مورد علاقه ها 0

درمان فوری گلودرد با گیاهان دارویی

گلو درد

گلودرد

من طرفدار وکلا نیستم، ولی به دامادم که وکیل است احترام می گذارم. در یکی از دیدارهایمان، او با گلودرد شدیدی آمد، و فرم های مکیدنی بدون نسخه هم تأثیری نداشته بودند. پس، من چند کپسول نارون خزنده به او دادم، و حالش خوب شد. (اگر هم با این کپسولها بهتر نمی شد، به او شیرین بیان هم می دادم، چون این را من خودم همیشه برای درمان گلودرد به چای اضافه می کنم.)
گرچه نارون خزنده در همین نزدیکی ها هم می روید، ولی من به ندرت از برگ هایش میچینم، خريدن فراورده آماده آن آسان تر است.
گلودرد نخستین علامت معمول سرماخوردگی است. بسیاری از پیشنهاد های گیاهی ارائه شده در فصل مربوط به سرماخوردگی و آنفلوانزا هم برای گلودرد موثر هستند. ولی ممکن است گلودرد در اثر تماس با محرک های شیمیایی روی داده، یا ناشی از باکتری استرپتوکوک (گلودرد چرکی) باشد. اگر گلودرد همراه با تب و بدون علامت دیگری دارید، ممکن است علت آن وجود باکتری باشد، و باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

گیاهان دارایی برای رفع گلودرد

بیشتر درمان های تجاری برای رفع گلودرد مکیدن قرص هایی است که سلول های عصبی گلو را بی حس کرده و مانع احساس درد می شوند. من جایگزین های گیاهی این قرص ها را ترجیح می دهم، که بافت های ملتهب را تسکین می بخشند.

اوکالیپتوس

کمیسیون E که مرکز تخصصی آلمان برای گیاهان دارویی است، مصرف اوکالیپتوس برای درمان گلودرد را تأیید کرده است اوکالیپتوس از دو طریق مؤثر واقع می شود. روغن معطر آن خاصیت خنک کنندگی روی بافت های ملتهب دارد، و تانن های موجود در آن هم اثر قابض آرام کنندگی دارند. من تهیه چای با چند قاشق مرباخوری خردکرده برگ اوکالیپتوس در یک فنجان آب جوش را پیشنهاد می کنم.

گلو درد

پیچ امین الدوله

چینی ها گل های این گیاه را برای درمان گلودرد، سرماخوردگی، آنفلوانزا، التهاب لوزه، برنشیت، و ذات الریه مصرف می کنند. . مبتلابه گل های این گیاه دارای حدود یک دوجین ترکیب گندزدا هستند و در درمان گرفتاری های تنفسي کاربرد فراوان دارند.
در یک مطالعه بر روی ۴۲۵ دانشجوی چینی گلودرد استرپتوکوکی، درمان شامل استنشاق خشک کرده گل پیچ امین الدوله و مقدار کمی بورنئول به درون گلو نتایج مثبتی به دست آورده اند. (بورنئول یکی از ۲۰ ترکیب گند زدای موجود در گل های پیچ امین الدوله است.)
من فکر نمی کنم برای کسب فایده از گل پیچ امین الدوله نیاز به استفاده از گرد آن باشید عصاره گل در برابر بسیاری از ریزسازواره های مسئول گلودرد و بیماری های تنفسی مؤثر است.
من دوست دارم برای درمان گلودرد گل پیچ امین الدوله را همراه با گل یاس زرد همراه کنم، و اغلب، مخصوصا در زمستان، آن را در شربت لیموناد شیرین شده با گیاه شیرین بیان می خورم.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.




شیرین بیان

شیرین بیان قرنها در اروپا و چین به عنوان درمان کننده گلودرد معروف بود. به گفته دکتر آلبرت لونگ، متخصص گیاهان داروبی، کمیسیون E هم شیرین بیان را برای درمان گلودرد تأیید کرده است.
دکتر لئونگ شروع درمان با سه فنجان آب و پنج تا هفت تاشق مرباخوری ریشه گیاه را توصیه می کند، ریشه ها را در آب ریخته و بگذارید به جوش بیاید، بعد آن را آنقدر آهسته بجوشانید تا آب آن تصف شود.
ریشه شیرین بیان نه تنها گلودرد را تسکین می دهد، بلکه خاصیت خلط آوری هم دارد که در سرماخوردگی و بیماری های تنفسی مفید است. (همانند سایر شیرین کننده های غیر مغذی، شیرین بیان هم مزهای خاص دارد که ممکن است برخی آن را دوست نداشته باشند.)

نارون خزنده

این گیاه هم آرام کننده ای برای گلو، دستگاه تنفس، و لوله گوارش است. و مانند بسیاری از گیاهان چوبی، ترکیانی به نام اولیگومریک پروسیانیدین دارد، که خاصیت گندزدایی و ضدآلرژی دارند.

گل بالوئی

چینی ها برای ریشه این گیاه به عنوان درمان گلودرد و سرفه اهمیت زیادی قائل هستند. حتی تمبر یادبودی هم برای آن چاپ کرده اند. چندین داروی انحصاری ژاپنی برای درمان برنشیت، از عصاره ریشه این گیاه تهیه شده است، و تحقیقات داروسازی اثرات ضدسرفه و خلط آوری آن را هم تأیید کرده اند. گل بالونی گیاهی تزیین هم هست. من هم یکی از چین با خودم آورده ام و در باغچه ام کاشته ام. می توانید آن را به صورت چای با تنتور هم مصرف کند.

جعفری کوهی

کمیسیون E مصرف ریشه جعفری کوهی را برای درمان گلودرد و عفونت های دستگاه فوقانی تنفس تأیید کرده است. سه تا شش قاشق مرباخوری آن را ۲۰ دقیقه در یک فنجان آب جوش بخیسانید و بعد از سرد شدن بنوشید. من پیشنهاد می کنم کمی شیرین بیان به آن اضافه کنید.

سير

سیر درمان انتخابی طبیعت درمانگرها برای گرفتاری های دستگاه تنفسی است، چون هم خاصیت ضد ویروسی (برای سرماخوردگی) و هم ضدباکتریایی برای گلودرد استرپتوکوکی دارد، آن را در چای ریخته و غرغره کنید.

زنجبیل

این هم گیاهی غرغرهای دیگر برای گلودرد است. کمی زنجبیل به آب ليمي سرکه، و عسل اضافه کنید.

ختمی

هزاران سال است این گیاه را برای درمان گلودرد و بسیاری بیماری های دیگر مصرف می کنند. گیاه حاوی فیبری محلول در آب (موسیلاژ) است که در تسکین گلودرد بسیار مؤثر است. تحقیقات نشان می دهد که این گیاه خاصیت ضد التهابی هم دارد.
کمیسیون E مصرف ریشه ختمی را برای تسکین تحریکات غشاهای مخاطی دهان و گلو، و سرفه های ناشی از آن، تأیید کرده است. من نوشیدن چای سه قاشق مرباخوری خردکرده ریشه ختمی را در یک فنجان آب جوش پیشنهاد می کنم.

کلو درد

امرودی

گیاه امرودی عطری خنک کننده و نرم کننده دارد و حاوی متیل سالیسیلات است که نوع گیاهی آسپیرین است و می تواند درد گلو را تسکین دهد. برای تسکین سریع التهاب بافت گلو ، آن را به صورت غرغره، و برای تسکین درد به صورت چای مصرف کنید. من ریختن ۱۵ تا ۲۵ برگ آن را در یک فنجان آب جوش برای تهیه دهان شویه و چای پیشنهاد می کنم.
آسپیرین و جایگزین های طبیعی آن را برای تسکین گلودرد به کودکان ندهید. چون دادن مواد آسپیرینی به کودکان مبتلا به عفونت های ویروسی (مخصوصا سرماخوردگی، آنفلوانزا، و آبله مرغان) احتمال ابتلای آنها به نشانگان رای وجود دارد که یک بیماری خطرناک است و می تواند کبد و مغز را آسیب برساند. همچنین اگر به آسپیرین حساسیت دارید، نباید گیاهان شبیه آسپیرین هم بخورید.

غافث

کمیسیون E مصرف این گیاه را برای تسکین التهاب غشاهای مخاطی دهان و گلو تایید کرده است. با دو تا سه قاشق مرباخوری خشک کردن گیاه در یک فنجان آب جوش چای درست کرده و بنوشید.

انیسون (بادیان رومی)

مزه انیسون هم مثل شیرین بیان است و در بسیاری موارد به جای آن مصرف می شود. انیسون مثل شیرین بیان آرام کنند؛ گلو نیست، ولی کمیسیون E مصرف آن را گرفتاری های تنفسی، مخصوصا سرفه های مرطوب دارای خلط تأیید کرده است. انیسون به رفع احتقان نایژه ای هم کمک می کند. می توانید با ریختن یک فنجان آب جوش روی دو قاشق مرباخوری خشک کرده گیاه و خیساندن آن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه چای درست کرده و پس از صاف کردن بنوشید. مقدار پیشنهادی تا دو فنجان در روز است.

علف هفت بند

کمیسیون E مصرف چای دو تا سه قاشق مرباخوری خشک کرده گیاه علف هفت بند را برای درمان گلودرد و گرفتاری های خفیف تنفسي تأیید کرده است. این گیاه قابض است.

مُر

این هم گیاهی دیگر مورد تأیید کمیسیون E برای درمان گلودرد است. در اروپا، تنتور آن را به آب اضافه کرده و به صورت دهان شویه غرغره می کنند.

بارهنگ

بارهنگ به عنوان تسکین دهنده پوست مصرف جلدی دارد. کمیسیون E هم آن را برای تسکین گلودرد و التهاب غشاهای مخاطی دهان و گلو تأیید کرده است. این گیاه خاصیت باکتری کشی دارد، که در صورت پختن، بیشتر آن از بین می رود. بنابر این، سه تا چهار قاشق مرباخوری آن را در آبمیوه با آب سرد بریزید و بنوشید. بارهنگ آلانتوئین دارد که مادهای شیمیایی برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست، و به نظر من سلول های گلو، است.

3942
1
 
6
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi