مورد علاقه ها 0

درمان گیاهی نازایی و کمبود کیفی و کمی اسپرم در مردان

ناباروری در مردان

ناباروری در مردان

در اوایل دهه ۱۹۹۰، مقالات زیادی در مورد کاهش تعداد اسپرماتوزوئیدها در مجلات و روزنامه ها نوشته شد. به دنبال این اعلام خطر، مطالعات مختلفی انجام گرفت و گزارش دادند که همه چیز درست است و هنوز هم وضعیت شمارش اسپرماتوزوئیدها همانند ۶۰ سال قبل است ولی در مقابل این ها، گزارش هایی هم بودند که نشان می داد شمار اسپرماتوزوئیدها مرتب رو به کاهش است.

در جستجوی اسپرم ها

در گیرودار این گزارش ها، محققان می خواستند بدانند چه چیز می تواند باعث این کاهش شود برخی شواهد می گویند آفت کش ها و دیگر آلاینده ها خاصیت استروژنی دارند، یعنی اثراتی شیمیایی شبیه به اثرات هورمونهای جنسی زنانه دارند. اگر گونه نر موجودی را به مدت طولانی در معرض مواد شیمیایی استروژنی قرار دهید، اثرات مادینگی از جمله کاهش شمارش اسپرماتوزوئیدها، در آن پدیدار می شود.
در واقع، در اینجا هم شواهدی از مادینه شدن در دست است: در سال ۱۹۸۸، در مقدار بسیار زیادی آفت کش های استروژنی به دریاچه اوپوکا ریخته شد، به دنبال آن در سوسمارهای نر آلت تناسلی کوچک شد. ناتوانی جنسی بالا گرفت و سطح هورمون های ماده در آن ها بیشتر شد.
در پایین رودخانه کلمبيا وزن بیضه های سوورهای جوانی یک هفتم میزان طبیعی بود. در اینجا هم شواهدی از قرار گرفتن آنان در معرض مواد شیمیایی استروژنی به دست آمد.
پلنگ های فلوریدا به مدت یک سال در معرفی افت کش قرار داشتند و حيواناتی را هم که آلوده به این آفت کش بودند شکار می کردند، چربی این پلنگ ها مقادير زيادي DDE که فراورده حاصل از تجزية DDT بود داشت. همچنین این پلنگ ها گرفتار زیادی اسپرماتوزوئیدهای غیر طبیعی، کاهش تعداد اسپرماتوزوئید، پایین نیامدن بیضه ها، و کارکرد غیرطبیعی غده تیروئید شدند.
تعداد بیشتری از دانشمندان برای کنترل این اثرات استروژن مانند فراخوانده شدند، من فکر می کنم باید به حرف هایشان توجه کرد، ولی می دانید چه کسانی مخالفند؟ بله، کارخانه های سازنده مواد شیمیایی.
این عجیب نیست، من فقط امیدوارم بفهمیم این کاهش شمار اسپرماتوزونید واقعی است یا نه. و اگر چنین است، برای بقای نسل انسان چه باید کرد.

قلمرو ناباروری مردان

امروزه به طور کلی ناباروری به ناتوانی در باردار شدن بعد از شش ماه تا یک سال تلاش گفته می شود. تخمین زده می شود 40 درصد زوجها مشكل باروری دارند. گرچه کم شدن تعداد اسپرماتوزوئید بخشی از گرفتاری است، بالا رفتن سن بارداری هم یکی از عوامل آن است، و با بچه دار شدن زنان در سنین بالا خطر ناباروری هم افزایش می یابد.
درمان ناباروری در چند دهه گذشته رونق زیادی به منابع پزشکی، از تجویز داروهای ناباروری گرفته تا تولید جنین در لوله آزمایش، داده است، که هزینه آنها ارقام غیرقابل باوری هستند.
در حالی که برخی گرفتاری های ناباروری را می توان با توصیه باردار شدن زودتر زنان برطرف کرد، باید تدابیری هم برای افزایش تعداد اسپرماتوزوئید اندیشید، در این مقاله جایگزین های طبیعی برای کمک به باروری مردان ارائه می شود.

درمان ناباروری مردان


گیاهان دارویی برای درمان ناباروری مردان

ناباروری یکی از معضلات دردناک است، و ممکن است نیاز به راه های با تکنولوژی پیشرفته داشته باشد. ولی پیش از آن که این راه حل را در پیش گیرید، شاید بخواهید علل احتمالی را کاملا بررسی کرده و ببینید تغییر شیوه زندگی یا چیزهای دیگر می تواند شانس بارور شدنتان را بیشتر کند. و در این ضمن جایگزین های طبیعی را هم در نظر داشته باشید.

گل کلم و دیگر گیاهان حاوی ویتامین 6B

طرفداران مکمل های تغذیه ای اغلب ویتامین 6B را برای ناباروری توصیه می کنند. بهترین منابع این ماده مغذی به ترتیب عبارتند از گل کلم، بولاغ اوتی، اسفناج، شاهی، موز، بامیه، پیاز، بروکولی، کدو، کلم پیچ، کلم فندقی، نخود، و ترب.

زنجبيل

بنابر گزارش تحقیقات دانشمندان عربستانی بر روی حیوانات، زنجبیل تعداد و تحرک اسپرماتوزوئیدها را بیشتر می کند. من در ملاک قرار دادن نتایج روی حیوانات به انسان تردید دارم، ولی زنجبیل چیزی بی خطر و خوشمزه است و اگر من دچار کاهش تعداد و تحرک اسپرماتوزوئید بودم، در خوردن چای زنجبیل، نوشیدنی زنجبیلی، نان زنجبیلی، و غذاهای زنجبیل دار درنگ نمی کردم.

جینسینگ

کتی کویل، گیاه درمانگر و نویسنده دائره المعارف مصور گیاه داروها و گیاه دارو برای سلامت و شفا، دو داستان از مردان ناباروری که درمان را با خوردن جینسینگ ، شیساندرا، و نخل اره ای شروع کرده اند بازگو می کند. مدتی بعد زنان هر دو آنها آبستن بودند.  
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



گرچه من نمی خواهم فقط به این مورد استناد کنم، ولی معلوم شده است که قرنهاست جینسینگ را در آسیا برای تقویت توان جنسی مردان و افزایش طول عمر مصرف می کنند. برخی تحقیقات بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داده است جینسینگ فعالیت جنسی، و البته نیاز به باروری، را در آنها افزایش می دهد.


مرکبات و دیگر خوراکی های دارای ویتامین C

در درمان ناباروری مردان در اثر ناهنجاری های اسپرماتوزوئید، ویتامین C به اندازه چندین داروی افزایش تحرک اسپرماتوزوئید ها مؤثر بوده است. دکتر ملوین و ریاک، استاد روان پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، هم نویسنده کتاب تاثير تغذیه بر بیماری ها، خوردن ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C در روز را پیشنهاد می کند، (گرچه نیاز روزانه ویتامین C فقط ۶۰ میلی گرم است، خوردن این مقدار هم بی خطر است.
غیر از مرکبات، منابع دیگر گیاهی ویتامین C عبارتند از: میوه گل سرخ، فلفل سبز، فلفل قرمز، و بولاغ اوتی.

مخلوط گیاهی برای باروری مردان

گیاه چینی کانگژو گیاه اصلی در مخلوط گیاهی چینی برای ناباروری مردان است. یکی از این مخلوط ها به نام هوچو۔ اکی۔ تو شامل چهار گرم کانگژو، گون، و جینسینگ، ۳ گرم سل ژاپنی، ۲ گرم ریشه چتر گندمی، میوه عناب، پوست اونشیو (از مرکبات ژاپنی)؛ 2 گرم ریشه شیرین بیان؛ 1گرم کوهوش سیاه؛ نیم گرم زنجبیل است. در یک مطالعه و بعد از سه ماه مصرف این مخلوط، تراکم و تحرک اسپرماتوزوئیدها تا حد قابل توجهی بالا رفت.
مخلوط دیگر به نام نینجین، سه گرم کانگژو، زنجبیل، جینسینگ و شیرین بیان دارد.
اگر دوست دارید یکی از این دو مخلوط را بخورید، سر خود این کار را نکنید، بلکه اول با یک گیاه درمانگر چینی مشورت کنید.

مخلوط گیاهی برای زنان

دب سول، بنیانگذار مرکز گیاه شناسی آونا و نویسنده کتاب ریشه های التهام، چند مخلوط گیاهی را برای زنان پیشنهاد کرده است. این یکی از آنهاست:
دو قاشق غذاخوری گیاه پنج انگشت، سنبل چینی، و ریشه فالس پونیکورن، و یک یا دو قاشق مرباخوری خار مقدس خیسانده در یک لیتر آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه. او نوشیدن دو تا سه فنجان در روز را به مدت پنج روز تا یک هفته پیشنهاد می کند.

کتان و دیگر گیاهان دارای فولات

سالهای سال، طبیعت درمانگرها نوعی ویتامین B به نام اسید فولیک را برای زنان نابارور تجویز می کردند. و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آتلانتا هم زنان آبستن را به خوردن بیشتر اسید فولیک تشویق می کردند، چون از نقص های نخاعی مادر زاد جلوگیری می کند.
هر کسی مکمل اسید فولیک لازم دارد، ولی من شخصأ دریافت مواد مغذی از خوراکی های طبیعی را ترجیح می دهم. تعداد زیادی از آنها مقادیر کافی فولات (شكل طبیعی اسید فولیک) دارند. بنا بر بانک اطلاعاتی من، غنی ترین منبع گیاهی فولات: دانه خوراکی کتان، اسفناج، آندیو (کاسنی)، مارچوبه، جعفری، بامیه، تاج خروس، و کلم قرار دارد.
هیچ چیز دیگر هم به اندازه این گیاهان عنصر روی فراهم نمی کند. روی برای تولید مثل مردان بسیار حیاتی است. بنابراین، من فکر می کنم مصرف این گیاهان می تواند باروری خانواده را افزایش دهد.

درمان ناباروری مردان

اسفناج و دیگر گیاهان دارای روی

مطالعات مختلف نشان داده اند که کمبود عنصر روی در ناباروری مردان و کیفیت اسپرماتوزوئیدها مؤثر است. منابع غنی روی عبارتند از اسفناج، جعفری، کلم پیچ، کلم فندقی، خیار، لوبیا سبز، آنديو، لوبیا چشم بلبلی، آلو، و مارچوبه. بیشتر این گیاهان را با هم در یک قابلمه بزرگ ریخته و سوپ خوشمزه ای از آنها درست کنید.

آفتابگردان و دیگر گیاهان دارای آرژینین

طبیعت درمانگرها اغلب مکمل اسید آمینه آرژینین را برای مردان با تعداد اسپرماتوزوئید پایین توصیه می کنند. آنها خوردن روزانه چهار گرم آرژینین را پیشنهاد می کنند. این مقدار در ۶۰ گرم تخم آفتابگردان وجود دارد. در بانک اطلاعاتی من، تخم آفتابگردان با 2/8 درصد وزن خشک، در رأس گیاهان غنی از آرژینین قرار دارد. دیگر گیاهان آرژینین دارد تا این حد لازم عبارتند از خرنوب، گردوی امریکایی، ترمس سفید، بادام زمینی، دانه کنجد، سویا، بولاغ اوتی، شنبلیله، خردل، بادام، لوبیا بنفش، شاه بلوط برزیلی، پیاز کوهی، باقلا، و عدس.

پنیر باد خواب آور

پزشکان آیورودای هندی این گیاه را مشابه جینسینگ چینی می دانند، که تقویت کننده تمایلات و کارکرد جنسی مردان، مخصوصا مفید برای مشکلات نعوظ است.

کدو و دیگر گیاهان دارای کولین

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی دریافته اند که در موش های آزمایشگاهی نر، کمبود ترکیبی به نام کولین با ناباروری آنها مرتبط است. من چندان به یک تحقیق آن هم روی حیوانات استناد نمی کنم. ولی دستگاه تولید مثل پستانداران بسیار شبه هم هستند، و نیز خوردن کمی کولین بیشتر ضرری ندارد.
در بانک اطلاعاتی من، میوه کدو قلیانی با داشتن ۱۶ درصد وزن خشک آن، غنی ترین منبع کولین است. از دیگر منابع خوب کولین برگ شنبلیله و کیسه کشیش است. دیگر گیاهان کولین دار که ارزش نام بردن دارند عبارتند از: جینسینگ، پای گرگ، لوبیا چشم بلبلی، نخود فرنگی، ماش، عدس و سنبل چینی.

جو دوسر

جو دو سر تمایل جنسی را در اسب ها افزایش داده و به عنوان محرک جنسی شناخته شده است، برخی گیاه درمانگرها معتقدند که باروری را هم تقویت می کند. می توانید بلغور جو با عصاره تغلیظ شده جو دو سر را بخورید.

تمشک

چای برگ تمشک معمولا برای آرام کردن تحریک پذیری زهدان در زنان آبستن توصیه می شود. ولی پرورش دهندگان حیوانات برگ تمشک را برای تقویت باروری به غذای آنها اضافه می کنند. کتی کویل به مردان نابارور خوردن چای برگ تمشک را پیشنهاد می کند. این چای ضرری ندارد و خوشمزه هم هست.


2863
0
 
7
دیدگاه ها