مورد علاقه ها 0

خواص تغذیه ای و درمانی سیب درختی و سرکه سیب

خواص سیب درختی

سیب درختی

سبب میوه ای مطبوع است که در تمام فصل های سال دیده می شود. سیب انواع مختلفی دارد. هر کدام از آنها دارای رنگ اندازه، بو و طعم متفاوتی می باشند، با این حال بیشتر خواص آنها با هم یکی است. سیب یکی از میوه هایی است که در فصل پاییز و زمستان فروان است.
بعضی از خواص سیب عبارتند از :
۱) سیب دارای ویتامین C است و به این دلیل مصرف آن در فصل پاییز و زمستان می تواند بدن را در برابر سرماخوردگی ها مقاوم نماید.
۲) سیب دارای ویتامین A است و باعث تقویت چشم ها و درمان شب کوری می گردد.
۳) سیب باعث رفع حالت تهوع و استفراغ می گردد.
4) سیب دارای ماده ای به اسم پکتین است. این ماده باعث می شود تا قند غذا آرام آرام جذب شود، بنابراین افراد دیابتی و بیماری قند اگر هنگام غذا خوردن، این میوه را مصرف نمایند، از بالا رفتن زیاد قند خون آنها جلوگیری می کند .
۵) سیب باعث آرامش می شود و ترس و اضطراب را کاهش می دهد.
6) مصرف سیب برای افراد چاق، مبتلایان به فشار خون بالا و چربی خون بالا مفید است.
۷) مصرف سیب در زمان اسهال ، هیچ اشکالی ندارد و حتی می تواند باعث کاهش آن شود. سیب نارس یکی از موادی است که اسهال را درمان می کند.
۸) سيب اثر خوبی روی مغز و سیستم عصبی دارد . حافظه را زیاد، ناراحتی های عصبی را برطرف و بی خوابی را رفع می نماید و مصرف آن برای رفع خستگی، مخصوصا خستگی فکری مفید است .
۹) سیب باعث کاهش اسید اوریک خون می شود و برای بیماری نقرس مفید است .
۱۰) سیب برای ناراحتی های پوست مفید است و باعث حفظ سلامت پوست، مو و ناخن می شود .
۱۱) مصرف سیب برای بیماران مبتلا به سنگ کلیه با سنگ کیسه ی صفرا مفید می باشد .
۱۲) سیب برای پیشگیری و درمان درد مفاصل و رماتیسم مفید است .
۱۳) سیب میوه ای است که مصرف مداوم آن می تواند از بسیاری بیماری های خطرناک مانند سرطان جلوگیری نماید.
14) مصرف سیب، مخصوصا اگر به خوبی جویده شود، بوی بد دهان را از بین می برد.
15) مصرف منظم سیب باعث دفع سموم و مواد زائد بدن می شود و رنگ چهره را باز و زیبا می نماید .
16) مصرف سیب در زنان باردار باعث کاهش مسائل دوران بارداری مانند کندی ضربان قلب، عرق کردن دست و پا، ترش کردن معده و اختلالات تنفسی می شود.
۱۷) سیب برای کودکان بی قرار مفید است. یک لیوان آب سیب که چند قطره گلاب در آن ریخته اید می تواند کودک را آرام کرده تا بتواند به راحتی بخوابد.
۱۸) مصرف آب سیب می تواند ضعف، بی حالی و میگرن را برطرف نماید.

روش صحیح خوردن سیب

پوست سیب دارای مواد معدنی مفید و مقداری ویتامین می باشد، بنابراین بهتر است که سیب را همراه با پوست آن مصرف کنید. اگر می خواهید آب سیب را بگیرید، سیب را همراه با پوست و دانه ها در آبمیوه گیری بریزید تا خواص آن بیشتر شود.
سیب را باید به خوبی بجوید تا کاملا له شود، سپس آن را فرو ببرید تا هضم آن آسان شود. اگر سیب را به خوبی نجوید ممکن است به خوبی هضم نشود و باعث احساس سنگینی در معده شود. در بعضی موارد می توان سیب را رنده کرده و مصرف نمائید، تا به طور کامل نرم شود. توجه کنید که سیب را همراه با پوست آن رنده نمائید.
 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



معده ی بعضی افراد به سبب حساس است و با خوردن سیب دچار ناراحتی معده می شوند. بعضی از ناراحتی ها به این علت است که سیب خوب جویده نمی شود، بنابراین سیب را رنده کرده و مصرف نمائید. از طرفی سیب های نارس و سیب های ترش، بیشتر باعث ناراحتی معده می شوند، بنابراین از سیب های رسیده ی شیرین و نرم استفاده کنید. بعضی افراد به پوست سیب حساس هستند این افراد باید سیب را پوست گرفته و مصرف نمایند. عده ای هستند که با خوردن هر نوع سیب و به هر شکلی دچار ناراحتی معده می شوند، این افراد می توانند کمپوت سیب را مصرف نمایند، هر چند که کمپوت سیب، همه ی خواص سیب تازه را ندارد. سیب میوه ای است که در مورد مصرف آن سفارشات زیادی انجام شده و بزرگان زیادی مصرف آن را توصیه کرده اند. به طور مثال یک ضرب المثل انگلیسی می گوید: مصرف یک سیب در روز، دکترها را از تو، دور نگه می دارد.

خواص سرکه سیب


سرکه سیب و خواص آن

می توانید از سیب ، سرکه تهیه نمائید. سرکه ی سیب خواص بسیاری دارد. اکنون خواص سرکه ی سیب و روش تهیه ی آن را به نقل از کتاب « میوه ها و گیاهان ، ضد پیری . ضد چاقی ، ضد لاغری» نوشته ی م. آرزو و صارم بافنده ، بیان می نمائیم.
علت اصلی بسیاری از بیماری ها و رنج های ما انسان ها وجود مواد سمی در سلول های بدنمان است. بسیاری از مردم آن نیروی حیات بخش و لازم را ندارند که به اندام های دفعی آنها کمک کند تا با توان و نیروی کامل به فعالیت بپردازند و مواد زاید را از بدن بیرون برانند و اگر این نیروی حیات بخش نباشد، مواد زاید بدن همچنان باقی خواهد ماند و دفع نخواهد شد. بنابر این مواد بتدریج در بدن رسوب کرده و نشانه هایی از بیماری را به دنبال می آورد که ما به طور کلی آن را درد می نامیم. حال برای دفع این مواد سمی با کمک سرکه ی سیب، بهتر است یک قاشق غذا خوری سرکه ی عصاره ی سیب را با یک قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی و یا آب هویج فرنگی تازه مخلوط کرده و بین وعده های غذایی میل کنید. فقط در هفته یک روز از خوردن آن صرف نظر کنید. آنچه ما به آن اشاره کردیم همان است که بقراط - این پدر پزشک- 400 سال پیش از میلاد مسیح (ع) بدان پی برده بود.
سرکه ی سیب مصرف کنید که یک آنتی بیوتیک بی زیان است، یک ضد عفونی کننده ی مهربان و میکروبهایی زیان آور را در بدن نابود می کند بی آنکه به شما آسیب برساند. سرکه ی سیب سرشار از انواع آنزیم هاست و پتاسیم فراوان دارد. وزن شما را کنترل می کند و طبیعی نگاه می دارد. دستگاه گوارش را تقویت می کند. آرتروزها و دردهای مفاصل را از شما دور می کند. مواد سمی را از بدن بیرون میراند، دیواره ی رگهای خونی را نرم و قابل انعطاف می سازد و از فشار خون جلوگیری می کند و در نهایت شادابی و طراوت پوست را به شما ارمغان می دهد. جوانی و شادابی شما را محفوظ نگاه می دارد و از شوره ی سر، خارش و طاسی سر پیشگیری می کند. به شما آرامش می بخشد و زندگی را شیرین می سازد.

روش ساخت سرکه سیب در منزل

۱) ابتدا سیبها را شسته و پوست کنید و توسط یک چرخ گوشت و یا رنده به پوره تبدیل کنید. در صورت سهولت کار می توانید آن را با کارد خرد کنید.
۲) سپس به خرد شده و یا پورهی حاصل مقدار ۱ تا ۲ قاشق مخمر نانوایی که در همه ی سوپرمارکتها موجود است، اضافه کنید .طريقه ی آماده سازی مخمر به این ترتیب است. یک یا دو قاشق از مخمر را به نصف لیوان آب ولرم اضافه کنید و مخلوط حاصل را به حدود ۵ تا ۱۰ کیلو پوره ی سیب اضافه کنید، مخلوط حاصل را در یک جایی که دمای آن حدود ۲۷ درجه سانتی گراد است نگهداری کنید.
۳)حدود ۲ تا ۳ هفته مرحله ی الکلی و به همین مدت مرحله ی ترش شدن، زمان خواهد برد.
4) بعد از ترش شدن، محصول حاصل شده را صاف کنید و برای چند هفته به حال خود بگذارید تا کاملا برسد. بعد از تمام مراحل فوق سرکه ی حاصل، آماده ی مصرف خواهد بود.

2331
0
 
3
دیدگاه ها