مورد علاقه ها 0

درمان گیاهی فشار خون بالا یا پرفشاری خون

فشار خون بالا

فشار خون بالا

چندین سال قبل، سه روز پرکار را صرف تهیه فیلمی کردم که امیدوار بودم نخستین فیلم ویدیویی من درباره غذای سالم باشد، ولی سرنوشت چنان بود که همه آن هدر دادن وقت شود، چون خرابی دستگاه باعث از بین رفتن فیلم گردید.
ولی خیلی هم وقت تلف کردن نبود. چون با فیلم برداری آشنا شدم که به فشار خون بالا (پر فشارخوني) مبتلا بود، و من چند روش درمان طبیعی به او پیشنهاد کردم. وقتی از هم جدا شدیم، تا مدتی از او بی خبر بودم، ولی بعدا نامه ای برایم فرستاد و نوشته بود: «یک سال است آنچه را که توصیه کردید انجام می دهم. الكل و گوشت خوک و گوساله را کنار گذاشتم و غذاهای گیاهی و مکمل های بتاکاروتن، ویتامین C ویتامین E و ویتامین B کمپلکس میخورم. معاينه اخیر من بسیار نتایج جالبی داشت، فشار خون دیاستولی من حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و کلسترول خونم از ۱۹۲ با ۱۵۹ رسیده است.»

کار شدید قلب

پرفشارخونی عموما به حالتی گفته می شود که در آن، فشار خون بالاتر از 90/ 140 باشد. عدد اول، یا فشار خون سیستولی، نیرویی است که خون به هنگام انقباض قلب بر روی دیواره سرخرگ ها وارد می کند. عدد دوم، یا فشار خون دیاستولی، باقیمانده نیرویی است که به هنگام استراحت بین دو ضربان قلب وجود دارد. هر فشار خون پایین تر از این مقدار، مثل 88/ 138 بی خطر است، ولی بهتر است آن را پایین تر آورده و به عدد 80/ 120 برسانید، چون بالا رفتن فشار خون خطر حمله قلبی و سکته مغزی را بیشتر می کند.
حدود ۵۰ میلیون آمریکایی فشار خون بالا دارند، که آن را قاتل خاموش می نامند. گرچه خود این گرفتاری علامتی ندارد، ولی زمینه حمله قلبی و سکته مغزی را فراهم می کند. در چند دهه گذشته، پزشکان و سایر کارشناسان بهداشتی کار سنگینی را برای شناسایی و درمان فشار خون بالا به دوش کشیده اند، و میزان حمله قلبی را پایین آورده اند. ولی به نظر من، مشکل در اینجاست که پزشکان بیشتر می خواهند با دارو فشار خون را به سرعت پایین آورند. حدود نیمی از کسانی که فشار خون بالا در آنها تشخیص داده شده است، در مرز بیماری یا کمی بالاتر از آن بوده اند. شواهد زیادی وجود دارد که برای درمان این افراد فقط رژیم غذایی و تغییر شیوه زندگی، از جمله ورزش منظم، کاهش تنش، و کنترل فشار خون توسط خود فرد، کافی است و عوارضی هم به دنبال ندارد.
رژیم غذایی و تغییر شیوه زندگی روش کنترل بسیار مفید و مؤثری است، ولی نباید انتظار داشت که کارخانه های داروسازی برای آن تبلیغ کنند، چون این ها هر ساله مقادير كلالی از فروش داروهای ضد فشار خون کسب درآمد می کنند.

فشار خون بالا


گیاهان دارویی برای فشار خون بالا

خوردن منظم سوپ سبزیجات بیشتر از آنچه فکر می کنید به کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری قلبی کمک می کند. این سوپ از سرطان، چاقی، دیابت، و یبوست هم پیشگیری می کند.
چه چیزهایی باید در این سوپ بریزیم؟
در واقع می توانید هر نوع سبزی در آن بریزید، مخصوصا آنهایی که در این مقاله معرفی می شوند.
گیاهان دیگری هم هستند که در پایین آوردن فشار خون مؤثرند، ولی این ها را نخورید، چون به صورت چای مفید تر هستند.

کرفس

کرفس قرنهاست که در پزشکی چینی برای پایین آوردن فشار خون توصیه می شود، و شواهدی هم مبنی بر مؤثر بودن آن در دست است. در یک بررسی، تزریق عصاره کرفس به حیوانات آزمایشگاهی، فشار خون آنها را به مقدار چشمگیری کاهش داد. در انسان، خوردن فقط چهار ساقه کرفس همان اثر را داشته است.

سیر

این گیاه حیرت انگیز نه تنها فشار خون را طبیعی می کند، بلکه میزان کلسترول را پایین می آورد. در یک مطالعه دقیق، به مدت ۱۲ هفته به افراد دارای فشار خون بالا روزانه یک حبه سیر داده شد. بعد از آن فشار خون دیاستولی و میزان کلسترول خون آنان تا حد زیادی کاهش یافت.
دکتر وارو تایلر، استاد گیاهان دارویی دانشگاه پوردیو، می گوید: «حالا ما می دانیم که خوردن سیر، حتی به مقدار ۱۵ گرم در هفته، فشار خون را پایین می آورد.» ۱۵ گرم در هفته یعنی حدود یک حبه در روز، می توانید سیر را به صورت پخته یا همراه با سالاد بخورید. اگر مزه سیر را دوست ندارید، کپسول آماده آن را بخورید. با این همه منافع سیر، توصیه می کنم حتما راهی برای اضافه کردن آن به غذای خود پیدا کنید.  
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



زالزالک

به گزارش مجله معتبر بررسی فراورده های طبیعی لارنس، عصاره زالزالک می تواند رگ های خونی، مخصوصا رگهای کرونری قلب، را گشاد کند. قرن هاست که زالزالک به عنوان مقوی قلب مصرف می شود.
اگر دلتان می خواهد این گیاه داروی قدرتمند را امتحان کنید، اول موضوع را با پزشک معالج خود در میان بگذارید. می توانید با یک قاشق مرباخوری خشک کرده گیاه در یک فنجان آب جوش چای درست کرده و روزی تا دو فنجان بنوشید.

کودزو

پیچک معروفی که گاه درختان کاج را هم کاملا می پوشاند. این گیاه دارویی را به صورت کپسول نیز در آورده اند. . مطالعات دانشمندان چینی نشان می دهد این نوع درخت مو می تواند به طبیعی کردن فشار خون کمک زیادی کند. در یک بررسی به مدت هشت هفته رو یک فنجان چای حاوی هشت قاشق مرباخوری ریشه گیاه کودزو به ۵۳ نفر داده شد. در ۱۷ نفر فشار خون تا حد چشمگیری پایین آمد. در ۳۰ نفر هم تأثیر گیاه تا حدی دیده شد.
کودزو دارای ترکیبی با نام پوئرارین است که در حیوانات آزمایشگاهی فشار خون را تا ۱۵ درصد پایین آورد. پوئرارین ۱۰۰ برابر ویتامین E خاصیت ضد اکسایشی دارد و از بروز بیماری های قلبی و سرطان هم جلوگیری می کند، ضداکسایش ها موادی هستند که مولکول های اکسیژنی تخریب کننده سلول را که بنیان های آزاد نام دارند خنثی می کنند.

فشار خون بالا


پیاز

در یک مطالعه، مصرف دو تا سه قاشق غذاخوری روغن اسانس پیاز فشار خون را در ۶۷ درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا پایین آورد. به طور متوسط ، در این افراد، فشار خون سیستولی تا ۲۵ میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولی تا ۱۵ میلی متر جیوه کاهش یافت.
متأسفانه نباید این روغن را بخورید، و نمی توانید آن قدر پیاز بخورید که این مقدار روغن اسانس به بدن برساند. مثلا من باید سه برابر وزن بدنم پیاز بخورم تا این مقدار روغن آن به بدنم برسد. ولی با این همه، من فکر می کنم پیاز برای کسانی که آن را مرتب در برنامه غذایی خود می گنجانند به اندازه کافی مفید هست.

گوجه فرنگی

یکی از اصلی ترین سبزی های سوپ سبزیجات گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی غنی از ماده ای به نام اسید گاما۔ آمینوبوتیریک است که می تواند فشار خون را پایین آورد. بنا بر بانک اطلاعاتی من، گوجه فرنگی شش ترکیب دیگر با همین خاصیت دارد.

بروکولی

این گیاه هم لااقل شش ترکیب شیمیایی پایین آورنده فشار خون دارد.

هویج

هویج هم در بانک اطلاعاتی من هشت ترکیب پایین آورنده فشار خون دارد.

خرفه و دیگر گیاهان دارای منیزیم

کمبود منیزیم در بالا رفتن فشار خون تأثیر دارد. بسیاری از مردم دچار این کمبود هستند و خود نمی دانند. مؤسسه آمارگیری گالوپ برآورد کرده است که ۷۲ درصد امریکایی ها به کمبود منیزیم دچار هستند.
برای رساندن منیزیم کافی به بدن، سبزیجات سبزبرگ، بنشن، و غلات کامل بخورید، خرفه، دانه خشخاش، و لوبیا سبز بهترین منابع منیزیم هستند. متخصصان تغذیه خوردن روزانه مکمل۴0۰ میلی گرمی منیزیم را هم مفید می دانند، ولی من به طور کلی توصیه می کنم مواد مغذی را با خوردن گیاهان به بدن برسانید.

زعفران

این گیاه گران قیمت دارای ماده ای شیمیایی پایین آورنده فشار خون به نام گروستین است. برخی کارشناسان معتقدند شیوع کمتر بیماری قلبی در اسپانیا به علت مصرف زیاد زعفران است می توانید زعفران را به غذا اضافه کرده یا به صورت چای بنوشید.

سنبل الطیب

پیش تر در این فصل گفتم که اسید گاما۔ آمینوبوتیریک به کنترل فشار خون کمک می کند. خوب، گیاه سنبل الطیب هم ترکیبی به نام أسيد والرنيک دارد که آنزیم تخریب کننده اسید گاما۔ آمینوبوتیریک را مهار می کند. بنابراین، خوردن چیزی حاوی اسید والرنیک میزان اسید گاما۔ آمینوبوتیریک را بالا نگاه داشته و فشار خون را پایین می آورد.سنبل الطیب گیاهی آرام بخش و مسکن نیز هست، و از این طریق هم مانع بالا رفتن فشار خون می گردد.

مخلوط ادویه جات

در میان ادویه هایی که زعفران حدود نیم کیلو ادویه فراهم می کنند می توانید به سوپ سبزی اضافه کنید، رازیانه لااقل ده ترکیب پایین آورنده فشار خون، مرزنگوش هفت ترکیب، و فلفل سیاه، ریحان، و ترخون هر کدام شش ترکیب دارند.
3849
3
 
10
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi