمایش کرده، عضلات خود را استراحت داده و از درد گرفتگی های عضلانی رهایی یابید. مقداری از آب دریا و یک فنجان جوش شیرین به وان پر آب حمام گرم خود بیفزایید و برای مدت ۲۰ دقیقه در این محلول بمانید.

همیشه و به ویژه قبل از شروع قاعدگی پیاده روی کنید

با چالاکی قدم بزنید گونه ای سرگرم انجام تمرینات متوسط باشید. دکتر «بودف» می گوید: «در این مورت قاعدگی برای شما راحت تر خواهد بود.»

درد قائدگی


تمرین کششی یوگا انجام دهید

دکتر «لارک» می گوید: «تمرین های کششی یوگا در خلال قاعدگی شما نیز ممکن است سودمند باشد. مثالی میزنیم؛ روی کف اتاق زانو بزنید و روی پاشنه پا بنشینید، پیشانی خود را تا کف اتاق پایین بیاورید و دست هایتان را در امتداد کف اتاق و مخالف بدن خود قرار دهید، چشمانتان را ببندید و تا وقتی که احساس خوبی داشتید به این تمرین ادامه دهید

عشق بازی کنید

دکتر «لارک» می گوید: «انجام مقاربت جنسی و رسیدن به مرحله اوج لذت جنسی برای رهایی یافتن از دردهای گرفتگی عضلانی بسیار نتيجه بخش است.

از دارو کمک بگیرید

آسپرین و استامینفون برای تسکین دردهای عضلانی مفید است. داروی موثر تر از آن ایپوپروفن است.
1085
0
 
9
دیدگاه ها